Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,300   +0,100   (+0,66%) Dagrange 15,170 - 15,450 51.491   Gem. (3M) 199,3K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Lepre Chaun 17 mei 2023 11:47
    toenemende vraag en het beperkte aanbod de prijs van lithium tot 2023 hoger maken.

    Mijnbouwfusies hangen in de lucht omdat bedrijven proberen de kosten te verlagen en hun aanbod van kritieke mineralen te vergroten. Newmont en Newcrest, BHP en Oz, Glencore en Teck - en de lithiumsector is geen uitzondering.

    Nu Chili de lithiumproductie gaat nationaliseren, willen grotere titanen hun activabasis diversifiëren. Albemarle's afgewezen meervoudige bod van $ 3,7 miljard op Liontown, Tianqui-Igo's aanpak voor Essential Metals en de gigantische fusie van $ 10,6 miljard van Allkem en Livent tonen allemaal de aanhoudende fusiekoorts aan.

    Natuurlijk, met de vraag die omhoog zal schieten te midden van een langzaam toenemend aanbod, heeft de markt gereageerd. BYD heeft een belang van 5,1% in Chengxin Lithium opgekocht. Toyota bezit 6,16% van Allkem. Ford heeft een overnameovereenkomst met Liontown Resources. Volkswagen is van plan om drie batterijfabrieken in Europa te bouwen en ten minste één daarbuiten, en heeft een aparte entiteit opgericht met de naam PowerCo om rechtstreeks te investeren in lithiummijnen.

    Zowel Volkswagen als Stellantis hebben overeenkomsten met lithiumconcern Vulcan. Mercedes-Benz heeft een leveringsovereenkomst met Rock Tech Lithium, Ford heeft er nog een met Lake Resources en BMW heeft nog een overeenkomst gesloten met European Lithium. En Tesla heeft al lang lopende leveringsovereenkomsten met Ganfeng en Piemonte.

    Nu lithiummijnen er ongeveer tien jaar over doen om op gang te komen, suggereert de wet van vraag en aanbod dat de lithiumprijzen waarschijnlijk weer zullen stijgen.
    Autofabrikanten geven daarom prioriteit aan afnamedeals en zelfs directe investeringen om hun eigen levering te garanderen.

    Het meest recente rapport van het Australische Office of the Chief Economist analyseert dat de wereldwijde vraag naar lithium in 989 000.2023 ton lithiumkoolstofequivalent zal bereiken, boven de 964.000 ton productie die dit jaar wordt verwacht.
    Verder verwacht de instantie dat een tekort aan lithium zal aanhouden tot 2027,

    www.ig.com/en-ch/news-and-trade-ideas...
  2. forum rang 4 Aandachtige lezer 17 mei 2023 16:47
    quote:

    gerrit graaier schreef op 16 mei 2023 05:35:

    Als het zo simpel is, dat zet jij de koers toch gewoon hoger!
    Ik zit zo vol in AMG dat ik op dit moment de koers alleen lager kan zetten. :-)

    Iets anders, hoe schatten we de dag van vrijdag in. Willen beleggers zo vlak voor een lang Pinksterweekeinde nog even hun winsten veilig stellen, of gaan ze juist voor het weekend flink inkopen om een stijging na Pinksteren voor te zijn?
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 17 mei 2023 18:08
    quote:

    easymoney schreef op 17 mei 2023 17:48:

    Als ik dat hier allemaal aandachtig lees zijn het precies niet allemaal "die hard " christenen hier op het forum.
    Niets mis mee overigens.
    Hoe zat dat ook al weer, is de beurs op tweede pinksterdag wel dicht, of wordt er geen rekening gehouden met alle lange weekenden die beleggers in de planning hebben?
  4. forum rang 7 Just lucky 17 mei 2023 18:16
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 17 mei 2023 18:08:

    [...]

