Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,216   +0,046   (+1,10%) Dagrange 4,166 - 4,216 261.468   Gem. (3M) 842,9K

BAM augustus 2022

1.361 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 69 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Tartessos 3 augustus 2022 10:18
    De problematiek rondom prijsstijgingen is niet alleen binnen de bouw een “probleem”. Tussen aanhalingstekens want als je er rekening mee houdt dan kun je het opvangen. Dit probleem bestaat al sinds jaar en dag. BAM heeft afgelopen jaren het risico beheersysteem behoorlijk veiliger gemaakt.

    Los daarvan, koers van BAM is nog steeds extreem laag door onduidelijkheid en historische onzekerheid. Oekraïne en Corona hebben zeker geen positieve invloed gehad. Mogelijke inflatie evenmin.
    Sentiment bepaald momenteel voor grootste deel de koers.

    Ik denk dat Joosten bij cijfers Q2 op 18 August eindelijk een helder beeld zou kunnen geven over hoe BAM ervoor staat. Ook qua claims etc. De signalen waren afgelopen jaar al positief.
    Gebeurt het niet bij Q2 dan voor einde 2022.

    Hoe dan ook, eens moeten de vruchten afgeworpen geworden.
    Ik denk dat dit niet lang meer gaat duren.
  2. forum rang 8 HenkdeV 3 augustus 2022 10:25
    quote:

    bartbas schreef op 3 augustus 2022 10:12:

    [...]

    Wat de cijfers betreft heb je gelijk Henk. Ik heb me te veel gefocust op de koersontwikkeling van Bam. Ik blijf wel met het gevoel zitten dat de technische analisten pas over een zomerrally begonnen te profeteren toen deze zoals het er nu naar uitziet op zijn einde liep.

    Bb
    Categorie: Technische Analyse, Beurs vandaag, Redactioneel
    Door Royce Tostrams op vrijdag 24 juni 2022

    Ligt er een giga-koopkans op de loer?
    Op basis van het huidige technische plaatje zou de AEX een gigantische koopkans in de steigers moeten zetten. Plaats delict: De perfecte pullback tot aan de steun 632,12:
  3. forum rang 6 bartbas 3 augustus 2022 11:08
    quote:

    amice schreef op 3 augustus 2022 10:13:

    [...]
    De ceo van Hey verklaarde “geen werken meer aan te nemen waarbij geen risico regeling op materialen van toepassing is.
    Dus blijkbaar hebben de onderhanden werken deze risico verrekening niet in het contract staan. Ik vrees dat dit ook bij de bamcontracten zo is.
    Als je zo’n clausule niet heb, dan wordt het lastig om het onderwerp bij de klanten bespreekbaar te maken.. ik denk wel dat de aannemerij bij het aannemen van werk bij voorbaat de afgelopen 1,5 jaar al flink rekening gehouden heeft met prijsstijgingen. Vooral bij kleine aannemers was het stikken of slikken. “ voor jou tien andere hoorde je vaak”. Menig aannemer liet vooraf al weten geen belangstelling te hebben of wees op een lange periode waarop hij kon beginnen. Bij grotere bedrijven met grotere projecten gaat dat anders, maar ook daar Woden stevigeprijzen gevraagd. Menig gemeente moest budgetten voor bouwprojecten verhogen om de aannemer aan het werk te krijgen.ik zag ook dat gemeenten projecten vanwege de gestegen prijzen afbliezen.Wanneer de recessie echt doorzet kan de relatie klant - aannemer snel wijzigen in het voordeel van de klant.
    Bb
  4. forum rang 4 Gvv2024 3 augustus 2022 11:40
    quote:

    HenkdeV schreef op 3 augustus 2022 10:11:

    [...]

    Op een gelijksoortige vraag van jou heeft Jvdpee op 28 juli 2022 14:26 uur geantwoord.

    Heb nog niet zo heel lang geleden een woonhuis laten bouwen.
    Ook toen was er al sprake van behoorlijke prijsstijgingen (onderaannemers).
    Maar het huis is keurig gebouwd voor de eerder afgegeven prijs. Geen dubbeltje extra in rekening gebracht.
    dan was de marge al heel groot maw je hebt te veel betaalt.
  5. forum rang 6 bartbas 3 augustus 2022 15:02
    quote:

    HenkdeV schreef op 3 augustus 2022 10:25:

    [...]

    Categorie: Technische Analyse, Beurs vandaag, Redactioneel
    Door Royce Tostrams op vrijdag 24 juni 2022

    Ligt er een giga-koopkans op de loer?
    Op basis van het huidige technische plaatje zou de AEX een gigantische koopkans in de steigers moeten zetten. Plaats delict: De perfecte pullback tot aan de steun 632,12:
    Weer gelijk Henk. Maar Royce was toen een roepende in de woestijn met wellicht nog een enkele confrater. Het geluid werd wat breder en zonder reserves toen de meesten beggars de boot al gemist hadden. Stel voor dat we een punt achter deze discussie zetten. Over een paar weken weten we of de recente aanhangers van een campingrally nog terecht daarover gecommuniceerd hebben. Feit blijft dat jij grotendeels gelijk hebt. Hulde!
    Bb
  6. forum rang 8 HenkdeV 3 augustus 2022 15:38
    quote:

    Odessadream schreef op 3 augustus 2022 11:40:

    [...]

    dan was de marge al heel groot maw je hebt te veel betaalt.
    Misschien moet jij je eerst eens ergens in verdiepen voor je wat roept.
    Of misschien nog beter: Niet praten/schrijven over zaken waar jij geen weet van hebt.

