Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel NEL ASA CHX:NEL_O.CXE3, NO0010081235

Laatste koers (nok) Verschil Volume
5,668   0,000   (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000 0  

NEL ASA 2022

974 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 49 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 juni 2022 09:32
    quote:

    DeWitteRidder schreef op 13 juni 2022 09:29:

    [...]Niks met Nel te maken dit stuk. Je legt weer een verbinding die er helemaal niet is. Alleen maar om stennis te maken.

    Tesla maakte eerst ook jaren verlies. Toen zal je ook wel geroepen hebben dat het nooit rendabel ging worden ten opzichte van auto's met verbrandingsmotor. Volgens mij is dat nu aardig omgedraaid..
    Het windmolens- en zonnecellen-debacle heeft alles met NEL en waterstof te maken.
  2. [verwijderd] 13 juni 2022 12:25
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 juni 2022 09:32:

    [...]

    Het windmolens- en zonnecellen-debacle heeft alles met NEL en waterstof te maken.
    Nu haal je er ineens ook nog zonnecellen bij... het stuk gaat alleen over windmolens. Waarbij ik meer dan genoeg bedrijven ken die goed geld verdienen aan zonnecellen.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 13 juni 2022 12:58
    quote:

    DeWitteRidder schreef op 13 juni 2022 12:25:

    [...]Nu haal je er ineens ook nog zonnecellen bij... het stuk gaat alleen over windmolens. Waarbij ik meer dan genoeg bedrijven ken die goed geld verdienen aan zonnecellen.
    Vrijwel alle zonnecellen-fabrieken in Europa zijn failliet gegaan of hebben nog nooit winst gemaakt.
  4. forum rang 6 4finance 14 juni 2022 20:15
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 13 juni 2022 12:58:

    [...]

    Vrijwel alle zonnecellen-fabrieken in Europa zijn failliet gegaan of hebben nog nooit winst gemaakt.
    Ik reageer niet vaak (meer) op je, maar daar zit een bron van waarheid in. Dat is een lastige markt met hoge aanloopkosten.
    Grondstoffen zijn inmiddels stevig duurder. Daar heeft deze economie heel veel last van.
    Zonder subsidie komt de meeste alternatieve energie niet van de grond.

    Bij NEL ligt dat toch wel iets anders. Het aandelen belang in NIKOLA vond ik destijds een slechte zet.
    Dat heeft wel het nodige cash gekost. Cash wat ze broodnodig hebben. Geen idee wat dat voor een impact heeft gehad.
    Ik had eerlijk gezegd een emissie verwacht. Daarom had ik destijds ook winst genomen.
    Nu is mijn positie in NEL bescheiden. Ben wel van plan nog uit te breiden.
  5. Colorful 21 juni 2022 14:32
    Everfuel A/S is verheugd aan te kondigen dat een samenwerking
    met Nel Hydrogen A/S en Force Technology heeft publieke financiering ontvangen voor:
    het ontwikkelen van een verplaatsbaar waterstoftankstation om de inzet van
    infrastructuur voor emissievrije mobiliteit als onderdeel van het project: Trekant H2
    -station.

    newsweb.oslobors.no/message/565432
  6. [verwijderd] 21 juni 2022 16:36
    quote:

    Colorful schreef op 21 juni 2022 14:32:

    Everfuel A/S is verheugd aan te kondigen dat een samenwerking
    met Nel Hydrogen A/S en Force Technology heeft publieke financiering ontvangen voor:
    het ontwikkelen van een verplaatsbaar waterstoftankstation om de inzet van
    infrastructuur voor emissievrije mobiliteit als onderdeel van het project: Trekant H2
    -station.

    newsweb.oslobors.no/message/565432
    Waarde: DKK 7.4 million --> €1 miljoen.

    Met deze funding gaan ze een al bestaande installatie van Nel aanpassen zodat deze mobiel is.
  7. Colorful 21 juni 2022 17:15
    Sterke groei in zicht
    Jefferies verwacht dat de capaciteiten verre van voldoende zijn, zo blijkt uit een onderzoek. Zoals Recharge meldde met betrekking tot de voorspelling van Jefferies, zal de wereldwijde vraag naar waterstofelektrolyzers in 2030 ongeveer zes keer het beschikbare aanbod zijn. De investeringsbank schat dat er tegen het einde van het decennium meer dan 400 gigawatt aan elektrolyse nodig zal zijn, maar dat er dan nog maar 79 gigawatt geproduceerd zal zijn.

    www.deraktionaer.de/artikel/mobilitae...
  8. cdbe 24 juni 2022 09:03
    Nel ASA: Enova funding provides breakthrough for hydrogen project in Glomfjord
    (Oslo, 24 June 2022) Yesterday, Enova announced that Glomfjord Hydrogen, where Nel owns 23 percent of the shares, will receive up to NOK 150 million in funding as one of five maritime hydrogen hubs along the Norwegian coastline.

