Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,304   +0,012   (+0,28%) Dagrange 4,250 - 4,316 1.111.019   Gem. (3M) 849,5K

BAM mei 2023

1.186 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 60 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 15 mei 2023 06:58
    quote:

    next2023 schreef op 14 mei 2023 18:43:

    BAM op zichzelf is einde verhaal. Heb je wel een BAM mensen zien "werken" in het dagelijkse leven. Zeer ongemotiveerd en werken niet echt hard. Enige manier om te overleven is samen te gaan met H. en dan flink de bezem door het bedrijf zodat de synergie gemaximaliseerd wordt.
    ik denk dat het enige dat jij ooit hebt gedaan van brood shit maken is en dat je dit in je ogen wrijft om niets te hoeven zien.
  2. forum rang 6 Zwijnash 15 mei 2023 08:50
    Wel in het Engelse maar niet op NL

    Bunnik, the Netherlands, 15 May 2023 – Royal BAM Group nv has repurchased 676,812 of its own shares in the period from 9 May 2023 up to and including 12 May 2023 at an average price of €1.91. The consideration for this repurchase was €1.3 million.

    The repurchased shares represent 7 per cent of BAM’s share buy-back programme for 9,351,489 ordinary shares as confirmed on 9 May 2023, to offset for the dilution effect due to the issue of stock dividend and to fulfill BAM’s obligations for the various running share-based employee incentive schemes vesting up to April 2026.
  3. forum rang 6 OnoMatopee 15 mei 2023 09:31
    Kademuren slimmer beschermd door beter inzicht in schroefstralen
    (Nieuwsbericht SmartPort/Deltares:) Rotterdam/Delft, 12 mei 2023 - Havenbedrijven en vaarwegbeheerders beschermen hun infrastructuur, zoals kades en ligplaatsen bij sluizen, doorgaans tegen erosie als gevolg van scheepsschroeven met bodembescherming. Recent onderzoek brengt het gedrag van de stroming veroorzaakt door scheepsschroeven bij het aan- en afmeren beter in kaart met nieuwe meettechnieken en geavanceerde berekeningen. De uitkomsten bieden waardevolle kennis voor infrastructuurbeheerders. Door bodembescherming slimmer te ontwerpen kunnen beheerders besparen op kosten, materiaal en emissies. In dit onderzoek werken de onderzoeksinstellingen Deltares en MARIN samen met havenbedrijven, Rijkswaterstaat en aannemers.

    Bij het aan- en afmeren blazen schepen met hun schroeven tegen de kades. Dit noemen we ‘schroefstralen’. Deze stromingen kunnen diepe erosiekuilen veroorzaken. Daarom beschermen we de bodem met bodembescherming en blijven de kades stabiel. In de huidige ontwerprichtlijnen voor bodembeschermingen zitten echter onzekerheden. Door deze onzekerheden te verminderen, kunnen we de ontwerprichtlijnen optimaliseren en besparen we mogelijk materialen, kosten en emissies tijdens het ontwerp van bodembeschermingen.

    Het TKI Schroefstralen OnderzoeksProgramma (TKI SOP) heeft als doel om de stroming als gevolg van scheepsschroeven in de nabijheid van een kademuur beter te begrijpen, om onzekerheden in de richtlijnen te verkleinen. Dit doen we door verschillende type metingen te combineren met veldobservaties en (model)berekeningen.

    Samenwerkingspartners in dit onderzoek zijn: BAM Infraconsult bv, Baggermaatschappij Boskalis B.V., Deltares, DEME, MARIN, North Sea Port Flanders, het Havenbedrijf Rotterdam, Rijkswaterstaat en SmartPort.

    Kademuren slimmer beschermd door beter inzicht in schroefstralen
    Van laboratoriumexperimenten tot veldobservaties
    Veel situaties die in de praktijk voorkomen zijn getest in laboratoriumexperimenten van Deltares. Zo zijn onder meer de afstand tot de kademuur, de speling tussen de kiel van het schip en de bodem, de rotatiesnelheid van de scheepsschroeven en het bodemmateriaal gevarieerd. Uit de experimenten blijkt dat de hoogste stroomsnelheden optreden in situaties wanneer er niet veel ruimte beschikbaar is tussen het schip, de kademuur en de bodem.

    De resultaten zijn vergeleken met veldobservaties, gedetailleerde stromingsberekeningen van MARIN en formules uit bestaande richtlijnen. Hieruit blijkt dat bestaande richtlijnen het gebied waarin de hoogste stroomsnelheden optreden neigen te overschatten.

    Alfred Roubos van het Havenbedrijf Rotterdam over de uitkomsten: ‘Met de resultaten en inzichten van deze proeven verwachten we dat we onze haveninfrastructuur beter kunnen benutten. Denk hierbij aan het toelaten van grotere schepen op bestaande ligplaatsen en anderzijds dat we onze nieuwe assets - kades, steigers, meerpalen en bodembescherming - goedkoper en duurzamer kunnen ontwerpen. Dit is goed voor de CO2-voetafdruk van deze constructies.’

    Optimalisatie ontwerprichtlijnen
    Rijkswaterstaat heeft als vaarwegbeheerder veel waterbouwkundige constructies in beheer en onderhoud. Charlotte van der Vorm van Rijkswaterstaat: ‘We hebben 130 sluizen die we moeten renoveren. Die hebben allemaal bodembeschermingen. Met de huidige ontwerprichtlijnen zouden we die moeten aanvullen. Met de nieuwe richtlijnen hopen we dat dit minder kan, een duurzame oplossing waarmee we geld en materiaal besparen.’

