Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   0,000   (0,00%) Dagrange 1,013 - 1,029 1.544.451   Gem. (3M) 1,6M

Postnl Oktober 2022, bodem(loos)

803 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 41 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Down the drain 2 7 oktober 2022 11:14
    quote:

    jaapaap schreef op 7 oktober 2022 10:56:

    [...]

    daarom niet serieus nemen.

    morgen komt bofa en zegt kopen met een koersdoel van 4 euro
    Ik geloof alleen de "adviesbureaus" die mij de garantie geven dat hun koersdoel op de door hen aangegeven datum behaald wordt. Die garantie moet dan uiteraard bestaan uit het bijbetalen van het verschil tussen het koersdoel en de actuele koers op de garantiedatum. Er zijn volgens mij niet zo gek veel adviesbureaus die dit doen.
  2. K-d-H 1962 7 oktober 2022 11:18
    quote:

    Rajaoui schreef op 7 oktober 2022 09:50:

    Ik heb dit aandeel maanden te lang aangehouden. Wist dat het waardeloos was en toch pas op €2,08 de hele zooi verkocht.

    Heeft me veel gekost, leermomentje
    Hier idem. Heb ze er uitgegooid op 2.04. En blij dat ik het verlies heb genomen. Wou ze weer terug kopen op 1.50. Maar zelfs daar over loop ik nu over te twijfelen.
  3. forum rang 4 Cerburus 7 oktober 2022 11:26
    Jaapaap, volgens mij gaan we het nooit eens worden maar een inhoudelijke discussie is altijd prettig.

    Ik heb het niet alleen over Bpost maar ik heb het over de hele markt en PostNl is gewoonweg de grootste underperformer in deze markt, in ieder geval t/m Q2 cijfers en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit in Q3 veranderd. je ziet in de thuismarkten (BE/NL) Bpost en DHL marktaandeel winnen. Nog 2 jaar en we zijn gewoonweg niet meer marktleider in NL en de opmars is belgie is gestuit. Dat de hele markt nu krimpt door de corona piek van vorig jaar en de ecomomische omstandigheden tja daar heeft een ieder mee te maken.

    Daarom focus ik ook zo op marktaandeel, als de economie weer hersteld is dit gewoon de pijler van eventuele groei en herstel en daar verliest PostNl gewoon terrein. In de kern is postnl gewoonweg te duur, en dan krijgen ze van Nederlandse overheid (ja ook PostNL heeft een voordeeltje) ook nog 21% korting (geen BTW) op brieven en normale pakketten < 5 kilo. Desondanks zie je dat DHL wel marge maakt (in de Benelux) en PostNL nagenoeg niet terwijl de prijszetting na de 15% verhoging van DHL dit jaar vrijwel identiek is. het kostenniveau per pakket ligt bij PostNL een stuk hoger dan de voornaamste concurrenten. Dat maakt me zorgen en is ook niet zo 1,2,3 op te lossen.

    Waar ik me bij postNL dit jaar met name aan erger het gemak waarmee er met de outlook wordt gespeeld, en telkens marktomstandigheden als primaire reden wordt aangegeven. Het zegt toch al veel dat menig langer zittend forumlid hier betere voorspellingen neerlegt dan onze CFO, rocket science? nee gewoonkijkend naar de markt en dat vertalen richting PostNL en wat de reden ook, het doet af aan de betrouwbaarheid van de outlook en dus ook aan het vertrouwen in de markt van dit aandeel. Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat nu in Q3 ook de concurrenten met neerwaartse Outlook aanpassingen gaan komen, dat kan in mijn ogen niet anders. Tot op heden alleen fedex, de rest van de partijen hebben het dalende volume op kunnen vangen door prijsverhogingen, iets waar PostNl niet toe in staat is, maar daar zal de rek ook een keer uit zijn.
  4. forum rang 5 silverbullet 7 oktober 2022 11:50
    POSTNL legt op de pijnbank en blijft nog wel ff financieel geblesseerd.
    Het is nog steeds een overheids instantie overladen met perstoneelkosten die ook compensatie willen zien voor de hoge inflatie, daarbovenop komt alle transport en energiekosten en als nekslag de terugloop in omzet.
    Alles wat meezat gedurende corona en POSTNL uit het dal heeft getrokken met bergen geld verdienen is simpelweg niet juist besteed of verkwanseld.
    En wie geloof er nu in een opsplitsing van een overheids instantie gaat gebeuren wens ik veel fantasie het gaat hier om de eerste plaats om de werkgelegenheid en ambtelijke infrastructuur denken als drijfveer van bedrijfsvoering en niet het maken van winst
  5. junior192 7 oktober 2022 13:35
    quote:

    Cerburus schreef op 7 oktober 2022 11:26:

    Jaapaap, volgens mij gaan we het nooit eens worden maar een inhoudelijke discussie is altijd prettig.

