Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,225   (-1,58%) Dagrange 13,970 - 14,360 1.594.127   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 3186 3187 3188 3189 3190 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 zeurpietje 21 oktober 2022 11:46
    quote:

    Hooggeleid MSc schreef op 21 oktober 2022 11:11:

    [...]

    Geen probleem.

    Persoonlijk denk ik dat opties voor velen zeer lastige materie is. Volgens mij maakt meer dan 80% (of een dergelijk getal, kwam uit een onderzoek) van de particuliere beleggers verlies met opties. Velen handelen ook in opties zonder volledig te begrijpen wat er precies gaande is. Ik gebruik opties ook zelden, maar soms komen er kansen naar voren waarvan ik denk dat ze het risico zeker waard zijn (zoals het geval was recentelijk bij JET).

    Mijn advies is vooral om niet in opties te handelen als je het niet 100% begrijpt want dan kan je je er zeer lelijk aan branden, je kan het natuurlijk wel een keer proberen met wat geld dat je niet nodig hebt of je een gokje wilt wagen...
    Denk dat voor velen hier het woord optie kan worden vervangen voor het woord aandelen.
  2. Dick123 21 oktober 2022 12:02
    quote:

    Spoorstudent schreef op 21 oktober 2022 11:50:

    Vreemd dt een integere bestuurder als Dick Boer in de rvc zit met Mevr. Goddijn. Kan ik niet bij.
    Hoe die mevr. Goddijn uberhaupt voor zo’n functie wordt gevraagd….
    Dat gaat op den duur ontsporen. Wat ik je brom…..
    In de podcast werd duidelijk aangegeven dat Dick Boer veel kennis heeft van de Amerikaanse markt ook voor Ahold gedaan, dus is denk ik alleen maar positief voor JET en wat betreft Mevr. Goddijn deze kan misschien beter opstappen
  3. OOhIWish 21 oktober 2022 12:12
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 21 oktober 2022 11:22:

    [...]

    Tja tegenover iedere koper van een call staat ook weer een schrijver van een call ( die geloofd juist weer niet in koersstijgingen) . De schrijvers van de calls zijn meestal de grote jongens die het vaak beter weten dan al die vele particuliere beleggertjes die juist vaak die calls kopen. Ik zie pas weer een bullisch signaal als de inflatie weer flink onder controle gaat komen en de rentes dicht bij de inflatie liggen. Dat kan nog behoorlijk lang gaan duren ! Tja een paar grote jongens kunnen heel wat calls uitschrijven, harken daarmee mooie premies binnen en denken juist eerder wat later of veel later ook nog es tegen een veel lagere koers te kunnen terugkopen
    Het is inderdaad niet enkel de call koper maar ook de call verkoper (of schrijver) die de koers zou willen manipuleren. Wat je wel kan afleiden aan het volume-aanbod is hoeveel call schrijvers van hun geschreven calls vanaf willen geraken. (om niet aan de verbintenis te moeten voldoen)

    Het volume-aanbod tussen de puts en de calls maakt meestal de richting uit, maar als het aanbod niet groot genoeg is t.o.v het dagelijks volume gaat er ook niet veel gebeuren.

    Wat veel mensen angstig maakt ivm opties is dat ze genoeg kennis moeten hebben. Die moet er uiteraard zijn en het schrikt af omdat het nog al eens ingewikkeld kan worden. Met gewoon een optie te kopen zonder indekking, loop je kans dat het inderdaad niet goed kan aflopen. Gebruik je een strategie om je verlies acceptabel te maken en de mogeijke winst groot genoeg is, dan is het soms beter dan aandelen. (in dalende markten of een zijdelingse koersbeweging). Bij koersexplosies is het bij de meeste strategieën nadeliger dan aandelen.

