Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 333 334 335 336 337 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. FozzieBearBull 7 september 2022 10:25
    quote:

    mirjam schreef op 7 september 2022 09:52:

    Te verwerken kas staat nu weer op 0. Zucht...
    Ja, hier ook op nul op alledrie de rekeningen. Vaag verhaal dus van die support medewerker. En rommelig, die kasmutaties, want ik zie ook niks terug in gedeelte 'Transacties', wat je dan wel zou verwachten.

    Ik hou de kas goed in de gaten de komende tijd. Anders maar weer een supportcall maken.
  2. forum rang 6 marique 7 september 2022 15:40
    quote:

    marique schreef op 27 augustus 2022 19:16:

    Ron Kerstens schreef op 27 augustus 2022 17:07:
    Wat betreft dividendbelasting: Bij Saxo kan je gewoon een form invullen, net als bij Binck, waardoor ze inderdaad slechts 12,8% inhouden, dat werkt zowaar goed.

    Nou, bij mij nog niet, terwijl alle benodigde gegevens al lang bij Saxo zijn en goed bevonden.
    Nog maar weer eens een ticket er aan besteden.
    Vervolg:

    Die regeling liep dus gesmeerd bij Binck, totdat ... Saxo het zaakje overnam.
    Eerstvolgende dividenduitkering dus -30%. Ticket naar Saxo met klacht. Excuusmail retour dat zulks aan de aandacht was ontsnapt en of ik maar opnieuw de aanvraag wilde doen. Oké, ben de beroerdste niet. Nieuwe aanvraag ingediend, loopt via Nederlandse én Franse Belastingdienst, en na retourontvangst met handtekeningen en al opgestuurd naar Saxo. Antwoord: alles in goede orde ontvangen en actie belastingvermindering wordt in werking gesteld. En ik zou nog nader bericht ontvangen.

    Wekenlang niks gehoord en dus maar weer aan de bel getrokken. Antwoord: geen aanvraag van mij ontvangen.
    Gelukkig was ik wantrouwend genoeg geweest om betreffende ticket- en mailwisseling te bewaren. Dus die maar weer als bewijs naar Saxo teruggestuurd. Antwoord: excuus voor het misverstand en de zaak wordt in werking gesteld. En, zo werd mij beloofd, ik hoef verder niks meer te doen want alles wordt nu goed geregeld.

    Nou, dat laatste zinnetje neemt mijn wantrouwen niet weg. Eerst zien, dan geloven.

    NB
    Overal worden fouten gemaakt, dat is nu eenmaal zo. Je moet dus zelf als belegger erop attent zijn. Maar eigenlijk zou dat niet mogen gebeuren. Saxo vraagt een service fee voor haar diensten. Dan moet die service ook worden waargemaakt.
  3. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 8 september 2022 08:03
    @Marique

    Ik ben met hetzelfde bezig; vorige week ruim een kwartier in de wacht gehangen om alleen loze toezeggingen en een niet nagekomen terugbelbelofte te krijgen omtrent correctie eerder teveel ingehouden dividendbelasting. Ik zal nu spoedig overgaan tot ingebrekestelling. Jammer dat het allemaal zo moet.
  4. forum rang 7 Ron Kerstens 8 september 2022 09:30
    @marique Ik heb dezelfde procedure gevolgd maar heb de door de Nederlandse belastingdienst ondertekende papieren gescand en vervolgens geüpload via een service ticket naar Saxo. Daar kreeg ik binnen een dag de bevestiging van dat de treaty forms verwerkt zijn, in april dacht ik. Ik heb bij jou de indruk dat je ze opgestuurd hebt via de post ?

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen Franse dividenden sindsdien ontvangen heb en kan dus niet beoordelen of het echt werkt. Er is wel een dividend van begin april met terugwerkende kracht gecorrigeerd.
  5. forum rang 6 marique 8 september 2022 09:50
    @Ron Kerstens,
    Alleen het opsturen naar de Nederlandse Belastingdienst per post.
    Na terugontvangst gescand en als bijlage bij een ticket geupload naar Saxo.
    Is daar in goede orde ontvangen. Maar achteraf bleek dus dat de verwerking ervan niet heeft plaats gevonden.

    Probleem is, denk ik, dat de betreffende administratiemedewerkers dol worden van het herstellen van alle fouten die worden gemaakt. Die komen gewoon niet toe aan het normale administratieve werk.
    Kan ook zijn dat Saxo totaal niet bekend is met de onderhavige procedure. Misschien te lastig/tijdrovend?
    Niet voor niets dat de meeste brokers weigeren deze service te verlenen. En de weinige bedrijfjes (?) die dat wel voor je willen doen rekenen zo'n schandalig hoge fee, dat je er als kleine of gemiddelde belegger gewoon niet aan begint.