    “This is great news for Glomfjord Hydrogen and Nel. The funding from Enova is crucial for the realization of the project.” says Nel’s CEO Jon André Løkke.

    Glomfjord Hydrogen plans to establish a 20 MW hydrogen plant in Glomfjord in Meløy municipality for production of renewable hydrogen to customers in the maritime sector. The project, which is owned by Greenstat ASA, Meløy commune and Troms Kraft ASA in addition to Nel, was initiated in June 2016.

    “The 20 MW hydrogen plant in Glomfjord will, if realized, be the same size as Europe’s currently largest hydrogen plant”, says Løkke, referring to Iberdrola’s hydrogen plant in Puertollano, Spain, where Nel also delivered the electrolysers.

    “Glomfjord is a place with a long and proud industrial history in Norway, and until the 90s Glomfjord Industrial Park was the largest hydrogen production site in the world. It is therefore very gratifying that Glomfjord once again seems to become a new green hydrogen hub in Norway”, says Løkke.

    Enova, which is a state enterprise owned by the Norwegian Ministry of Climate and Environment, also announced that four additional hydrogen hubs will receive funding. These projects will be located in Rørvik, Hitra, Florø and Kristiansand.

    “We are happy to see so many large and interesting projects developing on our own home turf in Norway, where we have our roots and a natural competitive advantage”, says Løkke.

    All in all, the five hydrogen hubs will receive up to NOK 669 million in support from Enova, which also announced that they will support seven game-changing hydrogen and ammonia driven vessels with more than NOK 451 million.
  9. Colorful 24 juni 2022 09:35
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 24 juni 2022 09:11:

    Op BNR vertelde de eigenaar van een bouwbedrijf dat hij een graafmachine had laten maken die op waterstof loopt.
    Helaas was deze machine ca 4x zo duur als een op benzine of diesel.
    Krijg je als bouwbedrijf zelf gaat pionieren.
    JCB heeft een waterstofmotor gemaakt voor dit soort zware machines.
    www.jcb.com/nl-nl/campaigns/hydrogen
    Ook hier zal het prototype hier 4 x duurder zijn dan diesel of benzine.
  10. [verwijderd] 24 juni 2022 10:07
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 24 juni 2022 09:11:

    Op BNR vertelde de eigenaar van een bouwbedrijf dat hij een graafmachine had laten maken die op waterstof loopt.
    Helaas was deze machine ca 4x zo duur als een op benzine of diesel.
    En toch heeft hij hem laten maken. Ook al is hij 4 keer zo duur. Dat zal dus vast niet voor niks zijn. Met de huidige brandstofprijzen gaat hij hem wellicht terug verdienen aan die kant.

    Of hij kan hiermee voldoen aan uitstootregels bij bijvoorbeeld aanbestedingen waarin deze zijn opgenomen.

    Ik ben dus ook veel meer benieuwd wat zijn overweging is geweest om toch de aanschaf te doen. Als hij het doet, waarom zouden andere ondernemers het dan niet doen?
  11. forum rang 6 4finance 28 juni 2022 18:23
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 24 juni 2022 09:11:

    Op BNR vertelde de eigenaar van een bouwbedrijf dat hij een graafmachine had laten maken die op waterstof loopt.
    Helaas was deze machine ca 4x zo duur als een op benzine of diesel.
    De energie transitie is qwa kosten op dit moment inderdaad erg lastig.

    De gemeente Groningen is een mooi voorbeeld hoe inspanningen in-/ met waterstof tot een geslaagd initiatief kunnen leiden.

    Ik ga er van uit dat dit soort voorbeelden snel opgepakt zullen worden.

    gemeente.groningen.nl/waterstof
  12. Katsjinggg 28 juni 2022 23:34
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 24 juni 2022 09:11:

    Op BNR vertelde de eigenaar van een bouwbedrijf dat hij een graafmachine had laten maken die op waterstof loopt.
    Helaas was deze machine ca 4x zo duur als een op benzine of diesel.
    je vergeet de druk van de eco-fanatischy, die gaan voor ideologie en hebben niet de minste kennis van economie, financiën of wat het modale inkomen van de gewone bevolking is....en helaas hebben die eco wappies zoals milieudefensie het oor van de politici
974 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 49 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.