Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CM.COM AEX:CMCOM.NL, NL0012747059

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,660   +0,150   (+2,72%) Dagrange 5,400 - 5,660 21.163   Gem. (3M) 20,8K

CM.COM 2023

1.335 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 juni 2023 19:55
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 2 juni 2023 17:27:

    De koper van 31-05-2023 die 374.968 stuks a 7,71 te pakken kreeg, zal er wel blij mee zijn.
    Moet hij ze wel vlug verkopen. Tel uit je winst: €0,60 rendement op €7,71 is 7,7821% in 2 dagen.
    Komt neer op 87000000% per jaar (87 met 6 nullen...tel ik)!!!
    Stel niet uit wat gij al heden kunt doen: morgen kan het al te laat zijn.
  2. forum rang 4 HogerOfLager 3 juni 2023 12:57
    quote:

    Alaska schreef op 31 mei 2023 23:20:

    Mijn tandarts is ermee gestopt .
    Mijn apotheker is ermee gestopt.
    De reden is, beide zeggen, dat die berichten sturen op jaarbasis teveel extra kost ,terwijl een mailtje gratis is.
    Nou al achterhaald, ergens voor betalen wat ook gratis kan is spoedig bijna geen markt voor.
    Tuurlijk. Alleen op grote schaal is dit model rendabel. Scheelt gewoon een hele afdeling en is dan een flinke kostenbesparing.
  3. forum rang 10 voda 5 juni 2023 10:35
    Beursblik: AI-hype helpt ook CM.com

    Bedrijfstop bevestigt winstdoelen.

    (ABM FN-Dow Jones) De recente hype rond kunstmatige intelligentie, sinds de kennismaking van het grote publiek met ChatGPT van OpenAi, is gunstig voor CM.com dat onder andere AI-chatbots verkoopt. Dat stelde ING na een gesprek met de CFO en CEO van CM.com.

    Het onderwerp komt vaker ter sprake in bestuurskamers en dat helpt de verkoop, meldde het bedrijf aan analisten.

    De zwakkere vraag van consumenten, waardoor bedrijven hun uitgaven aan IT en marketing terugschroeven, heeft nog geen grote effecten op CM.com, dat diverse diensten aanbiedt, die elkaar compenseren bij wisselende vraag.

    CM.com bevestigde zijn winstdoelen en noemde twee voorname middelen van kostenbesparingen: het verlagen van het aantal medewerkers door natuurlijk verloop en en het onder controle houden van de operationele kosten voor groeiinitiatieven, die goed zijn voor de helft van de operationele kosten van het bedrijf.

    ING heeft een koopadvies op CM.com met een koersdoel van 12,00 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  4. Freakertje 5 juni 2023 13:43
    Heel in het kort: het meest logische zijn de chatrobots. Klant vraagt iets, robot antwoord, geen callcenter medewerker meer nodig. Uiteraard moet de AI wel eerst gevoed worden met kennis, maar wanneer dat goed op orde is, kan het bedrijven geld gaan schelen op de langere termijn, MITS de informatie wel statisch is of op een juiste manier gevoed kan blijven worden.
    Hier kun je op de website van CM er ook iets meer over lezen: www.cm.com/conversational-ai-cloud/
    CM levert dan voornamelijk het platform, het is aan de klanten om er wat mee te doen. Zou overigens voor CM wel de mooiste propositie zijn: wel platform leveren, maar de klant de bot laten leren (of er als CM consultants op kunnen zetten voor extra inkomsten). Of dit werkelijk zo gebeurd, weet ik niet, maar zou wel logisch zijn.
  5. Freakertje 5 juni 2023 13:51
    Wees overigens voorzichtig met aankopen, de recente koerssprong(en) zullen vast mensen aantrekken, maar wees bewust dat de liquiditeit van het aandeel erg laag is. De biedkoers wordt wel aardig aangevuld, maar dan praten we nog steeds over enkele duizenden stukken. De laat is wel verdacht leeg, maar die kan zomaar gevuld worden als er targets gehaald worden. Moet je er zelf een paar duizend dumpen, dan kun je de koers zomaar 10 cent of meer omlaag zetten en dus minder krijgen dan wat je hoopte. Beleg met je gezond verstand :)

