Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,350   0,000   (0,00%) Dagrange 12,270 - 12,450 24.790   Gem. (3M) 28,9K

Forum geopend voor Euronav

19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 902 903 904 905 906 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boothram 8 juni 2022 09:32
    het is dus niet duidelijk in de emails van international seaways en euronav of 300 miljoen deevaluatie is van 50%... de contracten, inclusief lopende en scrapwaarde zijn zowat 700 miljoen.. als euronav dat krijgt met 140 bij te leggen...2 jaar cashflow: lijkt erg goede zaak. Als insw het dubbele krijgt, eerder onwaarschijnlijk maar het verschil is een lening die 16 miljoen per jaar kost...afbetaling inbegrepen. Het lijkt nog niet echt slecht als investering, zeker niet als het olieveld nog wat langer openblijft... Het zou wel betekenen dat de FSO nu netto op 450 miljoen wordt gewaardeerd.. In het geval dat insw slechts 140 miljoen ontvangt...doet euronav een schitterende zaak. wait and see...
    Ik kan, met de mails van insw en euronav niet uitmaken wat het is... 140 of 300 voor insw.
  2. forum rang 5 maci 8 juni 2022 10:04
    Al een tijdje staat er in m'n (Saxo)account onder Corporate actions > Overzicht en instructies achter Euronav Buitengewoon dividend een oranje driehoek. Als ik daar met de muis overheen ga komt er een melding naar voren: "Gebeurtenis geannuleerd".

    Het PB dat Euronav hierover uitgaf meldt volgende:
    PERSBERICHT
    Gereglementeerde informatie
    dinsdag 24 mei 2022 – 8 am CET
    WIJZIGING EX-DIVIDEND EN
    REGISTRATIEDATUM
    ANTWERPEN, België, 24 mei, 2022 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav”) deelt hierbij wijzigingen mee met betrekking tot zowel de ex-dividend- als de
    registratiedatum van de komende uitkering die in het persbericht van 19 mei werd
    aangekondigd en dit als gevolg van de regelgeving in de V.S. en Memorial Day. De
    betalingsdatum van het dividend blijft ongewijzigd:
    Ex-dividend datum 1 juni 2022
    Registratiedatum 2 juni 2022
    Betalingsdatum 8 juni 2022
    De uitkering aan de aandeelhouders ten bedrage van 0,06 USD zal worden uitbetaald in
    EUR tegen de USD/EUR-wisselkoers op de registratiedatum. In het licht van deze
    wijzigingen worden beleggers eraan herinnerd dat zij hun aandelen niet kunnen
    herplaatsen tussen het Belgische aandelenregister en het Amerikaanse aandelenregister
    vanaf 1 juni 2022 9.00 uur CET tot 3 juni 2022 9.00 uur CET. De uitkering van 0,06 USD
    zal worden betaald uit de beschikbare uitgiftepremie, zonder enige inhouding van roerende
    voorheffing.

    Helaas staat er vandaag geen bijschrijving van het toegekende dividend gemeld.
    Betreffende Saxo medewerker kon geen uitleg geven en vroeg mij om het PB te sturen zodat hij dit door kon zetten naar de betreffende afdeling.

    Als dit mijn enige negatieve ervaring was met Saxo zou ik het hier niet hebben gemeld. Het is helaas nog steeds behoorlijk triest wat er vooral niet goed gebeurt daar, al zijn er af en toe wel verbeteringen zichtbaar.

    Off topic vraag over Saxo aan degenen die daar een rekening hebben: zijn er meerdere die zich storen aan het Kasoverzicht?

    Administratief klopt dit niet zoals het wordt getoond.
    Wat i.m.o. direct zichtbaar moet zijn is het Saldo, kortom: wat heb je al dan niet in je portemonnee. Dat zou als Kassaldo moeten worden aangegeven, maar ook dat is niet het geval.
    Saxo zet het helemaal onderaan in het uitvalscherm onder de naam: Beschikbare kas.

