Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Ahold Delhaize Koninklijke AEX:AD.NL, NL0011794037

Laatste koers (eur) Verschil Volume
32,760   -0,070   (-0,21%) Dagrange 32,580 - 33,080 4.284.254   Gem. (3M) 1,9M

Ahold Delhaize 2022

2.126 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 107 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Gadus morhua 10 augustus 2022 13:48
    quote:

    trab33 schreef op 10 augustus 2022 13:18:

    [...]
    heb vandaag mijn Ahold omgeruild voor bpost aan 6.17
    Dat is wel pech hebben dan.
    Ik heb het gehad met Boskalis, een kleine winst genomen en ik verkocht de hele hap.
    Een paar dagen later kwam er een bod!
    En toen schoot de koers de lucht in..

    Ik ben nu voorzichtiger geworden met verkopen.
  2. forum rang 6 trab33 10 augustus 2022 14:37
    quote:

    Meester Dave schreef op 10 augustus 2022 13:41:

    [...]
    Oei, je had misschien beter gewacht tot 12/08 om dat te doen, want op vrijdag gaat het aandeel Ahold ex-dividend. Bpost loopt niet weg hoor, allez toch niet vooruit ;-)
    heb mooie winst met ahold en die heb ik verzilverd en nu hoop ik bij bpost ook een mooi ritje te maken . Ik hoef die mega winsten niet ben al blij met 5 a 15 % op zeer korte termijn . Dit heb ik nu gehad met ahold en bpost heeft voor mij altijd goed geweest in het verleden en ben zeker dat ik hier ook terug een mooie rit ga maken.
    Wat toekomst betreft zit je bij Ahold goed maar op korte termijn zie ik de koers stabiliseren of terug vallen op overname in US . Wat Bpost betreft zie ik de marges + omzetten verbeteren in volgende kwartalen en zijn koersen van 7 a 7.5 niet onmogelijk . Vandaar mijn switch
  3. forum rang 10 voda 10 augustus 2022 15:53
    Aholdtopman: ‘Dat wij boodschappen duurder maken uit winstbejag is je reinste onzin’

    Supermarkten en voedingsbedrijven slaan volgens vakbond FNV een slaatje uit de torenhoge inflatie door de prijzen extra te verhogen. Reden voor overheidsingrijpen? Zeker niet, zegt Frans Muller, topman van Ahold Delhaize. ‘Er is geen enkele reden om te verdienen aan inflatie.’

    Herman Stil 10-08-22, 15:50

    Marktonderzoeksbureau GfK heeft vastgesteld dat het gemiddelde boodschappenmandje in een jaar 18,5 procent duurder is geworden. Heel wat meer dan de toch al hoge inflatie van 10,3 procent die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor vorig jaar heeft vastgesteld.

    Lees ook
    Boodschappen als pasta en brood meer dan 20 procent duurder, prijzen bananen en chocola zijn niet verhoogd

    En dus lijkt de conclusie snel getrokken. In elk geval voor FNV-vooritter Tuur Elzinga, die dinsdag in Nieuwsuur uithaalde naar voedselleveranciers en supermarkten. “Het is bizar dat de mensen verarmen, maar dat bedrijven recordwinsten maken en supermarkten prijzen verhogen waar het niet nodig is, alleen maar om hun winstmarges veilig te stellen,” zei Elzinga, die het kabinet opriep een ‘maximumprijs’ voor boodschappen en energie in te voeren.

    Volgens Frans Muller, algemeen directeur en voorzitter van de raad van bestuur van Ahold Delhaize, klopt daar helemaal niets van. “Ik heb een probleem met uitspraken dat we prijzen verhogen om meer winst te maken. De claim dat we meer rekenen dan nodig is, is onwaar, strookt niet met onze waarden en normen en is echt onzin. Als ik zo’n uitspraak hoor, irriteert me dat. Zo zijn wij niet. Er is geen enkele reden om te verdienen aan inflatie.”

