Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

NIO INC

1.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 98 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 StartendeBelegger 26 december 2022 13:20
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 26 december 2022 12:15:

    [...]

    Klopt, in eerste instantie vooral in Europa wel. In China zie je al dat ze heel nauwkeurig locaties op routes hebben uitgekozen. Daarom kunnen mensen natuurlijk ook thuis laden en als het onderweg uitkomt bijvoorbeeld naar het werk dan kunnen ze mooi wisselen. Ze hoeven ook niet te wachten tot de accu echt leeg is, je kan ook wisselen terwijl je nog 100 km kan rijden met je accu. Er wordt bij gehouden hoe vol je accu op het moment van wisselen nog was en daar krijg je later weer extra accuwissels voor.
    Heb je weleens de filmpjes gezien van mensen met Tesla's en andere elektrische auto's die op wintersport gaan en uren in hele lange rijen staan om bij een lader te komen? Op zulke strategische punten worden wisselstations van Nio gebouwd. Aan komen rijden, accu wisselen en meteen weer door met een accu die 100% gevuld is. Met zulke lange ritten als een wintersport kunnen Nio eigenaren met een kleine lichte accu er ook voor kiezen om voor een week of 2 weken het zwaarste accupakket er in te zetten bij een wisselstation, dat is toch de droom van iedere elektrische rijder?
    Eens. Wel ben ik van mening dat de kans op slagen groter is in Azië dan in Europa.

    Nio zal qua koers nooit zo duur worden als Tesla, maar ik zie Nio binnen 5 jaar makkelijk naar 70usd gaan.

    Zeker als Nio zo door blijft gaan en andere Chinese Ev-bedrijven omvallen.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 december 2022 13:30
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 26 december 2022 12:15:

    [...]Klopt, in eerste instantie vooral in Europa wel. In China zie je al dat ze heel nauwkeurig locaties op routes hebben uitgekozen. Daarom kunnen mensen natuurlijk ook thuis laden en als het onderweg uitkomt bijvoorbeeld naar het werk dan kunnen ze mooi wisselen. Ze hoeven ook niet te wachten tot de accu echt leeg is, je kan ook wisselen terwijl je nog 100 km kan rijden met je accu. Er wordt bij gehouden hoe vol je accu op het moment van wisselen nog was en daar krijg je later weer extra accuwissels voor.
    Heb je weleens de filmpjes gezien van mensen met Tesla's en andere elektrische auto's die op wintersport gaan en uren in hele lange rijen staan om bij een lader te komen? Op zulke strategische punten worden wisselstations van Nio gebouwd. Aan komen rijden, accu wisselen en meteen weer door met een accu die 100% gevuld is. Met zulke lange ritten als een wintersport kunnen Nio eigenaren met een kleine lichte accu er ook voor kiezen om voor een week of 2 weken het zwaarste accupakket er in te zetten bij een wisselstation, dat is toch de droom van iedere elektrische rijder?
    Met het zwaarste accu-pakket kom je niet over de bergpassen heen.

    En trouwens welke gek gaat er in een Nio naar de wintersport......????
  3. GeVaKa88 26 december 2022 13:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 december 2022 13:30:

    [...]

    Met het zwaarste accu-pakket kom je niet over de bergpassen heen.

    En trouwens welke gek gaat er in een Nio naar de wintersport......????
    Kom op, je moet toch echt met sterkere argumenten komen. Iedereen weer dat dit onzin is.
    Waarom zou een Nio-eigenaar niet m'n z'n eigen auto naar de wintersport gaan?
  4. forum rang 4 StartendeBelegger 26 december 2022 15:11
    quote:

    GeVaKa88 schreef op 26 december 2022 13:46:

    [...]

    Kom op, je moet toch echt met sterkere argumenten komen. Iedereen weer dat dit onzin is.
    Waarom zou een Nio-eigenaar niet m'n z'n eigen auto naar de wintersport gaan?
    Bij mij is de tekst van dat jongetje wit, hierdoor zie ik geen one-liners van hem.

    Maar volgens hem is waterstof en elektriciteit helemaal niks, maar als je vraagt, wat dan wel de oplossing is zegt hij niks.

    Geen disucssie aangaan met deze vent, want hij heeft nog nooit een discussie gevoerd op de middelbare school.
  5. forum rang 4 De dagkoers 26 december 2022 15:20
    Hij was er in 1839 al bij!

