Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,260   -0,020   (-0,38%) Dagrange 5,200 - 5,340 59.500   Gem. (3M) 181,3K

TomTom januari 2023 - een goed beursjaar toegewenst

1.305 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. aandeeltje! 18 januari 2023 20:10
    Ik kijk hier maar weer eens; er lijkt eigenlijk weinig veranderd.
    Volstrekt oninteressant fonds eigenlijk zeker naar de koers ontwikkeling kijkend.

    Waarom staat TT eigenlijk nog genoteerd, nou er is niemand die het wil kopen denk ik maar zo.
    Founders die de meerderheid behouden en in het bestuur blijven bij beursgang moet je nooit instappen blijkt maar weer.
  2. forum rang 4 Spoorstudent 18 januari 2023 22:40
    De speculatie op de delisting Teslin/OTUS is weggeëbd.
    Eigenlijk wel logisch. Zolang the founding fathers niet willen gaat er niets gebeuren. Niente.
    Zo gaat t al jaren.
    De enige die de Sjaak zijn, zijn particuliere beleggers vanwege de manipulatie van de koers door genoemde instellingen.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 19 januari 2023 07:03
    Met een up van 0,06 naar een slotkoers van 6,66 met iets bovengemiddeld volume.
    Op weg naar de mogelijk - veelbelovende - zeer toekomstgerichte - Q4/FY cijfers op 3 febr.
    En dan toch nog 27% onder koers van een jaar geleden staan.

    Volume
    389,134
    Average Vol. (3m)
    363,916
    1-Year Change
    -27.25%
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 19 januari 2023 08:02
    TomTom
    Totale netto shortpositie op 19-1-2023: 2,80%

    Shortsellpositie Citadel Advisors LLC van 0,00% naar 0,52%

    Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    16-1-2023 Citadel Advisors LLC 0,52%
    19-12-2022 Otus Capital Management 0,70%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,58%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,80%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    2,80% van 132.366.672 is: 3.706.267 aandelen
  5. forum rang 6 JustRevisited 19 januari 2023 09:02
    TomTom at the basis of the entire Stellantis SmartCockpit is really exciting. A large amount of cars, Abarth, Chrysler, Dodge, Fiat, Lancia, Opel, RAM, Free2move, Alfa Romeo, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Peugeot, Vauxhall and Leasys, all from the Stellantis Group, will be using our data, our maps and our live traffic. Congratulations on making the right decision.

    Nu nog het bericht dat TomTom digital cockpit (Indigo) wordt gebruikt als bouwstenen voor de Stellantis Smartcockpit
  6. forum rang 6 JustRevisited 19 januari 2023 09:17
    quote:

    dachthetniet schreef op 19 januari 2023 09:12:

    En deze tekst is van wanneer?
    Gelijk met het nieuws dat TT in de smartcockpit zit van Stellantis alleen waarin nog niet specifiek het cockpit product van tomtom genoemd wordt.
    De visuele implementatie lijkt wel erg sterk op elkaar.

    Zoek de verschillen.
    Boven Stellantis Smartcockpit
    Onder TomTom digital cockpit

    www.drivingvisionnews.com/wp-content/...

    webassets.tomtom.com/m/f1f875406264e5...
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 19 januari 2023 09:36
    En vandaag weer een toepasselijke domeinnaam die vrijkomt voor de fan van TomTom die (objectieve) info wil brengen over Maps ontwikkeling.

    Domeinnaam: mappers.nl
    Status: in quarantaine
    Registratiedatum: 2021-12-11
    Datum uit quarantaine: 2023-01-19
    Time: 10:33:32

    bron:
    www.sidn.nl
  8. forum rang 6 win some... 19 januari 2023 10:00
    quote:

    JustRevisited schreef op 19 januari 2023 09:02:

    TomTom at the basis of the entire Stellantis SmartCockpit is really exciting. A large amount of cars, Abarth, Chrysler, Dodge, Fiat, Lancia, Opel, RAM, Free2move, Alfa Romeo, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Peugeot, Vauxhall and Leasys, all from the Stellantis Group, will be using our data, our maps and our live traffic. Congratulations on making the right decision.

