Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,165   -0,155   (-2,91%) Dagrange 5,130 - 5,305 108.382   Gem. (3M) 179,3K

TomTom oktober 2022

1.295 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 65 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 oktober 2022 17:04
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 oktober 2022 16:52:

    [...]

    In Renault cars, only a small percentage of cars will be equipped with the Google solution, it's at the high end of their range. So there's a very significant portion of business still to be done there in the volume segment.

    Wat je hoort over Google is dat het veel data vraagt. Ten eerste zijn de maps alleen online en ten tweede willen ze veel meer van de gebruikers weten dus wordt er meer data gesnoept. De TomTom maps zijn hybride. In de auto geïnstalleerd en alleen wijzigingen op je route plaatsvinden worden via internet binnengehaald. Dus wel de versheid van online maps (realtime updates) maar niet met hetzelfde data verbruik.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 17:12
    While Rowan is keen to double down on software, the company had already started to ramp up its efforts before his arrival in spring 2022. Volvo announced in June 2021 it would take software development in-house and that its next-generation of EVs would run on its own operating system called VolvoCars.OS. The operating system, which will be supported by a core computing system, aims to bring the company’s various operating systems such as Android Automotive OS, QNX, AUTOSAR and Linux all under one roof.

    “We have a deliberate strategy of partnering with true technology leaders where it makes sense,” added Henrik Green. “Google is a true leader in user experience and services, from Google Maps to Google Assistant, while NVIDIA gives us access to some of the fastest and best computing available. This approach of selected strategic partnerships is much more effective than trying to do everything on our own.”

    Volvo Cars’ successful collaboration with technology leaders to give its customers the best possible user experience is also a driving factor behind its decision to open up its VolvoCars.OS to third-party innovation through open APIs.

    De tijd zal uitwijzen of Volvo hier verstandig aan heeft gedaan en zich kan onderscheiden van andere OEM’s, zeker nu Google stapje terug doet vwb automotive
  3. [verwijderd] 25 oktober 2022 17:24
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 25 oktober 2022 17:07:

    Zooo dat gaat lekker zeg. Tante Riet mag dan wel klagen over dit verlieslatend bedrijfje. Mijn ervaring is dat de afgelopen jaren in en uitstappen flink wat pecunia heeft opgeleverd. :))
    En je bent niet de enige daarin. Waardeloos bedrijfje, waardeloze koers maar voorspelbaar koersverloop met flinke schommelingen rond de (verlies)cijfers. En daar kan flink mee verdiend worden.
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 25 oktober 2022 17:42
    Wat een feestelijk koersverloop.
    Iedereen weer blij.....

    Hoogste stand dit jaar 9,36 dus enig reparatiewerk is wel op zijn plaats

    De CMD wordt vol geplempt met PowerPointplaatjes en praatjes
    als ik het PRteam moet geloven dat de koers skyhigh gaat NA 2 november.

    Zal héél anders zijn dan de NA de vorige CMD........
  5. [verwijderd] 25 oktober 2022 17:47
    Wat de ADAS verplichting betreft komt de echte BOOM in juli 2024. Wie de regeltjes leest ziet dat in Europa ALLE auto's verplicht worden ADAS features te hebben.

    Er worden 2 data genoemd: 7 juli 2022 en 7 juli 2024. Per 7 juli 2022 moet -- als een autofabrikant een nieuw automodel lanceert -- dit model ADAS hebben. Die regel geldt dan dus nog niet voor bestaande modellen. Per 1 januari 2024 moeten alle auto's ADAS hebben. Dit betekent een take-rate van 100% voor ADAS bij de TomTom klanten. De deal van TomTom met Hyundai die ineens een 100% take-rate heeft loopt op deze zaken vooruit.

    ====

    Site van de Europese Commissie

    ec.europa.eu/commission/presscorner/d...

    New rules to improve road safety and enable fully driverless vehicles in the EU
    The new Vehicle General Safety Regulation starts applying today. It introduces a range of mandatory advanced driver assistant systems to improve road safety and establishes the legal framework for the approval of automated and fully driverless vehicles in the EU. The new safety measures will help to better protect passengers, pedestrians and cyclists across the EU, expectedly saving over 25,000 lives and avoid at least 140,000 serious injuries by 2038.

