Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1123 1124 1125 1126 1127 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 FEBU 24 april 2023 22:38
    quote:

    Steef89 schreef op 24 april 2023 22:35:

    [...]

    Niklas heeft al gezegd dat hij JET niet wilt.
    Zal de vraag morgen stellen. Als ik dat nu doe, lijk ik net zo'n verslaafde/alcoholist die appjes stuurt naar zijn ex. ;-)
    Jatse is niet dom, hij weet dat er al een bod komt ism huidige aandeelhouders. Hij wilt geen verwijt van half NL beleggers en is daarom met buybacks gekomen.
  2. forum rang 6 Trx7 25 april 2023 00:09
    quote:

    Daarom schreef op 24 april 2023 21:36:

    [...]

    Is het bij jou vrees of hoop dat jij denkt dat de koers nog gaat halveren?

    Hoe dan ook... we gaan meemaken waar de koers heen beweegt.

    Ik zit fors long met een gak van € 19,65. Ik heb er alle vertrouwen in dat we dit jaar nog € 30+ gaan zien. En zo niet, neem ik de tijd om uit te zitten tot betere tijden.
    Ik denk oprecht dat die tijden nooit meer gaan komen.
    Gezonboerenverstand doet vooral kijken naar cash flow en economische verwachtingen. Beiden zwak.

    Huidige prijs is nog steeds te duur.
  3. forum rang 5 Daarom 25 april 2023 08:04
    Gaat over het inkoopprogramma, de balans en de schulden. Op zich niets nieuws onder de zon.
    Strekking van het verhaal; JET moet winstgevend worden om de schulden af te lossen of makkelijk te herfinancieren. Voor een nieuw aandeleninkoopprogramma moet die 300 miljoen van ifood binnen komen.
  4. forum rang 5 Daarom 25 april 2023 08:09
    Tot en met 2028 moet 2,1 afgelost of hergefinancierd worden. Eind dit jaar zit er 1,65 in kas (+ eventueel nog 300 miljoen van ifood). In 2024 staat de eerste aflossing van 300 miljoen gepland.

    Winstgevendheid is een must en dit doet JET. Vanaf 2024 winstgevend en groei. Benieuwd of de concurrentie dit ook kan.
  5. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 08:19
    quote:

    Daarom schreef op 25 april 2023 08:09:

    Tot en met 2028 moet 2,1 afgelost of hergefinancierd worden. Eind dit jaar zit er 1,65 in kas (+ eventueel nog 300 miljoen van ifood). In 2024 staat de eerste aflossing van 300 miljoen gepland.

    Winstgevendheid is een must en dit doet JET. Vanaf 2024 winstgevend en groei. Benieuwd of de concurrentie dit ook kan.
    Snap je nu ook waarom de koers op dit punt staat?
    Als JET niet levert, winst dus, hebben we dus een probleem.

    Blijkbaar heeft de markt er geen vertrouwen is na alle loze beloftes van het afgelopen jaar.
  6. SHI 25 april 2023 08:23
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 08:19:

    [...]

    Snap je nu ook waarom de koers op dit punt staat?
    Als JET niet levert, winst dus, hebben we dus een probleem.

    Blijkbaar heeft de markt er geen vertrouwen is na alle loze beloftes van het afgelopen jaar.
    JET heeft er zelf wel het volste vertrouwen in dat ze op relatief korte termijn harde winst gaan maken, aangezien ze 150 miljoen euro gebruiken voor buy backs.
  7. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 08:26
    quote:

    SHI schreef op 25 april 2023 08:23:

    [...] JET heeft er zelf wel het volste vertrouwen in dat ze op relatief korte termijn harde winst gaan maken, aangezien ze 150 miljoen euro gebruiken voor buy backs.
    Van dat vertrouwen is niks te zien aan de koers.
    We gaan het zien, q2 en q3 bepalen de richting.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 25 april 2023 08:30
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 08:19:

    [...]

    Snap je nu ook waarom de koers op dit punt staat?
    Als JET niet levert, winst dus, hebben we dus een probleem.