    Het huis dat wij hebben gekocht (nieuwbouw twee onder één kap) stond al behoorlijk lang te koop.
    In eerste instantie was er geen belangstelling voor, of haakten belangstellenden af.
    Omdat de aannemer graag wilde bouwen heeft hij desondanks de originele prijs onveranderd gelaten.
    Het enige wat hij heeft veranderd (besparing) was het weglaten van een dakkapel.
    Helaas voor hem is de dakkapel (zijn fout) toch op de woning geplaatst. Waarschijnlijk heeft hij op onze woning toegelegd.

    Mijn huidige buurman, die veel later heeft aangekocht (de aannemer heeft het eerst voor eigen rekening gebouwd) heeft aanzienlijk meer betaald voor zijn helft van de woning dan wij.
  7. forum rang 8 HenkdeV 3 augustus 2022 15:43
    quote:

    Maria-argenta schreef op 3 augustus 2022 11:24:

    Goede en diverse antwoorden op mijn vraag over prijsstijgingen. Bedankt. Helaas blijft het hierover koffiedik kijken. Over een jaar hebben we het mogelijk over prijsdalingen en in hoeverre klanten hier aanspraak op kunnen maken. Joosten mag het weten.
    In de woningbouw in ieder geval niet .
    Zie de uitleg van JvdPee.
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 3 augustus 2022 15:46
    HOEF EN HAAG - LEKSTEDEwonen en BAM Wonen hebben een overeenkomst getekend voor de bouw van 26 ééngezinswoningen in ‘Het Dorpshart’ in Hoef en Haag. Na de zomer begint de bouw en dit najaar zal de verhuur van deze woningen starten. Hiermee wordt het aantal huurwoningen in het nieuwe dorp aan de Lek verder uitgebreid.

    Hoef en Haag is in de afgelopen jaren gegroeid tot een dorp van circa 1.000 woningen. De groei zal verder doorgaan tot een totaal van 1.800 woningen, waarvan 360 sociale huurwoningen voor LEKSTEDEwonen. Er wordt daarmee voorzien in de grote lokale en regionale vraag naar huur- en koopwoningen.

    Er worden woningen in twee typen gebouwd: 4-kamer eengezinswoningen en seniorenwoningen. De woningen worden goed geïsoleerd, zijn gasloos en voorzien van zonnepanelen en een lucht-waterwarmtepomp met vloerverwarming. Het toegepaste hout is voorzien van een FSC-keurmerk. Alle woningen krijgen een schuine kap en tuin om het dorpse karakter van dit deel van Hoef en Haag te benadrukken.
  9. forum rang 4 Gvv2024 3 augustus 2022 16:21
    quote:

    HenkdeV schreef op 3 augustus 2022 15:38:

    [...]

    Misschien moet jij je eerst eens ergens in verdiepen voor je wat roept.
    Of misschien nog beter: Niet praten/schrijven over zaken waar jij geen weet van hebt.

    Het huis dat wij hebben gekocht (nieuwbouw twee onder één kap) stond al behoorlijk lang te koop.
    In eerste instantie was er geen belangstelling voor, of haakten belangstellenden af.
    Omdat de aannemer graag wilde bouwen heeft hij desondanks de originele prijs onveranderd gelaten.
    Het enige wat hij heeft veranderd (besparing) was het weglaten van een dakkapel.
    Helaas voor hem is de dakkapel (zijn fout) toch op de woning geplaatst. Waarschijnlijk heeft hij op onze woning toegelegd.

    Mijn huidige buurman, die veel later heeft aangekocht (de aannemer heeft het eerst voor eigen rekening gebouwd) heeft aanzienlijk meer betaald voor zijn helft van de woning dan wij.
    right de aannemer doet aan liefdadigheid, keep believing it.
  10. forum rang 8 HenkdeV 3 augustus 2022 16:32
    quote:

    Odessadream schreef op 3 augustus 2022 16:21:

    [...]

    right de aannemer doet aan liefdadigheid, keep believing it.
    Ik heb net uitgelegd hoe het gegaan is.
    Gewoon de feiten dus.
    Jouw conclusie is wederom nergens op gebaseerd.

    Deze huizen (iets goedkopere variant:-)) zijn ook in Blaricum gebouwd.
    Zijn in drie jaar tijd in prijs verdubbeld.