    Bij de komst van de eerste stoomtrein in 1839 klopte bij veel Nederlanders het hart in de keel. Boeren waren bang dat hun koeien zo van slag zouden raken door het sissende en stampende monster dat ze nooit meer melk zouden produceren. En dan die ongehoorde snelheid van wel 38 kilometer per uur!

    (van site van Willem Wever, tv-programma voor kinderen)
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 december 2022 17:16
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 26 december 2022 15:11:

    [...]
    Bij mij is de tekst van dat jongetje wit, hierdoor zie ik geen one-liners van hem.
    Maar volgens hem is waterstof en elektriciteit helemaal niks, maar als je vraagt, wat dan wel de oplossing is zegt hij niks.
    Geen disucssie aangaan met deze vent, want hij heeft nog nooit een discussie gevoerd op de middelbare school.
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 27 december 2022 11:57
    Nio levert minder auto’s af
    ABM dinsdag, 27 december 2022 11:40
    Nio verwacht in het laatste kwartaal van 2022 minder auto's te kunnen uitleveren dan eerder voorzien. Dit bleek uit een waarschuwing die de Chinese fabrikant van elektrische auto's dinsdag uitstuurde.

    Nio verwacht in het vierde kwartaal 38.500 tot 39.500 auto's af te leveren. Eerder ging de fabrikant nog uit van 43.000 tot 48.000 exemplaren.

    Nio zei in een toelichting last te ondervinden bij zowel de productie als het afleveren, onder meer door corona-uitbraken in grote Chinese steden en de nog altijd aanwezige verstoringen in de aanvoerketen.
  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 27 december 2022 12:49
    Tegenhanger....

    De opmars van Chinese elektrische auto's zet definitief door

    Op het terrein van een bekend familiehotel langs de A58 bij Tilburg staat sinds begin deze maand het eerste Nederlandse accuwisselstation van het jonge Chinese automerk Nio. In de zilvergrijze garagebox met een zwart rolluik kunnen Nio-rijders razendsnel hun accu omruilen, is de belofte. Voor de chauffeur is het een kwestie van een tijdslot boeken. Eenmaal aangekomen bij het station, wordt de wagen automatisch ingeparkeerd en vervangt een robot binnen vijf minuten de accu. Tijd voor een kop koffie is er dus niet.

    Behalve in Nederland staan er tegenwoordig ook wisselstations in: Noorwegen, Duitsland en Zweden. 'Onze ambitie is om eind volgend jaar 120 locaties te hebben in Europa', zegt Ruben Keuter, sinds maart algemeen directeur van Nio in Nederland. Het merk hoopt zich met zijn techniek te onderscheiden van andere elektrische modellen en mensen uit de brandstofauto te krijgen.

    Sinds oktober is het eerste model van Nio verkrijgbaar in Nederland. Het bedrijf is niet de enige Chinese partij die afgelopen jaar de Nederlandse markt betrad. Zo zijn sinds twee maanden ook de eerste modellen van het door de Amerikaanse investeerder Warren Buffet gesteunde BYD (Build Your Dreams) te koop.

    Daarnaast zijn de eerste auto's van Xpeng verkocht en is ook de SUV van Hongqi inmiddels te bestellen. MG, Volvo-zus Polestar en Aiways zijn al langer beschikbaar in Nederland.

    Europa lonkt

    Het offensief van Chinese bouwers van elektrische auto's op de Europese markt is langverwacht. Door de hevige concurrentie op de interne markt in China gaan bedrijven op zoek naar nieuwe afzetmarkten in het buitenland. De Europese Unie is een aantrekkelijke keus gezien de markt voor elektrische voertuigen (EV's) er steeds groter wordt.

    Eind oktober gaf de Europese Commissie een klap op het besluit om vanaf 2035 de verkoop van nieuwe brandstofauto's te verbieden. Bovendien is er in bijna alle Europese lidstaten (enige vorm van) fiscale steun om de verkoop van EV's te stimuleren.

    Verder: fd.nl/bedrijfsleven/1459521/de-opmars...
  9. forum rang 8 Succes 27 december 2022 19:07
    EV roundup: Tesla stock keeps falling, Nio drops on outlook cut

    ....

    Which brings us to Chinese automaker NIO (NIO), whose Q4 delivery update is weighing on EV automakers as well.