    Blijkbaar heeft de markt er geen vertrouwen is na alle loze beloftes van het afgelopen jaar.
    Dat geldt toch ook voor de concurrentie ? Zijn die dan zoveel verder met winstgevend worden dan JET ?
    Of hebben die geen toekomstige aflossingsverplichtingen ?
    In dat opzicht is het interessant om dit van de concurrentie te weten.

    Iets anders:
    Van belegger Sven hebben we geen reactie gekregen op de gemaakt kanttekening dat zijn modellen uitgaande van groei terwijl JET krimp. Hoor graag zijn visie daarop.
  9. forum rang 6 wiegveld 25 april 2023 08:32
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 08:19:

    [...]

    Snap je nu ook waarom de koers op dit punt staat?
    Als JET niet levert, winst dus, hebben we dus een probleem.

    Blijkbaar heeft de markt er geen vertrouwen is na alle loze beloftes van het afgelopen jaar.
    Het duurt nog jaren voor er winst gemaakt wordt Steef. Als dat er ooit komt.
    Voorlopig gaan de kosten voor de baat uit.

    180 graden anders dan bv Galapagos dat miljarden op de bank heeft en onderzoek doet naar medicijnen in vroeg stadium.
    Met grote kans op alleen geld weg en geen product.
    Ze zouden bijna moeten fuseren.
  10. BW2017 25 april 2023 08:32
    quote:

    Steef89 schreef op 25 april 2023 08:19:

    [...]

    Snap je nu ook waarom de koers op dit punt staat?
    Als JET niet levert, winst dus, hebben we dus een probleem.

    Blijkbaar heeft de markt er geen vertrouwen is na alle loze beloftes van het afgelopen jaar.
    Goedemorgen Steef,
    Jij bent wel flink gekanteld he? Geloof niet dat je nog long zit of wel
  11. forum rang 7 Hendrik Roo 25 april 2023 08:36
    quote:

    wiegveld schreef op 25 april 2023 08:32:

    [...]
    Het duurt nog jaren voor er winst gemaakt wordt Steef. Als dat er ooit komt.
    Voorlopig gaan de kosten voor de baat uit.

    180 graden anders dan bv Galapagos dat miljarden op de bank heeft en onderzoek doet naar medicijnen in vroeg stadium.
    Met grote kans op alleen geld weg en geen product.
    Ze zouden bijna moeten fuseren.
    JET kent haar kengetallen. Daarmee moet je kunnen uitrekenen of je winstgevend kan worden en wanneer.
  12. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 08:44
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 25 april 2023 08:30:

    [...]

    Dat geldt toch ook voor de concurrentie ? Zijn die dan zoveel verder met winstgevend worden dan JET ?
    Of hebben die geen toekomstige aflossingsverplichtingen ?
    In dat opzicht is het interessant om dit van de concurrentie te weten.

    Iets anders:
    Van belegger Sven hebben we geen reactie gekregen op de gemaakt kanttekening dat zijn modellen uitgaande van groei terwijl JET krimp. Hoor graag zijn visie daarop.
    De concurrentie groeit.
  13. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 08:45
    quote:

    wiegveld schreef op 25 april 2023 08:32:

    [...]
    Het duurt nog jaren voor er winst gemaakt wordt Steef. Als dat er ooit komt.
    Voorlopig gaan de kosten voor de baat uit.

    180 graden anders dan bv Galapagos dat miljarden op de bank heeft en onderzoek doet naar medicijnen in vroeg stadium.
    Met grote kans op alleen geld weg en geen product.
    Ze zouden bijna moeten fuseren.
    Dat is dus de vraag die nu speelt. Heeft JET MT gelijk of niet.
  14. forum rang 7 Steef89 25 april 2023 08:46
    quote:

    BW2017 schreef op 25 april 2023 08:32:

    [...]

    Goedemorgen Steef,
    Jij bent wel flink gekanteld he? Geloof niet dat je nog long zit of wel
    Nog altijd long in zowel aandelen als opties.
    Ik zie dat JET de juiste stappen neemt, maar er is ook nog iets zoals externe invloed. En de belofte van JET is daarop gebaseerd.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1123 1124 1125 1126 1127 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