Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,580   +0,005   (+0,05%) Dagrange 10,495 - 10,740 630.741   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1250 1251 1252 1253 1254 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 15 mei 2023 07:20
    quote:

    Han 2 schreef op 14 mei 2023 20:36:

    Ik was vr. avond in Alphen aan den Rijn, de goede restaurants vd Valk en de Beren, thai met open keuken !!!, ; lekker vol, geen JET fietsen; Maar bij de chinees, niemand in de zaak, maar wel een paar JET fietsen; de Chinees geprobeerd en de volgende dag buikloop. Hmmm, wordt dat het verhaal? slechte restaurants bezorgen graag slechte kwaliteit maaltijden met JET????? omdat niemand er meer wil eten???? Heel apart. Maar als je slechte maaltijden thuis brengt ga je het niet redden.
    Leuk sterk verhaal bij de koffiemachine maar totaal geen onderbouwing dat de buikloop door de chinees komt. Buikloop kan door eten komen dat je een paar uur tot zelfs 3 dagen terug hebt gegeten!! En was het eten verkeerd of misschien heb je wel een allergie voor iets of je handjes niet goed gewassen! Kortom met je verhaal kunnen we niet veel mee!
  2. forum rang 7 Steef89 15 mei 2023 07:51
    quote:

    Han 2 schreef op 14 mei 2023 20:36:

    Ik was vr. avond in Alphen aan den Rijn, de goede restaurants vd Valk en de Beren, thai met open keuken !!!, ; lekker vol, geen JET fietsen; Maar bij de chinees, niemand in de zaak, maar wel een paar JET fietsen; de Chinees geprobeerd en de volgende dag buikloop. Hmmm, wordt dat het verhaal? slechte restaurants bezorgen graag slechte kwaliteit maaltijden met JET????? omdat niemand er meer wil eten???? Heel apart. Maar als je slechte maaltijden thuis brengt ga je het niet redden.
    Ik voel je pijn, bedankt voor het delen Han.
  3. Cor Emus 15 mei 2023 08:00
    quote:

    Han 2 schreef op 14 mei 2023 20:36:

    Ik was vr. avond in Alphen aan den Rijn, de goede restaurants vd Valk en de Beren, thai met open keuken !!!, ; lekker vol, geen JET fietsen; Maar bij de chinees, niemand in de zaak, maar wel een paar JET fietsen; de Chinees geprobeerd en de volgende dag buikloop. Hmmm, wordt dat het verhaal? slechte restaurants bezorgen graag slechte kwaliteit maaltijden met JET????? omdat niemand er meer wil eten???? Heel apart. Maar als je slechte maaltijden thuis brengt ga je het niet redden.
    Verhaal stamt uit de Han-dynastie
  4. forum rang 4 Leon57 15 mei 2023 08:12
    Sterke sessie vrijdag waarbij short maar weinig afnam.
    Vraag me af, m.i. moet mi elke wijziging in shortpositie worden gemeld maar long posities hoef je pas te melden als je boven de 3% komt.
    Wat als een ( of meerdere ) shorts hun posities willen draaien van short naar long. Dan hoeft het innemen van een long positie pas zichtbaar te worden ruim nadat deze is ingenomen.
    EN hoe worden optie posities in het berekenen van een long / short verhaal verwerkt?
  5. forum rang 10 voda 15 mei 2023 08:19
    Zeven procent van bezorgers blijkt te jong
    Arbeidsinspectie controleert flits- en maaltijdbezorgers: ‘Gaat ons niet om koeriertje pesten’
    Door CONNIE DE JONGE

    1 uur geleden
    in BINNENLAND

    ROTTERDAM - Ze scheuren door de stad en rijden roekeloos over de stoep. Maar dat is niet waar de Arbeidsinspectie bij een grote landelijke controle van flits- en maaltijdkoeriers naar kijkt. Wel naar hun leeftijd: zeven procent van de bezorgers blijkt te jong. Voor een bijna net zo grote groep heeft de werkgever geen werkvergunning. Ook de veiligheid is voor verbetering vatbaar.

    Een motoragent haalt een maaltijdbezorger van de weg voor controle. RIAS IMMINK
    In elf steden verspreid over het land zette de Arbeidsinspectie vrijdagavond controles op. Inspecteurs bezochten 31 zogeheten dark stores, distributiecentra van flitsbezorgers als Flink, Gorilla’s en Getir. Ook haalden ze, in een gezamenlijke actie met politie en gemeenten, meer dan 300 flits- en maaltijdbezorgers van Thuisbezorgd, UberEats en lokale horecabedrijven van de weg.

    Tekst gaat verder onder de foto.