    Hoe zat dat ook al weer, is de beurs op tweede pinksterdag wel dicht, of wordt er geen rekening gehouden met alle lange weekenden die beleggers in de planning hebben?
    Tweede pinksterdag (De dag dat de Heilige Geest zich uitstortte over de apostelen van Jezus) kunt u gewoon naar hartenlust handelen.
  5. forum rang 7 am1993 17 mei 2023 18:44
    quote:

    Just lucky schreef op 17 mei 2023 18:18:

    Waar is trouwens gokkertje2000? Het is nu wel erg stil nu AMG stijgt en Flow rustig verder daalt.......
    Ja, HIER wel, maar moet je op het Flow forum kijken. Het wordt steeds bizarder. Wél heel triest vind ik eigenlijk. Volg hem al jaren op de diverse sites (vooral Flow), maar nu lijkt hij echt de weg kwijt. Intriest.
  6. forum rang 7 am1993 17 mei 2023 18:48
    quote:

    easymoney schreef op 17 mei 2023 17:48:

    Als ik dat hier allemaal aandachtig lees zijn het precies niet allemaal "die hard " christenen hier op het forum.
    Niets mis mee overigens.
    De échte "die hard" christenen zitten volgens mij in dit kabinet en houden het nog steeds in leven in plaats van het te laten vallen.
    En dat "die hard" geldt volgens mij voor de bevolking die het veel minder heeft en die ze volledig in de steek laten. Geld en dominees. Remember Mattheus 25-40.
  7. forum rang 6 Kruimeldief 17 mei 2023 19:05
    quote:

    am1993 schreef op 17 mei 2023 18:44:

    [...]
    Ja, HIER wel, maar moet je op het Flow forum kijken. Het wordt steeds bizarder. Wél heel triest vind ik eigenlijk. Volg hem al jaren op de diverse sites (vooral Flow), maar nu lijkt hij echt de weg kwijt. Intriest.
    Ik heb wel een beetje medelijden met de mensen op het forum van Ebusco, waar het echt triest is. Vanaf de IPO (Is Probably Overpriced) één glijbaan naar telkens nieuwe dieptepunten. Keek daar weer eens (vond de beursgang om diverse redenen onaantrekkelijk en had dat daar ook duidelijk geventileerd) en zag vandaag dat iemand zelfs een brok AMG had ingeruild voor extra Ebusco….
  8. forum rang 4 stockholder 17 mei 2023 19:09
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 16 mei 2023 21:57:

    Nou als er 1 ding nu niet in de energietransitie bezig is ,geen varkens te zien.
    Zeker niet in de lithiumruimte. Trouwens ook geen beer .
    Ik denk dat de Ridder op het verkeerde forum zit.
    Vermoedelijk dacht hij op het ForFarmers draadje te zitten.
    ForFarmers>>>> voer>>> biggetjes>>> varkenscyclus
  9. Revver 17 mei 2023 20:17
    quote:

    Kruimeldief schreef op 17 mei 2023 19:05:

    [...]
    Ik heb wel een beetje medelijden met de mensen op het forum van Ebusco, waar het echt triest is. Vanaf de IPO (Is Probably Overpriced) één glijbaan naar telkens nieuwe dieptepunten. Keek daar weer eens (vond de beursgang om diverse redenen onaantrekkelijk en had dat daar ook duidelijk geventileerd) en zag vandaag dat iemand zelfs een brok AMG had ingeruild voor extra Ebusco….
    Via een van mijn contacten weet ik dat er nog 2 lopende verzekerings kwesties zijn die op dit moment nog niet in de koers verwerkt zijn. Ook worstelen ze met de kwaliteit en storingen. Over de storingen hoor je weinig in het publiek, er wordt ook veel aandacht besteed de storingen niet in de media te laten komen i.v.m. de toch al gevoelige aanbestedingen. Laag inkopen en veel storingen.
    VDL heeft ook wel storingen maar deze worden wel goed en snel opgelost. VDL maakt overigens gebruik van canadese pouch lithium cellen. Tot nu toe erg betrouwbaar, goede accu's worden worden zelfs nog hergebruikt in stationaire toepassingen.
  10. forum rang 6 Kruimeldief 17 mei 2023 23:13
    Van die verzekeringskwesties weet ik niets. Er komt dus waarschijnlijk nog slecht nieuws voor de koers naar buiten? Om meer dan één reden voorlopig afblijven.
    Dat er veel storingen zijn weet ik, want dat hoor ik hier regelmatig van mensen die bij de regionale busmaatschappij werken.
  11. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 mei 2023 07:44
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 17 mei 2023 14:29:

    Veel batterijfabrieken die willen opstarten. Vraag blijft hoe ze aan hun lithium denken te komen. Albemarle zal niet voor niks willen bouwen in Europa nu ik al die berichten zo lees.
    Albemarle heeft een groot concurrentievoordeel, want hun grondstof is vrij zuivere lithium en geen spodumene met slechts 6% lithium.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 309 310 311 312 313 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.