Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Kendrion AEX:KENDR.NL, NL0000852531

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,000   0,000   (0,00%) Dagrange 10,920 - 11,000 9.886   Gem. (3M) 20,6K

Kendrion in 2023 met stijgend aandeel duurzaamheid

586 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Mousje 7 juni 2023 10:08
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 juni 2023 13:17:

    Koers bijna stilgevallen, het wordt weer eens tijd voor een mooi bericht.
    Bijvoorbeeld een verdere uitbouw van een aandelenpositie door een grote belegger.
    Daar zijn er nogal wat van.
    We hebben drie van die berichten gehad; het wachten is op een complete overname door 1 partij(?) Denk dat de koers langzaam wegzakt, naarmate een overname langer op zich laat wachten.
  2. forum rang 6 Plein777 22 juni 2023 10:43
    Industrieconglomeraat Kendrion wil meer China en minder auto-industrie
    Door GERT VAN HARSKAMP
    19 jun. 2023
    in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Het Nederlandse beursgenoteerde Kendrion gaat zijn uitbreiding in China fors versnellen. Het industrieconglomeraat verwacht daar binnen drie tot vier jaar de omzet te hebben verdubbeld. Ook de afhankelijkheid van de auto-industrie is afgelopen jaren fors verminderd. „De automotive is erg gevoelig voor economische schokken.”

    Joep van Beurden, ceo van Kendrion: „In fossiele automotive investeren we niet meer.”

    Ventielen voor schokdempersystemen, het mechanisme dat geluid produceert als een elektrische auto onder een bepaalde snelheid rijdt, onderdelen die aandrijflijnen in gang zetten en remmen in de elektromotoren van grote windmolens.

    Veel consumenten zullen met de wenkbrauwen fronsen als zij horen van Kendrion. Maar dit industrieconglomeraat dat onder de naam Nederlandse Schuttersveld groot geworden is in de Twentse textielindustrie, maakt onderdelen die essentieel zijn voor het functioneren van mobiliteit, industrie en energievoorziening en -transitie.

    Quote 500-familie

    Het aan de SmallCap genoteerde bedrijf is goed voor een jaaromzet van €519,3 miljoen in 2022 en heeft acht grote aandeelhouders, waarvan Teslin van Quote 500-familie Van Beuningen met een totaal belang van 21,3% verreweg de grootste. „Veel mensen kennen ons niet, want wij staan heel ver van de consument af”, zegt ceo Joep van Beurden.

    „Wij maken niet eens de elektromotoren in een machine, maar onderdelen van de elektromotoren. Dit is hoogwaardige maakindustrie en in markten waarin Kendrion actief is, hebben we een marktaandeel van 15 tot 20%.”

    Op het hoofdkantoor, een verdieping in een kantoortoren in de Amsterdamse Bijlmer, werken slechts zeventien mensen die alle twintig fabrieken in negen verschillende landen wereldwijd aansturen. Kendrion ondergaat echter in alle stilte een gedaantewisseling, zowel qua activiteiten als regionaal.

    De ambities zijn groot en het bedrijf groeit als kool. Vorige maand nog breidde het bedrijf zijn productiecapaciteit in de Chinese autostad Suzhou met de helft uit. Hier wordt voor zowel de auto-industrie als voor de overige industrie geproduceerd.

    „De groei in China gaat heel hard”, zegt Van Beurden. „Toen ik begon in 2016 haalden we 3% van onze omzet uit China. Dat is nu zo’n 10%, dus €50 miljoen en binnen drie tot vier jaar is dat verdubbeld, €100 miljoen.”

    Toekomstige groei zoekt Kendrion vooral in hernieuwbare energie en de energietransitie, zoals onderdelen voor windmolens of elektromotoren voor de industrie. Van Beurden: „Toen ik hier in 2016 begon, kwam twee derde van de omzet uit de auto-industrie en een derde uit de industrie. Nu komt nog 45% van de omzet uit de automotive en 55% uit de industrie.”

    Dat betekent overigens niet dat investeringen in de auto-industrie passé zijn. „Wij hebben eind dit jaar een scheiding gemaakt tussen activiteiten voor auto’s met verbrandingsmotor en elektrische. In onderdelen voor fossiele auto’s gaan we niet meer investeren.

    Alles wat we daar nu mee verdienen is cash. In de Verenigde Staten zien we in automotive juist extra mogelijkheden door de komst van VW en BMW bij ons in de buurt.”
  3. forum rang 10 voda 4 juli 2023 09:00
    FIL kleiner in Kendrion

    Kapitaalbelang minder dan 5 procent.

    (ABM FN-Dow Jones) FIL Limited heeft een kleiner belang in Kendrion gemeld. Dat bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 30 juni 2022.

    FIL meldde een kapitaalbelang van 4,99 procent met een stemrecht van 4,18 procent. Dit belang wordt middellijk reëel gehouden.

    Op 8 april 2022 meldde FIL nog een kapitaalbelang van 6,29 procent met een stemrecht van 4,98 procent.

    Wet op het financieel toezicht

    De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt. Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  4. forum rang 6 Plein777 6 juli 2023 08:57
    quote:

    Spoorstudent schreef op 1 juli 2023 21:34:

    China. Risicovol. Geopolitiek. Economisch.
    Cultuur. Dictatuur. Corona.

    Waarom nou juist China?
    Er zijn genoeg andere landen in azie. Of anders India.
    Beleggers Belangen: "China offers us enormous growth opportunities"

    In an interview with Beleggers Belangen, CEO Joep van Beurden expresses his enthusiasm for the new factory in China, highlighting the positive impact it will have on strengthening Kendrion's position in the region. The company has shifted its focus to energy-clean applications, with wind turbines, electric vehicles, and robotics already contributing to 65% of their total turnover.

    "We want to continue growing in China because we are performing exceptionally well there. Currently, we have a turnover of approximately EUR 50 million, and we anticipate doubling that figure within the next three to four years with the establishment of this new factory, which is the largest among all Kendrion production sites," says Van Beurden.

    He also emphasizes the significance of modular production and the opportunities provided by the Chinese market, thanks to the government's five-year plans.

    While Kendrion holds leading market positions with strong pricing power on the Industrial side, they have encountered challenges in the Automotive sector due to the presence of major manufacturers. Beleggers Belangen notes in a box accompanying the article that Kendrion does not have any financial concerns, and there is room for further growth and debt reduction.

    Additionally, Teslin and Kempen, two major shareholders, have recently increased their interests in Kendrion, a development Van Beurden views as a vote of confidence in the company's strategy.
586 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.