    Geslonken winstmarge
    Dat blijkt volgens hem ook uit de woensdag gepresenteerde cijfers van Ahold Delhaize, dat met Albert Heijn, Etos, Gall en Gall en Bol.com de grootste winkelier van Nederland is. Dat de winstmarge in Europa is gekrompen tot 3,4 procent – onder de gezonde grens van 4 procent – toont volgens Muller aan dat er helemaal niet wordt verdiend aan prijsstijgingen, in tegendeel. Door prijsstijgingen en de sterkere dollar groeide de omzet in het eerste halfjaar bijna 12 procent tot 41,2 miljard euro. Maar als de gunstige dollar niet wordt meegerekend, slonk de nettowinst 1,2 procent tot 1,15 miljard euro.

    Volgens hem zit GfK er flink naast met zijn prijsstijging, omdat de onderzoekers maar 55 producten in hun mandje stoppen. Het GfK-cijfer wijkt ook flink af van het CBS, dat heeft berekend dat voedingsmiddelen in juli 12,3 procent duurder waren dan in dezelfde maand vorig jaar. “Als wij kijken naar de prijzen in het schap bij Albert Heijn, is de prijsstijging inclusief promoties, ruim kleiner dan 10 procent.”

    Volgens Muller vormt Ahold Delhaize juist een buffer tussen consumenten en leveranciers van voedingsmiddelen. “We hebben te maken met producenten die ons prijsverhogingen opdringen die wij niet redelijk vinden. Wij onderhandelen met leveranciers die winstmarges hebben van 12 tot 17 procent. Dat is een heel ander speelveld dan wij met een marge van minder dan 4 procent.”

    Niet over de rug van consumenten
    “We hebben stevige gesprekken met leveranciers over prijsstijgingen die wij niet kunnen volgen. De helft van onze winkelomzet komt van onze huismerken. We kennen daardoor precies alle prijzen voor grondstoffen en kunnen heel goed zien of de prijzen die leveranciers ons willen opleggen, realistisch zijn. We accepteren niet dat het over de rug van consumenten gebeurt. Daarom zijn de spanningen met leveranciers zo groot. Er is meer conflict dan ik in tien jaar heb gezien.”

    Het is volgens de directeur van Ahold Delhaize nog niet afgelopen met de prijsverhogingen. “We hebben nu de prijsonderhandelingen afgesloten tot het einde van het jaar en zien prijzen voor grondstoffen, zoals voor granen en zonnebloemolie, weer terugkomen op normalere niveaus. Maar de inflatie zal het komende halfjaar verder stijgen. Wat matiger dan het afgelopen halfjaar, maar toch hoger dan we hadden voorzien. Wij geven niet alle prijsstijging door die wij van leveranciers krijgen. Er is een grens aan wat klanten verdragen, anders gaan ze minder kopen.”

    Om de prijsstijgingen te temperen zal Ahold Delhaize de komende jaren 250 tot 300 miljoen euro extra kosten besparen. “Wij werken snoeihard om de kosten en prijzen zo laag mogelijk gehouden,” aldus Muller.

    www.ad.nl/economie/aholdtopman-dat-wi...
  4. forum rang 6 Goudmijn64 10 augustus 2022 16:41
    De resultaten van AD zijn geabsorbeerd door de markt. Het nieuwtje is eraf. Inmiddels zakt de koers gestaag onder de 28 euro.
    Stijging van 6% om 17.30 op dagbasis is al heel veel voor ad.

    Of zit het venijn in de staart??

    Voor de lt geen zorgen. Gaat echt wel dit jaar weer de 30 euro aantikken.
    Mooi interim dividend meepakken deze week.
  5. forum rang 6 trab33 10 augustus 2022 16:52
    quote:

    Goudmijn64 schreef op 10 augustus 2022 16:41:

    De resultaten van AD zijn geabsorbeerd door de markt. Het nieuwtje is eraf. Inmiddels zakt de koers gestaag onder de 28 euro.
    Stijging van 6% om 17.30 op dagbasis is al heel veel voor ad.

