Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 74 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 effegenoeg 28 februari 2023 17:14
    quote:

    dachthetniet schreef op 28 februari 2023 16:47:

    Klop jezelf maar op de schouder met het vooruitzien bij een koers die nog 5% staat onder de piek van de cijferpresentatie. Wat een kennis en vooruitzien is dat!
    Op kennis en vooruitzien is mijn manier van handelen zeker niet gestoeld.
    Het is meer de stemming onder beleggers die ik hanteer.
    Grafiek geeft ook keurig weer om een gokje te wagen.
  2. forum rang 6 tatje 28 februari 2023 18:01
    Wat ben ik toch een minzaam mens.

    Vorige week 6,90 en partijen hopen op 6.50.

    In plaats daarvan 7,30.

    Het mooie is, 6,50 had ik mooi gevonden, maar 7.30 ook.

    Dus ik blij en hopelijk iedereen :-)

    Zeg tegen Otto, niet tegen bomen, die net een nieuw takje hebben gekregen.

    Ja ja, als aandeelhouder heb je oog voor de natuur :-)

    ja sommige epistels van Forumleden heb ik opgehangen ( uitvergroot en ingelijst ), je wilt tenslotte elke dag ff lachen, niet waar.
  3. forum rang 6 tatje 28 februari 2023 18:11
    quote:

    JustRevisited schreef op 28 februari 2023 17:18:

    Cariad presentatie met ook IBM en Cisco klinkt mij te HERE-achtig.
    (zijn twee HERE partners)

    Hopelijk heb ik ongelijk
    Michael Rhodin lid RVC van Tom Tom.

    Vroeger Senior Vice Pesident IBM.

    Sap ontstaan uit oud IBM medewerkers.

    Sap cloudje via Microsoft cloud.

    Ik denk dat in deze fase iedereen het doet met iedereen.

    Tenminste in deze tak van sport :-)
  4. forum rang 6 tatje 28 februari 2023 18:34
    Het takje is 24 feb 2023 via een alias verandering binnen gekomen.

    Test :-)

    Moet zeggen de toegevoegde waarde op fastned en just eat is geweldig.

    Waar doet me de schrijfstijl en inhoud toch aandenken.

    Je zal maar zeggen.

    2024 winst van 1 2 of 3% en 2025 wordt een knaller.

    Die Harold durft wat te zeggen bij het transcript Q4 2022 op 3 feb 2023.

    Harold :it looks like we are coming out as the winner, let’s put it that way
  5. forum rang 7 sniklaas 28 februari 2023 18:43
    quote:

    JustRevisited schreef op 28 februari 2023 17:18:

    Cariad presentatie met ook IBM en Cisco klinkt mij te HERE-achtig.
    (zijn twee HERE partners)

    Hopelijk heb ik ongelijk
    inderdaad Justin, met je eens teveel partijen uit het Here kamp en hopelijk enkel voor het stabiliseren van de huidige 1.1 versie voor release 4.0…
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 28 februari 2023 20:04
    Mercedes Benz announces its partnership with Google that brings YouTube and Maps for customers

    The company is looking forward to introducing new features by extending its partnership with Google. On this Google and Alphabet CEO Sundar Pichai commented “Our partnership with Mercedes-Benz brings advanced technologies from Google Maps Platform, Cloud, and YouTube to help create new experiences In addition to enabling Mercedes Benz to design a customized navigation interface, we will provide our AI and data capabilities to accelerate their sustainability efforts, advance autonomous driving, and create an enhanced customer experience.”

    This is no doubt a step ahead by Mercedes on the way to automation to compete with companies like Tesla and Chinese companies.
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 28 februari 2023 20:09
    Announced at MWC this week, the platform is supposed to be the most advanced modem-RF system available in the automotive industry.

    Needless to say, it runs on 5G power, but one of the most important capabilities is support for satellite communications. Connectivity and communications should now be technically possible even in remote areas, with certain safety systems, such as eCall, to provide permanent support.

    The new chip runs on quad-core power with a maximum of 200 MHz of aggregated network bandwidth. In plain English, this means drivers will be provided with faster connections to online services, while also supporting new-generation technology like autonomous driving.

    The new platform also allows for faster Internet connections inside the vehicle. The chip should be able to provide up to 1GB per second, so in theory, you should be able to turn your car into a hotspot and allow everybody to enjoy high-speed Internet wherever you go.

    This is a big achievement, especially as the trend seems to be the conversion of the car interior into a living room on wheels. Fast Internet is becoming a must-have, and Qualcomm seems ready to power all critical systems, including connected services.

    The location engine built into the new platform is good news in terms of navigation capabilities. The location accuracy is significantly improved, and you don’t have to be a rocket scientist to see why this is huge news. Emergency services, autonomous driving, and navigation will benefit from precise location data. Qualcomm says its chip paves the way for upgrades for additional services, such as HD maps and automated valet parking.

