Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,560   +0,025   (+0,24%) Dagrange 10,500 - 10,955 1.058.311   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2083 2084 2085 2086 2087 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. OOhIWish 27 juli 2022 10:03
    quote:

    Shadow schreef op 27 juli 2022 09:45:

    [...]

    Zijn orders onder 15$ nog rendabel?
    Of vanaf welke prijs wordt een order rendabel?
    En wat is Uw eigen mening hierover.
    23% is gangbaar dus op 15$ = 3.45$
    de tip op het bedrag = doorgaans 10% 1,5$ (maar die gaat meestal of grotendeels direct naar de delivery-guy)

    dus 3.45$ voor JET, mijn inziens kom je daar voor loon, taxes en operationele cost niet mee toe. Er is momenteel ook heel weinig gebruik van meerdere orders op 1 delivery-route.
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 juli 2022 10:05
    quote:

    Shadow schreef op 27 juli 2022 09:37:

    [...]Negatieve mensen zien altijd problemen en hebben geen oplossingen, focussen slechts op negatieve zaken.
    Zullen ook nooit reageren als iets wel positief is, sterker nog reageren vaak ook niet op vragen.
    Want dan moeten er oplossingen komen.
    Ja, dat is echt teveel gevraagd.
    Geen aandacht aan geven verder.
    Gelukkig is Jitse zeer positief...........
  3. OOhIWish 27 juli 2022 10:12
    quote:

    JET GAK 103x100K schreef op 27 juli 2022 09:55:

    [...]

    Klant = klant, met of zonder lidmaatschap. Ze kunnen in de toekomst ook gewoon zonder Grubhub+ bestellen.
    Ja na een jaar ofzo,

    Terijl de cijfers bij JET zo rood waren en de obligatierente op hun openstaande obligaties is gestegen. Per ongeluk moeten deze obligaties dan ook terug verlengt of geconverteerd worden in 2024. Ooh dat is nog zover weg. In Juni was deze rentelast met meer dan 150Milj. € verhoogt voor JET.

  4. vobo 27 juli 2022 10:15
    quote:

    OOhIWish schreef op 27 juli 2022 10:03:

    [...]
    ...
    dus 3.45$ voor JET, mijn inziens kom je daar voor loon, taxes en operationele cost niet mee toe. Er is momenteel ook heel weinig gebruik van meerdere orders op 1 delivery-route.
    Als er meer klanten komen, moet je wel meerdere klanten per uur kunnen gaan helpen.
    Door schaalgrootte kunnen de operationele kosten dan wel gedekt worden, denk ik.

    Weinig orders met een groter bedrag kan kleiner zijn dan veel orders voor een kleiner bedrag.

    Zo gaat het in het bedrijfsleven toch al vaak. Waar ligt het kantel punt van meer orders met een kleiner bedrag dat meer omzet gaat genereren.
  5. forum rang 8 SEVA_ 27 juli 2022 10:17
    quote:

    OOhIWish schreef op 27 juli 2022 10:12:

    [...]

    Ja na een jaar ofzo,

    Terijl de cijfers bij JET zo rood waren en de obligatierente op hun openstaande obligaties is gestegen. Per ongeluk moeten deze obligaties dan ook terug verlengt of geconverteerd worden in 2024. Ooh dat is nog zover weg. In Juni was deze rentelast met meer dan 150Milj. € verhoogt voor JET.

    Zijn de rentelasten niet fixed dan? Ben niet zo thuis in deze materie.
    www.justeattakeaway.com/convertible-b...
  6. JET GAK 103x100K 27 juli 2022 10:18
    quote:

    OOhIWish schreef op 27 juli 2022 10:12:

    [...]

    Ja na een jaar ofzo,

    Terijl de cijfers bij JET zo rood waren en de obligatierente op hun openstaande obligaties is gestegen. Per ongeluk moeten deze obligaties dan ook terug verlengt of geconverteerd worden in 2024. Ooh dat is nog zover weg. In Juni was deze rentelast met meer dan 150Milj. € verhoogt voor JET.

    Financiën kijk ik niet naar bij groeibedrijven. Zegt helemaal niks.
    Voor mij is het enkel van belang dat een groeibedrijf blijft groeien, dan komen de financiën vanzelf.

    Als je naar gas/olie gaat boren, maak je ook eerst kosten om de hele operatie op te zetten, maar als het kraantje eenmaal open is.........
  7. Shadow 27 juli 2022 10:20
    quote:

    vobo schreef op 27 juli 2022 10:15:

    [...]Als er meer klanten komen, moet je wel meerdere klanten per uur kunnen gaan helpen.
    Door schaalgrootte kunnen de operationele kosten dan wel gedekt worden, denk ik.

    Weinig orders met een groter bedrag kan kleiner zijn dan veel orders voor een kleiner bedrag.

    Zo gaat het in het bedrijfsleven toch al vaak. Waar ligt het kantel punt van meer orders met een kleiner bedrag dat meer omzet gaat genereren.
    Waarschijnlijk wordt U straks negatief aangevallen door iemand.
    Die komt dan met het argument dat de banden harder slijten door meer bestellingen.
    En of U dat wel heeft doorgerekend!
  8. forum rang 10 voda 27 juli 2022 10:22
    Beursblik: Degroof verlaagt koersdoel Just Eat naar 30 euro
    Maar aandeel blijft wel op kooplijst.

    (ABM FN-Dow Jones) Degroof Petercam heeft woensdag het koersdoel voor Just Eat Takeaway verlaagd naar 30,00 euro, maar handhaafde wel het koopadvies voor de maaltijdbezorger.

    Analist Michael Roeg meent dat de sector zichzelf opnieuw zal moeten uitvinden, na enorme koersdalingen voor Just Eat en diens concurrenten. "Het sentiment en de koers zitten op een dieptepunt", aldus de analist. Inmiddels is het de sector wel duidelijk geworden dat winstgevendheid het toverwoord is. Wie hierin slaagt, zal de koers zien herstellen, voorziet hij.

    Voor Just Eat Takeaway ziet Degroof in 2024 een positieve EBITA van 85 miljoen euro. Dit jaar zal dat nog een verlies zijn van 315 miljoen euro, wat volgend jaar halveert naar een verlies van 126 miljoen euro.

    Roeg besloot zijn model van discounted cash flow te vervangen door een sum-of-the-parts model. En zo kwam hij uit op een koersdoel van 30 euro. Dat is het basisscenario. In het slechte scenario ziet hij een koersdoel van 22 euro en in het gunstige scenario een koersdoel van 38 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  9. OOhIWish 27 juli 2022 10:26
    quote:

    vobo schreef op 27 juli 2022 10:15:

    [...]Als er meer klanten komen, moet je wel meerdere klanten per uur kunnen gaan helpen.
    Door schaalgrootte kunnen de operationele kosten dan wel gedekt worden, denk ik.

    Weinig orders met een groter bedrag kan kleiner zijn dan veel orders voor een kleiner bedrag.

    Zo gaat het in het bedrijfsleven toch al vaak. Waar ligt het kantel punt van meer orders met een kleiner bedrag dat meer omzet gaat genereren.
    Geloof jij dat ze 10 orders per uur kunnen doen? Het merendeel van de deliveriers zijn geen samengestelde orders of orders dat op een route liggen. door de 0$ delivey gaan ook minder bedrijven of diensten binnen een bedrijf zich genoodzaakt voelen om een samengesteld berdijfsorder te maken. Mensen gaan appart bestellen. Wij zien deze verschillen duidelijk, meer kleinere orders.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2083 2084 2085 2086 2087 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.