Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,650   +0,220   (+1,64%) Dagrange 13,160 - 13,650 416.687   Gem. (3M) 204,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 272 273 274 275 276 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 mei 2023 13:26
    quote:

    Just lucky schreef op 5 mei 2023 13:23:

    [...]Jjj zou toch moeten weten dat wpa ondergeschikt is aan de algemene waardering van bedrijven/sectoren. In sommige perioden werd 20x de wpa betaald (2017/2018). Nu is dat 5 a 8 x de wpa, maar volgend jaar zo maar weer 10 a 15 worden.
    Een leuke gedachte, maar het zit er niet echt in bij de huidige rentestand.
  2. forum rang 7 am1993 5 mei 2023 13:48
    quote:

    Just lucky schreef op 5 mei 2023 13:23:

    [...]Jjj zou toch moeten weten dat wpa ondergeschikt is aan de algemene waardering van bedrijven/sectoren. In sommige perioden werd 20x de wpa betaald (2017/2018). Nu is dat 5 a 8 x de wpa, maar dat kan volgend jaar zo maar weer 10 a 15 worden.
    En zolang er een groot aantal "beleggers" zijn die voor geldverbranders als Avantium en Vivoryon (vandaag plus 15%) enorme bedragen te betalen (Vivoryon heeft blijkbaar eind 2023 al geen geld meer in kas:)) is alles nog mogelijk.
    Dus een beetje hype in Duitsland of de EU betreffende de activiteiten van AMG kan zomaar het verschil maken.
    En tot zolang: op de plank ermee of even uitstappen als zich voor de zoveelste keer een piek laat zien. dat laatste is ook niet verkeerd en had ik meer moeten doen, al is het maar deels:).
  3. Bio-marker 5 mei 2023 13:55
    Koerswinstverhouding weerspiegelt normaal verwachte toekomstige winstgroei en risico. Dus voor supercyclische bedrijven en bedrijven met hoge leverage is een lage KW verhouding logisch. Niet voor AMG.

    Voor een groeibedrijf met een relatief lage schuld is de huidige koerswinstverhouding echt belachelijk laag.

    Op een gegeven moment komt dat eruit en zal koers verdubbelen of meer. Wanneer dat gebeurt is moeilijk te voorzien. Op de plank laten liggen is het verstandigst.
  4. Piet Plezier 5 mei 2023 14:05
    Elke dag 2 a 3 procent erbij is ook goed, koersen stijgen zelden met 10% of meer omhoog.
    Het fundament onder de resultaten is uitmuntend en de outlook nog beter.
    Hier past zeker een waardering van 8-10 bij, AMG kun je niet geheel cyclisch noemen en rekenen, gezien de toekomst
    van de energietransitie, dat moge duidelijk zijn.
    Nu het brede publiek en heren analisten nog zover zien te krijgen, zodat de kopers in de rij staan te wachten.
    Daardoor is een koers van € 50 - € 70 heel normaal voor een dergelijk bedrijf met een mooie toekomst en ESG waarden hoog in het vaandel.
  5. Geeninspiratie 5 mei 2023 15:37
    quote:

    Alpen schreef op 4 mei 2023 17:42:

    [...]
    Paar punten van de Q1-2023 conference call van vanmorgen:
    H. Schimmelbusch meldde dat de nieuwe fabriek in Ohio in Q1-2023 voor niet meer dan 10% van de maximum productie meetelde. Een deel (roaster) was al geruime tijd op 100% van de capaciteit maar een belangrijk onderdeel (melter) was vandaag voor de eerste keer op maximum capaciteit. Als de testresultaten daarvan goed zijn dan draait de nieuwe fabriek reeds een deel van Q2-2023 op volle capaciteit.

    Er werd ook een vraag gesteld over de EBITDA $ 650 mln of meer, over 5 jaar of eerder, en waarom het superproject met Shell in Saudi Arabië niet werd genoemd als afzonderlijk onderdeel daarvan, terwijl dat binnen die periode wel operationeel zal zijn.
    Schimmelbusch antwoordde dat opbrengsten van het superproject géén onderdeel zullen uitmaken van die EBITDA $ 650 mln maar dat deze aan het totaal bedrijfsresultaat zullen worden toegevoegd (kon het helaas niet helemaal goed horen, maar voor zover ik weet gaf hij daar geen specifieke argumenten voor).
    Heb jij een idee wat dit voor inkomsten genereert? Ik kan niet echt vinden wat er overgehouden wordt aan
    die vanadium spent catalyst recycling facility. Inderdaad ga ik er vanuit dat ie fully operational is vanaf eind mei.
  6. lanciared 5 mei 2023 16:28
    Daarnet een kleinigheid gepost, als 1e reactie ( en 2e reactie er ook bij) bij de pas verschenen Beleggers Podcast.
    Het lijkt me heel duidelijk. Arend jan kent eigenlijk het bedrijf niet. Begrijpt het niet.
    En Niels, ... ja, Niels houdt niet van het bedrijf.

