Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Waterstof

78 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Tycoon 18 februari 2022 18:07
    Hy24, Mirova, CDPQ en Technip Energies bundelen hun krachten om een recordinvestering van 200 miljoen euro te doen in de pionier op het gebied van groene waterstof Hy2gen AG
    17 FEB 2022 08:00 CET www.businesswire.com/news/home/202202...

    Hy2gen AG, het investeringsplatform voor groene waterstof, kondigt vandaag de succesvolle afronding aan van een investeringsronde van € 200 miljoen. De hoofdstad zal worden gebruikt voor de bouw van faciliteiten in verschillende regio's, waaronder Europa, voor de productie van op groene waterstof gebaseerde brandstoffen - of "e-fuels" - voor maritiem en grondtransport, luchtvaart en industriële toepassingen. De investering, de grootste particuliere op groene waterstof gerichte kapitaalverhoging tot nu toe1, wordt geleid door Hy24 samen met Mirova, CDPQ en strategische investeerder Technip Energies (Parijs:TE) (ISIN:NL0014559478).
  2. Jorry 25 februari 2022 11:58


    gepubliceerd
    23 februari 2022

    Volgens het laatste rapport van de IMARC Group getiteld " Waterstofenergieopslagmarkt: wereldwijde industrietrends, aandeel, omvang, groei, kansen en voorspelling 2022-2027 ", biedt een uitgebreide analyse van de industrie, die inzichten omvat in het marktoverzicht van waterstofenergieopslag . Het rapport bevat ook concurrentie- en regionale analyse en hedendaagse ontwikkelingen op de wereldmarkt. De markt bereikte een waarde van US$ 16,73 miljard in 2021. De wereldwijde markt voor waterstofenergieopslag zal US$ 25,25 miljard bereiken in 2027, met een CAGR van 6,60% in 2022-2027. Waterstofenergieopslag (HES) wordt gebruikt om elektrische energie op te slaan in de vorm van waterstof. Het wordt meestal opgeslagen in drie verschillende vormen, namelijk vloeibaar, vast en gas, als een gecomprimeerd gas, cryogene vloeistof of een grote verscheidenheid aan losjes gebonden hydrideverbindingen. De opgeslagen waterstof kan worden gebruikt in brandstofcelvoertuigen, energieopwekking en stationaire brandstofcellen. Afgezien hiervan kan het ook in gaspijpleidingen worden geïnjecteerd om hun koolstofintensiteit te verminderen.

    Verzoek om het voorbeeldrapport te ontvangen: www.imarcgroup.com/hydrogen-energy-st...
  3. forum rang 5 leonardus65 27 mei 2022 08:20
    gocar.be/nl/autonieuws/energie/doorbr...
    Martens, Bosserez en Rongé werken sinds 2010 aan het project. Ze ontwierpen een apparaat dat watermoleculen in de vochtigheid van de lucht kan opvangen en voegden daar een zonnesysteem dat energie opwekt aan toe. Vervolgens zijn ze erin geslaagd om bepaalde chemische reacties tot stand te brengen, met name de splitsing van watermoleculen in dioxygen en diwaterstof. Die diwaterstof kan dan worden gebruikt als een volledig CO2-neutrale brandstof.