    Ik wil niet al te mierenneukerig doen, maar als men deze term wil gebruiken als Kassaldo kan ik daar mee leven. Zet het dan wel op de plek die je als eerste ziet op het scherm. Daar waar nu "Kas (EUR) staat.

    Graag zie ik of er meerderen zijn die hier zo over denken.
  3. forum rang 5 maci 8 juni 2022 12:39
    Ik vrees dat als er niemand aan de bel had getrokken er voorlopig niets bijgeschreven zou worden!
    Het is te triests voor woorden hoe ze het PB hebben hebben opgevat, al ga ik er eigenlijk vanuit dat zij op een andere manier worden geïnformeerd.

    Dat we niet de enige zijn blijkt o.m. uit de draad Saxo zoals deze in De Koffiekamer al maanden aanwezig is.

    Het feit dat ik niet bij ze weg "kan" is dat ik een zgn. BottomLine account heb. Decennia geleden kon je dat gecombineerd met een VEB lidmaatschap aangaan. De eerste bank was geloof ik LaBouchere? Met alle overnames nadien bleven de rechten gelijk.
    Dat betekent o.m. dat je gestaffeld over je vermogen je bewaarloon hebt afgekocht. Dat is tot heden nog het geval. Dat maakt dat ik niet wegga, anders had ik dat ruim een half jaar geleden al gedaan.

    Nu ben ik maar een kleintje die niet in opties e.d. handelt. Ondanks dat heb ik veel te veel ellende aan de overgang beleefd, wat me opgeteld dagen heeft gekost aan ellende.
    Het niet uitkeren van dit dividend valt daarbij vrijwel weg ;-)

    Maar goed, het wordt heeeeeel langzaam beter....
    Mja, wat wil je als je een nieuw wiel wil uitvinden terwijl bij Binck zelden iets te mekkeren viel!

    Zo, dat ben ik ff kwijt ;-)
  4. forum rang 4 boothram 8 juni 2022 13:48
    wat kreeg international seaways nu, 140 milj of 300 miljoen?
    Dat kan ik niet uitmaken uit officiële communicatie. bij de financiele berichtgeving let men niet op 150 miljoen...
    Als ze het over de 'stake' hebben, is dat dan 50%?
    Het verschil is dat de FSO dan zou belast zijn met een bijkomende lening van 16 miljoen per jaar. En dan is de deal een stukje minder intressant. Anders top-deal. Er zou nog altijd 64 miljoen komen uit het contract..per jaar. En na 10 jaar... zal el shaheen nog olie pompen? Dan kan de fso nog wel blijven... en meer waard zijn dan 70 miljoen op scrap...
  5. Donatello 8 juni 2022 15:13
    Analisten over deal Euronav: ‘Stabiele inkomsten'
    Analisten zijn zonder uitzondering positief over de transactie waardoor Euronav volledige eigenaar is geworden van de opslagtankers FSO Asia en FSO Africa (zie post 06.48 uur). Twee van hen, Quirijn Mulder van ING en Olivier Vandewoude van KBC Securities, leggen de link met John Fredriksen. Euronav kocht zijn joint-venturepartner International Seaways uit om de FSO’s helemaal in handen te krijgen. De Noors-Cypriotische scheepsmagnaat heeft niet alleen circa 10 procent van Euronav in handen, maar dook onlangs ook op in het kapitaal van de Amerikaanse tankerrederij.

    Nu Euronav volledig eigenaar is geworden van de FSO’s zullen de resultaten van de (voormalige) joint venture voortaan volledig geconsolideerd worden, merkt Kepler Cheuvreux op. ‘Dit zal de omzet, brutobedrijfswinst (ebitda) en bedrijfswinst (ebit) verhogen.’ De analist handhaaft zijn koopadvies en koersdoel van 15,90 euro.

    ‘In onze ogen is de volledige controle een goede stap voor Euronav’, zegt Mulder. ‘We zien dit als een stroomlijning van de vloot met stabiele inkomsten in de komende jaren dankzij de contractverlenging.’ Rating (kopen) en koersdoel (9,25 euro) blijven onveranderd.