    Nu nog het bericht dat TomTom digital cockpit (Indigo) wordt gebruikt als bouwstenen voor de Stellantis Smartcockpit
    Voor zover mij bekend heeft Stellantis zijn cockpit met Foxconn gebouwd. Ze hebben er zelfs een joint venture voor opgericht.
    Stellantis, Foxconn to Develop Breakthrough Digital Cockpits and Personalized Connected Services with Mobile Drive Joint Venture
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...

    Nu heeft TT ook een samenwerking met Foxconn, dus op navigatiegebied zal TT ook wel haar inbreng hebben in het tot stand komen van de cockpit. Maar dat lijkt me wat anders dan dat de TT cockpit (Indigo) volledig door Stellantis wordt overgenomen. De ervaring die TT heeft opgedaan met het bouwen van een cockpit is natuurlijk wel een pluspunt.Hierdoor hebben ze kennis die het makkelijker maakt hun navigatieproducten als bouwsteen te integreren in de Stellantis-Foxconn cockpit.
  9. forum rang 7 sniklaas 19 januari 2023 10:14
    Benieuwd of het resultaat uit de samenwerking’s deal tussen TT & Harman terug te vinden zal zijn in de Ferrari’s van ‘Stellantis;

    Harman has announced a multi-year partnership with Ferrari focused on delivering digital cockpit

    Ferrari will use ‘Harman Ready Upgrade’ hardware and software to deliver fully upgradeable consumer electronics-level experiences into Ferrari cabins.

    www.just-auto.com/news/company-news/c...
  10. forum rang 6 JustRevisited 19 januari 2023 10:38
    quote:

    win some... schreef op 19 januari 2023 10:00:

    [...]

    Voor zover mij bekend heeft Stellantis zijn cockpit met Foxconn gebouwd. Ze hebben er zelfs een joint venture voor opgericht.
    Stellantis, Foxconn to Develop Breakthrough Digital Cockpits and Personalized Connected Services with Mobile Drive Joint Venture
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...

    Nu heeft TT ook een samenwerking met Foxconn, dus op navigatiegebied zal TT ook wel haar inbreng hebben in het tot stand komen van de cockpit. Maar dat lijkt me wat anders dan dat de TT cockpit (Indigo) volledig door Stellantis wordt overgenomen. De ervaring die TT heeft opgedaan met het bouwen van een cockpit is natuurlijk wel een pluspunt.Hierdoor hebben ze kennis die het makkelijker maakt hun navigatieproducten als bouwsteen te integreren in de Stellantis-Foxconn cockpit.
    FoxConn is een hardware bouwer dus die maakt sowieso de digital cockpit niet.

    Het is een drietal dat hier aan werkt: Amazon, FoxConn en TomTom. En dit trio kom je ook in meerdere gelegenheden tegen. Amazon zit met Amazon Music en met Alexa stemassistent al in de tomtom cockpit geintegreerd. En FoxConn en TomTom zijn partners in het MIH consortium.

    Ik denk zelf dat Amazon de hoofdaannemer is voor alle software in de auto’s en ook voor de cloud. Amazon en Microsoft zijn de grootste cloud providers ter wereld. En dat Amazon vervolgens componenten uit de TomTom digital cockpit neemt als bouwstenen. Daar hebben zij ook elk belang bij, want Amazon music en hun stemassistent zitten er al in.

    Het is logisch dat grote spelers onderdeel zijn van TomTom Indigo/DC want daarmee kunnen ze potentieel in miljoenen auto’s terechtkomen. Bijvoorbeeld Harman met zijn appstore. Dan worden Harman en TT ook meer vriendjes.

    Dit is allemaal ontstaan door Google; die heeft concurrenten bij elkaar gebracht. Pwijsneus vroeg ooit hoe TomTom Google te lijf gaat. Maar het is niet TomTom die die doet, maar een hele reeks aan bedrijven die Google willen weren.

    - In de Google GAS oplossing zit een stemassistent. Concurrentie voor Cerence en voor Amazon Alexa. Dus die twee zitten in de TomTom digital cockpit.