    RIAS IMMINK
    BEKIJK OOK:
    Flitsbezorgers mogen in Amsterdam alleen nog op bedrijventerrein

    Boetes
    Het levert, blijkt na afloop, een reeks aan overtredingen en in veel gevallen stevige boetes voor werkgevers op. Niet alleen zijn 23 bezorgers nog geen zestien (de jongste die gecontroleerd wordt blijkt dertien), er werken ook buitenlanders in de sector waarvoor hun baas geen tewerkstellingsvergunning heeft aangevraagd. Dat is strafbaar. Bovendien, als hen iets overkomt, of als zij iemand aanrijden, zijn ze niet verzekerd.

    BEKIJK OOK:
    Minister wil flitsbezorgen onder de 16 nog dit jaar verbieden

    ,,Geen wonder dat ze doorrijden als er iets gebeurt”, zegt Thomas van Dijk, die de actie vrijdagavond in Rotterdam coördineert. Hij is projectleider schijnconstructies cao en migratiefraude bij de Arbeidsinspectie. ,,Het gaat ons niet om koeriertje pesten. Wij richten onze pijlen op de platforms en horecabedrijven die er af en toe een potje van maken.”

    Koek en ei
    Ook in de distributiehubs is het nog geen koek en ei. Stellingen vol met boodschappen blijken niet altijd verankerd, brandgangen soms geblokkeerd. Maar wat de inspecteurs vooral opvalt is dat de jongeren die er werken geen idee hebben wat ze moeten doen als er onverhoopt brand uitbreekt of iemand gewond raakt.

    ,,Hard naar buiten rennen zeiden ze”, zegt inspecteur Maarten Narraina hoofdschuddend als hij bij een dark store van Getir naar buiten komt. Toch zijn hij en zijn twee collega’s redelijk tevreden over wat ze aantreffen. ,,De fietsen zijn ok en het ziet er allemaal netjes uit. Alleen die brandslang die er hangt, daar staat op dat hij buiten gebruik is. Dat, en paar andere kwesties, moeten we wel even met Getir bespreken.”

    BEKIJK OOK:
    Flitsbezorgers diep in het rood, maar Jumbo stapt nog niet uit
    Tekst gaat verder onder de foto.

    Een paar kilometer verderop balen bezorgers zichtbaar als ze door een agent staande worden gehouden en met hun zware rugzakken mee moeten komen om vragen van inspecteurs te beantwoorden. In de Rotterdamse Walravenbuurt gebeurt dat in twee onopvallende winkelpanden.

    ,,Je hebt eten bij je, de klanten zitten op je te wachten”, zegt Appie, die werkt voor een pizzeria in de buurt. ,,Ik heb die agent uitgescholden toen hij zei dat ik mee moest. Pas van die inspecteurs hier binnen hoorde ik dat ze eigenlijk aan onze kant staan. Gelukkig was alles goed, ik ben achttien en heb een vast contract. Nu ik weet hoe het zit zou ik die kerel van de politie eigenlijk excuses aan moeten bieden. Maar hij is al weg.”

    Tekst gaat verder onder de foto.

    ,,Je hebt eten bij je, de klanten zitten op je te wachten”, zegt Appie. RIAS IMMINK

    Minderjarigen
    Anders gaat het bij een te jonge collega. Hij krijgt te horen dat wat hij doet niet mag en er meteen mee moet stoppen. Zijn werkgever blijkt een bekende van de Inspectie. Hij kreeg bij de vorige actie al een boete van meer dan een ton opgelegd vanwege het inhuren van minderjarigen, maar blijkt hardleers en kan opnieuw een boete verwachten.

    ,,Die leeftijdsgrens van zestien jaar is er niet voor niets”, zegt Van Dijk. ,,Een paar jaar geleden overleed een vijftienjarige maaltijdbezorger in Utrecht nadat hij werd aangereden. Wij gaan daarom ook met de ouders praten. Die zouden niet moeten willen dat jonge kids dit werk doen.”

    Wat opvalt is dat veel koeriers geen idee hebben van hun rechten. Of ze nu Achmed, Mo of Amir heten - er zitten bij de controles in Rotterdam opvallend weinig Hollandse namen tussen - ze zijn allang blij dat ze een baan of bijbaantje hebben. Een aantal werkgevers profiteert daarvan. Die vinden zwart uitbetalen, teveel uren draaien, of gratis inwerken heel gewoon.

    Tekst gaat verder onder de foto.

    Runners
    Nog slechter is de arbeidsmarktpositie van de buitenlandse studenten en illegalen die als bezorger actief zijn. In veel gevallen doen ze dat voor ‘runners’, vertelt Marco Lageman van het gemeentelijke team aanpak ondermijnende criminaliteit. ,,Hier in Rotterdam weten we dat dat een groep Britse criminelen is. Hun bezorgers zijn een soort moderne slaven.”

