Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,850   +0,390   (+2,52%) Dagrange 15,420 - 15,950 69.601   Gem. (3M) 191,2K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 416 417 418 419 420 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 november 2022 19:04
    Het is nu wel een beetje erop of eronder voor AMG. Het relatief bescheiden winstje (m.i. ook behoorlijk getemperd door het slechte beursklimaat/bearmarkt) kan er helaas ook weer in een paar dagen af gaan. Gaat het weer richting de € 30,00, dan lopen we weer het risico dat de koers zoals zo vaak maandenlang blijft hangen in de zone € 30,00 - € 35,00.

    Toch, het feit dat de koers op uitstekende cijfers niet fors omhoog gaat, betekent dat ik toch geneigd ben een IPO of dure overname door een derde partij (minimaal € 60,00, liefst veel meer natuurlijk) te waarderen. Liefst de komende jaren op eigen kracht naar €75,00 en meer, maar als de shorters het aandeel eeuwig blijven kapot maken (en daar lijkt het wel op) dan maar een IPO of overname.

    Hopelijk gaat de koers nu in eerste instantie verder naar ruim € 40,00.
  2. forum rang 6 de schaatser 3 november 2022 20:18
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 3 november 2022 18:56:

    [...]
    Ja ja vergeet vooral niet dat in een bearmarkt zoals nu een KW van 5 a 7 wel es normaal kan zijn voor een aandeel als AMG . Dus denk dat 35 Euro zoals nu voorlopig een heel faire waardering is voor AMG . Dus tja als de nasdaq100 weer achteruitknalt kunnen ze net zo goed weer terugvallen naar pakweg 27 a 30 euro kwa koers. Ik vrees dat we nog steeds in een bearmarkt zitten zolang die nasdaq niet binnen een dag 7% kan stijgen . Sterker nog hij daalt eerder nog die nasdaq
    Kunnen we mooi bijkopen!
  3. forum rang 4 Wildboy11 3 november 2022 20:52
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 3 november 2022 18:56:

    [...]
    Ja ja vergeet vooral niet dat in een bearmarkt zoals nu een KW van 5 a 7 wel es normaal kan zijn voor een aandeel als AMG . Dus denk dat 35 Euro zoals nu voorlopig een heel faire waardering is voor AMG . Dus tja als de nasdaq100 weer achteruitknalt kunnen ze net zo goed weer terugvallen naar pakweg 27 a 30 euro kwa koers. Ik vrees dat we nog steeds in een bearmarkt zitten zolang die nasdaq niet binnen een dag 7% kan stijgen . Sterker nog hij daalt eerder nog die nasdaq
    Wat een onzin weer moet jij niet de schoenen poetsen van DZR het is bijna Sinterklaas.
  4. PWP 3 november 2022 21:15
    quote:

    lero schreef op 3 november 2022 18:38:

    [...]

    Ik ben benieuwd of meer mensen weten van het Timminco debacle.... veders ben ik positief gestemd met de vooruitzichten van AMG op dit moment.
    Absoluut....dat heeft me een mooie duit gekost. Dat was mijn eerste harde kennismaking met de wetten van het beleggen.
  5. forum rang 4 Wildboy11 3 november 2022 22:03
    Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

    Koers winst verhouding voorbeeld
    Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

    Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

    0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
    10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
    17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
    25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
    verhouding duiden op een groeiaandeel.
  6. forum rang 4 lanciared 3 november 2022 22:05
    Deze avond de cc van vandaag beluistert. Te vinden onder media, en vervolgens : Audio op hun site ( Amg-nv.com )
    Kon niks nieuw nieuws opmerken. Vragen van analisten waren beslist niet schokkend ( mijn mening ) .
    Wel kan ik hier melden dat Heinz AMG vergeleek met Albemarle, ( als antwoord van een analist ) en wel in het volgende geval :
    70 % van de cijfers van AMG komt van lithium.
    - In het geval van Albemarle : Idem, zegde Heinz, precies ook 70 %. En Albemarle wordt overduidelijk door elkeen beschouwd als een lithium aandeel.

    ( en eigenlijk vraagt daar toch ook niemand om aldaar hun lithium tak af te splitsen. - mijn toevoegsel )
    LR
  7. forum rang 7 Just lucky 3 november 2022 22:14
    quote:

    Onderweg naar succes schreef op 3 november 2022 16:34:

    Mooi om te lezen dat iedereen hier zo positief is zeker in het vaak negatieve beurssegment…
    Wel bijzonder dat als iemand een negatievere klank laat horen hij/zij als een soort clown wordt weggezet.
    Ik zit al jaren long in AMG en heb er zeker voor de lange termijn vertrouwen in, maar kan me ook nog heel goed de glorie hoera stemming op dit forum herinneren in 2017 en 2018 toen de koers naar €51,- opliep en de voorspelling ook was dat we naar de €100 gingen en iedereen voor gek werd uitgemaakt die ook maar iets negatiefs melde. De praktijk was echter dat er 2 jaar later nog maar €13 over was.
    Ook toen waren de vooruitzichten goed met veel mooie uitbreidingsplannen (zelfs verdubbeling lithiumplannen in Brazilie) en kon de lithiumprijs alleen maar verder stijgen en dus de koers ook.
    Maar wat nou als de lithiumprijs gaat dalen zoals toen en de winst daarvan dus wegvalt of minimaliseert wat blijft er dan over? Houdt iemand er hier rekening mee dat prijzen an grondstoffen ook kunnen dalen? Ook in 2018 was duidelijk dat er een serieus tekort aan lithium zou ontstaan tegen 2030 en toch zakte de prijs ineen. Dit was ook het geval met vanadium wat toen ook voor veel winst zorgde maar daarna voor grote verliezen.
    De tegengeluiden van DZR zijn helemaal niet zo gek en minimaal het waard om over na te denken, want feit blijft dat er de laatste jaren constant onverwachte lijken uit de kast komen en de cijfers gedrukt worden. Nu is er een keer een meevaller van 46mio die de winst positief beinvloed maar een wpa van €2 is niet het echte verhaal en ik ben dus erg benieuwd naar de nettowinst van het volgende kwartaal ook die zullen goed zijn maar of het in de buurt komt van de €2 dat betwijfel ik.
    Verbazingwekkend vind ik ook dat het opstarten van nieuwe onderdelen altijd trager verloopt dan Heinz verteld, dus ik ben ook zeer benieuwd of de beloften die gedaan worden over uitbreiding lithium, OHIO2 en de bouw van de fabriek in Duitsland waargemaakt worden.
    Als deze onderdelen allemaal operationeel zijn kan de winst en de koers serieus oplopen, maar voorwaarde is wel dat de grondstofprijzen van vooral lithium en vanadium hoog blijven want anders gaat er niet veel winst gemaakt worden en de koers weer in elkaar getrapt worden…
    Je haalt echt alles door elkaar, er klopt niks van. Ten eerste in 2018 steeg de koers naar 50 euro puur o.b.v. de enorme spike van de Vanadium prijs (waarop de aasgieren, Houndpartners voorop, massaal short gingen ), de spodumene noteerde toen op de top slechts $1000/ton, nu $5000/ton. Ten tweede de prijs van Vanadium staat nu niet hoog zoals je zegt, maar noteert op een bodemniveau. Mijn verwachting is, gezien de vraagverwachting, dat de prijs komend jaar wel kan verdubbelen.
  8. forum rang 4 lanciared 3 november 2022 22:23
    Timminco ? - ja natuurlijk herinneren we het nog.
    ( Dacht rond de jaren 2010/ 2011 )
    Dochteronderneming ( dacht rond de 90 % of omtrent in bezit ) , en draaide verkeerd omdat zonnepanelen uit China onze Westerse markt overspoelden, tegen prijzen, waar geen enkele fabrikant hier tegenop kon. )
    Moest veel op afgeschreven worden. Zonnepanelen hier in het Westen produceren was gewoon ondoembaar.
    Er was niet tegenop te concurreren met producten uit China.

    Ik wil dit even aanhalen, omdat ik heel goed weet dat Heinz toen zijn les geleerd had. Hij zou er nu niet aan denken om vestigingen hier op te zetten, om auto batterijen te gaan produceren.

    - Daarom zie ik het ook helemaal niet zo zitten met al die Europese bedrijven, die vestigingen in Europa gaan neer zetten voor de batterijen voor onze electrische mobiliteit.
    Chinese producenten hebben al zo een jarenlange voorsprong, en met de prijs, van in China geproduceerde batterijen is het moeilijk te concurreren. Zoniet ondoenbaar.

    ( Enig verschil natuurlijk met vroegere tijden : Europese bedrijven worden flink gepamperd met allerhande subsidies, en .... het besef dat we moeten trachten onafhankelijker te worden van aanvoer van China. )
  9. forum rang 6 NewKidInTown 3 november 2022 22:35
    quote:

    Wildboy11 schreef op 3 november 2022 22:03:

    Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

    Koers winst verhouding voorbeeld
    Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

    Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

    0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
    10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
    17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
    25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
    verhouding duiden op een groeiaandeel.
    Die multiple verdeling kun je zo niet stellen.
    K/W van 9 met een groeipercentage van 3 is duur of overgewaardeerd.
    K/W van 20 met een groei van 50% is ondergewaardeerd.
    Alles grotendeels afhankelijk vsn GROEI.

    Verdiep je eens in de PEG-Ratio.

    PEG Price Earnings Growth
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 november 2022 22:37
    quote:

    Wildboy11 schreef op 3 november 2022 22:03:

    Bij AMG kunnen inmiddels zeker een K/W verhouding van 15 of hoger hanteren, gezien de toekomst zou dat voor de kortere tot middellange termijn een koers van rond € 60,- betekenen, afgaande op het huidig presteren en zonder de verbeterde vooruitzichten.

    Koers winst verhouding voorbeeld
    Hieronder wordt uitgelegd wat de getallen van de koers-winstverhouding betekenen.

    Bij een bedrijf zonder winst kan geen k/w verhouding worden berekend.

    0 t/m 10 De koers is ondergewaardeerd of de winst uit de onderneming neemt (naar verwachting) af.
    10 t/m 17 Voor veel bedrijven wordt deze k/w verhouding gezien als redelijk.
    17 t/m 25 De koers is overgewaardeerd of de winstverwachtingen voor het aandeel liggen ontzettend hoog.
    25+ De onderneming heeft een mooiste toekomst of er is sprake van een zeepbeleffect. Daarnaast kan een dergelijke k/w
    verhouding duiden op een groeiaandeel.
    Amateuristische kletspraatjes.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 416 417 418 419 420 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.