Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

ervaringen met energieleveranciers

1.067 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 54 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 juni 2022 11:15
    quote:

    Joost_K schreef op 16 juni 2022 11:01:

    [...]

    ...

    Maar dat weten we gewoonweg niet. Feit is wel dat als je een ferrarismeter hebt en zonnepanelen dat je eigenlijk de boel loopt te flessen. En daar verwacht ik wel maatregelen op.
    Wat een foute term zeg. Anderen en ik met een ferraris meter lopen niet de boel te flessen.

    Zo is de situatie nu eenmaal. Er bestaat (nog) geen plicht om een slimme meter te laten instaleren.
    Er zal waarschijnlijk wel een plicht komen voor een aparte meter voor de zonnepanelen. Het zij zo.
  2. forum rang 7 jowi 16 juni 2022 11:20
    Dit prettige bericht ontving ik van United Consumers.

    Beste XXXX, op dit moment zit u goed met uw energiecontract. 1 juli komt daar nog meer voordeel bovenop. We leggen graag uit wat dit voor u betekent.
    .



    U heeft een vast tarief



    Omdat u een contract heeft met vaste tarieven zullen uw prijzen niet stijgen. Bovendien krijgt u btw verlaging van de overheid. Lees hieronder meer.



    Btw verlaging overheid



    Per 1 juli 2022 compenseert de overheid de stijging van de energieprijzen door de btw op energie tot 1 januari 2023 te verlagen van 21% naar 9%. Het lagere btw tarief geldt voor uw leveringskosten, transportkosten en energiebelasting en wordt automatisch verrekend op uw volgende jaarrekening.



    Uw termijnbedrag blijft gelijk



    De btw verlaging wordt niet verrekend in uw termijnbedrag. Uw termijnbedrag blijft ongewijzigd. Heeft u teveel betaald, dan verrekenen wij dit op uw jaarnota en krijgt u geld terug.
  3. forum rang 8 objectief 16 juni 2022 12:24
    quote:

    jowi schreef op 16 juni 2022 11:20:

    Dit prettige bericht ontving ik van United Consumers.

    Beste XXXX, op dit moment zit u goed met uw energiecontract. 1 juli komt daar nog meer voordeel bovenop. We leggen graag uit wat dit voor u betekent.
    U heeft een vast tarief
    Omdat u een contract heeft met vaste tarieven zullen uw prijzen niet stijgen. Bovendien krijgt u btw verlaging van de overheid. Lees hieronder meer.
    Btw verlaging overheid
    Per 1 juli 2022 compenseert de overheid de stijging van de energieprijzen door de btw op energie tot 1 januari 2023 te verlagen van 21% naar 9%. Het lagere btw tarief geldt voor uw leveringskosten, transportkosten en energiebelasting en wordt automatisch verrekend op uw volgende jaarrekening.
    Uw termijnbedrag blijft gelijk
    De btw verlaging wordt niet verrekend in uw termijnbedrag. Uw termijnbedrag blijft ongewijzigd. Heeft u teveel betaald, dan verrekenen wij dit op uw jaarnota en krijgt u geld terug.
    waar is het feestje?
  4. Joost_K 16 juni 2022 16:07
    quote:

    voda schreef op 16 juni 2022 11:15:

    [...]
    Wat een foute term zeg. Anderen en ik met een ferraris meter lopen niet de boel te flessen.

    Zo is de situatie nu eenmaal. Er bestaat (nog) geen plicht om een slimme meter te laten instaleren.
    Er zal waarschijnlijk wel een plicht komen voor een aparte meter voor de zonnepanelen. Het zij zo.
    Misschien moet ik meer nuanceren. Als straks de wetgeving rondom saldering verandert. Nu zijn het prima (zij het compleet afgeschreven) meters.