    De runners leveren de koeriers een bezorgfiets aan voor €75 per dag. Plus een legaal verkregen account van een platform als UberEats dat ze laten rouleren, op voorwaarde dat de bezorgers een percentage afdragen van wat ze verdienen. De koeriers rijden vervolgens de hele dag rond, zonder pauze en tot laat in de avond.

    Lageman: ,,Ze zijn als de dood om gepakt te worden. De meesten zijn nu waarschijnlijk al met bezorgen gestopt. Ze weten in no time dat er een actie gaande is.”

    www.telegraaf.nl/nieuws/1394470541/ar...
  6. forum rang 7 wiegveld 15 mei 2023 08:22
    quote:

    Han 2 schreef op 14 mei 2023 20:36:

    Ik was vr. avond in Alphen aan den Rijn, de goede restaurants vd Valk en de Beren, thai met open keuken !!!, ; lekker vol, geen JET fietsen; Maar bij de chinees, niemand in de zaak, maar wel een paar JET fietsen; de Chinees geprobeerd en de volgende dag buikloop. Hmmm, wordt dat het verhaal? slechte restaurants bezorgen graag slechte kwaliteit maaltijden met JET????? omdat niemand er meer wil eten???? Heel apart. Maar als je slechte maaltijden thuis brengt ga je het niet redden.
    Misschien kan JET overstappen van de oranjefietsers naar de buiklopers als bezorgers. Gaan vast minstens zo snel en zonder materiaalpech!
  7. forum rang 6 Goedekans 15 mei 2023 08:25
    quote:

    Coupejet schreef op 15 mei 2023 08:16:

    Wordt vast een spannend weekje. Kan vriezen, kan dooien.
    Hardijs smelt in ieder geval boven de 15 graden.
    Short wordt hopelijk nu snel afgebouwd.
    Grub verkopen rond de 1,5 miljard.
    Wat obligaties aflossen met een korting en
    de balans ziet er weer gezond uit.
    Denk dat afscheid nemen van AuNz ook een
    goede optie is.
    Het aandeel kan dan richting de 30 euro.
  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 15 mei 2023 08:34
    quote:

    voda schreef op 15 mei 2023 08:19:

    Zeven procent van bezorgers blijkt te jong
    Arbeidsinspectie controleert flits- en maaltijdbezorgers: ‘Gaat ons niet om koeriertje pesten’
    Door CONNIE DE JONGE

    1 uur geleden
    in BINNENLAND

    ROTTERDAM - Ze scheuren door de stad en rijden roekeloos over de stoep. Maar dat is niet waar de Arbeidsinspectie bij een grote landelijke controle van flits- en maaltijdkoeriers naar kijkt. Wel naar hun leeftijd: zeven procent van de bezorgers blijkt te jong. Voor een bijna net zo grote groep heeft de werkgever geen werkvergunning. Ook de veiligheid is voor verbetering vatbaar.

    Een motoragent haalt een maaltijdbezorger van de weg voor controle. RIAS IMMINK
    In elf steden verspreid over het land zette de Arbeidsinspectie vrijdagavond controles op. Inspecteurs bezochten 31 zogeheten dark stores, distributiecentra van flitsbezorgers als Flink, Gorilla’s en Getir. Ook haalden ze, in een gezamenlijke actie met politie en gemeenten, meer dan 300 flits- en maaltijdbezorgers van Thuisbezorgd, UberEats en lokale horecabedrijven van de weg.

    Tekst gaat verder onder de foto.

    RIAS IMMINK
    BEKIJK OOK:
    Flitsbezorgers mogen in Amsterdam alleen nog op bedrijventerrein

    Boetes
    Het levert, blijkt na afloop, een reeks aan overtredingen en in veel gevallen stevige boetes voor werkgevers op. Niet alleen zijn 23 bezorgers nog geen zestien (de jongste die gecontroleerd wordt blijkt dertien), er werken ook buitenlanders in de sector waarvoor hun baas geen tewerkstellingsvergunning heeft aangevraagd. Dat is strafbaar. Bovendien, als hen iets overkomt, of als zij iemand aanrijden, zijn ze niet verzekerd.

    BEKIJK OOK:
    Minister wil flitsbezorgen onder de 16 nog dit jaar verbieden

    ,,Geen wonder dat ze doorrijden als er iets gebeurt”, zegt Thomas van Dijk, die de actie vrijdagavond in Rotterdam coördineert. Hij is projectleider schijnconstructies cao en migratiefraude bij de Arbeidsinspectie. ,,Het gaat ons niet om koeriertje pesten. Wij richten onze pijlen op de platforms en horecabedrijven die er af en toe een potje van maken.”

    Koek en ei
    Ook in de distributiehubs is het nog geen koek en ei. Stellingen vol met boodschappen blijken niet altijd verankerd, brandgangen soms geblokkeerd. Maar wat de inspecteurs vooral opvalt is dat de jongeren die er werken geen idee hebben wat ze moeten doen als er onverhoopt brand uitbreekt of iemand gewond raakt.