    Als het toestel (geïnstalleerd in een paneel) electriciteit voor een woning kan produceren, moet het natuurlijk ook in staat zijn om de accu’s van een elektrische wagen op te laden, of zelfs om een waterstofauto te vullen als de productie-eenheid wordt gecombineerd met een opslagtank. Voor gezinnen is dit natuurlijk een serieuze opsteker, want zij zouden volledig energieonafhankelijk kunnen worden. Ter info, de prijs van een kilo waterstof bedraagt momenteel ongeveer 10 euro.
  4. Jorry 22 juni 2022 12:42
    De prijzen voor olie, gas & Co. blijven deze week op een hoog niveau. Niet in de laatste plaats omdat Rusland de gasleveringen aan Europa heeft verminderd. In Duitsland werkt minister van Economische Zaken Robert Habeck keihard aan noodplannen voor de winter en roept hij op tot energiebesparing. Op de lange termijn zal er geen manier zijn om hernieuwbare energiebronnen te omzeilen. Analisten verwachten gouden tijden voor bedrijven als Nel Asa en Varta. Maar ook kleinere innovatieve bedrijven zoals waterstof-pure-play First Hydrogen zijn interessant. Want analisten verwachten dat de vraag naar waterstof het aanbod massaal zal overtreffen. In de batterijsector raadt Goldman Sachs aan om Varta-aandelen te kopen. De omzet van de MDAX-groep zal naar verwachting de komende jaren meer dan verdubbelen dankzij elektromobiliteit. Gisteren vond de algemene vergadering plaats.
    www.kapitalerhoehungen.de/kommentare/...
  5. Jorry 22 juni 2022 15:49
    Als Dirk Graszt vertelt over zijn bedrijf en zijn plannen, kan hij zijn euforie niet langer verbergen: "Het is een revolutie in het goederenvervoer", zegt hij. Maar Graszt is niet iemand die als startende ondernemer denkt bijna van de ene op de andere dag de "next big thing" te hebben ontwikkeld. Hij zit al meer dan 30 jaar in de logistiek en bedrijfswagenindustrie en heeft bij Eurokai en HHLA gewerkt. . Zijn revolutie zit hem in het feit dat hij bestaande dieseltrucks kan ombouwen naar een waterstofaandrijving, 40 ton trucks zijn dan CO 2 -vrij op de weg - en Graszt is niet meer alleen op de weg op het gebied van research en prototype. De serieproductie begint aan de poorten van Hamburg.

    Samen met Dirk Lehmann, hoofd van Becker Marine Systems in Harburg - 's werelds nummer één op de markt voor hoogwaardige stuursystemen - heeft de oprichter van Clean Logistics in Wilhelmsburg zijn idee de afgelopen vier jaar tot volwassenheid op de markt gebracht. Lehmann bracht zijn kennis van elektrische aandrijvingen in, de energie die uit de waterstof wordt gehaald, moet immers zo efficiënt mogelijk naar de aandrijving worden geleid.
    www.msn.com/de-de/finanzen/top-storie...
  6. Jorry 2 juli 2022 12:51
    2 juli 2022 0 Door Erin Kilgore
    Volgens een nieuwe studie zou deze schone brandstof "slechts centen" toevoegen aan de vrachtkosten.

    Het gebruik van vrachtschepen op 100 procent groene waterstofbrandstof zou een volledig verwaarloosbaar bedrag toevoegen aan de kosten van het verzenden van consumentenproducten, zei een nieuwe studie die eerder deze week door Transport & Environment (T&E) werd gepubliceerd.
    Kosten van groene waterstof en hoe dit de productprijzen zou beïnvloeden.

    Het zou de kosten van een paar Nikes met slechts 15 cent en een nieuwe koelkast met gemiddeld $ 12 verhogen.

    Het onderzoek van T&E , de toonaangevende campagnegroep voor schoon transport in Europa, omvatte een analyse van de kostenimpact van de zeescheepvaart als de transportsector volledig koolstofarm zou worden.

    groene waterstofbrandstof voor verzending en kosten van producten
    De analyse bracht de voorgestelde verhogingen in overeenstemming met de doelstellingen van FuelEU Maritime (FEUM) en de maritieme emissiehandel (ETS).

    Het stelde vast dat het effect op de prijs van consumptiegoederen vrijwel nihil zou zijn door containerschepen te laten tanken met groene waterstof. T&E benadrukte specifiek dat de analyse die ze hebben uitgevoerd "de beweringen van de scheepvaartindustrie ontkracht" dat volledige decarbonisatie onbetaalbaar is en alleen zou leiden tot enorme kostenstijgingen die aan de consument zouden worden doorberekend.
    youtu.be/nuLvohkOLNY
78 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.