    - Google GAS werkt alleen als je als autofabrikant kiest voor Google als je cloud leverancier, waarmee alle data naar Google gaan. Concurrent voor Microsoft Azure, dus die zitten in de tomtom digital cockpit.

    - Bosch heeft er als hard en middleware leverancier ook geen enkel belang bij dat autofabrikanten kiezen voor Google want dan krijg je one size fits all cockpits. Dus die zijn ook partner van de TT digital cockpit.

    - Het map design is bij Google niet aanpasbaar aan je eigen smaak. Dus zit Rightware er als partner bij. Moet je kijken hoeveel strakker dat eruitziet. rightware.com/blog/rightware-and-tomt... Design was vroeger een zwakker punt van tomtom; die waren beter aan de achterkant (data kwaliteit) dan de voorkant (design). Dit gat met MapBox wordt nu gedicht.
  11. forum rang 6 JustRevisited 19 januari 2023 10:48
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 januari 2023 08:02:

    TomTom
    Totale netto shortpositie op 19-1-2023: 2,80%

    Shortsellpositie Citadel Advisors LLC van 0,00% naar 0,52%

    Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    16-1-2023 Citadel Advisors LLC 0,52%
    19-12-2022 Otus Capital Management 0,70%
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,58%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 2,80%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    2,80% van 132.366.672 is: 3.706.267 aandelen
    De voornaamste reden voor daling en niet echt willen stijgen zijn hedgefunds.

    TomTom steeg 10% in een minuut toen het nieuws uitkwam van de samenwerking met Meta, Amazon en Microsoft voor de basemap. Na een freeze wordt de laat vol gegooid met allerlei micro ordertjes en sluit de koers gewoon lager. De daling op een kleiner volume dan de stijging was. Daarna zie je Otus die short positie heeft uitgebreid.

    Afgelopen week zag je het aandeel ook richting 7 omhoog kruipen en wordt de laat volgegooid (100K stuks) en zakt het weer terug. Dit is gewoon het beschermen van posities. Maar vroeg of laat moeten ze toch een keer terugkopen. Het lijkt er niet op dat ze het aandeel lager willen zetten, alleen op dit niveau houden. Shortcoveren doe je bij voorkeur bij hoog volume, want dan ga je in de stroom mee. Dat hoge volume is bij de jaarcijfers.
  12. forum rang 6 JustRevisited 19 januari 2023 11:34
    quote:

    dachthetniet schreef op 19 januari 2023 11:27:

    En ook dat vermoeden van een significante stellantis deal is zo zacht als boter. Zie koers.

    Winning the biggest deal in a company's history doesn't happen over night. Here's how TomTom developed tech and enhanced customer experience with Stellantis over the course of a decade. Result: this week TomTom revealed a new global deal to provide maps, navigation software, and connected services to STLA SmartCockpit, Stellantis’ next-generation digital cockpit platform to arrive in 2024.

    #tomtom #stellantis #automotive #navigation #tech #customerexperience
  13. forum rang 4 dachthetniet 19 januari 2023 11:36
    quote:

    JustRevisited schreef op 19 januari 2023 11:34:

    [...]

    Winning the biggest deal in a company's history doesn't happen over night. Here's how TomTom developed tech and enhanced customer experience with Stellantis over the course of a decade. Result: this week TomTom revealed a new global deal to provide maps, navigation software, and connected services to STLA SmartCockpit, Stellantis’ next-generation digital cockpit platform to arrive in 2024.

    #tomtom #stellantis #automotive #navigation #tech #customerexperience
    kom op zeg… kijk naar de koers. Niet naar een verhaaltje. Je kan mij niet wijs maken dat door shorters die koers wordt neergesabeld. Dat is nagenoeg geheel te danken aan de bedrijfsvoering van HG en vrienden.
  14. forum rang 6 win some... 19 januari 2023 11:40
    quote:

    JustRevisited schreef op 19 januari 2023 10:38:

    [...]

    FoxConn is een hardware bouwer dus die maakt sowieso de digital cockpit niet.