    Voor de lt geen zorgen. Gaat echt wel dit jaar weer de 30 euro aantikken.
    Mooi interim dividend meepakken deze week.
    ook mijn idee , behalve dat ik het dividend laat liggen omdat dit meestal van de koes af gaat . Tot nu toe ben ik niet ontevreden met mijn switch naar bpost
  6. forum rang 4 Tippie 10 augustus 2022 16:59
    Ik begrijp dat het forum tevreden is. Had zelf - naast de consensus van de analisten - ook een estimate gemaakt en die was voor 99 goed. Dat krijg je na 30 jaar beleggen in AD en de juiste zaken volgen.
    Heb vandaag wel wat optie-posities gesloten op 28,15, maar heb meer dan de helft nog over, voornamelijk aandelen die je ook vandaag lekker kon wegschrijven op maart 30 euro voor 1,10.
    Dagwinst > 10.000 euro. Werd ook tijd.
  7. forum rang 10 bp5ah 10 augustus 2022 16:59
    quote:

    Tippie schreef op 10 augustus 2022 16:59:

    Ik begrijp dat het forum tevreden is. Had zelf - naast de consensus van de analisten - ook een estimate gemaakt en die was voor 99 goed. Dat krijg je na 30 jaar beleggen in AD en de juiste zaken volgen.
    Heb vandaag wel wat optie-posities gesloten op 28,15, maar heb meer dan de helft nog over, voornamelijk aandelen die je ook vandaag lekker kon wegschrijven op maart 30 euro voor 1,10.
    Dagwinst > 10.000 euro. Werd ook tijd.
    Je hebt een mooie dag Tippie. AD houdt de winst aardig vast, zulke dagen heb je niet vaak op cijfers.
  8. forum rang 6 Goudmijn64 10 augustus 2022 17:09
    quote:

    Tippie schreef op 10 augustus 2022 16:59:

    Ik begrijp dat het forum tevreden is. Had zelf - naast de consensus van de analisten - ook een estimate gemaakt en die was voor 99 goed. Dat krijg je na 30 jaar beleggen in AD en de juiste zaken volgen.
    Heb vandaag wel wat optie-posities gesloten op 28,15, maar heb meer dan de helft nog over, voornamelijk aandelen die je ook vandaag lekker kon wegschrijven op maart 30 euro voor 1,10.
    Dagwinst > 10.000 euro. Werd ook tijd.
    @tippie… mooie dag voor ahold
    Voor alle zittenblijvers: gefeliciteerd….geduld wordt beloond

    En aardig wat reuring op het forum:)
  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 augustus 2022 20:33
    Ter info. Koersdoelen zijn fijn en geven een indicatie, maar niet bepalend.

    KBC Securities over Ahold Delhaize

    Ahold Delhaizes vooruitzichten

    Als gevolg van de sterke prestaties in de eerste helft verhoogde Ahold Delhaize zijn vooruitzichten voor 2022 en verwacht het nu een groei van de onderliggende winst per aandeel met mid-single digits ten opzichte van 2021, in vergelijking met een gelijkblijvend vooruitzicht eerder. De vrije kasstroom (FCF) voor boekjaar 2022 wordt verwacht op 2,0 miljard euro (eerder 1,7 miljard).

    Daarnaast verhoogde Ahold Delhaize ook een aantal van zijn langetermijndoelstellingen en verwacht nu dat de FCF tussen 2022-2025 7,5 miljard euro zal bedragen, tegenover minstens 6,0 miljard zoals aangekondigd tijdens de Capital Markets Day. Daarnaast zouden de investeringen in 2022 tot 2025 gemiddeld ongeveer 3% per jaar moeten bedragen, tegenover 3,5% voorheen.

    Ahold Delhaize rapporteerde zeer mooie resultaten en versloeg de ramingen over de hele lijn voor alle divisies, ziet analist Michiel Declercq. De nieuwe vooruitzichten, die een onderliggende groei van de winst per aandeel van mid-single digits (ongeveer 5% dus) impliceren, deels geholpen door gunstige wisselkoersen en rentevoeten, liggen ook boven de huidige marktraming van +2,3%. Analist Michiel Declercq vermoedt dat analisten hun ramingen zullen moeten verhogen, vooral omdat Ahold in het eerste kwartaal van 2022 al heeft aangegeven dat de kostenbesparingsinitiatieven in de tweede helft meer effect zullen sorteren.