    Edit: Zo te zien was ik te voorzichtig, aandeel lijkt nu in een freeze te zitten met een theoretische openingskoers van 9,30. Fingers crossed, dit mag van mij nog wel even doorgaan (ja ik zit er long in en heb nog redelijk op tijd een derde erbij gekocht om mijn GAK te laten dalen).
  6. forum rang 4 tmaster 5 juni 2023 14:54
    quote:

    Freakertje schreef op 5 juni 2023 13:43:

    Heel in het kort: het meest logische zijn de chatrobots. Klant vraagt iets, robot antwoord, geen callcenter medewerker meer nodig. Uiteraard moet de AI wel eerst gevoed worden met kennis, maar wanneer dat goed op orde is, kan het bedrijven geld gaan schelen op de langere termijn, MITS de informatie wel statisch is of op een juiste manier gevoed kan blijven worden.
    Hier kun je op de website van CM er ook iets meer over lezen: www.cm.com/conversational-ai-cloud/
    CM levert dan voornamelijk het platform, het is aan de klanten om er wat mee te doen. Zou overigens voor CM wel de mooiste propositie zijn: wel platform leveren, maar de klant de bot laten leren (of er als CM consultants op kunnen zetten voor extra inkomsten). Of dit werkelijk zo gebeurd, weet ik niet, maar zou wel logisch zijn.
    Maarja kwestie van tijd dat een google of microsoft dit ook meeneemt in hun pakketten..

    BIj microsoft zouden ze dit kunnen aanbieden bij allerlei azure cloud diensten. Als bedrijf neem je vaak 1of meerdere virtuele diensten af (website, database, applicatieserver) en bij een webserver met website zou je dan ook microsoft ai bot kunnen gebruiken tegen gereduceerd tarief (uiteraard wordt dit een vorm van koppelverkoop)
  7. Beek 5 juni 2023 19:15
    quote:

    voda schreef op 5 juni 2023 10:35:

    Beursblik: AI-hype helpt ook CM.com

    Bedrijfstop bevestigt winstdoelen.

    (ABM FN-Dow Jones) De recente hype rond kunstmatige intelligentie, sinds de kennismaking van het grote publiek met ChatGPT van OpenAi, is gunstig voor CM.com dat onder andere AI-chatbots verkoopt. Dat stelde ING na een gesprek met de CFO en CEO van CM.com.

    Het onderwerp komt vaker ter sprake in bestuurskamers en dat helpt de verkoop, meldde het bedrijf aan analisten.

    De zwakkere vraag van consumenten, waardoor bedrijven hun uitgaven aan IT en marketing terugschroeven, heeft nog geen grote effecten op CM.com, dat diverse diensten aanbiedt, die elkaar compenseren bij wisselende vraag.

    CM.com bevestigde zijn winstdoelen en noemde twee voorname middelen van kostenbesparingen: het verlagen van het aantal medewerkers door natuurlijk verloop en en het onder controle houden van de operationele kosten voor groeiinitiatieven, die goed zijn voor de helft van de operationele kosten van het bedrijf.

    ING heeft een koopadvies op CM.com met een koersdoel van 12,00 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Mooi bericht, maar wel toevallig allemaal hoor...zo'n bericht na net bijna al time low aangetikt te hebben vorige week met 375k stuks in de eindveiling. Zelf ook wat bijgekocht toen. Eerst maar weer eens de €10 euro opzoeken en daar 3 maanden boven zien te blijven.
  8. Neutraal-1 5 juni 2023 19:46
    quote:

    tmaster schreef op 5 juni 2023 14:54:

    [...]

    Maarja kwestie van tijd dat een google of microsoft dit ook meeneemt in hun pakketten..