    Vandewoude schat dat de twee FSO’s tussen 2023 en 2032 jaarlijks zo’n 45 miljoen dollar aan brutobedrijfswinst (ebitda) zullen opbrengen. Aangezien de in 2002 gebouwde mammoettankers een levensduur van 40 jaar hebben, zou het zelfs mogelijk zijn het contract nog verder te verlengen, zegt hij. ‘Rekening houdend met de toekomstige (stabiele) kasstromen, een gewogen gemiddelde kapitaalkost (WACC) van 8 procent en het feit dat de activa schuldenvrij zijn, zien we dit als een goede deal voor Euronav.’ Zijn advies blijft ‘houden’, zijn koersdoel staat op 12 euro.
  6. forum rang 5 maci 8 juni 2022 20:30
    [quote alias=maci id=14236398 date=202206081004]
    Al een tijdje staat er in m'n (Saxo)account onder Corporate actions > Overzicht en instructies achter Euronav Buitengewoon dividend een oranje driehoek. Als ik daar met de muis overheen ga komt er een melding naar voren: "Gebeurtenis geannuleerd".

    Het PB dat Euronav hierover uitgaf meldt volgende:
    PERSBERICHT
    Gereglementeerde informatie
    dinsdag 24 mei 2022 – 8 am CET
    WIJZIGING EX-DIVIDEND EN
    REGISTRATIEDATUM
    ANTWERPEN, België, 24 mei, 2022 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav”) deelt hierbij wijzigingen mee met betrekking tot zowel de ex-dividend- als de
    registratiedatum van de komende uitkering die in het persbericht van 19 mei werd
    aangekondigd en dit als gevolg van de regelgeving in de V.S. en Memorial Day. De
    betalingsdatum van het dividend blijft ongewijzigd:
    Ex-dividend datum 1 juni 2022
    Registratiedatum 2 juni 2022
    Betalingsdatum 8 juni 2022
    De uitkering aan de aandeelhouders ten bedrage van 0,06 USD zal worden uitbetaald in
    EUR tegen de USD/EUR-wisselkoers op de registratiedatum. In het licht van deze
    wijzigingen worden beleggers eraan herinnerd dat zij hun aandelen niet kunnen
    herplaatsen tussen het Belgische aandelenregister en het Amerikaanse aandelenregister
    vanaf 1 juni 2022 9.00 uur CET tot 3 juni 2022 9.00 uur CET. De uitkering van 0,06 USD
    zal worden betaald uit de beschikbare uitgiftepremie, zonder enige inhouding van roerende
    voorheffing.

    Helaas staat er vandaag geen bijschrijving van het toegekende dividend gemeld.
    Betreffende Saxo medewerker kon geen uitleg geven en vroeg mij om het PB te sturen zodat hij dit door kon zetten naar de betreffende afdeling.

    [knip]