    Maar zodra die salderingswetgeving er komt en je hebt willens en wetens een ferrarismeter gehouden dan probeer je dus een voordeel waar je geen recht op hebt te slaan uit een situatie, ten koste van netbeheerders en energieleveranciers. Dus ja, op dat moment fles je in mijn optiek gewoon de boel. Maar nu nog niet. En we moeten echt nog maar zien wat de wetgeving hieromheen wordt.
  5. forum rang 10 voda 17 juni 2022 06:18
    Eneco-klant goedkoper uit, mede door btw-verlaging
    ANP Producties - Gisteren om 13:56
    © ANP

    ROTTERDAM (ANP) - Klanten van Eneco zijn vanaf komende maand gemiddeld 28 euro goedkoper uit voor hun energie. Daarvan is het grootste deel, ongeveer 18 euro, te danken aan het lagere btw-tarief dat gaat gelden. De rest is te danken aan het feit dat Eneco goedkoper gas wist in te kopen.

    Met de tariefverlaging gaat Eneco tegen de trend in. Klanten van Essent zijn per 1 juli bijvoorbeeld gemiddeld haast 50 euro per maand meer kwijt. Overigens blijven de tarieven bij Essent lager dan bij Eneco na die wijzigingen. Vattenfall rekent gemiddeld 20 euro per maand meer na 1 juli.

    In tegenstelling tot de meeste energiebedrijven past Eneco zijn variabele tarieven niet alleen op 1 januari en 1 juli aan. Iedere maand krijgt een deel van de klanten een nieuw tarief, aldus een woordvoerster. "Dat proberen we zo lang mogelijk gelijk te houden. Tot begin vorig jaar lukte dat gemiddeld een jaar."

    De nieuwe tarieven zullen niet zo lang blijven gelden. "We hopen dit drie maanden gelijk te kunnen houden. De gasprijs is momenteel zeer beweeglijk en we kunnen daarom geen garanties geven."
  6. forum rang 10 voda 20 juni 2022 09:23
    Aflopend energiecontract? Dit moet je nu doen!
    Nieuws 08:05

    Grote stress bij veel Nederlanders door de stijgende energiekosten. Essent kondigde al een verhoging van de variabele tarieven aan, andere leveranciers zullen waarschijnlijk volgen. Hoe lang blijven de prijzen hoog en wat kun je er tegen doen? De Consumentenbond geeft uitleg.

    www.telegraaf.nl/video/1774818794/afl...
  7. forum rang 10 voda 22 juni 2022 09:55
    Nieuw record: 38 procent eigenaren zonnepanelen stapt over naar andere energieleverancier

    Een recordhoeveelheid consumenten met zonnepanelen is afgelopen jaar overgestapt naar een andere energieleverancier. Dat blijkt uit de Energiemonitor 2022 van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

    Waar in 2020 29 procent van de zonnepaneeleigenaren voor een ander energiebedrijf koos, nam dat afgelopen kalenderjaar toe naar 38 procent. De groei van het aantal overstappers met zonnepanelen is des te opmerkelijker omdat het totaal aantal overstappers juist gehalveerd is.

    Wissel bij huidige leverancier
    Uit het Consumentenonderzoek energiemarkt 2022 dat Motivaction in opdracht van de ACM heeft uitgevoerd – en dat ten grondslag ligt aan de Energiemonitor voor Consumenten – blijkt dat nog eens 34 procent van de zonnepaneeleigenaren bij zijn huidige energieleverancier van contract is veranderd. Dat is een toename van 3 procent.

    Verder heeft 26 procent van de zonnepaneeleigenaren zich georiënteerd op een overstap en is 26 procent van de zonnepaneeleigenaren nog nooit overgestapt.

    31 procent heeft zonnepanelen
    Aan 1.502 consumenten is voor het onderzoek door Motivaction een lijst met verduurzamingsmaatregelen voorgelegd. Aan de deelnemende consumenten is een lijst met verduurzamingsmaatregelen voorgelegd. 90 procent gaf aan een of meerdere van deze maatregelen te hebben genomen.