    Ik heb het niet alleen over Bpost maar ik heb het over de hele markt en PostNl is gewoonweg de grootste underperformer in deze markt, in ieder geval t/m Q2 cijfers en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit in Q3 veranderd. je ziet in de thuismarkten (BE/NL) Bpost en DHL marktaandeel winnen. Nog 2 jaar en we zijn gewoonweg niet meer marktleider in NL en de opmars is belgie is gestuit. Dat de hele markt nu krimpt door de corona piek van vorig jaar en de ecomomische omstandigheden tja daar heeft een ieder mee te maken.

    Daarom focus ik ook zo op marktaandeel, als de economie weer hersteld is dit gewoon de pijler van eventuele groei en herstel en daar verliest PostNl gewoon terrein. In de kern is postnl gewoonweg te duur, en dan krijgen ze van Nederlandse overheid (ja ook PostNL heeft een voordeeltje) ook nog 21% korting (geen BTW) op brieven en normale pakketten < 5 kilo. Desondanks zie je dat DHL wel marge maakt (in de Benelux) en PostNL nagenoeg niet terwijl de prijszetting na de 15% verhoging van DHL dit jaar vrijwel identiek is. het kostenniveau per pakket ligt bij PostNL een stuk hoger dan de voornaamste concurrenten. Dat maakt me zorgen en is ook niet zo 1,2,3 op te lossen.

    Waar ik me bij postNL dit jaar met name aan erger het gemak waarmee er met de outlook wordt gespeeld, en telkens marktomstandigheden als primaire reden wordt aangegeven. Het zegt toch al veel dat menig langer zittend forumlid hier betere voorspellingen neerlegt dan onze CFO, rocket science? nee gewoonkijkend naar de markt en dat vertalen richting PostNL en wat de reden ook, het doet af aan de betrouwbaarheid van de outlook en dus ook aan het vertrouwen in de markt van dit aandeel. Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat nu in Q3 ook de concurrenten met neerwaartse Outlook aanpassingen gaan komen, dat kan in mijn ogen niet anders. Tot op heden alleen fedex, de rest van de partijen hebben het dalende volume op kunnen vangen door prijsverhogingen, iets waar PostNl niet toe in staat is, maar daar zal de rek ook een keer uit zijn.
    Dus nog meer reden voor consolidatie , als je het alleen niet meer red
  6. ebub 7 oktober 2022 13:56
    quote:

    silverbullet schreef op 7 oktober 2022 11:50:

    POSTNL legt op de pijnbank en blijft nog wel ff financieel geblesseerd.
    Het is nog steeds een overheids instantie overladen met perstoneelkosten die ook compensatie willen zien voor de hoge inflatie, daarbovenop komt alle transport en energiekosten en als nekslag de terugloop in omzet.
    Alles wat meezat gedurende corona en POSTNL uit het dal heeft getrokken met bergen geld verdienen is simpelweg niet juist besteed of verkwanseld.
    En wie geloof er nu in een opsplitsing van een overheids instantie gaat gebeuren wens ik veel fantasie het gaat hier om de eerste plaats om de werkgelegenheid en ambtelijke infrastructuur denken als drijfveer van bedrijfsvoering en niet het maken van winst
    ze moeten 200 mln van de staat eisen daar ze de prijzen van de post niet mochten verhogen. nu zitten ze met de gebakken peren
  7. jaapaap 7 oktober 2022 14:29
    quote:

    Cerburus schreef op 7 oktober 2022 11:26:

    Jaapaap, volgens mij gaan we het nooit eens worden maar een inhoudelijke discussie is altijd prettig.

    Ik heb het niet alleen over Bpost maar ik heb het over de hele markt en PostNl is gewoonweg de grootste underperformer in deze markt, in ieder geval t/m Q2 cijfers en ik heb geen reden om aan te nemen dat dit in Q3 veranderd. je ziet in de thuismarkten (BE/NL) Bpost en DHL marktaandeel winnen. Nog 2 jaar en we zijn gewoonweg niet meer marktleider in NL en de opmars is belgie is gestuit. Dat de hele markt nu krimpt door de corona piek van vorig jaar en de ecomomische omstandigheden tja daar heeft een ieder mee te maken.

    Daarom focus ik ook zo op marktaandeel, als de economie weer hersteld is dit gewoon de pijler van eventuele groei en herstel en daar verliest PostNl gewoon terrein. In de kern is postnl gewoonweg te duur, en dan krijgen ze van Nederlandse overheid (ja ook PostNL heeft een voordeeltje) ook nog 21% korting (geen BTW) op brieven en normale pakketten < 5 kilo. Desondanks zie je dat DHL wel marge maakt (in de Benelux) en PostNL nagenoeg niet terwijl de prijszetting na de 15% verhoging van DHL dit jaar vrijwel identiek is. het kostenniveau per pakket ligt bij PostNL een stuk hoger dan de voornaamste concurrenten. Dat maakt me zorgen en is ook niet zo 1,2,3 op te lossen.

