Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,850   +0,390   (+2,52%) Dagrange 15,420 - 15,850 58.395   Gem. (3M) 191,2K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 438 439 440 441 442 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 moneypocket 18 november 2022 11:18
    DZR, bedankt voor de info.

    SQM, de op een na grootste lithiumproducent, verwacht dat de prijzen voor de grondstof voor onder andere batterijen hoog zullen blijven in 2023. Dat meldt persbureau Bloomberg.

    Tja, waarom dan de AMG stukken aan de wilgen hangen? Omdat de heren/dames van GS dit plots pretenderen? Dat de koers van AMG deze beursweek daalt wordt niet veroorzaakt door het bedrijf zelf. Nee...het shortersgilde doet haar best om zonder kleerscheuren te kunnen coveren. Door de koers te frustreren zorgt men ervoor dat de koopbereidheid omlaag wordt gestuwd en de koers kan dalen via een algo.

    Voor mij, als LT'er, verandert er niets; ik heb nog steeds hetzelfde aantal stukken in de portefeuille.
  2. forum rang 7 am1993 18 november 2022 13:12
    quote:

    JK Dutch schreef op 18 november 2022 10:01:

    AMG heeft na een gigantische stijging verschillende verkoopsignalen technisch afgegeven.

    De indicatoren Stochastic, MACD en de RSI hebben afgelopen dagen allemaal een verkoopsignaal gegeven.
    Ook het zakken door de weerstand op 35,00 gisteren waarmee deze weerstand niet houd is een verkoopsignaal.
    Vandaag staat het MA20 (34,10) heel dicht onder de koers en geeft bij mogelijk nog een extra verkoopsignaal af.

    Een eerste weerstand is de oudere top op 29,14 die ik verwacht dat ie op korte termijn getest zal worden.
    Prima bijlage en toelichting JK. AB.
    Voor degenen die TA maar onzin vinden waarmee je niets kan verdienen of er geen gebruik van maken, zou ik zeggen: kijk eens naar deze bijlage.
    Hier zie je de koersontwikkeling vanaf de bodems naar de toppen v.v. en de diverse indicatoren die aangeven dat sprake is van een stijging of daling.
    Bijvoorbeeld: in april en juni geven de Stochastic en de MACD al aan, dat er een daling aankomt, omdat ze, terwijl de koers nog stijgt, al naar beneden buigen. In oktober/november is goed te zien, dat (met name bij de RSI (= sentimentindex) het aandeel al overbought is. De koers hapert rond de 32, maar zet, mogelijk op basis van alle lovende adviezen, nog even door richting 38.
    Rond de 38 is dan in de koers duidelijk topvorming te zien, waarna de koers en de indicatoren naar beneden duiken.
    De koers raakt de SMA20 en veert daar even op. Komt hier een bodem? Denk het niet, want daarvoor ziet het plaatje er te ongunstig uit.

    Zoals ik al eerder heb gemeld is het van belang om eerst maar eens te kijken waar een bodem wordt gezet en of die door de indicatoren wordt bevestigd.
    Door met TA een aandeel te volgen (en wetend dat altijd sprake is van golfbewegingen in de koers) kan je als belegger een beetje inschatten of je in- of uitstapt in een stijgende of dalende trend. Zeker bij een veelbelovend aandeel als AMG, dat hele heftige bewegingen kan laten zien is dat van belang, waardoor je door steeds (op basis van TA/trend/sentiment) in en uit te stappen je rendement op dit aandeel aanzienlijk kan verhogen. En dat is toch de bedoeling van beleggen.
    Uiteraard ga je daardoor nooit/zelden de bodem of de top prikken, maar je beleggingen rustig kunnen sturen en ook eens rustig achterover leunen wetende dat je tijdig bent in- of uitgestapt is ook wat waard.
    JK. Nogmaals bedankt voor het plaatje en ik hoop, dat alle believers in AMG hier iets mee kunnen en/of gaan doen.
    Want elke Euro extra is in deze woelige tijden mooi meegenomen:).
    Prettig weekend alvast. AM1993
  3. forum rang 4 JK Dutch 18 november 2022 13:23
    quote:

    am1993 schreef op 18 november 2022 13:12:

    [...]
    Prima bijlage en toelichting JK. AB.
    Voor degenen die TA maar onzin vinden waarmee je niets kan verdienen of er geen gebruik van maken, zou ik zeggen: kijk eens naar deze bijlage.
    Hier zie je de koersontwikkeling vanaf de bodems naar de toppen v.v. en de diverse indicatoren die aangeven dat sprake is van een stijging of daling.
    Bijvoorbeeld: in april en juni geven de Stochastic en de MACD al aan, dat er een daling aankomt, omdat ze, terwijl de koers nog stijgt, al naar beneden buigen. In oktober/november is goed te zien, dat (met name bij de RSI (= sentimentindex) het aandeel al overbought is. De koers hapert rond de 32, maar zet, mogelijk op basis van alle lovende adviezen, nog even door richting 38.
    Rond de 38 is dan in de koers duidelijk topvorming te zien, waarna de koers en de indicatoren naar beneden duiken.
    De koers raakt de SMA20 en veert daar even op. Komt hier een bodem? Denk het niet, want daarvoor ziet het plaatje er te ongunstig uit.

    Zoals ik al eerder heb gemeld is het van belang om eerst maar eens te kijken waar een bodem wordt gezet en of die door de indicatoren wordt bevestigd.
    Door met TA een aandeel te volgen (en wetend dat altijd sprake is van golfbewegingen in de koers) kan je als belegger een beetje inschatten of je in- of uitstapt in een stijgende of dalende trend. Zeker bij een veelbelovend aandeel als AMG, dat hele heftige bewegingen kan laten zien is dat van belang, waardoor je door steeds (op basis van TA/trend/sentiment) in en uit te stappen je rendement op dit aandeel aanzienlijk kan verhogen. En dat is toch de bedoeling van beleggen.
    Uiteraard ga je daardoor nooit/zelden de bodem of de top prikken, maar je beleggingen rustig kunnen sturen en ook eens rustig achterover leunen wetende dat je tijdig bent in- of uitgestapt is ook wat waard.
    JK. Nogmaals bedankt voor het plaatje en ik hoop, dat alle believers in AMG hier iets mee kunnen en/of gaan doen.
    Want elke Euro extra is in deze woelige tijden mooi meegenomen:).
    Prettig weekend alvast. AM1993
    Dank je AM1993
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 18 november 2022 13:46
    Vraagje iemand een idee of AMG ook in lithiumzwavel zitten ?

    "Natriumion heeft zeker een plaats, vooral voor stationaire opslag en low-end voertuigen in kostengevoelige markten zoals China, India, Afrika en Zuid-Amerika", zegt consultant Prabhakar Patil, een voormalige LG Chem-manager.

    "De introductiekosten voor lithiumzwavel zullen waarschijnlijk hoger zijn - ook al heeft het potentieel om de laagste kosten te zijn - waardoor consumentenelektronica de eerste toepassing is," zei Patil.

    www.reuters.com/business/autos-transp...
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 november 2022 14:21
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 18 november 2022 13:46:

    Vraagje iemand een idee of AMG ook in lithiumzwavel zitten ?

    "Natriumion heeft zeker een plaats, vooral voor stationaire opslag en low-end voertuigen in kostengevoelige markten zoals China, India, Afrika en Zuid-Amerika", zegt consultant Prabhakar Patil, een voormalige LG Chem-manager.

    "De introductiekosten voor lithiumzwavel zullen waarschijnlijk hoger zijn - ook al heeft het potentieel om de laagste kosten te zijn - waardoor consumentenelektronica de eerste toepassing is," zei Patil.

    www.reuters.com/business/autos-transp...
    Natuurlijk niet: AMG doet niks met lithium, alleen met spodumene.
  6. forum rang 6 RJ 80 18 november 2022 14:42
    quote:

    moneypocket schreef op 18 november 2022 11:18:

    DZR, bedankt voor de info.

    SQM, de op een na grootste lithiumproducent, verwacht dat de prijzen voor de grondstof voor onder andere batterijen hoog zullen blijven in 2023. Dat meldt persbureau Bloomberg.