    Elkeen uitgenodigt om een kleine aanvulling erbij te zetten, of verbetering,
    Zolang je geen stukken afkomstig vanuit premium gedeelte zet mag het.
    LR
  7. Alpen 5 mei 2023 16:31
    quote:

    Geeninspiratie schreef op 5 mei 2023 15:37:

    [...]

    Heb jij een idee wat dit voor inkomsten genereert? Ik kan niet echt vinden wat er overgehouden wordt aan
    die vanadium spent catalyst recycling facility. Inderdaad ga ik er vanuit dat ie fully operational is vanaf eind mei.
    V.w.b. die vanadium recycling fabriek: heb ik geen details van.
    Maar achter op een bierviltje, met de volgende aannames...:
    - Clean Energy Materials: belangrijkste elementen t.b.v. EBITDA zijn lithium, tantalum en vanadium
    - 2022: EBITDA Clean Energy Materials = $259 mln
    - Activiteiten van AMG Brazil waaronder lithium en tantalum gerelateerd vallen onder Clean Energy Materials
    - 2022: EBITDA AMG Brazil = $ 215 mln

    ...zou je bij benadering kunnen stellen dat vanadium (d.w.z. één fabriek) nooit meer kan zijn dan 259 - 215 = $44 mln EBITDA.
  8. Alpen 5 mei 2023 16:35
    quote:

    Fox WIld schreef op 5 mei 2023 11:01:

    [...]

    Ik zit nu in minuut 33.
    H. Schimmelbusch (over de verhoging van de outlook naar $650M): When you take this together with the expansion in Brazil, the spodumeneproduction, tantalumproduction and carbonateproduction in Brazil. You easily arrive at a pretty high number. Which make us very confident we will do 650. We could have said a higher number if we were in a sort of agressive mode but we are not. We are conservative.

    Als ik dit zo beluister dan lijkt het mij dat de EBITDA binnen 5 jaar zeker $ 700 en misschien wel $ 750 miljoen wordt.
    ...wat zich uiteindelijk vertaalt in een WPA waaraan die van het supercenter project in Saudi Arabië gaat worden toegevoegd. Schimmelbusch wil over de verwachte opbrengsten niets kwijt maar gaf in een vorige conf. call aan dat dit project (capex $ 200 mln samen met Shell) zeer interessant voor AMG is, en niet alleen in technische zin.
  9. Calvin 5 mei 2023 16:52
    Nu ja alle analisten?? In de podcast een mooi bedrijf. Geheel cyclisch en dus heel erg risicovol. Maar ja zit er met 6% in en afbouwen doe ik nu even niet. Op guruwatch.nl is het gemiddeld koersdoel 52, je kan niet zeggen dat analisten aan dit aandeel een hekel hebben en dus negeren. De shorts in AMG is 1.12% (shortsell.nl) dus ook betrekkelijk weinig. Er wordt weinig over AMG gesproken en dat is dus ook goed. Dat wilde ik maar zeggen..
  10. Geeninspiratie 5 mei 2023 17:00
    quote:

    Alpen schreef op 5 mei 2023 16:35:

    [...]
    ...wat zich uiteindelijk vertaalt in een WPA waaraan die van het supercenter project in Saudi Arabië gaat worden toegevoegd. Schimmelbusch wil over de verwachte opbrengsten niets kwijt maar gaf in een vorige conf. call aan dat dit project (capex $ 200 mln samen met Shell) zeer interessant voor AMG is, en niet alleen in technische zin.
    Het feit dat je meedingt met twee van de grootste bedrijven ter wereld zegt al genoeg.

    Wat ik heb (notes Lamsrust):

    AMG Shell JV investeert plm. USD 140 miljoen in de eerste fase van het Supercentre in Saoedi Arabië, waarbij de terugverdientijd 4 jaar is. Dit deelproject genereert derhalve een toekomstige EBITDA van USD 17.5 miljoen voor AMG.
  11. mmpm 5 mei 2023 17:03
    quote:

    Calvin schreef op 5 mei 2023 16:52:

    Nu ja alle analisten?? In de podcast een mooi bedrijf. Geheel cyclisch en dus heel erg risicovol. Maar ja zit er met 6% in en afbouwen doe ik nu even niet. Op guruwatch.nl is het gemiddeld koersdoel 52, je kan niet zeggen dat analisten aan dit aandeel een hekel hebben en dus negeren. De shorts in AMG is 1.12% (shortsell.nl) dus ook betrekkelijk weinig. Er wordt weinig over AMG gesproken en dat is dus ook goed. Dat wilde ik maar zeggen..
    Maar 6% :)
    Zit er al een tijdje voor 100 % in.
    Mijn hele extra pensioen spaarpotje om eerder te stoppen.