    Waar ik me bij postNL dit jaar met name aan erger het gemak waarmee er met de outlook wordt gespeeld, en telkens marktomstandigheden als primaire reden wordt aangegeven. Het zegt toch al veel dat menig langer zittend forumlid hier betere voorspellingen neerlegt dan onze CFO, rocket science? nee gewoonkijkend naar de markt en dat vertalen richting PostNL en wat de reden ook, het doet af aan de betrouwbaarheid van de outlook en dus ook aan het vertrouwen in de markt van dit aandeel. Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat nu in Q3 ook de concurrenten met neerwaartse Outlook aanpassingen gaan komen, dat kan in mijn ogen niet anders. Tot op heden alleen fedex, de rest van de partijen hebben het dalende volume op kunnen vangen door prijsverhogingen, iets waar PostNl niet toe in staat is, maar daar zal de rek ook een keer uit zijn.
    altijd leuk, goed onderbouwde discussies

    andere partijen zoals DHL betalen ook geen btw, dus niet alleen postnl.
    dhl probeert marktaandeel te winnen en ziet zijn rendement fors naar beneden gaan, maar dit zal mogen van moeder DP/DHL, immers de thuismarkt post levert een hoge winstbijdrage, een winst per kwartaal waar je PostNL in 1x van de markt kan halen/kopen.
    -Thuismarkt Duitsland is door Bundesfinanzambt dichtgetimmerd
    -DP Laposte 100% staatsbedrijf
    -Bpost leeft van de overheids-subsidies zoals pensioenen en 240 miljoen per jaar steun

    Dat PostNL in Belgie niet of nauwlijks groeit, raadt je de koekkoek, met dank aan de onderzoeksrechter en de deelregering met mevr de Sutter voorop.

    Ja het is PostNL als eerste geweest die met de winstwaarschuwing kwam en een 2e eroverheen.
    Fedex volgde, de rest zal moeten volgen,

    Ik wil het nog wel een keer aanhalen, in de tijd vanTNTPost wilde ups minimaal 45 dollar voor 1 aandeel TNTPost betalen, hetgeen door Hommen en Peter Bakker terzijde is geschoven als niet acceptabel. Nou de rest is geschiedenis met ontbinding Post en TNT

    Met alle winstberekeningen ten spijt, resultaat PostNL zou minimaal 300 miljoen en max 500 miljoen hoger uitvallen wanneer de staat der Nederlanden de pensioenbetalingen zou doen.
    De bijstortingen in de afgelopen 4 jaar zouden hiervan nog eens 400 miljoen toevoegen.

    Vandaar dat ik roep 1 europa, met het eigenbelang van een land voorop.

    Gisterenavond gekeken, gas genoeg, alleen Frankrijk wil de pijplijn uit Spanje vandaan niet verlengen/aansluiten op het europese netwerk.
    en de gekke henkies in Nederland maar afdragen

    Ik zou willen eidigen, je ziet het pas als je het door hebt en snapt. Maar Cerberus we gaan een bakkie pleur drinken op de AvA dat staat!!

  8. forum rang 5 Jestbread 7 oktober 2022 14:52
    Jij draait het om. PostNL kwam als eerste en tweede omdat zij ook de enige waren waarbij het al meer dan belabberd ging. DP had fantastische resultaten en ook Bpost virl alles mee. Je doet het voorkomen als het een prestatie is en een klop op de schouder waard dat ze het eerst zeiden.
  9. Catalina 7 oktober 2022 15:00
    Het lijkt mij evident dat Post NL teruggaat naar rond de €1 maar daar hebben we vaker gestaan. Als we deze crisis met zijn allen weten te beslechten kan er heus wel weer een opwaartse trend ontstaan. Helaas is de bodem voorlopig nog lang niet in zicht. De gehele AEX lijdt daar onder en als je wordt geschoren moet je stilzitten.
  10. forum rang 4 Brimily 7 oktober 2022 15:03
    quote:

    Catalina schreef op 7 oktober 2022 15:00:

    Het lijkt mij evident dat Post NL teruggaat naar rond de €1 maar daar hebben we vaker gestaan. Als we deze crisis met zijn allen weten te beslechten kan er heus wel weer een opwaartse trend ontstaan. Helaas is de bodem voorlopig nog lang niet in zicht. De gehele AEX lijdt daar onder en als je wordt geschoren moet je stilzitten.
    nog €0,08 dividend op €1,00 is wel mooi 8%
803 Posts
Pagina: «« 1 ... 3 4 5 6 7 ... 41 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.