Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 344 345 346 347 348 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 !@#$!@! 30 november 2022 19:22
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 30 november 2022 17:55:

    Ik heb het even opgeteld, als ik mijn bv abbo's opnieuw activeer kom ik op Euronext 2 (122 euro pm) + Nasdaq/NYSE (50 dollar pm) + FTSE (58 pond pm) = ca 210 euro per maand (2500 euries per jaar). Nou lopen de beleggingen lekker maar .....
    Voor euronext gebruik ik IEX en voor NASDAQ/NYSE yahoo.finance. Allemaal gratis.

    Ik heb echt niet de illusie dat ik een betere prijs krijg als ik het boekje zie.
  2. forum rang 7 Ron Kerstens 30 november 2022 19:48
    quote:

    !@#$!@! schreef op 30 november 2022 19:22:

    [...]

    Voor euronext gebruik ik IEX en voor NASDAQ/NYSE yahoo.finance. Allemaal gratis.

    Ik heb echt niet de illusie dat ik een betere prijs krijg als ik het boekje zie.
    Het is maar net wat je doet :-) Met IEX en Yahoo kan ik niks.
  3. forum rang 6 !@#$!@! 30 november 2022 19:55
    Voor wat zou je als particulier een boekje nodig hebben dan ? Voor grote orders bij illiquide aandelen ? Voor scalpen ? Dat laatste werkt toch niet meer met al die algo's van tegenwoordig ?

    Je kan natuurlijk ook gewoon een aparte prive rekening openen en die gebruiken voor je koersen.
  4. Rob 30 november 2022 19:58
    quote:

    voda schreef op 30 november 2022 17:14:

    @ Rob, misschien heb je hier iets aan?

    www.reddit.com/r/geldzaken/comments/p...
    Bedankt, iemand adviseert Interactive Brokers. Maar helaas:

    Houd bij IB wel rekening met het feit dat een zakelijk account ivm regels omtrent koersdata niet in aanmerking kan komen voor non-professional data fees. Als je realtime koersdata nodig hebt, dan betekent dat dat je daarvoor meer betaalt dan een account dat wel voor non-professional data fees in aanmerking komt.

    Ik vermoed dat dit een breder probleem is.
  5. Zilverduit 30 november 2022 23:59
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 30 november 2022 17:33:

    Klopt, ik heb die mail vanmiddag ook gehad en zie nu dat zowel van bv als stichting de mogelijkheid om een privé koersabonnement af te nemen is uitgezet. Dit geldt niet alleen voor Euronext maar ook voor alle andere (buitenlandse) abonnementen. Flauwekul dus om Euronext de schuld te geven, is weer een actie van Saxo zelf.

    Bijzonder dat ze toch weer wat gevonden hebben om oude Binck/Bottomline klanten verder te benadelen.
    Integer is het niet van ze, maar logisch wel. Welk bedrijf zit er nu te wachten op veel "gratis" handelende klanten. Daarnaasf hebben ze met de nieuwe wettelijke regelingfn natuurlijk veel extra kosten in het kader van CDD voor bedrijven did beleggen. Het geld van de koopsommen is natuurlijk allang verdwenen.
  6. forum rang 4 zeurpietje 1 december 2022 12:02
    quote:

    zeurpietje schreef op 25 november 2022 12:52:

    krijg steeds bericht van saxo dat ik mijn gegevens moet bijwerken: moet dan rechtsboven op het mannetje drukken en vervolgens bijwerken rekeninggegevens. krijg dat direkt een melding van "Bedankt voor de updates. We gaan er snel mee aan de slag." terwijl ik niks heb geupdate." kan ook nergens vinden hoe dat zou moeten. Blijft nog steeds een onduidelijk spaghettiprogramma. Iemand een idee. Bellen met ze is zinloos. Hoor gewoon doorlopend dat er 3 voor mij zijn.
    Vandaag antwoord gekregen dat ik bij het inloggen de optie "wachtwoord vergeten" moet gebruiken. Daarna kan ik inloggen op naam van mijn vrouw en dan komt alles goed. Lukt natuurlijk niet. Verder advies is dan "belt U ons anders even" . Krijg dan steeds een bandje met de melding "de wachttijden lopen op". Oh ja, heb ruim een jaar geleden een adreswijziging doorgegeven en een aantal keren herhaald. Lukt ook niet. Heb ze nu vriendelijk verzocht mij te bellen i.p.v. dat ik hun bel. Ben benieuwd.
  7. forum rang 7 Ron Kerstens 1 december 2022 12:09
    quote:

    Zilverduit schreef op 30 november 2022 23:59:

    [...]