    De meestvoorkomende maatregelen zijn de slimme meter (60 procent), inzicht in het energieverbruik via een app (39 procent), spouwmuurisolatie (38 procent), dakisolatie (38 procent) en HR++-glas (36 procent). Het aantal consumenten dat aangeeft zonnepanelen te hebben, is gestegen van 27 naar 31 procent.

    App vaker gebruikt
    Uit het onderzoek van de ACM blijkt verder dat consumenten vaker een app gebruiken om inzicht te krijgen in hun energieverbruik; dat percentage is gegroeid van 35 naar 39 procent.

    Consumenten geven verder aan dat zelf energie opwekken met zonnepanelen vanwege de hoge prijzen interessanter is geworden omdat de investering snel terugverdiend wordt. Dezelfde redenering past men toe bij elektrisch rijden vanwege de hoge brandstofprijzen.

    Duurzame energie stimuleren
    59 procent van de consumenten vindt dat energiebedrijven meer zouden moeten doen om het gebruik van duurzame energie te stimuleren. Verder vindt 34 procent dat energiebedrijven momenteel in voldoende mate hun klanten helpen om hun energieverbruik te verminderen.

    Een derde van de consumenten vindt dat groene stroom uit het buitenland bijdraagt aan de energietransitie van Nederland; dit percentage steeg namelijk van 29 naar 33 procent. Indien de eigen woning van het gas af moet, verwacht de helft van de consumenten dat met name de gemeente hen inlicht over de stappen die dan gezet moeten worden. Energieleveranciers (44 procent) of de overheid (35 procent) zijn volgens consumenten ook logische partijen die de communicatie kunnen verzorgen. Ze staan minder open voor informatie van de provincie (10 procent) of een externe partij (8 procent).

    Door Edwin van Gastel, Els Stultiens

    www.solarmagazine.nl/nieuws-zonne-ene...
  8. forum rang 10 voda 22 juni 2022 10:01
    ACM: helft consumenten heeft variabel energiecontract, aantal overstappers gehalveerd

    De helft van de Nederlandse consumenten heeft een variabel energiecontract en is daarmee extra gevoelig voor prijsverhogingen. Dat meldt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) in de Energiemonitor 2022.

    De Energiemonitor bevat informatie die de ACM opvraagt bij energieleveranciers en resultaten van consumentenonderzoek dat de ACM jaarlijks in april laat uitvoeren.

    Bijna geen aanbiedingen
    De ACM meldt in de monitor dat het aantal consumenten dat overstapt naar een andere energieleverancier in vergelijking met vorig jaar bijna gehalveerd is; van 27 naar 14 procent. Dit komt volgens de autoriteit doordat energieleveranciers bijna geen contracten aanbieden met een vast tarief en een bepaalde looptijd. De reden hiervoor is dat de energieprijzen zo hoog zijn en omdat onzeker is hoe de prijzen zich ontwikkelen.

    Daarnaast verwachten meer consumenten – met een variabel of aflopend vast contract – dat ze over een jaar nog klant zijn bij dezelfde energieleverancier: 46 procent nu versus 39 procent in 2021. Ook zijn consumenten minder vaak van plan om het aankomend jaar energieleveranciers te gaan vergelijken, te weten 52 procent nu versus 56 procent vorig jaar.

    Portemonnee
    Tot en met 2021 daalde het aantal consumenten met een variabel contract jaarlijks; 44 procent in 2021. De toename van het aantal consumenten met een variabel contract dit jaar komt volgens de ACM vooral omdat energieleveranciers nauwelijks nog contracten met vaste tarieven aanbieden. Uit gesprekken met panels van consumenten blijkt dat een meerderheid van de consumenten als dat kan wel weer een contract met een vaste prijs af wil sluiten. Maar er zijn ook consumenten die vanwege de onrust op de energiemarkt voorkeur hebben voor een variabel contract. Zij vinden het een voordeel dat ze als ze dat willen gemakkelijk over kunnen stappen en wijzen erop dat ze niet lang vastzitten aan een hoger tarief als de energieprijzen dalen.

