Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 329 330 331 332 333 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 rationeel 18 augustus 2022 19:01
    quote:

    josti5 schreef op 18 augustus 2022 14:15:

    Nu heeft Saxo opeens de gegevens van mijn echtgenote, 2e rekeninghouder, weer niet, terwijl die gegevens vanaf Alex, via Binck, toch echt bij Saxo terecht gekomen moeten zijn.
    Kopietje zus, formuliertje zo...
    Misschien mist de trouwfoto;)
  2. Ruud, Frankrijk 18 augustus 2022 23:53
    quote:

    josti5 schreef op 18 augustus 2022 14:15:

    Nu heeft Saxo opeens de gegevens van mijn echtgenote, 2e rekeninghouder, weer niet, terwijl die gegevens vanaf Alex, via Binck, toch echt bij Saxo terecht gekomen moeten zijn.
    Kopietje zus, formuliertje zo...
    Ja, bij mij hetzelfde.

    Nu is dat beleggen een beetje mijn ding en mijn echtgenote wil liever niet haar "unieke" emailadres aan Saxo geven.
    Zij wil niet garanderen dat eventuele belangrijke berichten op tijd bij "de beheerder van het account" terecht komen.
    Nu moeten we eerst maar eens uitzoeken of mijn emailadres voldoet.
    Misschien wordt het anders een "one time only" gratis account van Google of zo.
    Die vier weken zullen wel niet genoeg zijn en wat dan?
    We gaan het zien.
  3. forum rang 4 optietrader 19 augustus 2022 11:03
    quote:

    rationeel schreef op 19 augustus 2022 10:58:

    Div staat nu goed, maar met ingediend erbij.

    Wat is de procedure?

    Veel automatische handelingen?
    Krijg jij het dividend in cash en controleer je dat ook steeds in het rekening overzicht?
    Ik kan het maar slecht vinden, bij mij zijn er diverse corporate actions aangekondigd, maar ook diverse die daarna een oranje driehoek krijgen. Ik kan er geen touw aan vastknopen, ook mijn rekeningafschrift is daar zeer onduidelijk in.
  4. forum rang 7 rene l 19 augustus 2022 13:03
    quote:

    Ruud, Frankrijk schreef op 18 augustus 2022 23:53:

    [...]

    Nu is dat beleggen een beetje mijn ding en mijn echtgenote wil liever niet haar "unieke" emailadres aan Saxo geven.
    Zij wil niet garanderen dat eventuele belangrijke berichten op tijd bij "de beheerder van het account" terecht komen.
    Nu moeten we eerst maar eens uitzoeken of mijn emailadres voldoet.

    Ze gaan bij Saxo wel heel erg ver.

    Ik zie het probleem er niet van in dat bij de gegevens van je vrouw jouw eigen mailadres toegevoegd kan worden.
    En als ik je vrouw was en niks met beleggen had dan zou ik mijn eigen mailadres ook niet aan Saxo geven, het heeft namelijk geen enkele toegevoegde waarde en kan zelfs verwarring geven.
    Saxo bepaalt dit toch niet, en is het bovendien verplicht voor iederéén om een eigen mail adres te hebben, volgens mij niet.
    Je staat toch ook allebei ingeschreven op hetzelfde huisadres en wie maakt de post open, dat bepaalt Saxo ook niet.

    Ze zijn lekker bezig bij Saxo, en ze moeten ook oppassen dat ze met dit soort fratsen geen echtscheidingen gaan veroorzaken.

    Voor mij hebben ze al ellende genoeg veroorzaakt door het uitstekend functionerende Binck platform de nek om te draaien.
  5. forum rang 7 A3aan 19 augustus 2022 13:23
    quote:

    its all in the game schreef op 19 augustus 2022 11:03:

    [...]

