Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,705   +0,130   (+1,23%) Dagrange 10,495 - 10,740 218.045   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2023

58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 562 563 564 565 566 ... 2934 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Anna91 2 maart 2023 12:42
    quote:

    De dagkoers schreef op 2 maart 2023 12:14:

    [...]
    Nou, die Anna zal zich nog eens kwetsbaar opstellen met een (wel) eerlijk verhaal... Krijg je een fantast achter je aan die je er op aanvalt.
    Zij heeft het over echt geld en mogelijke problemen, jij bent een fantast. Laat die twee werelden alstublieft niet door elkaar lopen.
    True true. Geen problemen gelukkig hoor. Op heel veel geld in de min na dan. Maar dat trekt hopelijk nog bij in de toekomst.
    Moest er dus gister helaas 'n stuk van onttrekken. Maar ja, dat wist ik al toen ik het erin stak om m'n GAK te verlagen. En ondertussen hoop je dan op groot nieuws.
    Onttrekken betekent weer 'n hogere GAK. En dus nog 'n langere weg te gaan om hopelijk op een dag quitte te spelen.

    De berichten van PIK lees ik al een hele tijd niet meer. En het zou voor iedereen beter zijn om hetzelfde te doen. En zeker niet meer op hem te reageren.

    En gelukkig is er hier nog een aantal mensen dat af en toe open kaart speelt over foute of onhandige beslissingen, of over tegenvallers.
  2. forum rang 7 LL 2 maart 2023 12:43
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 2 maart 2023 12:02:

    [...]

    Is een erg goed stuk en zeker de moeite waard om het te lezen als je geïnteresseerd bent in hoe het met JET gaat en de visie op het aandeel!! En als je nog geen premium bent dan is dat een goede reden om wel een abonnement af te sluiten bij IEX!
    IEX traffic generator confirmed ;)
  3. forum rang 5 Jimnotaris 2 maart 2023 12:44
    quote:

    Moriarty schreef op 2 maart 2023 11:57:

    legistar.council.nyc.gov/MeetingDetai...

    Indien de fee caps wegvallen is er plots sprake van +- 132 miljoen EURO extra inkomsten, voor hetzelfde werk dat ze nu al leveren in de US. 29/03, belangrijke dag!
    De fee caps vallen niet weg en dus komt er niet plots 132 miljoen EURO extra inkomsten voor hetzelfde werk.
  4. OOhIWish 2 maart 2023 12:54
    Waar ik me vragen bij stel zijn de beloftes van YOY 2021, een vermindering van de office-kosten en de verwerkingskosten. Ook gingen ze een wervingstop inlassen:

    _______________________ 2022______%verschil__ 2021
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Revenue________________ 5561______ 23,72%____ 4495
    Courier costs____________-2599________2,69%____2531 (1)
    Order processing costs_____-571_______40,64%____-406 (2)
    Staff costs______________-1259_______41,46%____-890 (3)
    Other operating expenses__-1377_______18,30%____-1164(4)

    ________________________-245__________________-496

    iets verder staat er:

    Other gains and losses_____-273______________________2(5)

    1. Fantastisch hoe ze de koerierskosten zo laag hebben kunnen houden ten opzicht van de groei.
    2. De processingkosten zijn meer opgelopen waarschijnlijk is dit ook omdat er geivesteerd werd verbetering van het inzetten van koeriers en delivery-routes.
    3. Hoe hebben ze de staffkosten zo laten toenemen?

    _________________________ 2022______%verschil__ 2021
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Wages and salaries___________900______37,40%_____655
    Social security charges________125______ 47,06%______85
    Pension premium contributions___47_______42,42%_____33
    Share-based payments________166______104,94%_____81
    Temporary staff expenses_______22_______-38,89%_____36
    Staff costs_________________1259________41,46%____890

    De share basement payments zijn die echt van toepassing, nu?

    4. the other operating expenses hebben ze goed werk geleverd. Er is een duidelijke correlatie tussen revenue en deze cost, deze kost procentueel eerder afgenomen dan toegenomen.

    _______________________ 2022___%verschil____ 2021
    -------------------------------------------------------------------------------------
    Marketing expenses_________735______7,46%_____684
    Other operating expenses_____642_____33,75%____480
    totaal other operating exp.____1377_____18,30%___1164

    5. Other gains and losses maakt het verschil met vorig jaar dan plots weer minder goed.

    Wat denken jullie?
  5. forum rang 7 DeWalt 2 maart 2023 13:38
    Koersdoelenoverzicht www.marketscreener.com/quote/stock/JU...

    Credit Suisse EUR42,50 (buy)
    Deutsche Bank EUR42 (buy)
    ING EUR40 (buy)
    Jeffries EUR38 (buy)
    RBC EUR34 (buy)
    Bernstein EUR28 (neutral)
    BoA EUR25 (neutral)
    UBS EUR23,35 (buy)
    JP Morgan EUR23,70 (neutral)

    ABNAMRO ODDO EUR70 (koop) -> nog geen update
    Garnier EUR43 (koop) -> nog geen update
    Barclays EUR30 (houden) -> nog geen update
    Citi EUR29 (koop) -> nog geen update
    Morgan Stanley EUR26 (houden) -> nog geen update

    ...aan te vullen met updates
  6. forum rang 5 Jimnotaris 2 maart 2023 14:04
    quote:

    SEVA_ schreef op 2 maart 2023 11:58:

    [...]

