Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,610   +0,180   (+1,25%) Dagrange 14,530 - 14,850 194.227   Gem. (3M) 203,2K

AMG 2023

17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 876 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Lalande 19 februari 2023 16:21
    In het Premium gedeelte, deze namiddag geplaatst :
    - " Deze 3 koopwaardige aandelen, presenteren deze week hun resultaten "
    - Geschreven door Niels Koerts.

    ----- -- : Vraag zou kunnen zijn , zit AMG in deze bijdrage erbij ?

    In vorige podcasts, en bijdragen op andere sites was het reeds duidelijk dat deze Niels geen liefhebber is van het aandeel AMG.
    Hij kijkt er naar en vind het bedrijf veel te cyclisch.

    Wat is de realiteit :

    In 2021 presenteerde AMG een EBIDTA in de grootte orde van iets rond de 127 miljoen $.
    Na 4 x een winstbijstelling naar boven , van nu aangekondigt EBIDTA voor 2022 : 320 miljoen $, of meer.
    Reeds na Q3 cijfers aangegeven : verwachtte EBIDTA voor dit jaar : 400 miljoen $, of meer.
    En een EBIDTA van min. 500 miljoen $ binnen de 5 jaren. ( of resten er nog 4 - mogelijk ? )

    In artikel echter weergegeven ( mag de inhoud hier niet plaatsen ) dat voor AMG dit jaar winst per aandeel verwacht wordt van 6,7 $.
    En wordt geschreven in artikel dat dit door analist paul Wetering wordt beschouwd, bij de huidige koers van nu als een buitenkansje, en geeft ( blijft) bij zijn Strong Buy advies. met een koersdoel dat heel wat hoger ligt.

    Teneur van artikel is bijgevolg best positief.
    (Om het ganse artikel te lezen, gelieve contact op te nemen met IEX om een Premium abonnement te nemen. )

    L.
  2. forum rang 5 Raasgier 19 februari 2023 18:02
    quote:

    Lalande schreef op 19 februari 2023 16:21:

    In het Premium gedeelte, deze namiddag geplaatst :
    - " Deze 3 koopwaardige aandelen, presenteren deze week hun resultaten "
    - Geschreven door Niels Koerts.

    ----- -- : Vraag zou kunnen zijn , zit AMG in deze bijdrage erbij ?
    ...

    L.
    Dank, zat mij dat als niet-premiummer al af te vragen. Zag de kop langskomen. Dit is toch wel een beetje een uitzondering? Tot nu toe kreeg ik hier op het forum vooral de indruk dat men ontevreden was over de afwezige of negatieve behandeling van AMG.
  3. PJF 19 februari 2023 19:45
    Dat is een goede analyse Alpen. Dank daarvoor. Hopelijk wordt het voor steeds meer beleggers duidelijk dat AMG meer is dan alleen Lithium. Natuurlijk blijft het bedrijf enigzins kwetsbaar voor schommelingen in prijzen. Echter nog geen acht maanden geleden waren er uitsluitend geluiden dat er de komende jaren een structureel tekort zou zijn aan lithium en lithium gerelalteerde producten. Nu is de prijs gedaald t.o.v, de piek, en zou dit niet meer gelden?
    Ik kan mij niet voorstellen dat de prijs niet opnieuw gaat stijgen als de Chinese economie weer op stoom komt, en de verkoop van electrische auto's wereldwijd haar groeipad doorzet.
    De andere sectoren waarin AMG ook actief is, komen nu wel vol in de schijnwerpers te staan. Daar waar er eerder alleen plannen en ambities waren, en geen substantiele omzet, komt daar nu heel snel verandering in. Andere divisies van AMG gaan ook voor rendabele omzet zorgen. Voor mij als belegger is dat belangrijk, omdat de basis nu een stuk hoger komt te liggen, breder wordt gedragen, en de risico's ook meer gespreid worden. De andere divisies zijn allemaal actief en groeiende, met nog heel veel potentie om door en verder te groeien.
    De verwachte EBITDA en nettowinst laten de komende jaren een serieuze groei zien. Daar hoort een andere waardering bij. Natuurlijk wordt die bepaald door de markt. Op dit moment lijkt mij die waardering erg mager en lijkt de potentie voor de koers naar boven significant meer dan naar beneden.
    Mooie cijfers a.s. woensdag, maar vooral het toelichten van de potentie (en hoe te realiseren) van AMG de komende jaren door dhr. Schimmelbusch kan voor een zeer aantrekkelijk rendement zorgen voor de korte en lange termijn.
  4. Sprinterke 19 februari 2023 20:23
    Als je de prijsdaling van lithium plaatst binnen het perspectief van een stijging van 500 % de voorbije twee jaar, dan is het eigenlijk een kleine correctie in een stijgend patroon. Of we nog een stijging gaan zien, zou kunnen... Maar als het huidige prijsniveau voor lithium behouden blijft, is dit eigenlijk zeer goed. Lithiumbedrijven maken flink winst aan deze prijs!