    Krijg jij het dividend in cash en controleer je dat ook steeds in het rekening overzicht?
    Ik kan het maar slecht vinden, bij mij zijn er diverse corporate actions aangekondigd, maar ook diverse die daarna een oranje driehoek krijgen. Ik kan er geen touw aan vastknopen, ook mijn rekeningafschrift is daar zeer onduidelijk in.
    Zelf houd ik dagelijks mijn rekeningstand bij. Inderdaad goed opletten of Saxo geen fouten maakt of ineens kosten berekent die niet afgesproken zijn. Helaas kan ik ze niet voor 100% vertrouwen en dat is toch een bank onwaardig.
  6. toontjeavanti 19 augustus 2022 13:40
    Het rekening overzicht is bij SAXO een groot drama, doe steeds minder bij die club en zit eraan te denken om helemaal af te bouwen en dan een andere broker te nemen, heb al een account bij de Giro. Deze is qua rekeningoverzicht in ieder geval helder, bij Saxo is het allemaal vaag en moet je aan de hand van je transacties zelf gaan rekenen of het allemaal wel klopt.
  7. Bob de Bouwer 59 19 augustus 2022 13:56
    quote:

    A3aan schreef op 19 augustus 2022 13:23:

    [...]

    Zelf houd ik dagelijks mijn rekeningstand bij. Inderdaad goed opletten of Saxo geen fouten maakt of ineens kosten berekent die niet afgesproken zijn. Helaas kan ik ze niet voor 100% vertrouwen en dat is toch een bank onwaardig.
    Oei. Dat is nogal een uitspraak A3aan!
  8. forum rang 8 objectief 19 augustus 2022 14:18
    quote:

    A3aan schreef op 19 augustus 2022 13:23:

    [...]

    Zelf houd ik dagelijks mijn rekeningstand bij. Inderdaad goed opletten of Saxo geen fouten maakt of ineens kosten berekent die niet afgesproken zijn. Helaas kan ik ze niet voor 100% vertrouwen en dat is toch een bank onwaardig.
    Dat laatste zegt men wel van meer banken, terecht of onterecht.
  9. [verwijderd] 19 augustus 2022 15:53
    quote:

    rene l schreef op 19 augustus 2022 13:03:

    [...]

    Ze gaan bij Saxo wel heel erg ver.

    Ik zie het probleem er niet van in dat bij de gegevens van je vrouw jouw eigen mailadres toegevoegd kan worden.
    En als ik je vrouw was en niks met beleggen had dan zou ik mijn eigen mailadres ook niet aan Saxo geven, het heeft namelijk geen enkele toegevoegde waarde en kan zelfs verwarring geven.
    Saxo bepaalt dit toch niet, en is het bovendien verplicht voor iederéén om een eigen mail adres te hebben, volgens mij niet.
    Je staat toch ook allebei ingeschreven op hetzelfde huisadres en wie maakt de post open, dat bepaalt Saxo ook niet.

    Ze zijn lekker bezig bij Saxo, en ze moeten ook oppassen dat ze met dit soort fratsen geen echtscheidingen gaan veroorzaken.

    Voor mij hebben ze al ellende genoeg veroorzaakt door het uitstekend functionerende Binck platform de nek om te draaien.
    Ze is 2e rekening houder, dan is het toch niet vreemd dat Saxo wat gegevens vraagt
  10. forum rang 9 rationeel 20 augustus 2022 09:23
    quote:

    its all in the game schreef op 19 augustus 2022 11:03:

    [...]

    Krijg jij het dividend in cash en controleer je dat ook steeds in het rekening overzicht?
    Ik kan het maar slecht vinden, bij mij zijn er diverse corporate actions aangekondigd, maar ook diverse die daarna een oranje driehoek krijgen. Ik kan er geen touw aan vastknopen, ook mijn rekeningafschrift is daar zeer onduidelijk in.
    Volgorde:

    1: Naar Corporate Actions

    Kies de eerste in de rij: Dan zie je het aandeel.

    2: HUIDIG Daar zie je achter staan...i

    3: Druk op i en vul in....CASH 1 of STOCK 2

    Zet het aantal aandelen in het juiste vakje.

    Na verloop van tijd staat er ingediend.

    Als dat veranderd in geaccepteerd, is het klaar.

    HOOP JE:)

    Het belangrijke punt is dat het aantal juist moet staan op de expiratie datum.

    De keuze komt eigenlijk later pas, die moet pas bij het einde van de keuze data goed staan.

    Maar als je altijd cash wilt dan komt dat er automatisch te staan, als je dat zo ingevuld hebt.

    Ik hoop dat het zo lukt:)

    In het rekeningen overzicht komt het bedrag te staan, als er betaald is.
  11. forum rang 4 optietrader 20 augustus 2022 14:50
    quote:

    rationeel schreef op 20 augustus 2022 09:23:

    [...]