    Inmiddels is het geld zonder kennisgeving bijgeschreven. Administratief klopt het nog niet, maar dan zal een dezer wel worden aangepast zoals helaas gebruikelijk is.)
  7. forum rang 4 boothram 9 juni 2022 18:52
    FSO
    het contract van 645 miljoen betekent voor euronav aan een waardering FSO van 300 miljoen een bruto kwartaalopbrengst van 4.6% of jaaropbrengst van 18.5%
    na 10 jaar blijft dan een restwaarde van 48 miljoen
    Let wel ik reken geenn kosten of belastingen...
    Die 48 miljoen is scrap, en veronderstelt dus dat het al shaheen veld,geen beroep meer doet op de fso.
    Er is dus potentieel een nieuwe verlenging. (tot 2042 is een normale levensduur) wellicht dan extra investeringen nodig. indien men die waarde schat op 50 miljoen wordt de bruto opbrengst 19,3 of per kwartaal samengestelde bruto-intrest van 4,8%
    Ik denk dat er relatief weinig kosten zijn, fiscale resultaten tussentijds wellicht miinem
    Die 300 miljoen voor de FSO betekent dan ook een goede investering en t0ont dus de geschatte waarde voor de FSO. Fiskaal kan het meevallen: herinvesteren maakt het belastingvrij?? en de mosten die niet bij de uitbater vallen zijn wellicht erg beperkt.
    rekenmethode: de contractwaarde 645 milj gedeeld door 40 termijnbetalingen verminderd met de berekende bruto intrest, per kwartaal. De restwaarde is wel de waarde over 10 jaar, en is lager dan de actuele scrapwaarde van die boten met nog 10 jaar indexering te gaan...
    iniden men 3% inflatie zou rekenen en een restwaardecontract van 70 miljoen, dan komt men boven 20% bruto... Dit lijkt me, gezien het schip ontworpen is voor 40 jaar nog absoluut niet overdreven.
  8. forum rang 5 maci 13 juni 2022 09:00
    PERSBERICHT
    Maandag 13 juni 2022 – 8.00 a.m. CET
    EURONAV VERKOOPT TWEE OUDSTE
    SUEZMAXEN
    ANTWERPEN, België, 13 juni 2022 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN)
    (“Euronav” of “de Vennootschap”) heeft haar twee oudste Suezmax-schepen verkocht: de
    Cap Pierre (2004 – 159.048 dwt) en de Cap Leon (2003 – 159.048 dwt). De gecombineerde
    totale meerwaarde op deze verkopen bedraagt 12,4 miljoen USD. Beide schepen zijn
    schuldenvrij. Wij hebben begrepen dat ten minste één van de schepen de wereldvloot zal
    verlaten om te worden ingezet voor opslagcontracten.
    De transacties verlagen de gemiddelde leeftijd van de Suezmax-vloot in volledige
    eigendom van 11,4 jaar tot 10,7 jaar.
    *
  9. forum rang 4 boothram 17 juni 2022 10:00
    frontline lijdt blijkbaar nog meer... ietwat onlogisch omdat hun aframax en suezmax relatief belangrijker zijn, en beter noteren op spot...
    Ja, shipping stocks zijn rentegevoelig, een vlcc vullen is een enorme investering, en china ??? essentieel voor de vlcc.
    Ik denk dat fro enigszins zich moet houden aan het ruilbod,... als ze 50% in handen krijgen.
    Indien ze het niet meer willen..geven ze hun huidige positie uit handen...? zo eenvoudig zal het wel niet zijn. Hebben CMB meer over voor Euronav? Aan de huidige prijs zouden ze nog altijd winst maken met een ruil (komt neer of 11.7 euro, bij fro 8,5$).
    Kan fro verder zakken? De TC en de nieuwe schepen zullen voor een stevige cash-flow zorgen in de komende jaren. Verder is de rente nog altijd erg laag...Men kan met de nieuwe schepen veel sparen op energie. Indien een schip voor 50% beleend zou zijn, dan nog is het nauwelijks meer dan 1%, afschrijving erbij17000$ per dag voor een nieuw schip. De meerkost aan energie voor de oude schepen ligt hoger...
    Vroeg of laat moeten ook de oudere VLCC ingezet worden...en dat zal de spotprijzen verhogen.
    Voorlopig gaat de interesse vooral naar suezmax, en ik heb het niet geverifieerd, maar ik denk dat heel wat VLCC extra traag varen en met beperkte vracht...suezmax lading?
    Stijgende rente is licht negatief, maar de hoge olieprijs drukt veel sterker op de vlcc markt.
    Aan de huidige prijs is fro een koopje (maar er zijn er zoveel..)... en het kan wellicht nog via euronav.
    Euronav op zich blijft nog sterk ondergewaardeerd, alleen verwacht niet onmiddellijk resultaat!
  10. Francesco L. 20 juni 2022 13:50
    quote:

    basinclab schreef op 17 juni 2022 10:00:

    frontline lijdt blijkbaar nog meer... ietwat onlogisch omdat hun aframax en suezmax relatief belangrijker zijn, en beter noteren op spot...
    Ja, shipping stocks zijn rentegevoelig, een vlcc vullen is een enorme investering, en china ??? essentieel voor de vlcc.
    Ik denk dat fro enigszins zich moet houden aan het ruilbod,... als ze 50% in handen krijgen.
    Indien ze het niet meer willen..geven ze hun huidige positie uit handen...? zo eenvoudig zal het wel niet zijn. Hebben CMB meer over voor Euronav? Aan de huidige prijs zouden ze nog altijd winst maken met een ruil (komt neer of 11.7 euro, bij fro 8,5$).
    Kan fro verder zakken? De TC en de nieuwe schepen zullen voor een stevige cash-flow zorgen in de komende jaren. Verder is de rente nog altijd erg laag...Men kan met de nieuwe schepen veel sparen op energie. Indien een schip voor 50% beleend zou zijn, dan nog is het nauwelijks meer dan 1%, afschrijving erbij17000$ per dag voor een nieuw schip. De meerkost aan energie voor de oude schepen ligt hoger...
    Vroeg of laat moeten ook de oudere VLCC ingezet worden...en dat zal de spotprijzen verhogen.
    Voorlopig gaat de interesse vooral naar suezmax, en ik heb het niet geverifieerd, maar ik denk dat heel wat VLCC extra traag varen en met beperkte vracht...suezmax lading?
    Stijgende rente is licht negatief, maar de hoge olieprijs drukt veel sterker op de vlcc markt.
    Aan de huidige prijs is fro een koopje (maar er zijn er zoveel..)... en het kan wellicht nog via euronav.
    Euronav op zich blijft nog sterk ondergewaardeerd, alleen verwacht niet onmiddellijk resultaat!
    I respect your point of view and read with interest but I disagree when you say that at current prices fro is at a bargain. We all have seen FRO in the past at much more lower levels and I am talking about the area between 7,6/7,22 and 6,6 usd. So those, at least for me, are interesting levels.
  11. forum rang 4 boothram 21 juni 2022 21:09
    quote:

    Francesco L. schreef op 20 juni 2022 13:50:

    [...]
    I respect your point of view and read with interest but I disagree when you say that at current prices fro is at a bargain. We all have seen FRO in the past at much more lower levels and I am talking about the area between 7,6/7,22 and 6,6 usd. So those, at least for me, are interesting levels.
    i agree historic levels are lower but after merge, i see some synergies and a better market position: more liquidity, so prices can be for this reasons 20% above historic levels... and time could change ...scarcity in spot market is coming, i believe...
  12. forum rang 5 maci 22 juni 2022 08:31
    DISCLOSURE REGARDING
    A TRANSPARENCY NOTIFICATION

    (Article 14, 1st paragraph, of the Law of 2 May 2007
    relating to the disclosure of
    important shareholdings in listed companies)

    1. Summary of the notification

    ANTWERP, Belgium, 22 June 2022 – Euronav NV (NYSE: EURN & Euronext: EURN) (“Euronav” or the “Company”) received on 20 June 2022 a transparency notification from Famatown Finance Limited according to which Famatown Finance Limited holds 17,22% of the voting rights in the Company pursuant to an acquisition on 14 June 2022. Famatown Finance Limited has thereby crossed the 15% threshold.

    The Company also reports that Famatown Finance Limited has filed a Form 13D, including information regarding the purpose of the transaction, with the US Securities and Exchange Commission. A copy of such filing can be consulted on our website: www.euronav.com/en/investors/company-...
  13. aossa 22 juni 2022 10:48
    Zomaar een weetje...

    Mowi was vorig jaar goed voor een omzet van 4,2 miljard euro. De Noorse groep voorziet in een vijfde van de wereldvraag naar gekweekte Atlantische zalm. Mowi is het belangrijkste actief van John Fredriksen, de scheepsmagnaat die Euronav wil inlijven.

    De holding GBL heeft zijn belang in Mowi voor de helft afgebouwd.

    Bron: De Tijd

    Of er een link is met de overnamestrijd rond Euronav is niet meteen duidelijk imo
19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 902 903 904 905 906 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.