    The new platform is projected to become available for automakers later this year, but a pilot program has already started. Several global automakers are testing the new chips as we speak, Qualcomm says, but no specifics have been provided on this front.
  8. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 1 maart 2023 19:20
    quote:

    sniklaas schreef op 28 februari 2023 15:08:

    [...]
    ...
    Simpele vraag omdat TT niet wordt genoemd in de nieuwe structuur overzichten en niet als strategische partner wordt vermeld…
    Daarnaast zijn er voor zover ik weet na de deal met GOOGLE in 2018 geen nieuwe contracten gesloten tussen TT&Renault waardoor ergens rond 2025 voor TT einde oefening kan zijn…

    Zijn voor een belegger in aandelen TT heel normale vragen…
    De vragen zijn duidelijk en idd normaal, de antwoorden zijn minder duidelijk. Zoals Koos99 hier op 19 februari om 16.39 al schreef:

    "Zouden we rond de discussie of TomTom wel of niet in de toekomstige Renault komt te zitten, niet gewoon kunnen concluderen dat we het gewoon niet weten, er is gewoon geen sluitend bewijs voor wel of niet?"
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 1 maart 2023 19:56
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 28 februari 2023 13:32:

    Volgens onze Amerikaanse vrienden die de top25 investeerders in TT bijhouden
    heeft er een kleine verschuiving plaats gevonden in de afgelopen week.
    Een toename van 158.232 aandelen is gemeld door één of meerdere grootinvesteerders.

    De stand is nu:
    % owners Shares
    19,3% Institutions 24.791.583
    29,4% General Public 37.724.536
    51,3% Individual Insiders 65.876.172
    Misschien aardig om even na te gaan hoeveel aandelen TT er bij Nederlandse particulieren zitten.
    Eind december waren dat 10,79 miljoen aandelen, oftewel 28,6% van de 37,72 miljoen aandelen bij het 'General Public' en 8,4% van het totaal.

    Bijna 27 miljoen aandelen (37,7 - 10,8) zijn dus in handen van buitenlandse particulieren wat me ergens meevalt.

    Berekening: volgens DNB hadden Nederlandse huishoudens in december voor 70 miljoen euro in TT belegd:
    www.dnb.nl/statistieken/data-zoeken/#...
    70 miljoen gedeeld door de slotkoers op 30 december (€ 6,485) geeft 10,79 miljoen aandelen.
    DNB vermeldt echter niet of die 79 miljoen euro de waarde op 30 dec is of een soort gemiddelde over de hele maand december. In het laatste geval is de uitkomst wat lager dan 10,79 miljoen omdat de gemiddelde koers van TT in december iets hoger was dan 6,465 euro.
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 3 maart 2023 12:10
    With its latest strategy update Mercedes has defined a unique path that embraces the range of Google assets without a complete capitulation to GAS adoption. It is a first for the industry and will be watched closely if not widely adopted by many other auto makers.

    The announcement is most ominous for Mercedes’ joint venture partnership with map-maker HERE. Not only was HERE not mentioned during the event, but Google Cloud CEO Thomas Kurian was on hand to introduce the range of Google Places assets that will be deployed in future Mercedes vehicles thanks to the new architecture and platform. (The Mercedes presenter expressed his excitement at Google’s “G” logo popping up in millions of Mercedes vehicles via a soon-to-be-launched software update.)

    The import of this industry inflection point is hard to over-state. Mercedes joined Audi and BMW in a joint venture investment in HERE eight years ago. The highly unusual move was clearly intended to build a bulwark of automotive industry independence in the face of Google’s impending hegemony in mapping and navigation.

    Clearly the hope was that HERE – and its duopolist rival TomTom – would continue to refine the in-dash navigation experience preserving a core in-vehicle value proposition intended to serve as the foundation of a safer driving vision ultimately encompassing automated driving. The Mercedes announcement appears to be tossing aside the value of this investment without acknowledging that Googlemaps is so-far ill-suited to the task of automated or semi-automated driving still prioritized by Mercedes in its Level II and Drive Pilot Level III solutions.

    Mercedes not only failed to clarify the role of mapping in its autonomous driving plans, it also failed to clarify its autonomous driving philosophy. What is the Mercedes equivalent of General Motors’ Super Cruise? Does Mercedes believe in hands free or hands-on semi-autonomous driving? Will its “industry first” Level III Drive Pilot solution be the focal point – as Mercedes ramps up the system’s maximum velocity?

    This, too, was something of a failure as Mercedes noted the regulatory approval of Drive Pilot in the U.S. in a single state: Nevada. Clearly Drive Pilot is an unleverage-able marketing asset. More importantly, though, the presentation failed to make clear how Drive Pilot or automated lane changing would fundamentally alter the nature of driving a Mercedes vehicle. As a further note, there was no bold claim that Mercedes would accept the responsibility for any driver mishaps occurring with these systems.

    As for the embrace of Google, the presentation marked a massive industry turning point as Google appeared to lower its restrictions and unbundle its service portfolio from the user experience for the first time specifically at the behest of Mercedes. This new-found flexibility is nothing less than an industry inflection point likely to unleash a flood of broader Google adoption in the industry that is likely to imminently threaten the core business of HERE and possibly TomTom as well. (TomTom has a notable lifeline in the Overture OSM initiative with Meta, Microsoft, and AWS.)

    The implications of the Google inflection are important to the future of automated driving – dependent as it is today on the support of HERE and TomTom (outside China). If these two map suppliers lose their embedded automotive navigation business to a Google anschluss, they may not be able to support their autonomous driving initiatives. That, more than anything else, may become the legacy of the Mercedes Benz Operating System.
1.480 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 74 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.