    Volgorde:

    1: Naar Corporate Actions

    Kies de eerste in de rij: Dan zie je het aandeel.

    2: HUIDIG Daar zie je achter staan...i

    3: Druk op i en vul in....CASH 1 of STOCK 2

    Zet het aantal aandelen in het juiste vakje.

    Na verloop van tijd staat er ingediend.

    Als dat veranderd in geaccepteerd, is het klaar.

    HOOP JE:)

    Het belangrijke punt is dat het aantal juist moet staan op de expiratie datum.

    De keuze komt eigenlijk later pas, die moet pas bij het einde van de keuze data goed staan.

    Maar als je altijd cash wilt dan komt dat er automatisch te staan, als je dat zo ingevuld hebt.

    Ik hoop dat het zo lukt:)

    In het rekeningen overzicht komt het bedrag te staan, als er betaald is.
    Dank voor de toelichting, ik heb direct na de overgang naar Saxo cash ingevuld, dat gaat wel goed.
    Ik doel op 2 zaken die me niet duideljk zijn:

    1) waarom staat er zovaak een oranje driehoek achter, hoe kan ik nog controleren of de corporate action wel of niet uitgevoerd is, omdat hij de ene keer goed staat en dan ineens staat er een paar dagen later een oranje driehoek dat ie geannuleerd is. Ik moet dus steeds afdrukken en de acties tegenelkaar wegstrepen, dan pas weet ik wat er over blijft. Is het dan echt de bedoeling van Saxo om hun te controleren? (ik zal proberen er een screenshot bij te doen, weet niet of me dat lukt)

    2) ik wil ook controleren of en wanneer de divenden werkelijk op mijn rekening worden gestort, dat deed ik bij Binck simpel in het rekening overzicht, daar kon je iedere debet en iedere credit boeking snel terug vinden.
    Niet bij Saxo, ik vind het rekening overzicht, maar ook andere overzichten een ramp om iets terug te vinden.

    (hierbij betrek ik ook de afrekening van mijn zeer vele opties, al mijn combi`s werden bij binck als combi afgerekend, bij Saxo wordt de combi (ook spreads) poot voor poot verrekend, en zelfs niet bij elkaar en soms zelf niet op dezelfde dag. Ook hier moet ik dagelijks controleren welke optie combi of spread bij elkaar horen en of ze wel op de juiste manier afgerekend zijn)

    Dit zal de meesten vast wel als bekend voorkomen maar hoe gaat ieder er mee om?
  12. WM77 20 augustus 2022 15:55
    quote:

    A3aan schreef op 1 augustus 2022 12:42:

    [...]

    Ook bij mij. Ik heb al rente betaald voor juni begin juli en nu ineens op 28 juli weer met valutadatum 1 juli rente voor juni berekend en niet zo weinig ook. Bijna 250 euro. Voor juni had ik al 59,55 euro betaald en op mijn dollar rekening 60,2 dollar. Wat is dat toch daar bij Saxo. Van een Bank verwacht ik dat ik ze ik ze kan vertrouwen. Als je niet dagelijks oplet word je gewoon bestolen. Ik adviseer ook goed na te rekenen of rente juist berekend wordt. Ook dat klopt bijna nooit. Altijd een paar cent te veel. Daar maak ik dan geen ophef over, maar het klopt natuurlijk niet. Vroeger was er een staatje waarop je kon zien wat de dagelijkse rente was, maar die staat kan ik ineens niet meer vinden bij het poppetje.
    Mocht je het nog niet gevonden hebben, bij het poppetje -> Overzicht downloaden -> renteoverzicht kan je dit vinden.
  13. forum rang 7 Ron Kerstens 21 augustus 2022 11:36
    De oude topman van Robeco, Prof van Duijn, schrijft een aardige column over banken. De vraag is wel of de schuld bij de banken ligt of bij de overheid en de veranderde samenleving maar goed;

    Door Jaap van Duijn
    30 jul. 2022
    in FINANCIEEL

    Mijn werkzame leven begon ik als werkstudent bij de plaatselijke Raiffeisenbank. Dat was een bank zoals banken bedoeld waren: nutsinstellingen, die midden in de plaatselijke samenleving stonden en hun klanten van haver tot gort kenden.
    Bij de Raiffeisenbank waren alle klanten bekenden.