    Terzijde, VanEck/Think heeft voor enkele etf's een prima regeling getroffen met de Duitse Belastingdienst. En vermoedelijk ook met de Belastingdiensten van nog enkele Europese landen. Hoeven de beleggers in deze etf's zelf niets voor te doen. Het kan dus wél eenvoudig.
  6. forum rang 7 ffff 8 september 2022 12:49
    Antwoord: geen aanvraag van mij ontvangen........... Was het antwoord dat Marique van Saxo onting. Lees de prachtige postings hierboven!

    Dat antwoord van SAXO is een klassieker in de bank- en fiscale wereld. Jullie moeten mij maar op mijn woord geloven dat ik dat antwoord, vroeger, dus pakweg meer dan 7 jaar geleden regelmatig ontving als er een vervelende herstelklus in de lucht hing. Wat is er dan niet gemakkelijker om te beweren dat je geen klacht of schrijven hebt ontvangen.

    Vandaar dat ik al jaaaaaren in de KK van IEX post: Als je iets redelijk belangrijks te melden heb, DOE DIE BRIEF DAN ALTIJD AANGETEKEND Er gaat bij mij geen enkele brief mijn kantoor uit of die brief is aangetekend als het naar een bank of fiscale instantie is. Dat helpt echt......al hebben ze altijd nog een uitvlucht......IN de aangetekende brief zat niet het juiste formulier.....En zo kunnen ze dus, fiscale instanties in dit geval, toch nog je aangetekende papperassen terugsturen.....

    Ik heb het gevoel. niets meer dan dat, dat " AANTEKENEN" helpt, al is het geen garantie dat ze reageren. Zelfs één keer meegemaakt dat men beweerde geen aangetekende brief gekregen te hebben. Natuurlijk altijd bij HUN zware tekortkomingen.

    Ik ben, zoals ik al wist, niet de enige met " problemen" met reacties op je brieven. Geeft een heel klein beetje steun te lezen dat je niet de enige bent.

    Peter
  7. Fortuno 9 september 2022 17:25
    Te belachelijk voor woorden SAXO Bank!

    Nu al 1 ½ week bezig om SAXO een administratieve fout te laten herstellen. Een fusie. Voor aandelen van beursgenoteerd bedrijf A zou ik aandelen van beursgenoteerd bedrijf B terugkrijgen. Saxo neemt echter niet bestaande aandelen van bedrijf B in mijn portefeuille op.

    Foutje, kwestie van een niet bestaande fondscode intypen. Kan gebeuren. Voor tienduizenden euro’s in een niet bestaand iets uitgereikt krijgen, waar je geen kant mee op kunt, want zo’n beursnotering bestaat niet. Zo opgelost denk je, even bellen.

    Gelukkig, ze zullen het snel oplossen! Radiostilte. Even chatten dan maar. Niets van mijn probleem bekend. Maar, ze geven het door aan de juiste afdeling. Radiostilte. Shit, tienduizenden euro’s die geblokkeerd zijn in het huidige beursklimaat, voelt niet lekker.
    Toch maar even support ticket aanmaken. Mensen, los het op, want dadelijk lijd ik schade en wat dan? Gelukkig, wordt binnenkort opgelost. Radiostilte.

    Nou, een klacht bij de klachtenafdeling dan maar. Oh, die komen er op korte termijn op terug. Radiostilte.

    Dan maar weer eens gebeld naar support over de status. Doen jullie nog iets, zo moeilijk is het toch niet? Het gaat niet om drie dubbeltjes. Ja, maar mijnheer u heeft een klacht ingediend en dan gaan we als eerste de klacht onderzoeken en dan ondernemen we eventueel actie. Maar wacht eens even…daar ging mijn klacht nu juist precies om, dat jullie niets doen! Dus, als ik een klacht indien dat er niets gebeurt, dan is het effect dat er dan zeker helemaal niets meer gebeurt? Is Saxo collectief op het achterhoofd gevallen?

    Kortom, bijzonder slechte support, moeilijk bereikbaar, er worden toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen en/of er wordt niets aan het werkelijke probleem gedaan terwijl er buiten de obligate ontvangstbevestigingen niet wordt gecommuniceerd. Jammer, dat ik zo negatief over dit aspect moet zijn, want het handelsplatform is verder prima.
  8. forum rang 6 MOEdig Voorwaarts 9 september 2022 17:50
    quote:

    Fortuno schreef op 9 september 2022 17:25:

    Kortom, bijzonder slechte support, moeilijk bereikbaar, er worden toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen en/of er wordt niets aan het werkelijke probleem gedaan terwijl er buiten de obligate ontvangstbevestigingen niet wordt gecommuniceerd. Jammer, dat ik zo negatief over dit aspect moet zijn, want het handelsplatform is verder prima.
    Klinkt inderdaad als het Saxo zoals ik het ook heb leren kennen.

    Sterkte en een prettig weekend!
  9. forum rang 6 graham20 9 september 2022 22:07
    quote:

    Fortuno schreef op 9 september 2022 17:25:

    Te belachelijk voor woorden SAXO Bank!

