Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Taalgebruik IEX

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 augustus 2005 10:41
    Me ervan bewust zijnde dat het begrip "geitenneuker" sedert het verscheiden van volkspolemist van Gogh een plek heeft gekregen in het vocabulaire van het weldenkend deel der natie vraag ik me desondanks in gemoede af of het gebruik van een dergelijke kwalificatie op dit forum bijdraagt aan het algemene niveau van IEX.nl.

    Ik zie dat de auteur van de betreffende bijdrage (draadje "binnkort aanslagen m. tankwagens vs en london")deel uitmaakt van het IEX-team.

    Mag ik hieruit concluderen dat hij/zij met deze posting een IEX-redactiestandpunt uitdraagt?

    Met vr groet


  2. [verwijderd] 15 augustus 2005 11:03
    Ah, natuurlijk, gedachtenpolitie zijn zij die zich afvragen of het popi jopi vocabulaire van de straat nou zo'n verrijking is van het vrije woord.
    Kritische mensen bestempelen als gedachtenpolitie is net zo'n soort inquisitie waarvan autoriteiten gebruik maken om mensen de mond te snoeren.

    Viktor
  3. [verwijderd] 15 augustus 2005 11:44
    Croes,

    je hebt helemaal gelijk!
    Niet zo lang gelee kon je je hier niet verstaanbaar maken door 't apengeschreeuw.Nu de gemoederen wat gekalmeerd zijn,vindt Zorro 't tijd om de boel wat op te jennen met borstgetrommel.

    Wat denkt u trouwens van kpn?Nog steeds posi?Of nooit echt geweest?

    Aangenaam,kck

    ps zou de thoughtpolice dan toch bestaan?
    pps wat doen de schilderijen tegenwoordig?
  4. zet 15 augustus 2005 12:01
    Beste Croesus,

    Ik bezigde het woord, in de spelling van de onnavolgbare geenstijlmeesters van geenstijl.nl, geheel op persoonlijke titel.

    Het wat bedoeld als grap, met accent van "van Binsbergen" en f "Kamphuys".

    Als u of iemand anders aanstoot daaraan genomen heeft, biedt ik bij deze mijn excuses daarvoor aan.

    Met vriendelijke groet,

    Hans Veldhuyzen van Zanten
    (op persoonlijke titel dus)
  5. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:11
    quote:

    zet schreef:

    Als u of iemand anders aanstoot daaraan genomen heeft ...
    Aanstoot neem ik niet zo snel, ik vroeg me alleen af of het dienstig zou zijn de Wandelgangen weer voor het publiek open te stellen. Uw antwoord siert u, had overigens niet anders verwacht.

    Met vr groet

  6. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:22
    quote:

    kck schreef:

    Croes,

    je hebt helemaal gelijk!
    Niet zo lang gelee kon je je hier niet verstaanbaar maken door 't apengeschreeuw.Nu de gemoederen wat gekalmeerd zijn,vindt Zorro 't tijd om de boel wat op te jennen met borstgetrommel.

    Wat denkt u trouwens van kpn?Nog steeds posi?Of nooit echt geweest?

    Aangenaam,kck

    ps zou de thoughtpolice dan toch bestaan?
    pps wat doen de schilderijen tegenwoordig?
    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?
    KPN had ik als langetermijnbelegger nog altijd op de plank liggen. Ik overweeg momenteel bij te kopen op dips, de koers kan mijns inziens wel richting 10.
    Professioneel gezien is het al wat langer ook een mooie tijd schilderijen te kopen, ja. Er zijn voor de liefhebber kwalitatief goede dingen te koop onder de 10k.

    grz
  7. Chichi21 15 augustus 2005 12:37
    quote:

    croesus schreef:

    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?

    grz

    Hoe toevallig.
    Vandaag in de Volkskrant...

    Gepubliceerd | maandag 15 augustus 2005.

    Vrees voor gedoe nekt ‘triple play’
    Van onze verslaggever

    AMSTERDAM - De consument heeft amper belangstelling voor triple play, de strategie waarop telecom- en kabelbedrijven hun kaarten hebben gezet. Volgens het Amsterdamse bureau Trendbox voelt maar 17 procent ervoor om breedband internet, tv en telefonie van één leverancier te betrekken. Het percentage lag in april iets hoger.

    De Trendbox-peiling is de derde in korte tijd die een bom legt onder het idee van een loket voor alle telecomdiensten. Ook TNS NIPO (in juli) en Marketresponse (in juni) wijzen erop dat consumenten er weinig voor voelen om voor telefonie, internet en televisie naar één aanbieder over te stappen. Ze vrezen voor te veel rompslomp.

