Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   0,000   (0,00%) Dagrange 1,013 - 1,029 1.544.451   Gem. (3M) 1,6M

PostNL november 2021 - Black Monday in aankomst

3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 198 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jestbread 25 augustus 2022 16:47
    quote:

    Cerburus schreef op 25 augustus 2022 15:15:

    ik zie dat ze bij iex inmiddels postnl ook al zien als potentieel te splitsen bedrijf brieven (staat) - Pakketten (hoogste bieder)
    Lijkt me toch uitgesloten onder onze roergangster die juist de afgelopen jaren volledig heeft geïnvesteerd in de 1 PostNl gedachte.
    Ze gaat toch wel een keer weg?
  2. forum rang 5 gpjf 25 augustus 2022 16:47
    Verhagen anticipeert op samenwerking in welke vorm dan ook met Bpost .Ook hiermee laat ze weer zien de hele situatie in België volkomen verkeerd te hebben ingeschat . Wel of niet terecht maar ze haalt gewoon bakzeil. Het wordt een grote sociale werkplaats. Ik ben buitengewoon benieuwd waar dit naar toe gaat.
  3. forum rang 6 prinszicht 25 augustus 2022 20:33
    quote:

    win some... schreef op 25 augustus 2022 15:37:

    Duizenden pakketbezorgers extra in dienst bij PostNL
    Zoveel mogelijk mensen met een vast dienstverband

    25 augustus 2022 15:00

    Den Haag, 25 augustus 2022 - PostNL neemt de komende jaren duizenden pakketbezorgers extra zelf in dienst. Het bedrijf geeft daarmee een impuls aan drie cruciale elementen van zijn werkwijze: zoveel mogelijk vaste dienstverbanden, duurzame samenwerkingsverbanden en klimaatvriendelijke bezorging. Het doel is dat op termijn minimaal de helft van alle pakketten in Nederland wordt bezorgd door pakketbezorgers die in dienst zijn bij PostNL. Dat zijn nu 1.900 mensen en dat gaat naar ongeveer 6.000. Bezorgondernemers worden actief gestimuleerd om te groeien om verdere professionalisering en verduurzaming mogelijk te maken. Ook voor pakketbezorgers die bij bezorgondernemers werken, is en blijft een dienstverband de standaard.
    PDF infographic (NL)

    Herna Verhagen, CEO van PostNL: “Als grootste post- en pakkettenbedrijf van Nederland zijn we ons bewust van onze maatschappelijke rol en verantwoordelijkheid. We zijn een goede en sociale werk- en opdrachtgever en nemen het voortouw waar we kunnen. Dat doen we al jaren. Vandaag maken we bekend dat we naar zo’n 6.000 pakketbezorgers met een vast dienstverband bij PostNL willen en verdere verbeteringen aanbrengen in onze samenwerkingsverbanden met bezorgondernemers.”

    Zo veel mogelijk vaste dienstverbanden
    De komende jaren neemt PostNL duizenden pakketbezorgers extra zelf in dienst. Zodat op termijn minimaal de helft van alle pakketten bezorgd wordt door pakketbezorgers die in dienst zijn bij PostNL. Om goed in te kunnen spelen op de ontwikkelingen in de post- en pakkettenmarkt moet PostNL zich steeds aanpassen. Dat vraagt om investeringen in innovatie en duurzaamheid, maar ook in goed werk- en opdrachtgeverschap. Zo kregen alle zzp’ers in 2015 het aanbod om bij PostNL in vaste dienst te komen, is een cao de standaard voor alle mensen die bij en voor het bedrijf werken en krijgen alle postbezorgers direct een vast contract. Ook werkt PostNL nauw samen met sociale werkplaatsen in het hele land om werk te bieden aan zo’n 1.600 mensen met een afstand tot arbeidsmarkt.

    Duurzame samenwerkingsverbanden
    De structurele groei in de pakkettenmarkt, de verwachte maatschappelijke ontwikkelingen en veranderingen op het gebied van arbeid en duurzaamheid, vragen ook om aanpassingen in de samenwerking met bezorgondernemers. PostNL streeft naar duurzame samenwerkingsverbanden en is blij met de ruim 500 bezorgondernemers, waarmee jarenlang naar wederzijdse tevredenheid samen wordt gewerkt. PostNL gaat hen stimuleren en ondersteunen om verder te groeien en op grotere schaal te werken. Omdat grotere ondernemers robuuster en wendbaarder zijn, meer tijd hebben voor hun bedrijfsvoering en meer financiële armslag hebben voor investeringen in duurzaamheid.