    Nu al 1 ½ week bezig om SAXO een administratieve fout te laten herstellen. Een fusie. Voor aandelen van beursgenoteerd bedrijf A zou ik aandelen van beursgenoteerd bedrijf B terugkrijgen. Saxo neemt echter niet bestaande aandelen van bedrijf B in mijn portefeuille op.

    Foutje, kwestie van een niet bestaande fondscode intypen. Kan gebeuren. Voor tienduizenden euro’s in een niet bestaand iets uitgereikt krijgen, waar je geen kant mee op kunt, want zo’n beursnotering bestaat niet. Zo opgelost denk je, even bellen.

    Gelukkig, ze zullen het snel oplossen! Radiostilte. Even chatten dan maar. Niets van mijn probleem bekend. Maar, ze geven het door aan de juiste afdeling. Radiostilte. Shit, tienduizenden euro’s die geblokkeerd zijn in het huidige beursklimaat, voelt niet lekker.
    Toch maar even support ticket aanmaken. Mensen, los het op, want dadelijk lijd ik schade en wat dan? Gelukkig, wordt binnenkort opgelost. Radiostilte.

    Nou, een klacht bij de klachtenafdeling dan maar. Oh, die komen er op korte termijn op terug. Radiostilte.

    Dan maar weer eens gebeld naar support over de status. Doen jullie nog iets, zo moeilijk is het toch niet? Het gaat niet om drie dubbeltjes. Ja, maar mijnheer u heeft een klacht ingediend en dan gaan we als eerste de klacht onderzoeken en dan ondernemen we eventueel actie. Maar wacht eens even…daar ging mijn klacht nu juist precies om, dat jullie niets doen! Dus, als ik een klacht indien dat er niets gebeurt, dan is het effect dat er dan zeker helemaal niets meer gebeurt? Is Saxo collectief op het achterhoofd gevallen?

    Kortom, bijzonder slechte support, moeilijk bereikbaar, er worden toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen en/of er wordt niets aan het werkelijke probleem gedaan terwijl er buiten de obligate ontvangstbevestigingen niet wordt gecommuniceerd. Jammer, dat ik zo negatief over dit aspect moet zijn, want het handelsplatform is verder prima.
    Welke fondsen zijn A en B???
  10. Ruud, Frankrijk 12 september 2022 01:30
    quote:

    Fortuno schreef op 9 september 2022 17:25:

    Te belachelijk voor woorden SAXO Bank!

    Zo zal het bij mij dan ook wel gaan dan.

    HL heeft AXU overgenomen, een paar dagen geleden.

    Saxo meldde dat in het kader van CA, een beetje laat en naar later bleek krijgen ze dat soort info uit een "publikatie".

    Niets gezien onder CA en dus maar eens gevraagd of ze me gaan melden dat ik kan stemmen.
    Later heb ik ze daar nog eens aan herinnerd.

    Nooit meer wat van gehoord. Het is afgerond en dat is OK.

    Bij mij speelt nu ook het geval, door anderen reeds eerder genoteerd, dat van de tweede rekeninghouder de gegevens ontbreken. Dat zal hier dus ook wel weer fout gaan.
    Never a dull moment with Saxo.

    Wel ben ik blij dat ik vandaag het "Nationaal Beleggersonderzoek 2022" heb mogen invullen.
    Dat kwam precies op tijd.
  11. forum rang 6 TonyX 12 september 2022 09:13
    quote:

    Ruud, Frankrijk schreef op 12 september 2022 01:30:

    [...]

    Bij mij speelt nu ook het geval, door anderen reeds eerder genoteerd, dat van de tweede rekeninghouder de gegevens ontbreken. Dat zal hier dus ook wel weer fout gaan.
    Never a dull moment with Saxo.

    Die vraag heb ik ook gekregen en die heb ik beantwoord met "dat er geen mutaties hebben plaatsgevonden in de gegevens die bij hun al sinds jaar en dag in hun Binck administratie vastgelegd liggen."

    Niets meer gehoord nadien.
  12. forum rang 7 A3aan 12 september 2022 21:36
    quote:

    Tony B schreef op 12 september 2022 09:13:

    [...]

    Die vraag heb ik ook gekregen en die heb ik beantwoord met "dat er geen mutaties hebben plaatsgevonden in de gegevens die bij hun al sinds jaar en dag in hun Binck administratie vastgelegd liggen."

    Niets meer gehoord nadien.
    Ook ik kreeg die vraag en verwezen dat de gegevens al jaren bekend zijn bij Binck Bank. Ook niets meer gehoord. Is ook niet nodig omdat alle stortingen en terugbetalingen plaats vinden via ING en die bank controleert alles. Ik vraag mij af wat ze moeten met al die gegevens en wat ze er mee doen. Gewezen op privacy wet en dat ze het verder niets aangaat hoe mijn en/of rekening gebruikt wordt.
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 333 334 335 336 337 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.