    Ik vind Amazon pakketjes in de stad wel een goed idee. Buiten de lunch en diner.
    Hoe zie je dat voor je Seva? Kwartiertje heen en kwartiertje terug is 2 bezorgingen per uur. Dit is wat de gemiddelde maaltijdbezorger doet. Mogelijk kunnen er 2 of 3 kleine pakjes meegenomen worden op de fiets/scooter, maar je zal toch meer dan 15 adressen per uur moeten doen om allen de loonkosten al goed te maken.

    Dit betekent dat ene bezorger ongeveer €1,75 per adres verdient. Stel een pakketbezorger levert per dag op 100 adressen pakketjes dan levert die €175 op. Hier moeten nog wel kosten als ondernemer vanaf zoals de kosten van de bus, benzine, verzekeringen en belastingen.
  7. forum rang 7 Steef89 2 maart 2023 14:15
    quote:

    Jimnotaris schreef op 2 maart 2023 14:04:

    [...]

    Hoe zie je dat voor je Seva? Kwartiertje heen en kwartiertje terug is 2 bezorgingen per uur. Dit is wat de gemiddelde maaltijdbezorger doet. Mogelijk kunnen er 2 of 3 kleine pakjes meegenomen worden op de fiets/scooter, maar je zal toch meer dan 15 adressen per uur moeten doen om allen de loonkosten al goed te maken.

    Dit betekent dat ene bezorger ongeveer €1,75 per adres verdient. Stel een pakketbezorger levert per dag op 100 adressen pakketjes dan levert die €175 op. Hier moeten nog wel kosten als ondernemer vanaf zoals de kosten van de bus, benzine, verzekeringen en belastingen.
    Wat denk je van een elektrische bakfiets?
    Waarom zou je 2 bezorgingen per uur doen? Kunt er makkelijk veel meer doen bij genoeg aanbod.
    Het hoeft ook niet gratis he, men wilt er gerust voor betalen als het bezorgd wordt.

    Hier in de regio worden alle medicijnen vanuit de apotheek bezorgd en de verzekering betaald gewoon. Zie dat JET ook prima doen.
  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 2 maart 2023 14:16
    Ik ben erg benieuwd of de yanks de koers van JET gaan drukken! Ik denk zelf dat ze wel een poging doen op deze saaie beursdag met lage volumes maar ik denk dat het ze dit keer niet lukt! Sterker nog ik denk dat de koers iets verder oploopt! De koers was gisteren laatste deel van de beursdag iets achteruit gegaan maar dat wordt vandaag keurig hersteld! Als je op de koersdoelen kijkt dan ga ik er vanuit dat JET komende tijd nog wel gaat stijgen! Ben ik te optimistisch denken jullie?
  9. forum rang 8 SEVA_ 2 maart 2023 14:18
    quote:

    Jimnotaris schreef op 2 maart 2023 14:04:

    [...]

    Hoe zie je dat voor je Seva? Kwartiertje heen en kwartiertje terug is 2 bezorgingen per uur. Dit is wat de gemiddelde maaltijdbezorger doet. Mogelijk kunnen er 2 of 3 kleine pakjes meegenomen worden op de fiets/scooter, maar je zal toch meer dan 15 adressen per uur moeten doen om allen de loonkosten al goed te maken.

    Dit betekent dat ene bezorger ongeveer €1,75 per adres verdient. Stel een pakketbezorger levert per dag op 100 adressen pakketjes dan levert die €175 op. Hier moeten nog wel kosten als ondernemer vanaf zoals de kosten van de bus, benzine, verzekeringen en belastingen.
    Dat klinkt idd onrendabel. Ik dacht dat je eventueel de lokale standplaats of dark store zou kunnen laten fungeren als depot en met software pakketjes en maaltijden afstemmen. Ik zie Coolblue ook met bakfietsen rijden. Scheelt ook busjes in het centrum. Maar goed, zoals je beschrijft is het niet winstgevend.
  10. Bird 2 maart 2023 14:20
    quote:

    Sir, St.- Pedro Ines Kuilen schreef op 2 maart 2023 14:16:

    Ik ben erg benieuwd of de yanks de koers van JET gaan drukken! Ik denk zelf dat ze wel een poging doen op deze saaie beursdag met lage volumes maar ik denk dat het ze dit keer niet lukt! Sterker nog ik denk dat de koers iets verder oploopt! De koers was gisteren laatste deel van de beursdag iets achteruit gegaan maar dat wordt vandaag keurig hersteld! Als je op de koersdoelen kijkt dan ga ik er vanuit dat JET komende tijd nog wel gaat stijgen! Ben ik te optimistisch denken jullie?
    Goed gezien Pedro. Je krijgt van mij een dikke AB.
58.668 Posts
Pagina: «« 1 ... 562 563 564 565 566 ... 2934 »» | Laatste |Omhoog ↑