    BIj microsoft zouden ze dit kunnen aanbieden bij allerlei azure cloud diensten. Als bedrijf neem je vaak 1of meerdere virtuele diensten af (website, database, applicatieserver) en bij een webserver met website zou je dan ook microsoft ai bot kunnen gebruiken tegen gereduceerd tarief (uiteraard wordt dit een vorm van koppelverkoop)
    Dan zel het zeker ook een kwestie van tijd zijn dat deze bedrijven op gesplitst zullen gaan worden.
    Overigens is er al eens gedreigd om Microsoft op te splitsen in een systeemsoftware tak en een applicatiesoftware tak.
    Het zelfde dreigde in 2018 ook voor Google en Facebook, door kritiek uit zowel de EU als de VS.
    Vergeet niet dat de senaat in 1976 EXXON wilde opsplitsen.
    Daarbij werd in 1911 de Standard Oil Trust al opgesplitst door een arrest van het Hooggerechtshof.
  9. forum rang 8 aextracker 5 juni 2023 20:13
    quote:

    voda schreef op 5 juni 2023 10:35:

    Beursblik: AI-hype helpt ook CM.com

    Bedrijfstop bevestigt winstdoelen.

    (ABM FN-Dow Jones) De recente hype rond kunstmatige intelligentie, sinds de kennismaking van het grote publiek met ChatGPT van OpenAi, is gunstig voor CM.com dat onder andere AI-chatbots verkoopt. Dat stelde ING na een gesprek met de CFO en CEO van CM.com.

    Het onderwerp komt vaker ter sprake in bestuurskamers en dat helpt de verkoop, meldde het bedrijf aan analisten.

    De zwakkere vraag van consumenten, waardoor bedrijven hun uitgaven aan IT en marketing terugschroeven, heeft nog geen grote effecten op CM.com, dat diverse diensten aanbiedt, die elkaar compenseren bij wisselende vraag.

    CM.com bevestigde zijn winstdoelen en noemde twee voorname middelen van kostenbesparingen: het verlagen van het aantal medewerkers door natuurlijk verloop en en het onder controle houden van de operationele kosten voor groeiinitiatieven, die goed zijn voor de helft van de operationele kosten van het bedrijf.

    ING heeft een koopadvies op CM.com met een koersdoel van 12,00 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Laat het bestuur de (winstherstel) doelen en marge reparatie o.b.v. kosten rationalisatie in relatie tot de (lagere) groeisnelheid komend halfjaar rustig waarmaken en het aandeel gaat H-2 ingaand Q3 reporting vleugeltjs krijgen met of zonder de AI hype effecten.

    Komt goed bij CM.Com.
    Bevat teveel technisch relevant communicatief vernunft om niet te kunnen groeien .
    CM. Com heeft bovendien als aandeel voldoende ellende in de koers geabsorbeerd lijdend onder het "tecchie negatief sentiment" wat altijd overdrijft.
    Koers noteert ergens in 2025 met gemak weer een soepele Euro 20 - 26,- \ aandeel bij het relaiseren van hoog enkelcijferige groei die vanaf 2024 volop kasstroom aanvoert en een positief resultaat in de boeken zet.

    De common sense is gelukkig in deze sector teruggekeerd.
  10. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 5 juni 2023 21:18
    quote:

    aextracker schreef op 5 juni 2023 20:13:

    [...]

    Laat het bestuur de (winstherstel) doelen en marge reparatie o.b.v. kosten rationalisatie in relatie tot de (lagere) groeisnelheid komend halfjaar rustig waarmaken en het aandeel gaat H-2 ingaand Q3 reporting vleugeltjs krijgen met of zonder de AI hype effecten.

    Komt goed bij CM.Com.
    Bevat teveel technisch relevant communicatief vernunft om niet te kunnen groeien .
    CM. Com heeft bovendien als aandeel voldoende ellende in de koers geabsorbeerd lijdend onder het "tecchie negatief sentiment" wat altijd overdrijft.
    Koers noteert ergens in 2025 met gemak weer een soepele Euro 20 - 26,- \ aandeel bij het relaiseren van hoog enkelcijferige groei die vanaf 2024 volop kasstroom aanvoert en een positief resultaat in de boeken zet.

    De common sense is gelukkig in deze sector teruggekeerd.
    Thumbs-up aextracker, goed stukje. Ze blijven het herhalen bij CM dat ze er volop vertrouwen in hebben.
    Ik ga er maar geen woorden aan vuil maken.

    CFO Jorg de Graaf in een Podcast: youtu.be/yESrqbkBOvc

    Laatste adv. www.cm.com/blog/conversion-tracking-b...

    www.debeurs.nl/nieuws/774435/Beursbli...

    www.finanzen.net/anleihen/a3kvy4-cmco...
  11. Beek 5 juni 2023 21:45
    www.tostrams.nl/Artikel/774459/Leidt-...

