Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,850   +0,555   (+3,88%) Dagrange 14,145 - 14,910 2.901.545   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 790 791 792 793 794 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 De dagkoers 27 maart 2023 11:28
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 27 maart 2023 11:20:

    [...]

    Is het euroteken een type en moet het stuks zijn of is deze studentje echt een kleine belegger? Sorry het moest er even uit!!
    Je maakt veel tikfouten vandaag. Het denigrerende blijft. Zie het liever andersom.

    Zondag bij het vragenuurtje gaan alle forumleden een screenshot van je vragen, met je gak.

    Toch?
  2. forum rang 4 Anna91 27 maart 2023 12:01
    quote:

    Steef89 schreef op 27 maart 2023 11:36:

    [...]

    Haha, denk dat er wel meer mensen hier rondlopen met dat probleem.
    Maar als ik het goed herinner heb je vandaag in ieder geval een leuke winst bij Pharming.
    Yes. Daarmee is op dit moment 12% van het verlies met JET goed gemaakt.

    Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
    Niet zo mooi dus.

    Denk nog steeds wel eens terug aan die piek van laatst bij JET. Toen stond ik heel even nog maar een paar procent in de min. Helaas toen gedacht dat het vanaf daar beter zou gaan met JET.
  3. forum rang 4 Johnson 27 maart 2023 12:25
    quote:

    Anna91 schreef op 27 maart 2023 12:01:

    [...]
    Yes. Daarmee is op dit moment 12% van het verlies met JET goed gemaakt.

    Maar sta nu nog op 43% verlies totaal portfolio.
    Niet zo mooi dus.

    Denk nog steeds wel eens terug aan die piek van laatst bij JET. Toen stond ik heel even nog maar een paar procent in de min. Helaas toen gedacht dat het vanaf daar beter zou gaan met JET.
    Ja klopt, ik had toen ook moeten uitstappen,.
  4. forum rang 6 Eagle1959 27 maart 2023 12:41
    quote:

    Champ89 schreef op 27 maart 2023 10:20:

    [...] Waarom denk je dit? Ben oprecht benieuwd naar je gedachtengang.
    Ik denk al langer dat JET veel te laag gewaardeerd is. Met mij denken vele forumleden dat, maar ook heel veel analisten die niet altijd onzin uitbraken. Doordash is mijn referentiepunt en de cashburn daar is fors hoger dan in 2021/2022, terwijl die van JET daalt. Doordash koopt groei en betaalt daar minstens een half miljard per jaar voor. Met de hoger wordende rentes verwacht je dat cashflow belangrijker gaat worden. Beiden ondernemingen zijn goed gefinancierd waarbij JET waarschijnlijk eerder cashflow positief zal zijn. Verder weet je dat dit een nieuwe sector is met forse groei de komende jaren maar ook consolidaties anders gaan ze allemaal kapot. Alles overziend zou je de laatste maanden na de jaarcijfers een hogere koers van JET versus DD verwachten. Maar dan is er nog een andere factor die je niet moet onderschatten en dat zijn de grote investeerders en hedgefondsen. En die maken op dit moment het verschil. Just Eat wordt enorm geshort, ergens tussen de 15 en 20%. Verder zit 70% van de JET in handen van grote investeerders. Dat betekent dat je met weinig middelen de koers kunt maken en breken. Bovendien hebben die hedgefondsen enorm veel geld en zouden ze JET zomaar richting de 10,- kunnen duwen. Maar wat is dan het verdienmodel? Als tientallen analisten van grote banken koersdoelen van 30 tot 40,- hebben, waarom drukken die hedgefondsen dan bij 17,- gewoon door naar beneden. Ergens is de bodem zou je denken, dan kan er ook door hedgefondsen geen geld meer verdiend worden. En waar dat is is lastig te bepalen. Maar als het alleen verdienen is door lager terug te kopen dan ga je dat toch niet doen bij een club waar de koers al naar benden getrapt is. Dat kun je beter doen bij een veel hoger gewaardeerd fonds bijv. DD. En omdat dat niet gebeurt denk ik dat er wat anders speelt. We zullen zien maar daar gok ik op. Even de cijfertjes in de periode dat de rentes fors omhoog zijn gegaan: Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
  5. Champ89 27 maart 2023 13:29
    quote:

    Eagle1959 schreef op 27 maart 2023 12:41:

    [...]
    Ik denk al langer dat JET veel te laag gewaardeerd is. Met mij denken vele forumleden dat, maar ook heel veel analisten die niet altijd onzin uitbraken. Doordash is mijn referentiepunt en de cashburn daar is fors hoger dan in 2021/2022, terwijl die van JET daalt. Doordash koopt groei en betaalt daar minstens een half miljard per jaar voor. Met de hoger wordende rentes verwacht je dat cashflow belangrijker gaat worden. Beiden ondernemingen zijn goed gefinancierd waarbij JET waarschijnlijk eerder cashflow positief zal zijn. Verder weet je dat dit een nieuwe sector is met forse groei de komende jaren maar ook consolidaties anders gaan ze allemaal kapot. Alles overziend zou je de laatste maanden na de jaarcijfers een hogere koers van JET versus DD verwachten. Maar dan is er nog een andere factor die je niet moet onderschatten en dat zijn de grote investeerders en hedgefondsen. En die maken op dit moment het verschil. Just Eat wordt enorm geshort, ergens tussen de 15 en 20%. Verder zit 70% van de JET in handen van grote investeerders. Dat betekent dat je met weinig middelen de koers kunt maken en breken. Bovendien hebben die hedgefondsen enorm veel geld en zouden ze JET zomaar richting de 10,- kunnen duwen. Maar wat is dan het verdienmodel? Als tientallen analisten van grote banken koersdoelen van 30 tot 40,- hebben, waarom drukken die hedgefondsen dan bij 17,- gewoon door naar beneden. Ergens is de bodem zou je denken, dan kan er ook door hedgefondsen geen geld meer verdiend worden. En waar dat is is lastig te bepalen. Maar als het alleen verdienen is door lager terug te kopen dan ga je dat toch niet doen bij een club waar de koers al naar benden getrapt is. Dat kun je beter doen bij een veel hoger gewaardeerd fonds bijv. DD. En omdat dat niet gebeurt denk ik dat er wat anders speelt. We zullen zien maar daar gok ik op. Even de cijfertjes in de periode dat de rentes fors omhoog zijn gegaan: Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
    Erg bedankt voor je uitgebreide reactie, Eagle. Dit klinkt aannemelijk en ik kijk vol spanning uit naar evt. nieuws en natuurlijk de verdere koersontwikkeling. Ik sta, zoals velen, in het rood en koop heel af en toe een beetje bij.
  6. [verwijderd] 27 maart 2023 14:23
    quote:

    Eagle1959 schreef op 27 maart 2023 12:41:

    [...]
    Koersverloop Doordash over 6 mnd + 18,61% JET + 5,58% en over 1 mnd Doordash + 11,96% en JET - 18%. Een discount van 30% in het voordeel van Doordash terwijl je met de verbeterde cashflow van JET eerder het omgekeerde zou verwachten. Dat en mijn mening dat consolidatie nodig is om de sector te redden doe mij denken dat er achter de schermen wat speelt.
    Dit is natuurlijk complete onzin. Misschien was JET wel overgewaardeerd tov DD. Kijk je naar het koersverloop over de laatste 12 maanden gaan ze gelijk op.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 790 791 792 793 794 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