Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,560   0,000   (0,00%) Dagrange 10,500 - 10,955 1.058.311   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 938 939 940 941 942 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JETzt geht's los 8 april 2023 13:14
    quote:

    KCNIB schreef op 8 april 2023 12:32:

    [...]

    Eens, Spanje en Italie zijn ze niet nummer 1 of 2. Ze zullen daar nooit winstgevend worden. Uber heeft geen haast, aandeel doet het ytd goed en kunnen nog jaren doorgaan. Operatie in SEAUNZ kost 160 mio per jaar dus zeg 500 mio over 3 jaar. Weggegooid geld, winst DE en NL gaat dus naar SEAUNZ
    Eens, laten ze de meest verlieslatende landen met weinig perspectieven zo snel mogelijk afstoten. Op korte termijn winst maken is nu belangrijk en goed voor de aandeelhouders die al zoveel hebben moeten verduren.
  2. forum rang 7 wiegveld 8 april 2023 13:42
    quote:

    Piet schreef op 8 april 2023 13:14:

    [...]

    Eens, laten ze de meest verlieslatende landen met weinig perspectieven zo snel mogelijk afstoten. Op korte termijn winst maken is nu belangrijk en goed voor de aandeelhouders die al zoveel hebben moeten verduren.
    Eerst salarisgekte terugdraaien! Dan daar stoppen, want hebben ze een reden de salarissen te verlagen.
  3. forum rang 7 bezinteergebelegt 8 april 2023 13:43
    Blijft leuk om al die beschouwingen te lezen over de niet nr 1 2 posities in, ook verliesgevende, landen en regio's.

    En hoe dat ten koste gaat van cash etc etc.

    Maar we kunnen hier beschouwen wat we willen en uitleggen wat we willen, als J. Groen en co er niet aan beginnen, houdt het op.

    En het gaat ook niet gebeuren want dan had er m.i. allang wat gebeurd. Want waarom rekken en rekken om uiteindelijk last minute alsnog afscheid te nemen nadat je dan een paar 100 miljoen door de plee hebt getrokken .

    Raak steeds meer overtuigd dat J. Groen en co dit zullen rekken until the very end.
  4. forum rang 6 FEBU 8 april 2023 13:49
    quote:

    Piet schreef op 8 april 2023 13:14:

    [...]

    Eens, laten ze de meest verlieslatende landen met weinig perspectieven zo snel mogelijk afstoten. Op korte termijn winst maken is nu belangrijk en goed voor de aandeelhouders die al zoveel hebben moeten verduren.
    Ze moeten eens uitleggen waarom bedrijf extreem laag wordt gewaardeerd op de beurs ondanks sterke "balans". Steeds roepen dat ze bedrijf sterker maken helpt namelijk niet maar buybacks wel. Schuld kunnen ze altijd nog herfinancieren
  5. forum rang 6 Goedekans 8 april 2023 13:54
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 8 april 2023 13:43:

    Blijft leuk om al die beschouwingen te lezen over de niet nr 1 2 posities in, ook verliesgevende, landen en regio's.

    Raak steeds meer overtuigd dat J. Groen en co dit zullen rekken until the very end.
    Dat gaan ze niet doen until the very end.
    Grub etc verkopen in de US. Aunz gaat er ook uit.
    Na de AVA komt er nieuws.
    Een koers van 30 euro per aandeel , dit binnen een paar maanden vanaf heden , moet realiseerbaar zijn.
  6. forum rang 4 JETzt geht's los 8 april 2023 14:11
    quote:

    Goedekans schreef op 8 april 2023 13:54:

    [...]

    Dat gaan ze niet doen until the very end.
    Grub etc verkopen in de US. Aunz gaat er ook uit.
    Na de AVA komt er nieuws.
    Een koers van 30 euro per aandeel , dit binnen een paar maanden vanaf heden , moet realiseerbaar zijn.
    30 euro is zeker mogelijk, maar dan moet er eerst positief nieuws komen.
  7. forum rang 6 FEBU 8 april 2023 14:18
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 8 april 2023 13:43:

    Blijft leuk om al die beschouwingen te lezen over de niet nr 1 2 posities in, ook verliesgevende, landen en regio's.

    En hoe dat ten koste gaat van cash etc etc.

    Maar we kunnen hier beschouwen wat we willen en uitleggen wat we willen, als J. Groen en co er niet aan beginnen, houdt het op.

    En het gaat ook niet gebeuren want dan had er m.i. allang wat gebeurd. Want waarom rekken en rekken om uiteindelijk last minute alsnog afscheid te nemen nadat je dan een paar 100 miljoen door de plee hebt getrokken .

    Raak steeds meer overtuigd dat J. Groen en co dit zullen rekken until the very end.
    Baupost heeft meer dan een miljard geïnvesteerd en belang is nog geen 300 miljoen waard. Die zien belang alleen maar verdampen dus hopelijk komen aandeelhouders in opstand tegen Jitse voordat ze in kernlanden marktaandeel verliezen.

