Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,110   +0,024   (+0,30%) Dagrange 7,980 - 8,210 341.754   Gem. (3M) 1,4M

Air France-KLM 2023

1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JK Dutch 14 mei 2023 16:44
    Diverse analisten | Zonnig vooruitzicht Air France-KLM

    Analisten verwachten goede zomer voor Air France-KLM. De vliegmaatschappij vervoerde het afgelopen kwartaal 19,7 mln mensen, een toename van meer dan 35% op jaarbasis.
    De bezettingsgraad bedroeg 86,1%. Samen met het verhogen van de ticketprijzen deed dit de omzet van de luchtvaartmaatschappij over het eerste kwartaal stijgen met 42,4% naar meer dan €6,3 mrd. Het nettoverlies liep over dezelfde periode terug van €552 mln naar €344 mln.

    Bernstein Research herhaalde het verkoopadvies voor Air France-KLM. Zij stellen dat het nettoverlies en operationeel verlies hoger uitvielen. Wel verwacht Bernstein Research dat de zomeractiviteiten van de luchtvaartmaatschappij sterk zullen zijn. Air France-KLM rekent zelf op een benutte capaciteit van 90% tot 95%. Het koersdoel is door Bernstein Research vastgesteld op €1,25.

    Aandeel Air France KLM op ‘kopen’ bij
    Volgens JPMorgan was de ebit van Air France-KLM over het eerste kwartaal iets lager dan verwacht, maar heeft dit weinig invloed op de ebit-raming voor heel 2023 en kan die mogelijk nog opwaarts bijgesteld worden. Zij hanteren daarom een koopadvies met een koersdoel van €2,30.

    Overnamehonger biedt mooie belegging voor de goudhausse
    Overnamehonger biedt mooie belegging voor de goudhausse
    Stifel ziet dat de vooruitzichten voor vraag en aanbod binnen de luchtvaartsector zijn verbeterd. Zij denken dat de ebit dit jaar op €2 mrd uit kan komen, waar de markt gemiddeld op €1,5 mrd rekent. Ondertussen is de druk op de balans van Air France-KLM door nieuwe wetgeving in Frankrijk afgenomen. De nettoschuld daalde ten opzichte van eind vorig jaar met €0,9 mrd naar €5,5 mrd en de nettoschuld/ebitda-ratio verbeterde van 1,8 naar 1,5.

    Verder wordt het aandeel volgens Stifel tegen een korting van 30% ten opzichte van sectorgenoten verhandeld. Zij hebben daarom een koopadvies voor het aandeel Air France-KLM uitstaan met een koersdoel van €2,20.

    www.beleggersbelangen.nl/2023/05/05/d...
  2. forum rang 4 JK Dutch 14 mei 2023 16:46
    GROEIMARKT INDIA STEEDS BELANGRIJKER VOOR KLM

    13 mei 2023 - 12:24 | Door: onze redactie | Foto: Reismedia
    SCHIPHOL - KLM en zusterbedrijf Air France verhogen hun stoelcapaciteit op Indiase routes deze zomer met 22 procent ten opzichte van 2022. De maatschappij wil daarnaast nauwer samenwerken met de lokale luchtvaartmaatschappij IndiGo, waar voormalig KLM-topman Pieter Elbers de CEO is. KLM heeft tegen media in India gezegd dat India een steeds belangrijkere markt voor hen wordt.

    De gehele Air France-KLM Groep vervoerde in 2022 een miljoen passagiers op Indiase routes. India is de derde grootste en een van de snelst groeiende luchtvaartmarkten ter wereld.

    Momenteel voert Air France-KLM tot 46 wekelijkse vluchten uit naar vier Indiase steden: Delhi, Mumbai, Bangalore en Chennai. De fusiemaatschappij heeft ook een codeshare-overeenkomst met IndiGo voor meer dan 30 steden. KLM vliegt op Delhi, Mumbai (beide dagelijks) en Bangalore (vijf keer per week).

    "De nieuwe Premium Comfortklasse zal beschikbaar zijn op vluchten van Bangalore, Delhi en Mumbai naar Amsterdam en verschillende bestemmingen in het wereldwijde netwerk van KLM. De lancering onderstreept het belang van India als focusmarkt voor KLM", aldus de luchtvaartmaatschappij in een persbericht op vrijdag.