    Tot slot denkt analist Michiel Declercq dat de hogere FCF-vooruitzichten voor 2022-2025 en de lagere capex (kapitaaluitgaven) door de markt als positief zullen worden ervaren, aangezien de hoge capex in vergelijking met sectorgenoten in het verleden een aandachtspunt is geweest. KBC Securities handhaaft in elk geval het “Kopen”-advies en koersdoel van 32 euro. Het aandeel noteert momenteel aan 28,15 euro (+7,4%).
  10. forum rang 6 Goudmijn64 10 augustus 2022 21:44
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 10 augustus 2022 20:33:

    Ter info. Koersdoelen zijn fijn en geven een indicatie, maar niet bepalend.

    KBC Securities over Ahold Delhaize

    Ahold Delhaizes vooruitzichten

    Als gevolg van de sterke prestaties in de eerste helft verhoogde Ahold Delhaize zijn vooruitzichten voor 2022 en verwacht het nu een groei van de onderliggende winst per aandeel met mid-single digits ten opzichte van 2021, in vergelijking met een gelijkblijvend vooruitzicht eerder. De vrije kasstroom (FCF) voor boekjaar 2022 wordt verwacht op 2,0 miljard euro (eerder 1,7 miljard).

    Daarnaast verhoogde Ahold Delhaize ook een aantal van zijn langetermijndoelstellingen en verwacht nu dat de FCF tussen 2022-2025 7,5 miljard euro zal bedragen, tegenover minstens 6,0 miljard zoals aangekondigd tijdens de Capital Markets Day. Daarnaast zouden de investeringen in 2022 tot 2025 gemiddeld ongeveer 3% per jaar moeten bedragen, tegenover 3,5% voorheen.

    Ahold Delhaize rapporteerde zeer mooie resultaten en versloeg de ramingen over de hele lijn voor alle divisies, ziet analist Michiel Declercq. De nieuwe vooruitzichten, die een onderliggende groei van de winst per aandeel van mid-single digits (ongeveer 5% dus) impliceren, deels geholpen door gunstige wisselkoersen en rentevoeten, liggen ook boven de huidige marktraming van +2,3%. Analist Michiel Declercq vermoedt dat analisten hun ramingen zullen moeten verhogen, vooral omdat Ahold in het eerste kwartaal van 2022 al heeft aangegeven dat de kostenbesparingsinitiatieven in de tweede helft meer effect zullen sorteren.

    Tot slot denkt analist Michiel Declercq dat de hogere FCF-vooruitzichten voor 2022-2025 en de lagere capex (kapitaaluitgaven) door de markt als positief zullen worden ervaren, aangezien de hoge capex in vergelijking met sectorgenoten in het verleden een aandachtspunt is geweest. KBC Securities handhaaft in elk geval het “Kopen”-advies en koersdoel van 32 euro. Het aandeel noteert momenteel aan 28,15 euro (+7,4%).

    Met deze vooruitzichten en dividend wordt Ahold een must have voor elke belegger.
  11. forum rang 4 Tippie 11 augustus 2022 00:48
    quote:

    voda schreef op 10 augustus 2022 15:53:

    Aholdtopman: ‘Dat wij boodschappen duurder maken uit winstbejag is je reinste onzin’

    Supermarkten en voedingsbedrijven slaan volgens vakbond FNV een slaatje uit de torenhoge inflatie door de prijzen extra te verhogen. Reden voor overheidsingrijpen? Zeker niet, zegt Frans Muller, topman van Ahold Delhaize. ‘Er is geen enkele reden om te verdienen aan inflatie.’

    Herman Stil 10-08-22, 15:50

    Marktonderzoeksbureau GfK heeft vastgesteld dat het gemiddelde boodschappenmandje in een jaar 18,5 procent duurder is geworden. Heel wat meer dan de toch al hoge inflatie van 10,3 procent die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) voor vorig jaar heeft vastgesteld.

    Lees ook
    Boodschappen als pasta en brood meer dan 20 procent duurder, prijzen bananen en chocola zijn niet verhoogd

    En dus lijkt de conclusie snel getrokken. In elk geval voor FNV-vooritter Tuur Elzinga, die dinsdag in Nieuwsuur uithaalde naar voedselleveranciers en supermarkten. “Het is bizar dat de mensen verarmen, maar dat bedrijven recordwinsten maken en supermarkten prijzen verhogen waar het niet nodig is, alleen maar om hun winstmarges veilig te stellen,” zei Elzinga, die het kabinet opriep een ‘maximumprijs’ voor boodschappen en energie in te voeren.