    Om die reden is de CROW-werkgroep ‘Schroefstralen’ opgericht om gezamenlijk kennis te ontwikkelen die bijdraagt aan het optimaliseren van de ontwerprichtlijnen. De werkgroep bestaat uit ingenieursbureaus, aannemers, verschillende overheden en kennisinstituten en wisselt kennis uit met TU-Braunschweig en Maccaferri.

    Het TKI Schroefstralen OnderzoeksProgramma levert nieuwe kennis aan deze werkgroep. De werkgroep gaat nu de vervolgstappen zetten om de ontwerprichtlijnen voor aanleg van bodembeschermingen aan te scherpen.

    Wat levert het onderzoek op?
    SmartPort ging langs bij Deltares, Rijkswaterstaat en het Havenbedrijf Rotterdam om te horen wat dit onderzoek heeft opgeleverd.
  4. forum rang 6 OnoMatopee 15 mei 2023 09:38
    STUDENT ACCOMMODATION PLANS FOR PROMINENT BUILDING APPROVED
    15 May 2023 Yorkshire Property
    Plans to convert a prominent 1970s office block in West Yorkshire into student accommodation have been given the go-ahead.

    Abode Manchester 2 Ltd submitted a full planning application to Kirklees Council last year for the redevelopment of Crown House on Southgate in Huddersfield.

    The building dates back to the 1970s and was previously occupied by the Department for Work and Pensions. A Jobcentre Plus centre operated on the ground floor until about four years ago.

    The plans cover the conversion of the building to create 198 student bedrooms.

    Student accommodation would be hosted on the first to ninth floors, with each unit including a bathroom, cooking and working facilities.

    Communal facilities for tenants would be provided on the ground floor, including lounge, gym, study area, and recreation areas. The ninth floor's roof would also become a communal space for residents.

    The building would also be re-clad as part of the works.

    The council's strategic planning committee voted to grant approval, subject to conditions and the signing of a Section 106 agreement, at a meeting on 11 May.

    The decision was in line with the recommendation of an officer's report prepared for the meeting, as previously reported by Insider.

    Crown House is located adjacent to the site of University of Huddersfield's new Health Innovation Campus.

    BAM started construction of the new Daphne Steele Building, the first to be constructed as part of the new campus, earlier this year, with work expected to be completed in 2024.

    The project team on the Crown House application includes Paul Butler Associates, NC Architecture, PDA Acoustic Consultants, Cameron Rose Associates and BB7.
  5. bikkelharde winst 15 mei 2023 16:11
    quote:

    Blackdividend schreef op 15 mei 2023 16:05:

    Dit aandeel geeft geen kwaliteit. Blijf ervan. Heb dit jaren gehad.
    In 5 jaar tijd geflopt.
    Altijd al geflopt en zal altijd blijven floppen. Ben nu ook langzaam aan het afbouwen en aan het compenseren met puts. Het is inmiddels wel genoeg geweest.
  6. forum rang 4 amice 15 mei 2023 16:40
    quote:

    boldie schreef op 15 mei 2023 16:19:

    [...]zie hoe koers ontwikkeld kwestie van tijd weer echt up.
    Dan zal Joosten toch eerst met andere cijfers moeten komen.
    Q1 2022. :winst 97,3 m eenmalige baten 37 m. Bedr.res 60,3 m
    Q12023: winst 57,9 m. eenmalige bate door verkoop kantoor ( geschat 5. m. Bedr res 52,9 m.
    Dus ca 12% minder.
    Bijkomende verrassing: fiod : financiële gevolgen kunnen niet geschat worden, maar kunnen materieel zijn, aldus Joosten
    Vertrouwen in Jj. begint te slinken
  7. forum rang 6 boldie 15 mei 2023 16:43
    quote:

    amice schreef op 15 mei 2023 16:40:

    [...]
    Dan zal Joosten toch eerst met andere cijfers moeten komen.
    Q1 2022. :winst 97,3 m eenmalige baten 37 m. Bedr.res 60,3 m
    Q12023: winst 57,9 m. eenmalige bate door verkoop kantoor ( geschat 5. m. Bedr res 52,9 m.
    Dus ca 12% minder.
    Bijkomende verrassing: fiod : financiële gevolgen kunnen niet geschat worden, maar kunnen materieel zijn, aldus Joosten
    Vertrouwen in Jj. begint te slinken
    we gaan het zien.
  8. forum rang 8 HenkdeV 15 mei 2023 17:07
    quote:

    amice schreef op 15 mei 2023 16:40:

    [...]
    Dan zal Joosten toch eerst met andere cijfers moeten komen.
    Q1 2022. :winst 97,3 m eenmalige baten 37 m. Bedr.res 60,3 m
    Q12023: winst 57,9 m. eenmalige bate door verkoop kantoor ( geschat 5. m. Bedr res 52,9 m.
    Dus ca 12% minder.
    Bijkomende verrassing: fiod : financiële gevolgen kunnen niet geschat worden, maar kunnen materieel zijn, aldus Joosten
    Vertrouwen in Jj. begint te slinken
    Doelstellingen wel gehandhaafd.
1.186 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 60 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.