    ,,Hard naar buiten rennen zeiden ze”, zegt inspecteur Maarten Narraina hoofdschuddend als hij bij een dark store van Getir naar buiten komt. Toch zijn hij en zijn twee collega’s redelijk tevreden over wat ze aantreffen. ,,De fietsen zijn ok en het ziet er allemaal netjes uit. Alleen die brandslang die er hangt, daar staat op dat hij buiten gebruik is. Dat, en paar andere kwesties, moeten we wel even met Getir bespreken.”

    BEKIJK OOK:
    Flitsbezorgers diep in het rood, maar Jumbo stapt nog niet uit
    Tekst gaat verder onder de foto.

    Een paar kilometer verderop balen bezorgers zichtbaar als ze door een agent staande worden gehouden en met hun zware rugzakken mee moeten komen om vragen van inspecteurs te beantwoorden. In de Rotterdamse Walravenbuurt gebeurt dat in twee onopvallende winkelpanden.

    ,,Je hebt eten bij je, de klanten zitten op je te wachten”, zegt Appie, die werkt voor een pizzeria in de buurt. ,,Ik heb die agent uitgescholden toen hij zei dat ik mee moest. Pas van die inspecteurs hier binnen hoorde ik dat ze eigenlijk aan onze kant staan. Gelukkig was alles goed, ik ben achttien en heb een vast contract. Nu ik weet hoe het zit zou ik die kerel van de politie eigenlijk excuses aan moeten bieden. Maar hij is al weg.”

    Tekst gaat verder onder de foto.

    ,,Je hebt eten bij je, de klanten zitten op je te wachten”, zegt Appie. RIAS IMMINK

    Minderjarigen
    Anders gaat het bij een te jonge collega. Hij krijgt te horen dat wat hij doet niet mag en er meteen mee moet stoppen. Zijn werkgever blijkt een bekende van de Inspectie. Hij kreeg bij de vorige actie al een boete van meer dan een ton opgelegd vanwege het inhuren van minderjarigen, maar blijkt hardleers en kan opnieuw een boete verwachten.

    ,,Die leeftijdsgrens van zestien jaar is er niet voor niets”, zegt Van Dijk. ,,Een paar jaar geleden overleed een vijftienjarige maaltijdbezorger in Utrecht nadat hij werd aangereden. Wij gaan daarom ook met de ouders praten. Die zouden niet moeten willen dat jonge kids dit werk doen.”

    Wat opvalt is dat veel koeriers geen idee hebben van hun rechten. Of ze nu Achmed, Mo of Amir heten - er zitten bij de controles in Rotterdam opvallend weinig Hollandse namen tussen - ze zijn allang blij dat ze een baan of bijbaantje hebben. Een aantal werkgevers profiteert daarvan. Die vinden zwart uitbetalen, teveel uren draaien, of gratis inwerken heel gewoon.

    Tekst gaat verder onder de foto.

    Runners
    Nog slechter is de arbeidsmarktpositie van de buitenlandse studenten en illegalen die als bezorger actief zijn. In veel gevallen doen ze dat voor ‘runners’, vertelt Marco Lageman van het gemeentelijke team aanpak ondermijnende criminaliteit. ,,Hier in Rotterdam weten we dat dat een groep Britse criminelen is. Hun bezorgers zijn een soort moderne slaven.”

    De runners leveren de koeriers een bezorgfiets aan voor €75 per dag. Plus een legaal verkregen account van een platform als UberEats dat ze laten rouleren, op voorwaarde dat de bezorgers een percentage afdragen van wat ze verdienen. De koeriers rijden vervolgens de hele dag rond, zonder pauze en tot laat in de avond.

    Lageman: ,,Ze zijn als de dood om gepakt te worden. De meesten zijn nu waarschijnlijk al met bezorgen gestopt. Ze weten in no time dat er een actie gaande is.”

    www.telegraaf.nl/nieuws/1394470541/ar...
    HAHA koeriertje wordt gewoon in de titel geschreven! Het gaat heir den kik niet om de fietschauffeurs van JET maar om de ongeschoold Uber fietskoeriertjes!
  9. forum rang 7 wiegveld 15 mei 2023 08:38
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 15 mei 2023 08:29:

    Om de huidige koers te rechtvaardigen moet JET (bij een K/W van 15) minstens 250 miljoen Netto winst maken.
    Dat gaat de komende 5 jaar niet gebeuren, troost je.

    JET zit denk ik niet voor niets nog steeds met 8,74% aandelen geshort. nauwelijks beweging van de top van 9% .
    Het zal echt van de cijfers moeten komen bij JET. Q2 is vandaag ongeveer halverwege.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1250 1251 1252 1253 1254 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