    Leidt divergentie tot trenddraai bij CM.com?
    CM.com beweegt sinds september 2021 in een sterk dalende trend waarbij het aandeel inmiddels ongeveer 80% van haar beurswaarde is kwijtgeraakt. Lagere toppen en bodems wezen lange tijd op aanhoudende verkoopdruk, maar het einde van de koersdaling lijkt in zicht.

    De koers van CM.com zocht ook de laatste maanden nog nieuwe dieptepunten op, terwijl de kracht van de dalende trend steeds verder afnam. Dit zijn de erste signalen van een mogelijke trenddraai en is goed te zien met een momentum-indicator zoals de RSI.

    De RSI-indicator kan goed divergentie signaleren, wat optreedt wanneer de prijs van de onderliggende waarde en de RSI-lijn in tegengestelde richtingen bewegen. Bullish divergentie vindt plaats wanneer de prijs een nieuw dieptepunt bereikt, maar de RSI een hoger dieptepunt bereikt, wat kan duiden op een mogelijke ommekeer naar boven.

    Bij CM.com is deze divergentie duidelijk zichtbaar. De koers vormde de laatste maanden telkens nieuwe dieptepunten, terwijl de RSI steeds hogere bodems wist neer te zetten. Nu de koers terugkeert boven de laatste bodem zou wel eens het startsein kunnen zijn gegeven voor een langetermijn herstelfase.

    Eerste richtpunt wacht rond €10,15, maar daarboven ligt er flink wat potentieel richting de top van december rond €14,75.
  12. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 6 juni 2023 20:11
    Zo eindelijk ff tijd gevonden om de CFO Podcast eens goed te beluisteren, die ik eerder al had gepost.

    Geeft me een goed gevoel, heel eerlijk en best open verwoord van de 3e G ;-)

    Toch vanuit een ander perspectief, juist NU vanuit de CFO dit verhaal wat een leuke inkijk geeft in CM.
    Deze is i.p.v. 1 jaar geleden, van een kleine week geleden, en dus erg actueel ;-)

    Die eerder geplaatste podcast: youtu.be/yESrqbkBOvc !!

    Laatste adv. www.cm.com/blog/win-fans-boost-sales-...

    Gr. NKO
  13. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 juni 2023 13:03
    Het kan soms ook snel omhoog gaan. 2 voorbeelden, een hele grote en een kleinere speler ;-) >>

    De grootste speler uit de doelgroep (TWLO) volop in het nieuws. finance.yahoo.com/quote/TWLO
    finance.yahoo.com/news/twilio-debuts-...
    www.businesswire.com/news/home/202306...

    Twillio koers kleine maand geleden (12-mei) $45,11 Slot gister 6-6-23 $68,02 (Stijging + ruim 50%)

    Andere naam die ook een behoorlijke upswing maakt in dezelfde branche (KLR) finance.yahoo.com/quote/KLR
    finance.yahoo.com/news/kaleyra-recogn...
    www.prnewswire.com/news-releases/kale...

    Kaleyra koers kleine maand geleden (8-mei) $1,70 Slot gister 6-6-23 $2,85 (Stijging + 68%)
  14. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 7 juni 2023 15:14
    Kopie deel 1:
    CPaaS-segment is in transitie (juni 2023)
    De CPaaS-markt wordt gedreven door nieuwe tools en technologie waarmee providers de klantervaring kunnen vereenvoudigen, automatiseren en versterken.

    Het segment Communications-Platform-as-a-Service (CPaaS) bevindt zich in een overgangsfase. De afgelopen jaren hebben bedrijven in dit segment geprofiteerd van een tsunami aan groei, aangedreven door de vraag en de daaropvolgende acceptatie van digitale platforms voor klantbetrokkenheid.

    De economische en sociale omgeving is echter anders en bedrijven zijn niet langer gefocust op indrukwekkende groeistatistieken. CPaaS-bedrijven floreerden met de belofte van jaren van meer dan 30% jaarlijkse groei, waardoor investeringen en hordes nieuwkomers werden aangetrokken. Vandaag heerst er een gedempte sfeer die voortkomt uit de realiteit van wantrouwen en teleurstelling bij beleggers, aangewakkerd door te ambitieuze groei.