    Ik werkte er maar een paar dagen in de week, maar binnen de kortste keren kende ik ook de meeste klanten. Mijnheer A had een groot exportbedrijf, mevrouw B was weduwe, mijnheer C kwam altijd op vrijdagmiddag om 2 uur om geld op te nemen. Zelfs nu ken ik nog rekeningnummers en de namen die erbij hoorden. Als ik als kleine jongen zelf geld voor mijn ouders ging halen, werd me niets gevraagd want ze wisten van wie ik er een was.

    Het contrast met de huidige banken kan niet groter zijn. Neem ING. Ik noem ING, omdat in 1989 de Postbank werd samengevoegd met de Nederlandse Middenstandsbank, waarna in 1991 de combinatie fuseerde met Nationale-Nederlanden tot de Internationale Nederlanden Groep, ofwel ING. De aloude Postcheque- en Girodienst, later Postbank, had zes miljoen klanten, die zich vertrouwd voelden bij deze keurige overheidsbank. Gewoon rekeninghouder bij een betrouwbare nutsinstelling. Hun werd bij de twee fusies niets gevraagd.

    Het is nu zo dat iemand al zestig jaar een rekening kan hebben bij wat sinds 1991 ING is, zonder dat ING ook maar iets van de rekeninghouder weet. Bij mijn plaatselijke Raiffeisenbank wisten we alles van onze klanten, en vertrouwden we ze. ING weet niets van zijn rekeninghouders en vertrouwt ze ook niet. ING heeft een afdeling die Know Your Customer heet. Het gebrek aan respect voor de Nederlandse taal lijkt bij ING dus even groot te zijn als het gebrek aan respect voor de klant. Waarom dat Engels? We wonen hier gewoon in Nederland, ING!

    De banken kennen hun klanten niet, onder meer omdat ze al hun kantoren hebben gesloten. Ze zijn alleen telefonisch bereikbaar onder algemene nummers. Wie wat wil weten, kan het beste eerst een grote pot koffie zetten, want de standaardopeningszin van banken luidt dat het ’momenteel erg druk is’. Dat is het altijd, wanneer je ook belt. Word je na weer tien minuten wachten doorverbonden met een afdeling, dan blijkt de betreffende medewerker niets te weten. De Nederlandse banken brengen dagelijks de Wet van de Diensteneconomie in de praktijk. Deze luidt: in een diensteneconomie worden geen diensten meer verleend.

    Niet alleen weten banken niets van hun klanten, ze wantrouwen ze ook. Wie per ongeluk een keer een wat aparte transactie doet, wordt onmiddellijk aangevinkt als potentiële witwasser, drugsbaron of handlanger van een Russische oligarch. Nederland was vroeger een high trust society, maar het optreden van overheid

    (toeslagenaffaire), toezichthouders en banken doen het land afglijden naar een no trust society. Goede trouw bestaat niet meer. De vooronderstelling is dat iedereen te kwader trouw handelt, tenzij hij het tegendeel kan bewijzen.

    Zover zijn we nu gekomen.
  14. forum rang 7 A3aan 21 augustus 2022 14:13
    Met bovenstaande stuk heeft v. Duijn nu wel gelijk. Maar vergeet niet dat die man vol wrok zit tegenover Nederlandse banken en overheid. Laten we niet vergeten dat hij overal waar hij een topfunctie had er een grote puinhoop van heeft gemaakt. Afgeserveerd bij RaboBank, grootste beleggersinstelling ter wereld, Robeco/ Rolinco/Rodamo, naar de knoppen geholpen en zo kan men door gaan. In Nederland kwam hij niet meer aan de bak. Niet voor niets is hij naar Azie vertrokken om daar wat plaatselijke banken van dienst te zijn. Maar ook daar is hij uitgespeeld.
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 21 augustus 2022 14:47
    quote:

    A3aan schreef op 21 augustus 2022 14:13:

    Met bovenstaande stuk heeft v. Duijn nu wel gelijk. Maar vergeet niet dat die man vol wrok zit tegenover Nederlandse banken en overheid. Laten we niet vergeten dat hij overal waar hij een topfunctie had er een grote puinhoop van heeft gemaakt. Afgeserveerd bij RaboBank, grootste beleggersinstelling ter wereld, Robeco/ Rolinco/Rodamo, naar de knoppen geholpen en zo kan men door gaan. In Nederland kwam hij niet meer aan de bak. Niet voor niets is hij naar Azie vertrokken om daar wat plaatselijke banken van dienst te zijn. Maar ook daar is hij uitgespeeld.
    Je bent in de war met iemand anders.