    quote:

    PJF schreef op 19 februari 2023 19:45:

    Dat is een goede analyse Alpen. Dank daarvoor. Hopelijk wordt het voor steeds meer beleggers duidelijk dat AMG meer is dan alleen Lithium. Natuurlijk blijft het bedrijf enigzins kwetsbaar voor schommelingen in prijzen. Echter nog geen acht maanden geleden waren er uitsluitend geluiden dat er de komende jaren een structureel tekort zou zijn aan lithium en lithium gerelalteerde producten. Nu is de prijs gedaald t.o.v, de piek, en zou dit niet meer gelden?
    Ik kan mij niet voorstellen dat de prijs niet opnieuw gaat stijgen als de Chinese economie weer op stoom komt, en de verkoop van electrische auto's wereldwijd haar groeipad doorzet.
    De andere sectoren waarin AMG ook actief is, komen nu wel vol in de schijnwerpers te staan. Daar waar er eerder alleen plannen en ambities waren, en geen substantiele omzet, komt daar nu heel snel verandering in. Andere divisies van AMG gaan ook voor rendabele omzet zorgen. Voor mij als belegger is dat belangrijk, omdat de basis nu een stuk hoger komt te liggen, breder wordt gedragen, en de risico's ook meer gespreid worden. De andere divisies zijn allemaal actief en groeiende, met nog heel veel potentie om door en verder te groeien.
    De verwachte EBITDA en nettowinst laten de komende jaren een serieuze groei zien. Daar hoort een andere waardering bij. Natuurlijk wordt die bepaald door de markt. Op dit moment lijkt mij die waardering erg mager en lijkt de potentie voor de koers naar boven significant meer dan naar beneden.
    Mooie cijfers a.s. woensdag, maar vooral het toelichten van de potentie (en hoe te realiseren) van AMG de komende jaren door dhr. Schimmelbusch kan voor een zeer aantrekkelijk rendement zorgen voor de korte en lange termijn.
  5. Blik7 19 februari 2023 20:40
    quote:

    Lalande schreef op 19 februari 2023 16:21:

    In het Premium gedeelte, deze namiddag geplaatst :
    - " Deze 3 koopwaardige aandelen, presenteren deze week hun resultaten "
    - Geschreven door Niels Koerts.

    ----- -- : Vraag zou kunnen zijn , zit AMG in deze bijdrage erbij ?

    In vorige podcasts, en bijdragen op andere sites was het reeds duidelijk dat deze Niels geen liefhebber is van het aandeel AMG.
    Hij kijkt er naar en vind het bedrijf veel te cyclisch.

    Wat is de realiteit :

    In 2021 presenteerde AMG een EBIDTA in de grootte orde van iets rond de 127 miljoen $.
    Na 4 x een winstbijstelling naar boven , van nu aangekondigt EBIDTA voor 2022 : 320 miljoen $, of meer.
    Reeds na Q3 cijfers aangegeven : verwachtte EBIDTA voor dit jaar : 400 miljoen $, of meer.
    En een EBIDTA van min. 500 miljoen $ binnen de 5 jaren. ( of resten er nog 4 - mogelijk ? )

    In artikel echter weergegeven ( mag de inhoud hier niet plaatsen ) dat voor AMG dit jaar winst per aandeel verwacht wordt van 6,7 $.
    En wordt geschreven in artikel dat dit door analist paul Wetering wordt beschouwd, bij de huidige koers van nu als een buitenkansje, en geeft ( blijft) bij zijn Strong Buy advies. met een koersdoel dat heel wat hoger ligt.