    Ondanks de tegenslagen van vertragende verkoopcycli, herstructureringen en inkrimpingen, is de sector nog steeds een van de sterkste IT-sectoren met een haalbare dubbelcijferige en winstgevende groei in het bereik van veel bedrijven. IDC voorspelt dat de wereldwijde CPaaS-markt zal groeien van 14,3 miljard dollar in 2022 tot 29,7 miljard dollar in 2026. CPaaS zal in hoog tempo blijven groeien (15,8% samengesteld jaarlijks groeipercentage of CAGR voor 2022-2027), aangezien veel ondernemingen cloud-enabled communicatie omarmen API-oplossingen en -services waarmee ze eenvoudig en betaalbaar de klantbetrokkenheid vergroten en de operationele efficiëntie verbeteren.
    Klantenervaring

    De COVID-19-pandemie die in 2020 begon, versnelde de verschuiving van bedrijven naar digitale infrastructuur en het gebruik van omnichannel digitale klantbetrokkenheid. Naarmate gebruikers veeleisender worden, moet communicatie omnichannel, interactief en verrijkt zijn om persoonlijke, intelligente en op maat gemaakte betrokkenheid te bieden. Volgens onderzoek van IDC zullen de uitgaven voor klantervaring en kanalen voor digitale betrokkenheid de komende jaren een belangrijke aanjager van IT-uitgaven zijn en zullen ze ook relatief immuun zijn voor bezuinigingen als gevolg van ongunstige economische omstandigheden.

    Hoewel veel bedrijven ver gevorderd zijn in hun digitale transformatietraject, is het verfijnen en perfectioneren van klantbetrokkenheid nog steeds een complex proces. Door gebruik te maken van CPaaS-platforms wordt de complexiteit van het creëren van op maat gemaakte gedifferentieerde applicaties verminderd, met name door de introductie van low-code en no-code tools en uniforme API's voor omnichannel-engagement. Als zodanig blijven klantervaring en mogelijkheden voor digitale betrokkenheid een topprioriteit.

    Volgens IDC-enquêtegegevens zal klantervaring de komende jaren een belangrijke motor van digitale infrastructuur blijven.

    Ondernemingen erkennen ook de behoefte aan consolidatie van cloudcommunicatieplatforms, inclusief naadloze integratie van CPaaS, UCaaS en CCaaS. Dit stelt bedrijven ook in staat om uitgaven op meerdere platforms te rationaliseren en tegelijkertijd de productiviteit van werknemers te verbeteren.
    Multichannel en gebruikt casefocus

    Application-to-Person (A2P)-berichten worden intrinsiek gedomineerd door sms, omdat het een gereguleerd kanaal is en een effectieve manier om een ??breed publiek te bereiken. Aangezien mobiele kanalen echter steeds belangrijker worden voor merken en ondernemingen, heeft dit geleid tot een wildgroei aan nieuwe kanalen in het A2P-ecosysteem die geschikter zijn voor interactieve engagementen zoals chat-apps, apps voor sociale media, Web-RTC-spraak en -video evenals RCS en iChat.

    IDC identificeert zes belangrijke servicesegmenten binnen de zakelijke CPaaS-markt: spraak, berichten, video, e-mail, andere API's en diverse services. Messaging (dit omvat zowel SMS als OTT messaging) is het grootste segment en zal dat ook de komende jaren blijven. Voice is de op een na grootste service, maar video is de snelst groeiende service en wordt gedreven door gebruiksscenario's in productie, bankieren/verzekeringen en gezondheidszorg.

    De bedrijfscommunicatie-enquêtes van IDC die jaarlijks in de verschillende regio's worden uitgevoerd, helpen om meer inzicht te krijgen in de acceptatie, drijfveren en uitdagingen voor een groot aantal ICT-oplossingen en -diensten op het gebied van netwerk, mobiliteit, UCC en ook CPaaS. Het biedt een overzicht van de meest gebruikte kanalen, use cases, implementaties en criteria bij het selecteren van een CPaaS-provider.
1.335 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.