    Van Duijn is hoogleraar geweest en heeft alleen bij Robeco gewerkt.
  16. forum rang 9 rationeel 21 augustus 2022 15:40
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 21 augustus 2022 11:36:

    De oude topman van Robeco, Prof van Duijn, schrijft een aardige column over banken. De vraag is wel of de schuld bij de banken ligt of bij de overheid en de veranderde samenleving maar goed;

    Door Jaap van Duijn
    30 jul. 2022
    in FINANCIEEL

    Mijn werkzame leven begon ik als werkstudent bij de plaatselijke Raiffeisenbank. Dat was een bank zoals banken bedoeld waren: nutsinstellingen, die midden in de plaatselijke samenleving stonden en hun klanten van haver tot gort kenden.
    Bij de Raiffeisenbank waren alle klanten bekenden.

    Ik werkte er maar een paar dagen in de week, maar binnen de kortste keren kende ik ook de meeste klanten. Mijnheer A had een groot exportbedrijf, mevrouw B was weduwe, mijnheer C kwam altijd op vrijdagmiddag om 2 uur om geld op te nemen. Zelfs nu ken ik nog rekeningnummers en de namen die erbij hoorden. Als ik als kleine jongen zelf geld voor mijn ouders ging halen, werd me niets gevraagd want ze wisten van wie ik er een was.

    Het contrast met de huidige banken kan niet groter zijn. Neem ING. Ik noem ING, omdat in 1989 de Postbank werd samengevoegd met de Nederlandse Middenstandsbank, waarna in 1991 de combinatie fuseerde met Nationale-Nederlanden tot de Internationale Nederlanden Groep, ofwel ING. De aloude Postcheque- en Girodienst, later Postbank, had zes miljoen klanten, die zich vertrouwd voelden bij deze keurige overheidsbank. Gewoon rekeninghouder bij een betrouwbare nutsinstelling. Hun werd bij de twee fusies niets gevraagd.

    Het is nu zo dat iemand al zestig jaar een rekening kan hebben bij wat sinds 1991 ING is, zonder dat ING ook maar iets van de rekeninghouder weet. Bij mijn plaatselijke Raiffeisenbank wisten we alles van onze klanten, en vertrouwden we ze. ING weet niets van zijn rekeninghouders en vertrouwt ze ook niet. ING heeft een afdeling die Know Your Customer heet. Het gebrek aan respect voor de Nederlandse taal lijkt bij ING dus even groot te zijn als het gebrek aan respect voor de klant. Waarom dat Engels? We wonen hier gewoon in Nederland, ING!

    De banken kennen hun klanten niet, onder meer omdat ze al hun kantoren hebben gesloten. Ze zijn alleen telefonisch bereikbaar onder algemene nummers. Wie wat wil weten, kan het beste eerst een grote pot koffie zetten, want de standaardopeningszin van banken luidt dat het ’momenteel erg druk is’. Dat is het altijd, wanneer je ook belt. Word je na weer tien minuten wachten doorverbonden met een afdeling, dan blijkt de betreffende medewerker niets te weten. De Nederlandse banken brengen dagelijks de Wet van de Diensteneconomie in de praktijk. Deze luidt: in een diensteneconomie worden geen diensten meer verleend.

    Niet alleen weten banken niets van hun klanten, ze wantrouwen ze ook. Wie per ongeluk een keer een wat aparte transactie doet, wordt onmiddellijk aangevinkt als potentiële witwasser, drugsbaron of handlanger van een Russische oligarch. Nederland was vroeger een high trust society, maar het optreden van overheid

    (toeslagenaffaire), toezichthouders en banken doen het land afglijden naar een no trust society. Goede trouw bestaat niet meer. De vooronderstelling is dat iedereen te kwader trouw handelt, tenzij hij het tegendeel kan bewijzen.

    Zover zijn we nu gekomen.

    Samengevat, de globalisten hebben ONS land gekaapt.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 329 330 331 332 333 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.