    Of je moet over-buyen (is voor iedereen anders maar ik neem aan voor meer dan 1 Miljoen € in één aandeel in een gespreide portefeulle toch wel wat veel is), zeg maar een gokje wagen, bvb 100 calls kopen aan 14cent= 1400€ maar het equivalent van 10.000 aandelen vermenigvuldigd met de Delta (als het kortlopend is spelen de tijd niet zoveel mee) het maximale verlies is dan 1400€ per euro dat je stijgt heb je met een delta van 0,2 zo rond de 2000€ winst (per Euro dat het stijgt stijgt ook de delta). Of zoals een lid hier vorige week deed van 0,14€ naar 1,54€ op 100 calls.
  4. forum rang 5 Gaston Lagaffe 21 oktober 2022 12:30
    quote:

    DeWalt schreef op 21 oktober 2022 11:07:

    [...]
    Amazon kan hier wellicht voor zorgen. Zitten in Roo en Grubhub
    Dit is correct. Mijn zienswijze is dat Amazon zonder meer Deliveroo, Grubhub en Jet (tezamen) kan kopen maar dat dit (nog ?)niet in het belang van Amazon is. Ik zie zeker enkele voordelen bij het afleveren van producten maar de vraag is of Amazon dit direct in eigen hand wil hebben ? Mogelijk dat Amazon beide concurrenten op de voordelen van een samenwerking kan wijzen. Opgemerkt dient wel te worden dat de bedrijfsmodellen van Deliveroo en Jet fors verschillen. Dit wordt wel lastig. Op zich zou een eerste samenwerking in Belgie (Vlaanderen) waarin JET de leidende partij wordt goed zijn om wat ervaring op te doen. Zie ik het gebeuren : helaas niet. Ik denk dat het voor beide partijen op dit moment een "brug te ver is".
  5. Financiator 21 oktober 2022 12:33
    quote:

    Goed bezig schreef op 21 oktober 2022 12:31:

    Net nog een plukje bijgekocht, een koopje op deze koers. JET kan alleen maar omhoog nu het winstgevend is geworden.
    Hoe kom je hierbij? Jet is niet winstgevend! Komende jaren schrijft jet gewoon rode cijfers. Jet's positieve ebita is geen winst!
  6. Dick123 21 oktober 2022 12:39
    quote:

    Financiator schreef op 21 oktober 2022 12:33:

    [...]

    Hoe kom je hierbij? Jet is niet winstgevend! Komende jaren schrijft jet gewoon rode cijfers. Jet's positieve ebita is geen winst!
    Als je naar de podcast luistert is het meerendeel een positief geheel en dus jou uitspraak is niet geheel juist
  7. forum rang 5 Jimnotaris 21 oktober 2022 12:47
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 21 oktober 2022 12:30:

    [...]Dit is correct. Mijn zienswijze is dat Amazon zonder meer Deliveroo, Grubhub en Jet (tezamen) kan kopen maar dat dit (nog ?)niet in het belang van Amazon is. Ik zie zeker enkele voordelen bij het afleveren van producten maar de vraag is of Amazon dit direct in eigen hand wil hebben ? Mogelijk dat Amazon beide concurrenten op de voordelen van een samenwerking kan wijzen. Opgemerkt dient wel te worden dat de bedrijfsmodellen van Deliveroo en Jet fors verschillen. Dit wordt wel lastig. Op zich zou een eerste samenwerking in Belgie (Vlaanderen) waarin JET de leidende partij wordt goed zijn om wat ervaring op te doen. Zie ik het gebeuren : helaas niet. Ik denk dat het voor beide partijen op dit moment een "brug te ver is".
    Waarin verschillen het bedrijfsmodellen van JET en Deliveroo fors?
  8. Financiator 21 oktober 2022 12:52
    quote:

    Hercule Poirot schreef op 21 oktober 2022 12:44:

    [...]Precies.. Taxaties. Deze zijn gemaakt voor de recent uitgebrachte update neem ik aan?
    Na de update...
    Iedereen weet toch dat EBITA geen winst is. Jet zal de komende jaren gewoon een nettoverlies neerzetten.
    Begrijp mij niet verkeerd, de verliezen nemen jaarlijks wel af en positieve ebita is een goed begin, maar dat is geen winst..

    Ben hier niet on JET te bashen, net als jullie hoop ik op een milde recessie en snel herstel, maar JET maakt dit jaar en volgend jaar zeker geen netto winst...
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 3186 3187 3188 3189 3190 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.