    Yanks hebben meer cash en houden het langer vol dan JET
  8. forum rang 5 Jimnotaris 8 april 2023 15:43
    quote:

    De Pizzabezorger schreef op 8 april 2023 15:31:

    Voor grotere ketens worden de fees nu ook hoger. Wij betalen vanaf nu meer en heb van conculega dat bij hun de fees vanaf juni omhoog gaan. Vorig jaar is hier geen verhoging geweest ivm langer lopende contracten/afspraken.
    Niet persoonlijks, want ik weet dat horeca al genoeg voor zijn kiezen heeft gekregen, is het is terecht dat de grotere ketens meer gaan betalen. Het geeft enorn cuncurrentievoordeel of je als grote partij 6% (heb ik vernomen) of 14% betaalt zoals de kleine jongens. Ik ben benieuwd of ze ook bij Mcdonalds gaan aankloppen, want die zal ook wel een flinke korting hebben bedongen.
  9. forum rang 6 FEBU 8 april 2023 15:47
    quote:

    Piet schreef op 8 april 2023 14:11:

    [...]

    30 euro is zeker mogelijk, maar dan moet er eerst positief nieuws komen.
    Daar stond koers bijna in januari, koers moet nu 100% stijgen voor 30. Zou het helpen als Jitse een Capital Market Day organiseert? Laatste keer stond koers op 70, heeft niet echt een succes gehad
  10. De Pizzabezorger 8 april 2023 15:52
    Concurrentie voordeel valt wel weg met extra fees die wij betalen. .
    Wij dragen over de omzet nog eens 11,5% af de franchisegever. Een gemiddelde zaak met 8k in de week kan prima draaien maar met een franchiseconcept moet je al veel meer draaien.

    Het zijn ook alleen marketplaats order dus NL blijft winstgevender worden. Naast hogere fees is de ticket ook fors gestegen.
  11. forum rang 5 Jimnotaris 8 april 2023 16:01
    quote:

    De Pizzabezorger schreef op 8 april 2023 15:52:

    Concurrentie voordeel valt wel weg met extra fees die wij betalen. .
    Wij dragen over de omzet nog eens 11,5% af de franchisegever. Een gemiddelde zaak met 8k in de week kan prima draaien maar met een franchiseconcept moet je al veel meer draaien.

    Het zijn ook alleen marketplaats order dus NL blijft winstgevender worden. Naast hogere fees is de ticket ook fors gestegen.
    Dat klopt die franchisefees zijn hoog, maar daar staat extra omzet tegenover door del andelijke bekendheid. Bovendien zijn kleine restaurants soms voor 80% afhankelijk van JET/Uber en groteketens genereren veel meer klanten via de eigen organisatie.
  12. forum rang 7 Steef89 8 april 2023 17:53
    quote:

    Tube lazervet schreef op 8 april 2023 12:32:

    Een kennis vertelde tegen mij dat Just Eat failliet is maar dat ze zo dom zijn dat ze dat zelf niet weten.
    ik twijfel aan die uitspraak. Als ik nu instap... voor de LT zou dat verstandig zijn?
    Je komt iedere 3/4 weken hier diezelfde vraag stellen en iedere keer krijg je hetzelfde antwoord.
    Het antwoord is deze keer niet anders.
  13. forum rang 4 Daarom 8 april 2023 18:27
    quote:

    Daarom schreef op 8 april 2023 12:27:

    [...]

    Ik geniet op dit moment met een paar vrienden een weekendje in Madrid en Glovo is hier veel groter dan JET. Maar ik zie hier sowieso maar weinig bezorgers. Volgens mij stelt het hier sowieso niet zoveel voor.
    Jet is hier trouwens wel de nr 2 ( ver achter Glovo)
    In een uurtje Groningen zie ik 5 x zoveel bezorgers als een hele dag in Madrid.

    Groeten vanaf een zonnig terras!!
    Toch even een rectificatie. Er rijden hier toch meer JET rond dan eerder gemeld. Verhouding: 65 % Glovo - 34 % JET - 1 % overig.
    Overig stelt dus niets voor. Tot zover van uw observeerder uit Madrid.
  14. Thomas91 8 april 2023 19:12
    quote:

    Daarom schreef op 8 april 2023 18:27:

    [...]

    Toch even een rectificatie. Er rijden hier toch meer JET rond dan eerder gemeld. Verhouding: 65 % Glovo - 34 % JET - 1 % overig.
    Overig stelt dus niets voor. Tot zover van uw observeerder uit Madrid.
    Ik vind deze waarnemingen persoonlijk niet zoveel vertellen. Misschien rijdt Glovo wel orders met verlies en zijn de JET bestellingen van grotere orde en met winst of andersom. In ieder geval wel fijn dat je JET überhaupt ziet rijden!
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 938 939 940 941 942 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