    As the coming into force of the General Safety Regulation empowers the Commission to complete the legal framework for automated and connected vehicles, the Commission will deliver this summer technical rules for the approval of fully driverless vehicles, making EU a pioneer in the field. These will help to increase public trust, boost innovation and improve the competitiveness of Europe's car industry.

    Executive Vice-President for a Europe fit for the Digital Age, Margrethe Vestager, said: "Technology helps us to increase the level of safety of our cars. The new advanced and mandatory safety features will further help reduce the number of casualties. Today, we are also making sure that our rules enable us to safely introduce autonomous and driverless vehicles in the EU in a framework that puts the safety of people at the centre.”

    Commissioner Thierry Breton, responsible for the Internal Market, said: “Speed assistance, lane keeping and automated braking systems – our vehicles are increasingly automated. With the new vehicle safety legislation applying from today, Europe is making sure that this technology improves our citizens' daily life, and that the automotive industry has a predictable and safe framework to continue rolling out innovative technology solutions and maintain its global competitiveness.” General safety rules

    As of today, the new measures introducing safety features to assist the driver include:

    • For all road vehicles (i.e. cars, vans, trucks and buses): intelligent speed assistance, reversing detection with camera or sensors, attention warning in case of driver drowsiness or distraction, event data recorders as well as an emergency stop signal;
    • For cars and vans: Additional features such as lane keeping systems and automated braking;
    • For buses and trucks: technologies for better recognising possible blind spots, warnings to prevent collisions with pedestrians or cyclists and tyre pressure monitoring systems.

    The rules will first apply to new vehicle types from today onwards and to all new vehicles from 7 July 2024. Some of the new measures will be expanded to cover different kinds of road vehicles until 2029.
  6. Verbeek1942 25 oktober 2022 17:49
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 25 oktober 2022 17:42:

    Wat een feestelijk koersverloop.
    Iedereen weer blij.....

    Hoogste stand dit jaar 9,36 dus enig reparatiewerk is wel op zijn plaats

    De CMD wordt vol geplempt met PowerPointplaatjes en praatjes
    als ik het PRteam moet geloven dat de koers skyhigh gaat NA 2 november.

    Zal héél anders zijn dan de NA de vorige CMD........
    Ja zo'n positief dagje geeft de burger weer moed :-) Hmmm 9,36 dan gaat er bij mij alles uit. Verwacht niet dat we dat dit jaar nog gaan halen. Jaarslot als het enigszins mee zit 8,10 - 8,25 euro. Volgend jaar nieuwe kansen maar dan moet de oorlog wel afgelopen zijn en de energieprijzen weer op een acceptabel niveau zodat automotive weer full speed kan gaan.
  7. [verwijderd] 25 oktober 2022 18:10
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 25 oktober 2022 17:42:

    Wat een feestelijk koersverloop.
    Iedereen weer blij.....

    Hoogste stand dit jaar 9,36 dus enig reparatiewerk is wel op zijn plaats

    De CMD wordt vol geplempt met PowerPointplaatjes en praatjes
    als ik het PRteam moet geloven dat de koers skyhigh gaat NA 2 november.

    Zal héél anders zijn dan de NA de vorige CMD........
    Wat is anders en wat is hetzelfde in de CMD 2022 versus 2019? Hier wat plussen en minnen op een rijtje.

    Minnen 2022 vs 2019
    - Destijds hogere verwachtingen van autonoom rijden dan nu, daar was ook de LT-groeiverwachting
    deels op gebaseerd. Nu is verwachting lager, ligt verder in de toekomst
    - Destijds nog geen Covid of oorlog in Oekraïne of chiptekorten
    - Destijds geen hoge inflatie en recessievrees
    - Komend jaar minder omzet te verwachten uit grote Enterprise klanten vanwege 'lower usage'