    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
  3. Cacla 15 mei 2023 10:09
    quote:

    JK Dutch schreef op 14 mei 2023 16:44:

    Diverse analisten | Zonnig vooruitzicht Air France-KLM

    Analisten verwachten goede zomer voor Air France-KLM. De vliegmaatschappij vervoerde het afgelopen kwartaal 19,7 mln mensen, een toename van meer dan 35% op jaarbasis.
    De bezettingsgraad bedroeg 86,1%. Samen met het verhogen van de ticketprijzen deed dit de omzet van de luchtvaartmaatschappij over het eerste kwartaal stijgen met 42,4% naar meer dan €6,3 mrd. Het nettoverlies liep over dezelfde periode terug van €552 mln naar €344 mln.

    Bernstein Research herhaalde het verkoopadvies voor Air France-KLM. Zij stellen dat het nettoverlies en operationeel verlies hoger uitvielen. Wel verwacht Bernstein Research dat de zomeractiviteiten van de luchtvaartmaatschappij sterk zullen zijn. Air France-KLM rekent zelf op een benutte capaciteit van 90% tot 95%. Het koersdoel is door Bernstein Research vastgesteld op €1,25.

    Aandeel Air France KLM op ‘kopen’ bij
    Volgens JPMorgan was de ebit van Air France-KLM over het eerste kwartaal iets lager dan verwacht, maar heeft dit weinig invloed op de ebit-raming voor heel 2023 en kan die mogelijk nog opwaarts bijgesteld worden. Zij hanteren daarom een koopadvies met een koersdoel van €2,30.

    Overnamehonger biedt mooie belegging voor de goudhausse
    Overnamehonger biedt mooie belegging voor de goudhausse
    Stifel ziet dat de vooruitzichten voor vraag en aanbod binnen de luchtvaartsector zijn verbeterd. Zij denken dat de ebit dit jaar op €2 mrd uit kan komen, waar de markt gemiddeld op €1,5 mrd rekent. Ondertussen is de druk op de balans van Air France-KLM door nieuwe wetgeving in Frankrijk afgenomen. De nettoschuld daalde ten opzichte van eind vorig jaar met €0,9 mrd naar €5,5 mrd en de nettoschuld/ebitda-ratio verbeterde van 1,8 naar 1,5.

    Verder wordt het aandeel volgens Stifel tegen een korting van 30% ten opzichte van sectorgenoten verhandeld. Zij hebben daarom een koopadvies voor het aandeel Air France-KLM uitstaan met een koersdoel van €2,20.

    www.beleggersbelangen.nl/2023/05/05/d...
    WTF! Begrijpen die analisten het eigenlijk wel? Historisch hoge bezettingsgraden en dan nog verlies maken. Als ze bij deze omstandigheden al geen winst kunnen maken, hoe denken ze dan dat die hoge schulden ooit afgelost zullen worden? Want zonder aflossing van die schulden zal het eigen vermogen ook niet positief worden. Bernstein snapt het een beetje maar al die andere analisten moeten wat mij betreft terug naar school...
  4. forum rang 8 GakGak 15 mei 2023 13:53
    Misschien bij een bezettingsgraad van 110 % pas echt winst, al is dat technisch wel erg
    moeilijk haalbaar.

    Ook grappig nieuws:
    .
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
    .
    Dus als je jouw maaltijd niet genuttigd hebt (om wat voor reden dan ook) mag je die terugkopen voor
    het uitstappen en meenemen.

    Soort van omgekeerde hond-in-de-pot en een doggybag tegen betaling...
  5. Cacla 15 mei 2023 15:20
    quote:

    GakGak schreef op 15 mei 2023 13:53:

    Misschien bij een bezettingsgraad van 110 % pas echt winst, al is dat technisch wel erg
    moeilijk haalbaar.

    Ook grappig nieuws:
    .
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
    .
    Dus als je jouw maaltijd niet genuttigd hebt (om wat voor reden dan ook) mag je die terugkopen voor
    het uitstappen en meenemen.

    Soort van omgekeerde hond-in-de-pot en een doggybag tegen betaling...
    Nee GakGak, dit zijn betaalde maaltijden. Volgende keer dus op een Lufthansa vlucht wat geduld hebben en je broodje pas vlak voor de landing aanschaffen... ;-)
  6. MLK 15 mei 2023 20:35
    Hi allemaal,
    wellicht kan iemand mij hier helpen?? Ik beleg veel via opties en heb recent wat opties AF-KLM gekocht (calls jun 1,51). Normaal bestaat een contract uit 100 aandelen en vermenigvuldig je de optie prijs x 100 en heb je het bedrag wat je voor de optie betaalt. Nu lijkt dit bij AF-KLM niet het geval te zijn. Weet iemand hoe dit zit?
  7. Cacla 16 mei 2023 09:58
    quote:

    MLK schreef op 15 mei 2023 20:35:

    Hi allemaal,
    wellicht kan iemand mij hier helpen?? Ik beleg veel via opties en heb recent wat opties AF-KLM gekocht (calls jun 1,51). Normaal bestaat een contract uit 100 aandelen en vermenigvuldig je de optie prijs x 100 en heb je het bedrag wat je voor de optie betaalt. Nu lijkt dit bij AF-KLM niet het geval te zijn. Weet iemand hoe dit zit?
    Bij AFKLM zijn een aantal optie series gebaseerd op contracten van 198 stuks. Dit heeft te maken met de claimemissie die een tijdje terug heeft plaatsgevonden. Optie-series die na die tijd zijn uitgebracht zijn wel gebaseerd op contracten van 100 stuks.
  8. forum rang 8 GakGak 16 mei 2023 14:04
    Langlopende optiecontracten hebben uiteraard veel last van emissies zoals dit bedrijf nog wel eens
    nodig had om te overleven en vandaar dit soort capriolen.
    Soms zijn dat claimemissies, zodat de aandeelhouders naar rato wat (schijnbaar) goedkope aanbiedingen
    krijgen en de verwatering wat mee lijkt te vallen ivm veel meer aandelen uitstaand na de emissie.

    Lijkt, want na de laatste emissie was de laagste koers ooit 1.09 en daar kon geen claimaandeel (met korting) tegenop.
    Wel snel weer wat hersteld die koers met soms zelfs uitschieters naar 1.80 maar dan moet je snel verkopen !

    AF/KLM heeft enorm veel schuld, dus eigenlijk zou het aandeel een negatieve waarde moeten hebben.
    Zeg maar dat de waarde van nu een tijdswaarde is, zoals bij opties met een mogelijkheid dat bij toekomstige
    ´dreigende´ en echte winstgevendheid (bij KLM plus AF) er wat echte hogere koers dreigt door een meer
    rooskleurige toekomst, maar dividend bv, kun je wel vergeten.

    Gelukkig is door het enorm gestegen aantal aandelen de schuld per aandeel ook verwaterd ;O)
  9. MLK 16 mei 2023 14:08
    quote:

    Cacla schreef op 16 mei 2023 09:58:

    [...]

    Bij AFKLM zijn een aantal optie series gebaseerd op contracten van 198 stuks. Dit heeft te maken met de claimemissie die een tijdje terug heeft plaatsgevonden. Optie-series die na die tijd zijn uitgebracht zijn wel gebaseerd op contracten van 100 stuks.
    Dacht al dat het hier mee te maken had en het klopt idd. Dank voor de uitleg.
  10. forum rang 8 GakGak 17 mei 2023 13:49
    Wel een feit dat als luchtvaart algemeen stijgt, vandaag dus ook Finnair en iets minder IAG en Lufthansa,
    dat AF/KLM minstens zo hard meedoet.
    Lekker volatiel dus en dat is een van de redenen (ook de goedkope opties, in verhouding tot andere aandelen met
    lage marge en lagere tijdswaarde) dat ik hier blijf hangen.

    Na flinke daling dus long en andersom short.
  11. forum rang 8 GakGak 17 mei 2023 19:47
    Waarom deze extra kosten ?
    .
    Frankrijk is een heel speciaal land met eigenzinnige belastingregels zoals heffing bij aankoop aandelen.
    AF/KLM is een Frans aandeel waar KLM toevallig ruim 30 % van uitmaakt via de holding...

    Met jouw belastingtoeslag kunnen ze daar leuke dingen doen zoals onbeperkte staatssteun aan Air France,
    terwijl hier alle goodwill zo beetje verspeeld is richting KLM.

    Onbeperkt lijkt wat veel, maar Frankrijk heeft Brussel voor een groot deel in de zak zitten (cul de sac).
    Of het nou om wijnbouw of visserij subsidies gaat of nog grotere zaken.
    Desnoods stuurt Macron een speciale gezant (musketier) naar het EU bolwerk om eea netjes en
    efficient te regelen en daar kan Rutte nog wat van leren.
  12. forum rang 8 GakGak 18 mei 2023 10:00
    quote:

    JK Dutch schreef op 17 mei 2023 22:18:

    Vandaag zijn diverse indicatoren op groen gegaan en diverse koopsignalen gekomen.
    Stochastic macd op koop en MA50 en 100 vandaag doorkruist en gisteren al de ma20.
    Trossen los en eerstvolgende weerstand op 1,698 en daarna 1,8495
    .
    Kijk eens naar de koersgrafiek wat er gebeurt na een leuke stijging...
    .
    uit de koopjeshoek:
    .
    SG Air France - KLM Factor (Multi) Short LEV -5
    0,8635 -0,19 (-18,19%)
1.333 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.