    Teneur van artikel is bijgevolg best positief.
    (Om het ganse artikel te lezen, gelieve contact op te nemen met IEX om een Premium abonnement te nemen. )

    L.
    IEX mag ook wel positief zijn. Jaren geleden waren ze dit ook op ongeveer deze koers. Het was toen een serieuze koopkandidaat volgens IEX. Ik ben toen ingestapt en zit er nog steeds in. Maar het ritje dat volgde hoef ik hier niet toe te lichten. De komende jaarcijfers zie ik met vertrouwen tegemoet en ik hoop dat het 't wachten waard was. Door af en toe bijkopen is mijn positie veel te groot geworden. Ik heb er van geleerd om alleen nog naar eigen oordeel en onderzoek te luisteren.
  6. marijke m 19 februari 2023 23:11
    quote:

    Blanco rolling schreef op 19 februari 2023 22:43:

    Volgens mij heeft de beurskoers van AMG de laatste jaren nog nooit positief gereageerd op de cijfers.
    Ik durf mijn positie van ca 10 k stuks iig niet vast te houden
    Na de cijfers van 2 nov. 2022 ging de koers nog een dag of 4 omhoog, kijk maar bij koershistorie. Ik ben bang dat je er spijt van krijgt. Waarom verkoop je anders niet de helft? Ik wens je veel wijsheid 10K is natuurlijk heel erg veel!
  7. [verwijderd] 19 februari 2023 23:19
    Vasthouden natuurlijk. Er is een kans dat de koers met een paar euro zakt, maar dat herstelt wel weer. Als de koers (fors) stijgt is het verlies van die koerswinst veel pijnlijker dan het mogelijke tijdelijke verlies bij een koersdaling. Bovendien, eenmaal een forse stijging is de trein echt vertrokken en krijg je geen kans meer ze voor de prijs van voor de stijging terug te kopen.
  8. forum rang 6 Kruimeldief 20 februari 2023 06:19
    23 0220 23, bijna een palindroom of keerwoord.
    Staan we, nu allerlei mooie projecten draaien (bv. Zanesville en productie-stijging Brazilië) voor het keerpunt dat 2023 (eindelijk) wordt en we de laatste drie dagen beleven om AMG nog voor onder de €40 te kunnen kopen? Zeker als Bitterfeld zich volgens planning blijft ontwikkelen. Ik verwacht veel van dit in mijn ogen zeer belangrijke project om te streven naar en strijden om Europese onafhankelijkheid van Lithium-hydroxide. Heinz zei, dat stijging van de resultaten eerder uit volume dan prijs gaat komen. Ik geloof hem en het lijkt erop, dat hij precies op tijd klaar is met de nieuwe fabrieken VS en Europa om een booming business achter te laten bij zijn afscheid in 2025 wanneer zijn termijn eindigt.
    Lithium-AAMG GMBH heeft al een eigen management en communiceert bijvoorbeeld gelukkig al stukken beter dan het “oude” AMG.
    Ben al overwogen in AMG (helaas lang geen 10 k stuks) maar de vingers jeuken, ook al heb ik ze al vaker daaraan gebrand, om toch deze dagen nog een sprinter te kopen.
  9. forum rang 7 Just lucky 20 februari 2023 06:39
    quote:

    Kruimeldief schreef op 20 februari 2023 06:19:

    23 0220 23, bijna een palindroom of keerwoord.
    Staan we, nu allerlei mooie projecten draaien (bv. Zanesville en productie-stijging Brazilië) voor het keerpunt dat 2023 (eindelijk) wordt en we de laatste drie dagen beleven om AMG nog voor onder de €40 te kunnen kopen? Zeker als Bitterfeld zich volgens planning blijft ontwikkelen. Ik verwacht veel van dit in mijn ogen zeer belangrijke project om te streven naar en strijden om Europese onafhankelijkheid van Lithium-hydroxide. Heinz zei, dat stijging van de resultaten eerder uit volume dan prijs gaat komen. Ik geloof hem en het lijkt erop, dat hij precies op tijd klaar is met de nieuwe fabrieken VS en Europa om een booming business achter te laten bij zijn afscheid in 2025 wanneer zijn termijn eindigt.
    Lithium-AAMG GMBH heeft al een eigen management en communiceert bijvoorbeeld gelukkig al stukken beter dan het “oude” AMG.
    Ben al overwogen in AMG (helaas lang geen 10 k stuks) maar de vingers jeuken, ook al heb ik ze al vaker daaraan gebrand, om toch deze dagen nog een sprinter te kopen.
    Alles heeft een uitgangspunt, de lithiumprijs daalt hard, staat bijna 30% lager, daar ging Heinz denk ik niet van uit.
17.508 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 876 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.