    Plussen 2022 vs 2019
    - Destijds een orderboek met 1,6 miljard aan orders, nu 2,0 miljard (verwacht). Gaat vroeg of laat de cijfers in lopen.
    - Destijds werd TeleAtlas in 2 jaar versneld afgeschreven, wat de cijfers optisch zou drukken. Dit is nu achter de rug.
    - De overgang van een product naar een online service zou de cijfers optisch gaan drukken (deferred revenue). Dit effect is nu ook over
    - Per juli 2024 is er een verplichte ADAS installatie in alle Europese auto's (zie post met EU link)
    - De elektrische auto definitief doorgebroken. Deze hebben 100% navigatie aan boord met EV diensten. (verbrandingsauto 40%)
    - Destijds hoge verwachtingen met een koers rond de 11 euro. Nu geen verwachtingen met koers nog onder de 8
    - Vernieuwing mapping platform opent nieuwe markten in Enterprise.
    - Nieuwe omzet te verwachten uit kleinere Enterprise klanten -- er is een developer community van enkele tienduizenden
    (meer dan Google volgens Strategy Analytics)
    - Met Indigo (nu 'Digital Cockpit geheten) zet TT 1 stap omhoog in de waardeketen. Een autofabrikant die deze cockpit software kiest, kiest ook sneller de TomTom navigatie en maps. Gevaarlijk voor HERE
    - Partnerships, mijn gevoel zegt dat Qualcomm een belangrijke is en dat het MIH consortium van FoxConn er eentje kan worden
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 21:32
    Xpeng's NGP is built to handle complex driving on China's busy highways. The NGP automated driving feature allows drivers to simply enter a destination and the P7 sedan will navigate to it without human intervention in most cases. Xpeng considers its to be a SAE level-3 autonomous driving system, which means that the system can operate without human intervention. It's available on highways in China that are covered by high-precision maps from Chinese navigation company AutoNavi.
  9. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 21:37
    Xpeng's NGP is built to handle complex driving on China's busy highways. The NGP automated driving feature allows drivers to simply enter a destination and the P7 sedan will navigate to it without human intervention in most cases. Xpeng considers its to be a SAE level-3 autonomous driving system, which means that the system can operate without human intervention. It's available on highways in China that are covered by high-precision maps from Chinese navigation company AutoNavi.

    Xpeng did not tell Electrek how the customer feedback on the P5 turned out. The only reason for the decision was supply chain problems. According to the report, the manufacturer now wants to concentrate on the P7 in Europe. But that will take time: according to Xpeng, the P7 could be delivered in Europe from the second quarter of 2023. So the P5, if it does come to Europe at a later date, will probably be delivered in 2024 at the earliest.

    Wie levert de maps voor Xpeng in Europa, voor VinFast en NIO, BYD is het HERE volgens mij
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 21:43
    Bedacht mij opeens dat ik die lui in Noorwegen had gemaild vorig jaar september :-)

    Good Afternoon, Ron.
    Thank you for contacting XPENG Customer Service Team.
    XPENG does not currently sell in Netherlands. We are planning to expand our market in the nearest future, but I would recommend keeping an eye on marketing and newsletters when we sell our product in your region.
    TeleNav is our map/navigation provider.

    Thank you again for contacting XPENG Customer Service Team.

    www.businesswire.com/news/home/202101...
  11. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 21:47
    Weer een klantje gemist
    SEPTEMBER 15, 2022
    MAZDA SELECTS TELENAV AS NAVIGATION PARTNER IN EUROPE, AUSTRALIA, AND NEW ZEALAND

    Mazda will leverage Telenav’s award winning navigation engine and cloud search to deliver a delightful in-vehicle navigation experience to its customers
  12. forum rang 6 Dutchy Ron 25 oktober 2022 21:51
    TeleNav is van de beurs gehaald vorige jaar en ook zelfstandig, heeft grootste marktaandeel in US (Ford, GM, etc) en heeft Chineze klanten Xpeng en SAIC voor hun karaten in US, Europa en Australië. Naast HERE een gedegen concurrent.

    Telenav, Inc., a leading provider of connected-car and location-based services, is proud to announce our number one position in market share among navigation engine suppliers with nearly 25% market share in North America in 2022, according to S&P Global Mobility’s (formerly IHS Markit) latest navigation engine supplier forecast. Some of the world’s largest automotive manufacturers including Ford Motor and GM rely on Telenav for location-based services including cloud-first navigation, EV routing, ADAS features, maps, and predictive services.