    Bij de Nederlanders met een variabel energiecontract kunnen energieleveranciers het tarief voor gas en elektriciteit 2 keer per jaar aanpassen, of vaker als dat vanwege marktomstandigheden nodig is. De ACM benadrukt dat deze consumenten een verhoging van de energieprijzen dus snel in hun portemonnee merken. De andere helft van de consumenten heeft een contract waarbij tarieven voor 1 jaar of langer vastgelegd zijn. Zij moeten waarschijnlijk een hoger tarief gaan betalen als hun vaste contract afloopt.

    Ervaring consument
    Uit een analyse van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat het tarief voor 1 kubieke meter gas het afgelopen jaar met 393 procent is gestegen; het tarief voor 1 kilowattuur elektriciteit steeg met 364 procent.

    De Energiemonitor 2022 laat zien dat consumenten deze prijsstijging ook zo ervaren: het aantal consumenten dat de prijzen voor gas en elektriciteit als hoog of zeer hoog ervaart, is sterk gestegen; van 52 procent in 2021 naar 78 procent in 2022. De ACM heeft dit jaar ook specifiek gevraagd naar de ervaringen van consumenten die zijn aangesloten op een warmtenet. Hieruit blijkt dat 80 procent van de warmtegebruikers ervaart dat de prijzen hoog tot zeer hoog zijn.

    Door Edwin van Gastel, Els Stultiens

    www.solarmagazine.nl/nieuws-zonne-ene...
  9. forum rang 10 voda 24 juni 2022 06:33
    Honderdduizenden huishoudens wacht nieuwe energiestrop: flinke nabetaling
    RTL Z / RTL Nieuws - Gisteren om 18:43

    Honderdduizenden huishoudens kunnen de komende maanden nog een extra financiële tegenvaller verwachten, die tot duizenden euro’s kan oplopen. Zij hebben hun maandbedrag niet naar boven bijgesteld waardoor ze op de jaarafrekening dik in de min belanden.

    De thermostaat een graadje lager zetten scheelt in de kosten.
    © ANP / Rob Engelaar

    Dat blijkt uit een rondgang van RTL Z langs de grote energieleveranciers. Budgetvoorlichter Nibud maakt zich zorgen omdat mensen noodgedwongen de problemen voor zich uitschuiven.

    200 euro per maand te weinig
    Bij Vattenfall, dat in Nederland twee miljoen klanten heeft, heeft ongeveer 10 procent van de klanten 'een veel te laag maandbedrag', laat een woordvoerder weten. "Bij deze klanten is een gemiddelde verhoging van 200 euro per maand nodig."

    De financiële gevolgen daarvan laten zich raden: op het moment dat de jaarafrekening komt, zullen ze het te weinig betaalde bedrag alsnog in één keer op hun bord krijgen. Wie een jaar lang 200 euro te weinig heeft betaald per maand, moet aan het einde van het contractjaar 2400 euro bijbetalen.

    Maandbedrag bijstellen
    Het maandbedrag dat je betaalt aan je energieleverancier wordt meestal jaarlijks berekend op basis van het verbruik in het jaar ervoor. Dit kun je zelf naar boven of naar beneden bijstellen. Op die manier kun je er zelf voor zorgen dat je niet te veel of te weinig betaalt. Dat kan handig zijn: bespaar je bijvoorbeeld veel omdat je hebt geïsoleerd, dan zul je waarschijnlijk minder gaan verbruiken dan vooraf geschat, en dan kun je dus ook gedurende het jaar al minder gaan betalen.

    Maar veel mensen laten nu het maandbedrag in stand dat paste bij de veel lagere tarieven van de afgelopen jaren. Zij betalen per maand waarschijnlijk veel te weinig. Aan het eind van het jaar moet je het verschil bijpassen tussen wat je al hebt betaald en wat je daadwerkelijk hebt verbruikt. Als je te veel hebt betaald, krijg je juist geld terug.