    In a statement today, NIO cut its Q4 delivery forecast to a range of 38,500 to 39,500, from its prior outlook of 43,000 to 48,000 units.

    The company said it "has been facing challenges in deliveries and productions, together with certain supply chain constraints, caused by the outbreak of the Omicron coronavirus variant in major cities in China."

    NIO also said disruptions in operations led to issues with delivery and registration of new cars for some users.

    Despite these operations issues, last week the automaker unveiled its new EC7, a coupe-style SUV, and it's ES8, a three-row, full-size at its NIO Day 2022 event in Hefei, China. NIO says these vehicles will begin deliveries in May and June of next year, respectively.

    NIO Inc. (NIO)
    NYSE - Nasdaq Real Time Price (USD)
    10.03-0.94(-8.58%)

    finance.yahoo.com/news/ev-roundup-tes...
  10. forum rang 6 4finance 28 januari 2023 15:02
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 december 2022 13:30:

    [...]

    Met het zwaarste accu-pakket kom je niet over de bergpassen heen.

    En trouwens welke gek gaat er in een Nio naar de wintersport......????
    In de nuancering ben ik het wel met de @DezwarteRidder eens.

    De huidige accu-pakketen zijn zeker in koude gebieden een drama.
    Gelukkig wordt er hard gewerkt aan de nieuwe technologie. Hopelijk komen daar snel doorbraken. Ik investeer al enkele jaren in deze bedrijven en beoogde grondstoffen leveranciers.

    Rond $10,65 heb ik een fors pakket aandelen van NIO gekocht. Hier is mijn vooruitblik de periode 2024 - 2025 -2026 (lange adem)
    Maar de koers kan bij positieve ontwikkelingen heel snel behoorlijk oplopen.

    Ik verwacht sterke ontwikkelingen en groei van dit bedrijf. De batterij swap technologie van deze toko lijkt mij een goede zet.
    Voor de Chinese overheid gaan in de grote steden (heel veel) politieauto's geleverd worden. In o.a Duitsland en Engeland wordt flink uitgerold met vele nieuwe modellen.

    Onderstaand heb ik wat informatie links over NIO toegevoegd. Dat zijn geen reclame links.
    Hopelijk zijn deze links niet in strijd met het IEX forum reglement, zodat u deze info kan lezen.

    carnewschina.com/2023/01/27/nios-subb...

    cnevpost.com/2023/01/28/nio-president...

    coinpriceforecast.com/nio

    finance.telegaon.com/nio-stock-forecast/
  11. forum rang 6 4finance 2 februari 2023 13:22
    quote:

    xl2ick schreef op 1 februari 2023 14:42:

    Behoorlijk tegenvallende resultaten voor januari met slechts 8.500 leveringen..

    cnevpost.com/2023/02/01/nio-delivers-...
    NIO, dit moet echt op wat langere termijn worden bekeken. Ik verwacht dat NIO een behoorlijke speler in de markt gaat worden.
    Het jaar 2024 zal in mijn optiek een forse oplevering van omzet voor NIO geven.
    Deze EV markt is nog pril en net van start gegaan.
    Het aandeel is heel fors gezakt. Dit lijkt mij een mooi niveau om de aandelen te kopen.
  12. [verwijderd] 3 februari 2023 11:08
    quote:

    4finance schreef op 2 februari 2023 13:22:

    [...]

    NIO, dit moet echt op wat langere termijn worden bekeken. Ik verwacht dat NIO een behoorlijke speler in de markt gaat worden.
    Het jaar 2024 zal in mijn optiek een forse oplevering van omzet voor NIO geven.
    Deze EV markt is nog pril en net van start gegaan.
    Het aandeel is heel fors gezakt. Dit lijkt mij een mooi niveau om de aandelen te kopen.
    Ondanks dat het nieuw jaar is geweest vind ik de resultaten toch wat tegenvallen er zijn slechts rond de 2k SUV's verkocht, waar dat er vorig jaar januari +- 7k waren. Laten we hopen dat februari beter wordt.

    Heb overigens 400 aandelen in bezit met een gemiddelde aankoopprijs van 14 dollar. Ben in maart 2019 al begonnen met kopen, dus heb de flinke stijging naar 60+ ook meegemaakt. Heb er zelf altijd veel vertrouwen in gehad en daarom ook nooit aan gedacht om iets te verkopen.
1.952 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 98 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.