Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,216   +0,046   (+1,10%) Dagrange 4,166 - 4,216 261.468   Gem. (3M) 842,9K

BAM april 2023

884 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 45 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 7 april 2023 19:28
    Positie houder Naam van de emittent ISIN Netto Shortpositie Positiedatum
    Citadel Advisors LLC Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.61 06 apr 2023
    Citadel Advisors LLC Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.57 05 apr 2023
    Marshall Wace LLP Koninklijke BAM Groep N.V. NL0000337319 0.59 29 mrt 2023
  2. forum rang 6 OnoMatopee 7 april 2023 19:33
    quote:

    popie schreef op 7 april 2023 18:17:

    ProRail: Kraan die betrokken was bij treinongeluk Voorschoten kwam te vroeg op of bij spoor
    De spoorkraan die dinsdagochtend betrokken was bij het ongeluk met twee treinen bij station Voorschoten zou, ondanks een eerdere afspraak, te vroeg op of bij het spoor zijn gekomen waar het treinverkeer nog reed. Daardoor werd het voertuig even later aangereden door een vrachttrein. Dat staat in het eerste feitenrelaas van het incident dat ProRail heeft gedeeld met 'relevante' betrokkenen en in handen is van het ANP.

    Twee van de vier sporen op het traject waren buiten dienst voor werkzaamheden. Het feitenoverzicht stelt dat de aannemer om 03.23 uur aan de treindienstleider van ProRail heeft gevraagd om een korte periode het treinverkeer stil te leggen zodat de spoorkraan, ofwel KROL, kon oversteken. Die zou daarop geantwoord hebben 'dat dit over 10 minuten mogelijk is'. De aannemer zegt in het feitenrelaas op antwoord te wachten van de treindienstleider.

    Buitendienstregeling
    Volgens ProRail is de kraan echter, door nog onduidelijke oorzaak, binnen dat tijdsbestek bij of op het spoor van de goederentrein terechtgekomen. 'Om onduidelijke redenen komt vervolgens de KROL op of dichtbij het in dienst zijnde spoor en wordt aangereden door de goederentrein', valt te lezen in het document. 'De benodigde buitendienstregeling was nog niet gerealiseerd.'
  3. forum rang 4 Tartessos 8 april 2023 06:32
    quote:

    bartbas schreef op 7 april 2023 08:24:

    [...]
    De verantwoordelijkheid van Bam is nog niet zeker. Duidelijk is dat de kraan bij het afsluiten van de werknacht op de werkovergang van de vier sporen op het stukje reed, van de twee sporen die nog in bedrijf waren. Vraag is nog of het treinverkeer toen niet stilgelegd had moeten worden en hoe de communicatie daarover verlopen is tussen bam en prorail. zal binnekort wel duidelijk worden.
    bb
    Neem niet zomaar zondermeer aan dat BAM verantwoordelijk was. ProRail is een log overheidsorgaan waar heel heel veel verkeerd gaat. Ervaring mee!

    Buitendienststellingen worden zeer lang van tevoren aangekondigd en ingepland. Alle partijen worden daarin zorgvuldig meegenomen.

    BAM rail aannemer heeft veel ervaring op het spoor en gaat echt niet eerder vertrekken op het spoor dan strikt is aangegeven. Iedereen weet wat de risico’s kunnen zijn.
  4. Appiezelf 8 april 2023 08:34
    Afgezien van de schuldvraag, de afwikkeling van de schade zal heel lang duren en het grootste deel wordt gedekt door de verzekering van de aannemer, proRail. Wellicht dat BAM er niet geheel zonder kleerscheuren vanaf komt. Maar dat zal, voorzichtig gesproken, pas over 10 jaar in de boeken komen, afgaande op tijdslijnen van eerdere incidenten. Bij deze eerdere incidenten overigens was duidelijk dat de aannemer fouten had gemaakt (Keulen en Stavoren). Nu is het afwachten en het zal wel nooit opgehelderd worden.
  5. vanriel2024 10 april 2023 09:28
    quote:

    HenkdeV schreef op 5 april 2023 17:10:

    [...]