    Ook Eneco zegt dat er een groep is die - al dan niet noodgedwongen - kiest voor een te laag maandbedrag, ondanks waarschuwingen van de energieleverancier. "Het kan een oplossing zijn om financieel de maand rond te krijgen, maar pas nou op", waarschuwt de woordvoerder. "Anders krijg je een naheffing en moet je een grote klap geld betalen."

    Afschrijving mislukt
    Klanten die de 'echte' maandlasten niet kunnen betalen, raadt het bedrijf aan een betalingsregeling te treffen in plaats van te wachten op de grote tegenvaller. Eneco ziet ook een toename in het aantal gevallen waarbij de automatische afschrijving niet lukt omdat er te weinig geld op de rekening staat. Het is nog te vroeg om duidelijk te zeggen wat dat betekent voor de financiële situatie van de klant in kwestie, maar het kan duiden op geldzorgen, vertelt de woordvoerder.

    Echte tik komt nog
    Dat de financiële zorgen toenemen, blijkt ook bij Essent. Het bedrijf laat weliswaar weten dat het aantal mensen met betalingsproblemen nog niet echt toeneemt, maar mensen die al een betalingsregeling hadden, hebben wel een steeds groter bedrag uitstaan. Bij Vattenfall is het aantal klanten met een betalingsregeling al wel flink toegenomen, met 30 procent in een jaar tijd.

    Maar de echte tik, verwacht ook Essent, moet voor veel klanten nog komen. "Wij verwachten dat het einde jaar en zeker begin volgend jaar voor meer problemen gaat zorgen. Aangezien er dan nog meer mensen in een variabel tarief zitten en mensen ook een jaar in de hoge energieprijzen gaan zitten", legt een woordvoerder uit.

    "Nu kunnen mensen nog hun maandbedrag gewoon laten staan, maar als de jaarafrekening komt, wordt ineens zichtbaar dat ze veel moeten bijbetalen."

    Onmogelijke keuze
    Het Nibud maakt zich hier grote zorgen over, en zegt dat er voor veel mensen geen goede keuze te maken is. "Mensen die het al lastig hebben om rond te komen, kunnen hun maandbedrag niet verhogen", legt directeur Arjan Vliegenthart uit. Zij stellen de pijn uit, en overwegen om dan in de winter de verwarming maar uit te laten, vervolgt hij.

    "Simpele tips voor deze groep, die zijn er niet meer. Ze bezuinigen al op de meest essentiële uitgaven. Er zal een meer structurele oplossing moeten komen in samenspel met de energieleveranciers, de overheid en de woningcorporaties", zegt Vliegenthart. "Dit kun je niet aan individuele huishoudens overlaten. De puzzel heeft te weinig stukjes."

    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ho...
  10. forum rang 10 voda 25 juni 2022 07:36
    Geef mij maar de oude Ferraris meter. :-)

    Netbeheerder Enexis kan deel slimme energiemeters al maanden niet uitlezen
    RTL Nieuws - Gisteren om 17:27

    Netbeheerder Enexis kan een deel van zijn slimme energiemeters al weken tot maanden niet uitlezen. Dat zou het gevolg zijn van een storing in het nieuwe IT-systeem.

    Een monteur installeert een slimme elektriciteitsmeter.
    © ANP Lex van Lieshout

    Enexis is één van de zes grote netbeheerders van Nederland, met ruim 3 miljoen klanten in onder meer Groningen, Noord-Brabant en Limburg. Een deel van die klanten kan zijn slimme energiemeter de afgelopen weken niet uitlezen, meldt De Limburger. In oktober vorig jaar meldde Enexis ook al problemen met het uitlezen van slimme meters.