    Volgens Frans Muller, algemeen directeur en voorzitter van de raad van bestuur van Ahold Delhaize, klopt daar helemaal niets van. “Ik heb een probleem met uitspraken dat we prijzen verhogen om meer winst te maken. De claim dat we meer rekenen dan nodig is, is onwaar, strookt niet met onze waarden en normen en is echt onzin. Als ik zo’n uitspraak hoor, irriteert me dat. Zo zijn wij niet. Er is geen enkele reden om te verdienen aan inflatie.”

    Geslonken winstmarge
    Dat blijkt volgens hem ook uit de woensdag gepresenteerde cijfers van Ahold Delhaize, dat met Albert Heijn, Etos, Gall en Gall en Bol.com de grootste winkelier van Nederland is. Dat de winstmarge in Europa is gekrompen tot 3,4 procent – onder de gezonde grens van 4 procent – toont volgens Muller aan dat er helemaal niet wordt verdiend aan prijsstijgingen, in tegendeel. Door prijsstijgingen en de sterkere dollar groeide de omzet in het eerste halfjaar bijna 12 procent tot 41,2 miljard euro. Maar als de gunstige dollar niet wordt meegerekend, slonk de nettowinst 1,2 procent tot 1,15 miljard euro.

    Volgens hem zit GfK er flink naast met zijn prijsstijging, omdat de onderzoekers maar 55 producten in hun mandje stoppen. Het GfK-cijfer wijkt ook flink af van het CBS, dat heeft berekend dat voedingsmiddelen in juli 12,3 procent duurder waren dan in dezelfde maand vorig jaar. “Als wij kijken naar de prijzen in het schap bij Albert Heijn, is de prijsstijging inclusief promoties, ruim kleiner dan 10 procent.”

    Volgens Muller vormt Ahold Delhaize juist een buffer tussen consumenten en leveranciers van voedingsmiddelen. “We hebben te maken met producenten die ons prijsverhogingen opdringen die wij niet redelijk vinden. Wij onderhandelen met leveranciers die winstmarges hebben van 12 tot 17 procent. Dat is een heel ander speelveld dan wij met een marge van minder dan 4 procent.”

    Niet over de rug van consumenten
    “We hebben stevige gesprekken met leveranciers over prijsstijgingen die wij niet kunnen volgen. De helft van onze winkelomzet komt van onze huismerken. We kennen daardoor precies alle prijzen voor grondstoffen en kunnen heel goed zien of de prijzen die leveranciers ons willen opleggen, realistisch zijn. We accepteren niet dat het over de rug van consumenten gebeurt. Daarom zijn de spanningen met leveranciers zo groot. Er is meer conflict dan ik in tien jaar heb gezien.”

    Het is volgens de directeur van Ahold Delhaize nog niet afgelopen met de prijsverhogingen. “We hebben nu de prijsonderhandelingen afgesloten tot het einde van het jaar en zien prijzen voor grondstoffen, zoals voor granen en zonnebloemolie, weer terugkomen op normalere niveaus. Maar de inflatie zal het komende halfjaar verder stijgen. Wat matiger dan het afgelopen halfjaar, maar toch hoger dan we hadden voorzien. Wij geven niet alle prijsstijging door die wij van leveranciers krijgen. Er is een grens aan wat klanten verdragen, anders gaan ze minder kopen.”

    Om de prijsstijgingen te temperen zal Ahold Delhaize de komende jaren 250 tot 300 miljoen euro extra kosten besparen. “Wij werken snoeihard om de kosten en prijzen zo laag mogelijk gehouden,” aldus Muller.

    www.ad.nl/economie/aholdtopman-dat-wi...
    Makkelijk roepen van FNV zonder de echte feiten.
  12. forum rang 4 Tippie 11 augustus 2022 00:52
    quote:

    trab33 schreef op 10 augustus 2022 17:06:

    ofwel verkoop je de dag voor de cijfers ofwel gok je op blijven zitten tot met de cijfers en verkoop je bij een opleving ,,,,,,,wat ik uit meer dan 30 jaar ervaring weet is dat je het bij 1 van deze 2 mogelijkheden moet houden
    Vind ik onzin.
2.126 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 107 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.