    Klimaatvriendelijke bezorging
    PostNL heeft ambitieuze doelstellingen op het gebied van klimaat en werkt toe naar uitstootvrije bezorging in de last mile in 2030. Grotere bedrijven hebben meer armslag om te investeren in elektrisch vervoer, laadinfrastructuur en andere klimaatvriendelijke maatregelen. Om ook bezorgondernemers in staat te stellen om te verduurzamen is groei dus noodzakelijk. Daarnaast vergoedt PostNL de extra kosten voor een elektrische pakketbus en is er een eenmalige bonus van € 2.000 beschikbaar per bestelde elektrische pakketbus in 2022.

    www.postnl.nl/over-postnl/pers-nieuws...

    Wie zal dat betalen?
    Zoete, lieve Hernaatje,
    Wie zal dat betalen?
    Zoete, lieve meid.

    De aandeelhouders, zoals altijd
    Zoete, lieve Hernaatje,
    De aandeelhouders, zoals altijd
    Zoete, lieve meid.

    Tis net als zwaar tafelen. Als alle spijzen en dranken zijn geconsumeerd, komt er altijd wel 1 stevige wind boven drijven. En zoals mij opvalt in deze, lijkt het een jaarlijks terugkerend patroon. Het moet de geur hebben van strategie, maar is meestal een losse flodder. Lees de berichten eens van vorig jaar. Toen was het digitalisering. Met een nieuw aangestelde CTO of CIO. En miljoenen aan budget. Wat is er van over? Nada en niets….. nu hebben we een nieuw offensief. Vaste krachten en groen. Veelal uit defensieve overwegingen. Ten einde raad. Het zal de koers veel goed doen. Not!
  4. forum rang 5 Boeren verstand 25 augustus 2022 21:42
    quote:

    prinszicht schreef op 25 augustus 2022 20:33:

    [...]

    Tis net als zwaar tafelen. Als alle spijzen en dranken zijn geconsumeerd, komt er altijd wel 1 stevige wind boven drijven. En zoals mij opvalt in deze, lijkt het een jaarlijks terugkerend patroon. Het moet de geur hebben van strategie, maar is meestal een losse flodder. Lees de berichten eens van vorig jaar. Toen was het digitalisering. Met een nieuw aangestelde CTO of CIO. En miljoenen aan budget. Wat is er van over? Nada en niets….. nu hebben we een nieuw offensief. Vaste krachten en groen. Veelal uit defensieve overwegingen. Ten einde raad. Het zal de koers veel goed doen. Not!
    Yep... en die vaste krachten zijn bedoeld voor die enorme volumegroei die PNL verwacht. Maar nu even niet.
  5. forum rang 5 gpjf 25 augustus 2022 22:11
    quote:

    prinszicht schreef op 25 augustus 2022 20:33:

    [...]

    Tis net als zwaar tafelen. Als alle spijzen en dranken zijn geconsumeerd, komt er altijd wel 1 stevige wind boven drijven. En zoals mij opvalt in deze, lijkt het een jaarlijks terugkerend patroon. Het moet de geur hebben van strategie, maar is meestal een losse flodder. Lees de berichten eens van vorig jaar. Toen was het digitalisering. Met een nieuw aangestelde CTO of CIO. En miljoenen aan budget. Wat is er van over? Nada en niets….. nu hebben we een nieuw offensief. Vaste krachten en groen. Veelal uit defensieve overwegingen. Ten einde raad. Het zal de koers veel goed doen. Not!
    Niet zo somber Prinszicht hahaha, het tij zal eeeeeennnssss keren! Nee je hebt gelijk, nog nooit zo’n CEO mee gemaakt die zo loopt te klooien. Ze zal toch wel een keer opsodemieteren, excusez le mot.
  6. forum rang 6 prinszicht 26 augustus 2022 07:03
    quote:

    gpjf schreef op 25 augustus 2022 22:11:

    [...]

    Niet zo somber Prinszicht hahaha, het tij zal eeeeeennnssss keren! Nee je hebt gelijk, nog nooit zo’n CEO mee gemaakt die zo loopt te klooien. Ze zal toch wel een keer opsodemieteren, excusez le mot.
    Het was niet somber bedoeld. Het deed me ergens aan herinneren. En dergelijke updates van de ceo zijn zeldzaam. Dus moet je ze koesteren en uitknippen voor het plakboek.