    Door de storing kunnen klanten zelf hun meterstanden en verbruik niet inzien. Sommige gebruikers moeten daarom handmatig de meterstand doorgeven aan hun energieleverancier. De oorzaak van de storing zou de overstap naar een nieuw IT-systeem zijn. "Vorig jaar zijn we overgegaan op een nieuw IT-systeem en dat leidt soms nog tot storingen."

    De overstap was volgens Enexis noodzakelijk omdat ondersteuning van het oude systeem stopte. In oktober werd gemeld dat de storing in delen zou worden opgelost, maar dat blijkt nu nog niet afgerond.

    Klanten kunnen niks doen
    Klanten in het leveringsgebied van Enexis die last hebben van de storing, hoeven geen melding te doen. "Wij signaleren zelf of er bij u een storing is en proberen de storing op afstand op te lossen. Mocht dit niet lukken, dan maken we een afspraak met u om langs te komen", aldus Enexis. Overstappen van netbeheerder kan overigens niet: per gebied is er maar één beheerder actief.

    Eerder dit jaar ontstonden er ook al problemen rond slimme energiemeters bij netbeheerder Liander. Die beheerder kampt met een tekort aan zulke meters, waardoor mensen hun stroomaansluiting niet kunnen laten verzwaren. Dat is nodig voor bijvoorbeeld een warmtepomp of een laadpaal voor een elektrische auto. Die tekorten zijn vooralsnog niet opgelost.

    Met sub-links en video:

    www.msn.com/nl-nl/nieuws/wetenschapen...
  11. forum rang 8 Leefloon 25 juni 2022 16:46
    quote:

    voda schreef op 24 juni 2022 06:33:

    200 euro per maand te weinig
    Bij Vattenfall, dat in Nederland twee miljoen klanten heeft, heeft ongeveer 10 procent van de klanten 'een veel te laag maandbedrag', laat een woordvoerder weten. "Bij deze klanten is een gemiddelde verhoging van 200 euro per maand nodig."

    ... Wie een jaar lang 200 euro te weinig heeft betaald per maand, moet aan het einde van het contractjaar 2400 euro bijbetalen.
    Clickbait. Het zal gaan om een verhoging van €200 euro voor gemiddeld ongeveer 6 maanden. Wie een jaar lang 100 euro te weinig heeft betaald per maand, moet aan het einde van het contractjaar 1200 euro bijbetalen, en mocht dan van Vattenfall meteen al de maandelijkse betaling met 100 euro verminderen. Het probleem wordt verdubbeld in zo'n artikel, en wordt daarna vermenigvuldigd met 12.
  12. snorro1 25 juni 2022 18:28
    quote:

    haas schreef op 16 juni 2022 06:20:

    Whats in a name.............................
    consumenten kunnen ook energie afnemen bij CoolBlue Energie:maar.............let op,want de energieleverancier is:

    Coolblue Energie is een handelsnaam van ServiceHouse B.V.
    Dat betekent dat ServiceHouse jouw energieleverancier is, maar als Coolblue Energie communiceert.
    Het postadres is postbus 2225, 3800 CE Amersfoort, KVK Amersfoort 62009761.

    Dus als Servicehouse failliet gaat zal de "glimlach" er bij de consument snel afgaan ?:)
    Overzicht van alle partners(lees distributie-namen) waaronder Servicehouse o.a. energie levert
    servicehouse.nl/partners

    PS: wie zijn de eigenaar/aandeelhouders van Servicehouse ?
    Cool Blue
  13. marotick 25 juni 2022 19:48
    Een slimme meter is wel slim??? maar ook duur.
    In een "slimme" meter zit een GPRS zender dat de signalen doorstuurt de wereld in en door de energie leverancier ontvangen en uitgelezen kan worden. Omdat de meter niet weet wanneer de meter uitgelezen wordt staat deze dus 24 uur per dag aan en verbruikt ca. 30 Watt aan energie dat neerkomt op ca 120 euro per jaar.

