Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,560   +0,025   (+0,24%) Dagrange 10,500 - 10,955 1.058.311   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1095 1096 1097 1098 1099 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. SHI 21 april 2023 09:58
    quote:

    pakman schreef op 21 april 2023 09:51:

    [...]

    en het gaat minder en minder worden , geloof dat maar en je moet wel stokkeblind zijn omdat niet te zien en uberhaupt Jettefret te kopen op deze belachelijke prijs, eten rondbrengen op een fietsje als Bedrijfsmodel hahahahahah
    10€ bezorgkosten? Woon je op Pampus eiland of zo?

    Anyway, ik heb hier van de shorts nog geen één gedetailleerde waardering gezien (zoals die van Sven) die de short thesis beargumenteerd. Het enige wat ik hoor, zijn ongefundeerde voorspellingen over faillissement en dat niemand meer eten gaat bestellen. Lachwekkend. Het lijkt sterk op de euforie die vaak ontstaat bij long als een fonds aan het toppen is.
  2. forum rang 6 Eagle1959 21 april 2023 10:02
    [quote alias=Eagle1959 id=14779878 date=202304210947]
    [quote alias=Big dogs gotta eat - John id=14779839 date=202304210936]
    [...]
    Waarom kijk je niet gewoon naar de cijfers van DASH ipv lukraak wat roepen. Guidance is 500-800 miljoen aebitda, was 361 in 2022.

    Welke synergie? De verschillende businessmodellen? Het allegaartje van ~15 verschillende apps? Wat moet de concurrentie daarmee en welke zouden ze volgens jou moeten hebben?
    [/quote
    Doordash ebitda 2021 min 300kk, 2022 min 1 MILJARD! Bron Yahoo finance. Nu jij weer big dog mbt lukraak roepen.
    [/quote
    Nogmaals BigDog: ik had het over ebitda en mijn bron Yahoo zegt > 1 miljard ebitda verlies in 2022! , versus min 300 miljoen in 2021.
    Mbt punt 2: penetreren in een markt waar al concurrenten zitten kost heel veel geld. Ook zal er logistiek veel voordeel zijn. Of men in de applicatiesfeer veel voordeel heeft weet ik niet, maar een hoofdkantoor kan gesloten worden… etc.
  3. forum rang 4 Mr_Market 21 april 2023 10:02
    quote:

    DeWalt schreef op 21 april 2023 09:23:

    Ik ga hier weer even een tijdje weg. Shorters op de weg retour en willen graag uw aandeeltjes kopen. Maar van de heren optieverkopers mag het niet te veel omhoog anders raken ze hun handeltje kwijt.

    Ik koop binnenkort bij. Jitse gaat voor actie en dat gaat er komen. Succes allen en denk aan je spreiding.
    Fijne vakantie!
  4. forum rang 7 wiegveld 21 april 2023 10:08
    quote:

    Perry schreef op 21 april 2023 09:43:

    [...]

    alle grote jongens die roepen boven de 30 euro
    allemaal waardeloos
    Dat doen ze omdat ze allemaal hun modelletjes vullen met aannames en dan een rekentooltje loslaten.
    Als de aannames te rooskleurig zijn klopt er dus geen drieletter van het “berekende” koersdoel.

    Verder willen alle analisten op een enkeling na de handel stimuleren. Dan helpen sell adviezen niet.
    Als je zo kijkt is er bij geen enkele instelling een normaalverdeling SELL, HOLD en BUY. (Strong vergeet ik maar even)
    SELL is groots onderwogen.

    ofwel kijk zelf hoe je tegen een aandeel aankijkt en luister hoogstens voor de fun naar de analisten en verkneukel je desnoods dat de IEX analist een fors verlies heeft op JET.
  5. forum rang 7 wiegveld 21 april 2023 10:23
    Ik zie als grootste probleem voor JET dat t krimpt.
    DD groeit. Dus heb ik afgelopen week deel JET ingeruild voor Dash. kan blunder zijn maar we gaan t t komende jaar zien.
    JET krimpt en daarmee is het voor mij de afgelopen week meer de vraag geworden of er voor 2025 een positieve EBITDA en casfflow bereikt kan worden.
    JET is ook niet cashrijk want tegenover de iFood money staan de convertibles nog uit en dat worden met deze koers geen aandelen maar moet in euro’s worden terugbetaald vanaf 2024.
    Wel houd ik deel aan omdat t wel een leuk aandeel is.

    Vanaf nu dus 2 te volgen dash en jet.
  6. forum rang 6 pakman 21 april 2023 10:26
    quote:

    Cproof schreef op 21 april 2023 10:20:

    Tot het einde van dit jaar gaat er niks noemenswaardig met de koers gebeuren . Dit komt door het inkoopprogramma!!!
    denk dat daar vele hier voor zouden willen tekenen, maar hou er rekening mee dat die verder afdaalt naar het 14 euro weiland, lucht loopt er nog steeds uit en mocht de wind ff draaien door naar het 8 euro weiland , maar geef u wel gelijk zal niet binnen 1 a 2 mndn gebeuren.
  7. forum rang 4 Daarom 21 april 2023 10:33
    quote:

    wiegveld schreef op 21 april 2023 10:23:

    Ik zie als grootste probleem voor JET dat t krimpt.
    DD groeit. Dus heb ik afgelopen week deel JET ingeruild voor Dash. kan blunder zijn maar we gaan t t komende jaar zien.
    JET krimpt en daarmee is het voor mij de afgelopen week meer de vraag geworden of er voor 2025 een positieve EBITDA en casfflow bereikt kan worden.
    JET is ook niet cashrijk want tegenover de iFood money staan de convertibles nog uit en dat worden met deze koers geen aandelen maar moet in euro’s worden terugbetaald vanaf 2024.
    Wel houd ik deel aan omdat t wel een leuk aandeel is.

    Vanaf nu dus 2 te volgen dash en jet.
    Succes, wordt in ieder geval nooit saai!!
  8. Beurs goeroee 21 april 2023 10:37
    he verassend JET is weer de op 1 na grootste daler vandaag. Wat het ook doet met verkoop ifood of inkoop eigen aandelen, het moet en zal zakken. net zolang totdat er niks meer van het bedrijfje over is. Jirse heeft zich dan al verzekerd, mer zijn riante salaris verhoging en de aandeelhouders zijn zwaar de sjaak
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 1095 1096 1097 1098 1099 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