    Maar lees het nog een keer terug. Ik vergeleek het met een losse flodder. Maar kreeg een andere ingeving. Iets met een sessie op de hei, een team (met weer nieuwe mensen) en een parttime ceo die er tot haar eigen ongenoegen deel moet nemen. Post-its, een strateeg van McKinsey om te begeleiden, start om 9:00 (een keer vroeg uit bed) en om 16:00 moet er een plan liggen. Een plan wat niet echt een plan is, of een ambitie. Maar een samenraapsel van kreten. Nog even stemmen. En ja, ze kunnen bij McKinsey 3 weken met 6 consultants aan de slag. Tadaa!

    Groen, vaste contracten en….betere samenwerking met klanten. In andere woorden. Ik heb namelijk ervaring. Mondige zelfstandigen die gaan winkelen bij de logistiek partners voor hogere inkomsten. Een probleem. Betere samenwerking om het ongenoegen tav dienstverlening te adresseren alsmede om de eigen bezorgservice van de grote jongens te ondervangen. Een probleem. Groen. Een vaste afschrijfpost. Een zegen voor Jantje.
  7. forum rang 6 prinszicht 26 augustus 2022 11:30
    De Tsjechische sfinx gaat door met kopen bij RM. Waarom ook niet!?

    Dezelfde sfinx heeft hier ergens tussen de 25 en 29,9 procent. Het zal niet zijn om de briefjes te kunnen blijven bezorgen. Hij gebruikt de hefboom van de briefjes, om de pakketbusiness naar zich toe te trekken. Wetende dat parcel business een multiple op de beurs doet van 12 keer de winst. Of veel meer als je pizza’s ipv dozen rondbrengt. En de briefjes vaak maar 4 tot 6 doen.

    Dus de oude postbezorgers met substantieel belang in pakketten, hebben eigenlijk alleen baat bij splitsen. Wat ze niet willen. En daar kun je dus handig op in spelen door een samenwerking aan te gaan met de shorts. Je zet alles onder druk en koopt zo nu en dan bij. Als het mt stop je de kop in het zand door net te doen alsof de sfinx niet bestaat.

    Hierbij is de koers uiteindelijk van ondergeschikt belang. Geen middel tot bescherming tegen assertieve miljardairs. Bij een eerste poging tot consolidatie werp je een muur op onder de noemer meer op eigen kracht.
  8. ebub 26 augustus 2022 12:18
    quote:

    prinszicht schreef op 26 augustus 2022 11:30:

    De Tsjechische sfinx gaat door met kopen bij RM. Waarom ook niet!?

    Dezelfde sfinx heeft hier ergens tussen de 25 en 29,9 procent. Het zal niet zijn om de briefjes te kunnen blijven bezorgen. Hij gebruikt de hefboom van de briefjes, om de pakketbusiness naar zich toe te trekken. Wetende dat parcel business een multiple op de beurs doet van 12 keer de winst. Of veel meer als je pizza’s ipv dozen rondbrengt. En de briefjes vaak maar 4 tot 6 doen.

    Dus de oude postbezorgers met substantieel belang in pakketten, hebben eigenlijk alleen baat bij splitsen. Wat ze niet willen. En daar kun je dus handig op in spelen door een samenwerking aan te gaan met de shorts. Je zet alles onder druk en koopt zo nu en dan bij. Als het mt stop je de kop in het zand door net te doen alsof de sfinx niet bestaat.

    Hierbij is de koers uiteindelijk van ondergeschikt belang. Geen middel tot bescherming tegen assertieve miljardairs. Bij een eerste poging tot consolidatie werp je een muur op onder de noemer meer op eigen kracht.
    ok het zal wel. wat denk je dan van de koers over een jaar of over 2 jaar of over 3 jaar
  9. forum rang 6 prinszicht 27 augustus 2022 16:30
    www.foxbusiness.com/markets/fedex-cut...

    Waarom? Daarom! 6.000 pakketbezorgers in dienst. Het klinkt zo idyllisch. Maar ik gaf het van de week al aan. Subcontractors en/of brokers eisen compensatie voor inflatie. De tarieven moeten omhoog. Het wordt een hete herfst en winter….
3.946 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 198 »» | Laatste |Omhoog ↑