    Beurzen V.S.:

    US30^
    32.558,58 +164,26 +0,51%

    Nasd100^
    13.065,98 +182,51 +1,42%

    US500^
    4.119,04 +31,16 +0,76%

    De Nasdaq gaat weer lekker.
  11. email2uwf 3 augustus 2022 16:33
    REGIO ZEELAND
    Gemeente Tholen en Heijmans tekenen overeenkomst voor realisatie derde ontsluiting Tholen
    Op dinsdag 2 augustus 2022 tekenden gemeente Tholen en Heijmans de samenwerkingsovereenkomst voor de realisatie van de derde ontsluiting in Tholen. Na een intensief aanbestedingstraject selecteerde de gemeente Tholen Heijmans vanwege de beste prijs-kwaliteit.

    regioonline.nl/regio-zeeland/gemeente...
  12. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 3 augustus 2022 16:46
    quote:

    email2uwf schreef op 3 augustus 2022 16:33:

    REGIO ZEELAND
    Gemeente Tholen en Heijmans tekenen overeenkomst voor realisatie derde ontsluiting Tholen
    Op dinsdag 2 augustus 2022 tekenden gemeente Tholen en Heijmans de samenwerkingsovereenkomst voor de realisatie van de derde ontsluiting in Tholen. Na een intensief aanbestedingstraject selecteerde de gemeente Tholen Heijmans vanwege de beste prijs-kwaliteit.

    regioonline.nl/regio-zeeland/gemeente...
    straks komt de ontsluiting bij mijn buurvrouw als bewust alleenstaande moeder nog op het Bamforum,
  13. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 3 augustus 2022 18:18
    Leeds to Bradford transport improvements complete
    3 August 2022 - BAM Nuttall Ltd
    Bus
    (Press release Leeds City Council:) Leeds, 3 August 2022 - The A647 Stanningley Road bus infrastructure improvements to ease congestion in peak times along the Leeds to Bradford route is complete.

    The A647 corridor highways infrastructure enhancements which have been delivered as part of the Leeds Public Transport Investment Programme to primarily improve public transport movements during peak travel periods in both directions between Leeds and Bradford are now complete.

    After consulting on public transport, cycling and walking improvement plans along the route in 2018, Leeds City Council appointed BAM Nuttall to undertake further design, consultation and construction of the scheme. Responses to the second round of consultation were mainly positive, with respondents recognising the benefits of improving bus journeys, tackling congestion, and improving facilities for pedestrians and cyclists. Construction works then commenced in October 2020.

    The measures include new peak time bus/cycle/taxi lanes along Bradford Road, the conversion of the previous high occupancy vehicle lane (2+) to a bus/cycle/taxi lane on Stanningley Road and a new outbound bus/cycle/taxi lane within a widened carriageway on the approach to the Ledgard way junction.

    Improvements at the Ledgard way junction, also known as Mikes Carpets, have been a major intervention to allow more vehicles to pass through the junction and with safer facilities for pedestrians and cyclists. Several vehicles turning movements have been banned to offer more opportunity of green time for the A647 traffic movements, thus making the junction more efficient. In addition, smart technology has been included in the traffic signal operation which not only links the signals from the nearby junctions but is also capable of adjusting to traffic flows to ensure an optimum operation is achieved.

    Cycle infrastructure in the area has been improved by adding links to the existing cycle superhighway over junctions to make cycle routes safer and more accessible. Pedestrians have additional walking routes and safer crossings along the route.

    The key objective of the scheme is to reduce bus journey times between Leeds and Bradford by 7-8 minutes on average during peak periods. Though this will be formally monitored over the coming months, early feedback indicates significant improvements on bus journey times and reliability for the high frequency services.

    First West Yorkshire has invested £8.1 million in 28 new double-deck buses that will operate along the dedicated corridor on services X6 and 72. The buses are ultra-low emission with the best-forming diesel engines available and technology that reduces harmful pollutants such as nitrogen oxide (NOx) by up to 95 per cent. Carbon emissions are also reduced through the introduction of a lighter weight bus framework.

    Councillor Helen Hayden, executive member for infrastructure and climate, said: ‘I’d like to thank everybody for their patience during the construction along this corridor. Having had a tour of the improvements on one of First buses ultra-low emission buses, I am hopeful that residents who live on the corridor might choose the enhanced reliable bus service for their commute or travel into the city centre. A major investment of more than £180 million in bus services in Leeds to improve air quality was part of our ambition for corridor improvements on key routes into the city. By providing designated bus lanes, bus users will have the benefit of reduced journey times. All of the changes Connecting Leeds are making is a bid to make sustainable travel more appealing by improving public transport, walking and cycling connections and in turn contributing towards tackling the climate emergency.’

    Simon Carlisle, Engineering Director of First West Yorkshire, said: ‘This is a heavily-used route for customers travelling with us from communities to the west of the city into the heart of Leeds. They will now begin to enjoy quicker and more reliable journey times, thanks to the bus priority measures that have been introduced. We hope these will encourage more people to consider using the bus and leaving their car at home, which can help to reduce congestion for all road users and create better air quality. The completion of these works is further evidence of the strong relationship with bus operators and partners in the Connecting Leeds programme to improve travel throughout the city.’

    Andy Crampton, BAM Nuttall Project Director, said: ‘BAM is once again delighted to play our part in successfully delivering another vital piece of highways infrastructure for Leeds City Council. Our design and construction team has worked collaboratively, to help the council deliver on their wider transport aspirations for this great city.’
1.361 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 69 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.