    Integer is het niet van ze, maar logisch wel. Welk bedrijf zit er nu te wachten op veel "gratis" handelende klanten. Daarnaasf hebben ze met de nieuwe wettelijke regelingfn natuurlijk veel extra kosten in het kader van CDD voor bedrijven did beleggen. Het geld van de koopsommen is natuurlijk allang verdwenen.
    Gratis handelende klanten ? :-) Bottomline klanten zijn op het Platinum prijstarief (0,07% Euronext, 1,25 per optiecontract enz) ingedeeld, ze betalen alleen geen servicefee.
  8. Joho 1 december 2022 12:52
    Dit klopt toch gewoon niet? Saxo stelt een zakelijke klant opeens gelijk aan een professioneel belegger en dan alleen voor koersabonnement Euronext.

    Ondanks Algement voorwaarden zelf beleggen artikel 4 "De Cliënt zal worden aangemerkt als een Niet-Professionele Cliënt. Deze classificatie zal van toepassing zijn op alle door Saxo Bank verleende beleggings- en nevendiensten, ongeacht het type Instrument waarin de Cliënt transacties wil verrichten."

    Ik wordt als ZZPer wel gewoon richting zakelijke rekening gestuurd...
  9. forum rang 7 ffff 1 december 2022 13:19
    quote:

    Rob schreef op 30 november 2022 16:19:

    Als zakelijke klant overgenomen door Saxo. Vandaag op 30 november deze e-mail:

    Hierbij informeren wij u over het volgende. U maakt voor uw zakelijke rekening bij Saxo Bank gebruik van een gratis real-time koersabonnement van Euronext. U heeft dit abonnement geactiveerd als ‘private investor’.

    Per einde handelsdag op woensdag 30 november 2022 deactiveren wij dit koersabonnement. Wij bieden vanaf dat moment geen gratis koersabonnementen meer aan voor zakelijke rekeninghouders.

    Zucht. Of ik €86 euro (per maand??) wil gaan betalen voor koersinformatie.
    Iemand een suggestie voor een broker voor een zakelijke rekening?
    Rob,

    Bedankt voor dit soort informatie. Daarmee informeer je ons goed wat er allemaal speelt. Voor mij blijft het ongelooflijk dat ze 86 Euro per maand durven vragen voor koersinformatie, die je toch gewoon op het internet kunt vinden.
    Ik begrijp hier uit dat jullie meer als traders tewerk gaan en voortdurend de meest actuele koersen wilt hebben, Die krijg ik overigens ook meteen van de aandelen die ik in portefeuille heb. Ik begrijp " die nood" van jullie alleen maar vanuit traders standpunt, maar voor een doorsnee belegger, die investeert in een bedrijf, heb je toch helemaal geen split second seconde informatie nodig....
    Rob, mijn aankopen en verkopen ( zelden) zijn ALTIJD limietaankopen en dat kan een dag duren, een week, of zelfs bijna drie maand.....

    Peter
  10. [verwijderd] 2 december 2022 15:27
    Het wordt steeds moeilijker om als BV een rekening te openen, is een uitvloeisel van de witwassen onderzoeken.
    Maar je kan gewoon een rekening als privepersoon openen, je hoeft niet te handelen en je heb gratis koersen.
    En als belegger heb je 2 schermen, maar ik verbaas mij altijd erover dat iedereen maar denkt dat alles gratis is
  11. FozzieBearBull 6 december 2022 11:04
    Zag afgelopen weekend dat Saxo het Transacties tabblad in SaxoInvestor wat overzichtelijker hebben gemaakt. Je kunt makkelijker de categorieen selecteren, eigenlijk ook hoe het bij Binck al werkte. Well done.
    Nu ook nog even een extra kolom 'Kasstand' erbij die je kunt volgen dan heeft het weer de functionaliteit die Binck ook had. Voor het geval iemand van Saxo meeleest.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 344 345 346 347 348 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.