    Dit is een late1 aprilgrap, niet zo verstandig weten we uit ervaring:-)).
    Wittebroodsweken duren trouwens maar 4-6 weken.
    Klopt 4-6 weken maar jij had het over 1 - 2 jaar en die zijn ook al voorbij !!
    Wij zijn alleen maar verder down gegaan met de 2 euro grens in zicht, Dus change !
  6. Maria-argenta 10 april 2023 10:51
    quote:

    Thorgall schreef op 10 april 2023 08:53:

    [...]Wat was de reden om de koers van 2 naar 2,99 te laten stijgen?
    De waarheid zal wel in het midden liggen. Naar mijn idee drukken grote partijen de koers, en is men te negatief over dit aandeel. Maar ja, het blijft koffiedik kijken wat de koers gaat doen. Ik hou me maar, misschien onterecht, vast aan de doelen die de heer Joosten c.s. zich ten doel heeft gesteld, 5% marge op de omzet. Mijn vermoeden is dat die omzet de komende jaren nog wel eens zou kunnen stijgen door de inflatie. Ja, ik hoor sommige heren al roepen dat dit de marges onder druk zet. Maar op lange termijn natuurlijk niet. En als over 2 jaar de omzet door inflatie 15% is gestegen en de margedoelen gehaald worden, dan past hier natuurlijk een koers ver boven de 2 euro bij. En ik mag aannemen dat tegen die tijd Nederland van het stikstofslot is gehaald en dat er duidelijkheid is over enkele issues. Een koers boven de 4 euro (zelfs met een k/w van 6) lijkt me dan meer voor de hand liggend dan de huidige koers. Nog een fijne 2e paasdag!
  7. forum rang 8 HenkdeV 10 april 2023 11:00
    quote:

    next2023 schreef op 10 april 2023 09:28:

    [...]

    Klopt 4-6 weken maar jij had het over 1 - 2 jaar en die zijn ook al voorbij !!
    Wij zijn alleen maar verder down gegaan met de 2 euro grens in zicht, Dus change !
    Alweer niet juist.

    BAM/Joosten heeft 3 jaar uitgetrokken om de boel te saneren (2021/2023). Iedereen met enige kennis van zaken weet dat. Resultaten van die sanering zijn al te zien. De winstgevendheid verbeterd, de solvabiliteit is omhoog gegaan en er wordt weer dividend uitgekeerd. En aan de problemen die opdoemen, zoals stagnatie nieuwbouw huizen en uitstel bouw nieuwe wegen kan de goede man niets doen. Misschien is het een idee, dat jij je wat beter verdiept in de materie, zal de kwaliteit van jouw postings ten goede komen.
  8. Appiezelf 10 april 2023 11:24
    quote:

    Maria-argenta schreef op 10 april 2023 10:51:

    [...]

    De waarheid zal wel in het midden liggen. Naar mijn idee drukken grote partijen de koers, en is men te negatief over dit aandeel. Maar ja, het blijft koffiedik kijken wat de koers gaat doen. Ik hou me maar, misschien onterecht, vast aan de doelen die de heer Joosten c.s. zich ten doel heeft gesteld, 5% marge op de omzet. Mijn vermoeden is dat die omzet de komende jaren nog wel eens zou kunnen stijgen door de inflatie. Ja, ik hoor sommige heren al roepen dat dit de marges onder druk zet. Maar op lange termijn natuurlijk niet. En als over 2 jaar de omzet door inflatie 15% is gestegen en de margedoelen gehaald worden, dan past hier natuurlijk een koers ver boven de 2 euro bij. En ik mag aannemen dat tegen die tijd Nederland van het stikstofslot is gehaald en dat er duidelijkheid is over enkele issues. Een koers boven de 4 euro (zelfs met een k/w van 6) lijkt me dan meer voor de hand liggend dan de huidige koers. Nog een fijne 2e paasdag!
    Interessante gedachtegang. Daarnaast is er natuurlijk ook nog altijd autonome groei. Er ligt, linksom of rechtsom, een forse bouwopgave te wachten voor de komende 5 tot 10 jaar...
  9. forum rang 6 innicksname 10 april 2023 13:05
    quote:

    OnoMatopee schreef op 10 april 2023 07:17:

    [...]niemand is onfeilbaar, noch een kraanmachinist noch Bam noch Prorail...
    Wie weet heeft de machinist door alle herrie van zijn apparaat niet goed gehoord wat de beller zei... Het is een menselijke fout, met treurige gevolgen. Toch zal het - hoe goed je de boel ook dichttimmert - vast nog een keer gebeuren.
884 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 45 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.