    Het is een drietal dat hier aan werkt: Amazon, FoxConn en TomTom. En dit trio kom je ook in meerdere gelegenheden tegen. Amazon zit met Amazon Music en met Alexa stemassistent al in de tomtom cockpit geintegreerd. En FoxConn en TomTom zijn partners in het MIH consortium.

    Ik denk zelf dat Amazon de hoofdaannemer is voor alle software in de auto’s en ook voor de cloud. Amazon en Microsoft zijn de grootste cloud providers ter wereld. En dat Amazon vervolgens componenten uit de TomTom digital cockpit neemt als bouwstenen. Daar hebben zij ook elk belang bij, want Amazon music en hun stemassistent zitten er al in.

    Het is logisch dat grote spelers onderdeel zijn van TomTom Indigo/DC want daarmee kunnen ze potentieel in miljoenen auto’s terechtkomen. Bijvoorbeeld Harman met zijn appstore. Dan worden Harman en TT ook meer vriendjes.

    Dit is allemaal ontstaan door Google; die heeft concurrenten bij elkaar gebracht. Pwijsneus vroeg ooit hoe TomTom Google te lijf gaat. Maar het is niet TomTom die die doet, maar een hele reeks aan bedrijven die Google willen weren.

    - In de Google GAS oplossing zit een stemassistent. Concurrentie voor Cerence en voor Amazon Alexa. Dus die twee zitten in de TomTom digital cockpit.

    - Google GAS werkt alleen als je als autofabrikant kiest voor Google als je cloud leverancier, waarmee alle data naar Google gaan. Concurrent voor Microsoft Azure, dus die zitten in de tomtom digital cockpit.

    - Bosch heeft er als hard en middleware leverancier ook geen enkel belang bij dat autofabrikanten kiezen voor Google want dan krijg je one size fits all cockpits. Dus die zijn ook partner van de TT digital cockpit.

    - Het map design is bij Google niet aanpasbaar aan je eigen smaak. Dus zit Rightware er als partner bij. Moet je kijken hoeveel strakker dat eruitziet. rightware.com/blog/rightware-and-tomt... Design was vroeger een zwakker punt van tomtom; die waren beter aan de achterkant (data kwaliteit) dan de voorkant (design). Dit gat met MapBox wordt nu gedicht.
    Foxconn is niet alleen hardware. Het persbericht over de joint-venture met Stellantis vermeld dan ook: “Leveraging Foxconn’s extensive knowledge of user experience and software development in mobile ecosystems..."

    Vergelijk ook dit persbericht van Foxconn van dik een jaar geleden:
    Hon Hai Sets Sights on Driving Software Application Ecosystem
    Announces the establishment of Software R&D Center with over 1,000 engineers and creates platform with Smart Cockpit, Gateway, Autonomous Driving applications in quest to redefine software for the automobile industry.
    www.foxconn.com/en-us/press-center/pr...

    Verder schat je m.i. de rol van TT te groot in. Er is een joint-venture gevormd tussen Stellantis en Foxconn, TT maakt geen deel van de joint-venture uit. Het lijkt me dan ook niet waarschijnlijk dat er door een 'drietal' aan de cockpit wordt gewerkt. En TT is inderdaad lid van het MIH-consortium, maar wel samen met nog 2300 anderen.

    Het hele verhaal doet mij een beetje denken aan middeleeuwse theologen die dachten dat de zon om de aarde (=Indigo) draaide.
  15. forum rang 7 sniklaas 19 januari 2023 11:45
    quote:

    JustRevisited schreef op 19 januari 2023 10:48:

    [...]TomTom steeg 10% in een minuut toen het nieuws uitkwam van de samenwerking met Meta, Amazon en Microsoft voor de basemap.
    inherent patroon bij een illiquide aandeel en @TOM2 behoort en al helemaal sedert 2019 tot deze groep met als gevolg periodes zonder handel en momenten met grote uitslagen waarbij een handvol beleggers de markt kunnen maken…

    Sedert december ben ik stukken aan het oprapen en soms gaat het makkelijk maar meestal is het sprokkelen…

    3 feb wordt weer een dag met meer volume…
1.305 Posts
Pagina: «« 1 ... 37 38 39 40 41 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.