    Zat er al tijdje voor 50% in en bij 35 eruit.
    Ben tijdje later met 100% erin gegaan op gemiddeld 33.08.
    Baalde echt toen hij van 39 weer terug viel naar 33, maar ja komt goed. Huidige koers van 37 is nog zwaar ondergewaardeerd
    Ze horen zeker richting 45 tot 50 te staan.
  12. forum rang 8 Lepre Chaun 5 mei 2023 17:17
    quote:

    spits schreef op 5 mei 2023 17:08:

    vergeet O ! niet op het ABN forum , ook zo een ridder met monopoly briefjes op de zolder thuis.
    word beetje moe van die lui
    Ik heb hem nog nooit een onvertogen woord zien schrijven.
    We hoeven het er niet mee eens te zijn maar dit forum is voor vele inzichten en wijzen waar We als belegger wijzer van kunnen worden.
  13. forum rang 6 Fox WIld 5 mei 2023 17:24
    quote:

    Calvin schreef op 5 mei 2023 16:52:

    Nu ja alle analisten?? In de podcast een mooi bedrijf. Geheel cyclisch en dus heel erg risicovol. Maar ja zit er met 6% in en afbouwen doe ik nu even niet. Op guruwatch.nl is het gemiddeld koersdoel 52, je kan niet zeggen dat analisten aan dit aandeel een hekel hebben en dus negeren. De shorts in AMG is 1.12% (shortsell.nl) dus ook betrekkelijk weinig. Er wordt weinig over AMG gesproken en dat is dus ook goed. Dat wilde ik maar zeggen..
    Waarvan Citadel met 0,54% al aardig op de blaren moet zitten.
  14. forum rang 7 am1993 5 mei 2023 17:27
    quote:

    Calvin schreef op 5 mei 2023 16:52:

    Nu ja alle analisten?? In de podcast een mooi bedrijf. Geheel cyclisch en dus heel erg risicovol. Maar ja zit er met 6% in en afbouwen doe ik nu even niet. Op guruwatch.nl is het gemiddeld koersdoel 52, je kan niet zeggen dat analisten aan dit aandeel een hekel hebben en dus negeren. De shorts in AMG is 1.12% (shortsell.nl) dus ook betrekkelijk weinig. Er wordt weinig over AMG gesproken en dat is dus ook goed. Dat wilde ik maar zeggen..
    Wie AMG als cyclisch bestempeld, heeft dus m.i. niet door wat AMG nu eigenlijk doet. Cyclisch zou betekenen, dat AMG afhankelijk is van ontwikkelingen in haar markt en gevoelig zou zijn voor o.a. een recessie.
    De "markt" van AMG is volop in ontwikkeling i.v.m. de energietransitie. Van benodigdheden voor EV tot energieopslag en daarin worden de komende jaren miljarden in geïnvesteerd. De EU heeft daar al 350 Miljard voor uitgetrokken en Duitsland al 100 Miljard en dan hebben we het niet eens over de overige landen. Ruimte om door te groeien de komende jaren is er dus genoeg.
    AMG heeft een prachtige pijplijn van grondstoffen tot eindproduct en heel veel zaken in ontwikkeling, samen met grote partners als Shell, Aramco (zeer, zeer kapitaalkrachtig en bezig met een omslag van olie naar energie) en andere grote (invloedrijke) partners.
    Sterker nog, ik denk, dat AMG volop kan profiteren als er een recessie komt.
    Bij een recessie neemt de animo om te investeren enorm af. In een recessie houden veel investeerders de hand op de knip. Investeren in nieuwe mijnen? Even wachten maar. Investeren in start-ups? Even wachten maar. Dure productie? Gooi maar dicht.
    Alle opportunistische praatjes van start-ups en ondernemingen die allerlei projecten (mijnen, fabrieken, accu's, e.d.) nog in ontwikkeling moeten nemen met trajecten van jaren, gaan dan (ook voor jaren) de la in. Gevolg: achterstand op AMG en soortgenoten die hun zaakjes nu al aardig voor elkaar hebben.
    Voordeel van een recessie is ook, dat prijzen van materialen, vervoer en arbeid onder druk staan en dus afnemen. Gunstig voor AMG, haar toch al lage kosten worden lager en ze kan kennis die elders buiten wordt gezet aantrekken. Dat zie je nu al gebeuren.
    Ik hoor bijna niemand praten over de know how, die AMG inmiddels al in huis heeft. Ik vind dat ook een van de pluspunten van AMG.
    Ik heb hier wel eens geopperd, dat AMG wel eens de nieuwe ASML zou kunnen zijn.
    Jaren heeft ASML heel laag gestaan. Niemand wou ze hebben. Ik hoor Nelie Smit-Kroes op een koers van 100 nog roeptoeteren, dat dit het techbedrijf van de toekomst was. Ze was er toen commissaris van, geloof ik. En ze werd weggehoond. Ja, ja. Dat was toen.
    Nu is ASML wereldleider in haar technologie. Ik vind dat AMG er ook wel iets van weg heeft:).
    Een pareltje. En wie er niet in belegt heeft zijn/haar huiswerk m.i. niet goed gedaan.
    Mijn mening voor wat die waard is uiteraard.
    AM1993
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 272 273 274 275 276 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.