    De voornaamste reden om voor triple play te kiezen, is de prijs, of zoals adviseur Geert-Jan van der Snoek van KPMG het noemt, ‘het prijsgevoel’. ‘Wat bespaar ik als consument? Tevreden klanten trek je niet over de streep door de betere kwaliteit of de voordelen van één-loket-winkelen te benadrukken. En ook voor mooier, sneller voor iets meer geld komt de Nederlander niet in beweging.’

    De uitkomsten van het onderzoek zijn een streep door de rekening van Versatel. Het bedrijf begon vrijdag met het uitzenden van live-voetbalduels via adsl, in de hoop klanten te strikken voor zijn breedband-producten.

    Topman Raj Raithatha schrikt niet van de onderzoeken. Consumenten denken nu alleen maar dat ze tv via internet krijgen. ‘Terwijl Versatel Voetbal veel méér is. Als ze dat eenmaal zien, zullen we meer abonnees werven.’ Het bedrijf heeft pas de helft van zijn nieuwe abonnees aangesloten.

    www.volkskrant.nl/economie/1124085074...

  8. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:46
    Het zou heel makkelijk zijn om het hele pakket bij één aanbieder af te nemen. Helaas blijkt de boel enorm storingsgevoelig te zijn.
    Kabelexploitanten en telefonie. Technisch nog steeds een onaf verhaal. Altijd storing en gedonder. (UPC-Casema ... het blijft klooien, KPN is daarop wel een uitzondering. ) Het zal daarom zijn dat het publiek nog weinig belangstelling heeft voor zo'n pakket.

    Viktor
  9. [verwijderd] 15 augustus 2005 12:48
    quote:

    chichi21 schreef:

    [quote=croesus]
    Ik denk dat Schuytebouwer met z'n tripleplaystrategie wel 'ns in een groeiende behoefte kan gaan voorzien. Het leven wordt met de dag complexer, en wat is makkelijker dan je totale communicatie- en informatielijnen in een pakket af te nemen?

    grz

    [/quote]

    Hoe toevallig.
    Vandaag in de Volkskrant...

    Gepubliceerd | maandag 15 augustus 2005.

    Vrees voor gedoe nekt ‘triple play’
    Van onze verslaggever

    AMSTERDAM - De consument heeft amper belangstelling voor triple play, de strategie waarop telecom- en kabelbedrijven hun kaarten hebben gezet. Volgens het Amsterdamse bureau Trendbox voelt maar 17 procent ervoor om breedband internet, tv en telefonie van één leverancier te betrekken. Het percentage lag in april iets hoger.

    De Trendbox-peiling is de derde in korte tijd die een bom legt onder het idee van een loket voor alle telecomdiensten. Ook TNS NIPO (in juli) en Marketresponse (in juni) wijzen erop dat consumenten er weinig voor voelen om voor telefonie, internet en televisie naar één aanbieder over te stappen. Ze vrezen voor te veel rompslomp.

    De voornaamste reden om voor triple play te kiezen, is de prijs, of zoals adviseur Geert-Jan van der Snoek van KPMG het noemt, ‘het prijsgevoel’. ‘Wat bespaar ik als consument? Tevreden klanten trek je niet over de streep door de betere kwaliteit of de voordelen van één-loket-winkelen te benadrukken. En ook voor mooier, sneller voor iets meer geld komt de Nederlander niet in beweging.’

    De uitkomsten van het onderzoek zijn een streep door de rekening van Versatel. Het bedrijf begon vrijdag met het uitzenden van live-voetbalduels via adsl, in de hoop klanten te strikken voor zijn breedband-producten.

    Topman Raj Raithatha schrikt niet van de onderzoeken. Consumenten denken nu alleen maar dat ze tv via internet krijgen. ‘Terwijl Versatel Voetbal veel méér is. Als ze dat eenmaal zien, zullen we meer abonnees werven.’ Het bedrijf heeft pas de helft van zijn nieuwe abonnees aangesloten.

    www.volkskrant.nl/economie/1124085074...


    Tot voor kort wist 95% van de ondervraagden niet waar tripleplay voor stond. En onbekend maakt ongeliefd. Er is ook nog nauwelijks effort gedaan om een echt produkt in de markt te zetten. Bovendien houdt de consument op aanraden van Balkenende cs de broekriem aangehaald en de hand op de knip.

    Dat iedereen zit te wachten op nog meer voetbal, lijkt me een misvatting. Ik herinner me een sportzender die het niet redde. Heb gisteren naar Talpa zitten kijken ("De wedstrijden"), maar dat is ook meteen de laatste keer geweest, denk ik.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.