    Jack Marotick
  14. [verwijderd] 27 juni 2022 09:15
    quote:

    marotick schreef op 25 juni 2022 19:48:

    Een slimme meter is wel slim??? maar ook duur.
    In een "slimme" meter zit een GPRS zender dat de signalen doorstuurt de wereld in en door de energie leverancier ontvangen en uitgelezen kan worden. Omdat de meter niet weet wanneer de meter uitgelezen wordt staat deze dus 24 uur per dag aan en verbruikt ca. 30 Watt aan energie dat neerkomt op ca 120 euro per jaar.

    Jack Marotick
    mss kunt uw rekensom wat verduidelijken ? 30 watt : per uur/dag/week ?
    en met welk tarief komt u op 120 euro ?
    =============================================================================

    Fouten ontdekt in energienota's bij teruglevering zonnepanelen

    24 juni 2022 21:32
    Laatste update: 1 dag, 18 uur geleden

    Eigenaren van zonnepanelen klagen op internetfora en bij Vereniging Eigen Huis over fouten in hun energienota. Energieleveranciers werken steeds vaker met tarieven die maandelijks of zelfs ieder uur worden aangepast. Salderen gebeurt soms ook iedere maand, terwijl dat volgens de wet op jaarbasis zou moeten.

    Dat concluderen de consumentenorganisaties Independer en Vereniging Eigen Huis na vragen van NU.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) laat weten dat eigenaren van zonnepanelen die tegen fouten aanlopen, een klacht kunnen indienen. In de energiewet staat dat leveranciers verplicht zijn per contractjaar te salderen.

    Salderen betekent......................
    www.nu.nl/wonen/6207115/fouten-ontdek...

    PS; de afgelopen 30 dagen hier 275 uren zon*): Ik wens u ook veel zon deze week
    *)* Bron: Koninklijk Nederlands meteorologisch instituut (knmi)
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 juni 2022 09:25
    quote:

    voda schreef op 27 juni 2022 09:19:

    @Haas en anderen, begrijpen jullie nu waarom ik zo blij ben met mijn oude Ferraris meter?

    100x beter dan die z.g. slimme meter. Dat apparaat komt er bij gewoonweg niet in.
    Tot het moment dat er gedreigd wordt met afsluiting..............
  16. forum rang 8 Leefloon 27 juni 2022 10:11
    quote:

    voda schreef op 27 juni 2022 09:19:

    @Haas en anderen, begrijpen jullie nu waarom ik zo blij ben met mijn oude Ferraris meter?
    Ruim een dag verder, en nog geen enkele bevestigende reactie op het evangelie...

    Overigens kun je ook nog wat elektriciteit en moeite besparen door voortaan na een nieuwtje niet ook volledig ongewijzigde adviezen te gaan plaatsen. Dat is 2x hetzelfde, waarbij het tweede naar het eerste wijst. Een nieuwtje in Morning Notes met daarbij "geen enkele impact op koersdoel", en hijgerige gegevensverkopers en paginavullers maken daar dan een (onbestaande) herhaling van. De analist heeft de spreadsheet dan niet eens geopend.
  17. Joost_K 27 juni 2022 17:15
    quote:

    marotick schreef op 25 juni 2022 19:48:

    Een slimme meter is wel slim??? maar ook duur.
    In een "slimme" meter zit een GPRS zender dat de signalen doorstuurt de wereld in en door de energie leverancier ontvangen en uitgelezen kan worden. Omdat de meter niet weet wanneer de meter uitgelezen wordt staat deze dus 24 uur per dag aan en verbruikt ca. 30 Watt aan energie dat neerkomt op ca 120 euro per jaar.

    Jack Marotick
    Dat ding staat niet 24/7 via het GPRS-zendertje te zenden. En vergeet niet dat de zo geprezen ferrarismeter ook ronddraait. Die kinetische energie is ook onttrokken aan jouw energieaansluiting.
1.067 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 54 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.