    Tja, waarom dan de AMG stukken aan de wilgen hangen? Omdat de heren/dames van GS dit plots pretenderen? Dat de koers van AMG deze beursweek daalt wordt niet veroorzaakt door het bedrijf zelf. Nee...het shortersgilde doet haar best om zonder kleerscheuren te kunnen coveren. Door de koers te frustreren zorgt men ervoor dat de koopbereidheid omlaag wordt gestuwd en de koers kan dalen via een algo.

    Voor mij, als LT'er, verandert er niets; ik heb nog steeds hetzelfde aantal stukken in de portefeuille.
    Wat mij betreft ook enkel een poging om een ballon onder water te drukken. Als het nou een verlieslatend tech/groeibedrijf was, maar dat is niet aan de orde. Cash(generatie) tot boven de plinten en goede vooruitzichten, ik zie een evt economisch dipje eerder als een bijkoopkans dan dat dat zorgt voor frustratie over koersverloop. Van mijzelf hoef ik koersverlopen ook niet zozeer te begrijpen, meestal toch zonder resultaat. Wat ik beter snap is dat AMG geld blijft verdienen en voorlopig nog groeiende productie capaciteit kent. En die klimaattop zorgt indirect ook voor een stut onder deze sector, in ieder geval toch gezien met een klein beetje visie.. belegd blijven aldus!
  7. forum rang 7 Just lucky 18 november 2022 15:16
    Beurzen stijgen door, met name WS, en AMG -9% deze week. Bijzonder, alle andere cyclische/grondstofaandelen liggen vlak of stijgen. Gedurende de dag worden er regelmatig blokjes gedumpt, elke keer na een kleine opleving. Uiteraard bij lage omzet, puur algohandel, vraag ontbreekt.
  8. forum rang 6 RJ 80 18 november 2022 15:40
    quote:

    Just lucky schreef op 18 november 2022 15:16:

    Beurzen stijgen door, met name WS, en AMG -9% deze week. Bijzonder, alle andere cyclische/grondstofaandelen liggen vlak of stijgen. Gedurende de dag worden er regelmatig blokjes gedumpt, elke keer na een kleine opleving. Uiteraard bij lage omzet, puur algohandel, vraag ontbreekt.
    Uhm… dit klopt dus echt niet. Er zijn veel meer grondstofgerelateerde bedrijven die onder druk staan nu dan enkel AMG. OCI doet het ook niet lekker joerstechnisch, en dat is dan nog maar enkel Amsterdamse beurs…. Zijn gewoon geen zeer liquide fondsen, dat moet je beseffen voor je instapt. Dat geneuzel iedere dag over algo’s heeft nog niemand wijzer gemaakt…… beter focussen op wat je wel weet en dat is dat ze prima boeren nu, en meer dan dat.
  9. forum rang 7 Just lucky 18 november 2022 15:43
    quote:

    RJ 80 schreef op 18 november 2022 15:40:

    [...]

    Uhm… dit klopt dus echt niet. Er zijn veel meer grondstofgerelateerde bedrijven die onder druk staan nu dan enkel AMG. OCI doet het ook niet lekker joerstechnisch, en dat is dan nog maar enkel Amsterdamse beurs…. Zijn gewoon geen zeer liquide fondsen, dat moet je beseffen voor je instapt. Dat geneuzel iedere dag over algo’s heeft nog niemand wijzer gemaakt…… beter focussen op wat je wel weet en dat is dat ze prima boeren nu, en meer dan dat.
    Zijn juist zeer illiquide fondsen en dus prima stuurbaar.
  10. Analyse 18 november 2022 15:47
    quote:

    Just lucky schreef op 18 november 2022 15:43:

    [...]Zijn juist zeer illiquide fondsen en dus prima stuurbaar.
    Inderdaad. Daarbij is de beurs al even positief gestemd maar AMG op de recente top meer dan 10% eraf. Belooft was als het beurssentiment omdraait. Dan gaat het weer met grof geweld naar beneden.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 438 439 440 441 442 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.