    ?

    Telenav pioneered cloud-based navigation over 20 years ago, and we have been innovating ever since, combining Silicon Valley innovation with auto-grade reliability. As the world moves steadily towards EV adoption, the importance of EV-driving optimized navigation has grown in importance. Recently, Telenav has signed on several major Chinese EV manufacturers that are looking to expand their sales beyond China.

    Among them are SAIC, XPENG and another major EV manufacturer that has yet be publicly disclosed. Similarly, a North American EV manufacturer is also using Telenav’s location services platform to enhance their customers’ driving experience.
  13. forum rang 5 boem! 26 oktober 2022 00:34
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 oktober 2022 18:10:

    [...]

    Wat is anders en wat is hetzelfde in de CMD 2022 versus 2019? Hier wat plussen en minnen op een rijtje.

    Minnen 2022 vs 2019
    - Destijds hogere verwachtingen van autonoom rijden dan nu, daar was ook de LT-groeiverwachting
    deels op gebaseerd. Nu is verwachting lager, ligt verder in de toekomst
    - Destijds nog geen Covid of oorlog in Oekraïne of chiptekorten
    - Destijds geen hoge inflatie en recessievrees
    - Komend jaar minder omzet te verwachten uit grote Enterprise klanten vanwege 'lower usage'

    Plussen 2022 vs 2019
    - Destijds een orderboek met 1,6 miljard aan orders, nu 2,0 miljard (verwacht). Gaat vroeg of laat de cijfers in lopen.
    - Destijds werd TeleAtlas in 2 jaar versneld afgeschreven, wat de cijfers optisch zou drukken. Dit is nu achter de rug.
    - De overgang van een product naar een online service zou de cijfers optisch gaan drukken (deferred revenue). Dit effect is nu ook over
    - Per juli 2024 is er een verplichte ADAS installatie in alle Europese auto's (zie post met EU link)
    - De elektrische auto definitief doorgebroken. Deze hebben 100% navigatie aan boord met EV diensten. (verbrandingsauto 40%)
    - Destijds hoge verwachtingen met een koers rond de 11 euro. Nu geen verwachtingen met koers nog onder de 8
    - Vernieuwing mapping platform opent nieuwe markten in Enterprise.
    - Nieuwe omzet te verwachten uit kleinere Enterprise klanten -- er is een developer community van enkele tienduizenden
    (meer dan Google volgens Strategy Analytics)
    - Met Indigo (nu 'Digital Cockpit geheten) zet TT 1 stap omhoog in de waardeketen. Een autofabrikant die deze cockpit software kiest, kiest ook sneller de TomTom navigatie en maps. Gevaarlijk voor HERE
    - Partnerships, mijn gevoel zegt dat Qualcomm een belangrijke is en dat het MIH consortium van FoxConn er eentje kan worden
    De Enterprice omzet zal op IFRS basis inderdaad dalen door het wegvallen van 40 mio Apple omzet in Q4 2022.

    Voor de prodomzet heeft dit echter geen effect.

    Vanuit FCF ogen bezien heeft men de daling al verwerkt in 2022

    Ik ga daarom uit van een prodomzet Enterprise van 140 mo in 2022 en 160 mio in 2023.

    Het is vanuit deze FCF benadering waarom ik weinig geloof hecht aan de breakeven outlook voor 2023.

    Ontvangsten gaan omhoog met 15% tov 2022 terwijl ik niet zie hoe de kosten met nagenoeg hetzelfde bedrag kunnen stijgen gegeven de reorganisatie welke in 2023 is afgerond.
  14. forum rang 7 sniklaas 26 oktober 2022 03:30
    quote:

    boem! schreef op 26 oktober 2022 00:34:

    [...]Het is vanuit deze FCF benadering waarom ik weinig geloof hecht aan de breakeven outlook voor 2023.
    Eind 2023 duurt nog 5 kwartalen Martin, een eeuwigheid voor TT waarin veel 'onvoorzien' kan gebeuren...

    Maar hoeveel verlies verwacht je uiteindelijk dat TT in 2023 gaat neerzetten?
1.295 Posts
Pagina: «« 1 ... 48 49 50 51 52 ... 65 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.