Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
7,780   -0,160   (-2,02%) Dagrange 7,586 - 8,012 2.834.892   Gem. (3M) 1,3M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 6 juni 2022 12:21
    ´Het bedrijf benadrukt dat sprake was van overmacht. De beslissing om de baancapaciteit te verminderen, kwam van de luchtverkeersleiding die uit veiligheidsoverwegingen handelde. Verder konden de processen op Schiphol de extra drukte niet aan als KLM wél met volle vliegtuigen was teruggevlogen.´

    Veel zaken worden door KLM (versus luchthaven) onderbelicht en simpelweg te gemakkelijk door de media opgepakt of fout of helemaal niet uitgelegd.

    Baanonderhoud en 1 baan in gebruik (om te beginnen is dat 1 baan voor landing PLUS 1 baan voor vertrek) lijkt wel veel
    dramatischer uit te pakken voor KLM en dat wordt niet uitgelegd.
    Vertragingen ontstaan er overigens altijd wel op erg drukke dagen, hier meestal door afhandelingsproblemen bij vertrek
    (nu heel vaak en heel veel dus) en bij aankomst veel minder maar toch regelmatig wat holdingsproblemen boven Schiphol
    of slottijd vertragingen.
    Wel veel vertraging bij bagage verwerking tot je ook je koffer weer terug hebt.

    KLM had al 50 vluchten per dag eruit gehaald en veel gecombineerd (goed voor de bezettingsgraad) en dat is prima.
    Resterende vluchten, ook die met weinig toeristen en gewone lijnvluchten zitten dan ook voller en ook veel druk op de
    transferdesks (KLM personeel) om alle omboekingen te verwerken die vaak te moeilijk zijn om online of via doe-het-zelf
    terminals op de luchthaven te regelen en te weinig vluchten die nog plaats over hebben daarvoor.

    Een geforceerd lege retourvlucht van KLM(andere airlines doen dat nooit) helpt iets aan die drukte beperking bij transferdesks en
    bagage afhandeling op Schiphol maar een lege vlucht is net zo problematisch voor de aankomstdrukte qua baancapaciteit
    als een volle vlucht, daar hoor je KLM beslist niet over want die legt veel liever de nadruk elke keer op de problemen
    van de luchthaven, want die zijn er immers ook.

    Veel zaken heeft KLM totaal niet onder controle en dat blijft bewust onderbelicht in hun mededelingen aan de media via
    afleiding door juist de problemen van Schiphol te benadrukken.
    Als passagier van een andere airline (zelfs Transavia) zou ik me toch iets minder zorgen maken dan juist voor
    een KLM vlucht en dat blijft nog zeker maanden zo.
  2. Warm Buffet 6 juni 2022 13:21
    quote:

    Knife Catcher schreef op 6 juni 2022 06:46:

    Bedankt voor je antwoord @ beursverkloot. Ik constateer dat je geen fundamentele redenen aanvoert voor aanschaf van een AF-KLM long positie.
    Het blijft een casino-aandeel.
    Als je - zoals hierboven - het herstel van bedrijven als ING en ABN-Amro aanvoert als reden dat een bedrijf als AF-KLM de problemen te boven zal komen, zet dan vooral ook even op een rij
    - hoe vaak er door personeel in die bedrijven de laatste 50 jaar gestaakt is
    - hoe vaak ze hulp nodig hadden van vadertje staat in de afgelopen 100 jaar
    - wat hun verdiencapaciteit is onder normale omstandigheden
    - hoe snel deze bedrijven weer tot een normale inkomstenstroom kwamen

    De schuld na de huidige emissie AF-KLM is nog te hoog, er zal nog een emissie volgen. Dan heb je 10 miljard aandelen en eindelijk een hele lage schuld per aandeel zonder verdiencapaciteit.
    Mijn advies: gokken kan, als je het geld kunt missen en de spanning niet. Anders beter een luchtvaartbedrijf dat wel winst kan maken op mlt.
    @jij ook bedankt. Inhoudelijk discussiëren is zeer welkom. Maar ben het niet met je eens op bepaalde punten... AMC/GME en dat soort aandelen vind ik echt echte casino aandelen. TKWY ook een casino aandeel (elke dag uitslagen van +5%). Je twijfelt aan de continuïteit van AIRF-KLM en daarom er nu in beleggen hetzelfde is als het casino. Juist in tegendeel wat mij betreft. Beleggen houdt ook in dat je probeert op het laagste punt aan te kopen en voor mijn gevoel kan dat nu zo zijn (achteraf weten we dat pas). Wat je terecht opmerkt en wat wel jammerlijk is, is dat KLM de Corona-crisis niet heeft gebruikt om volledig schoon schip te maken om de toekomstige marges te verbeteren. Daarom hangt idd een mogelijk 2e claimemissie boven de markt en dat zou veel beleggers moeten afschrikken. Staken was in het verleden enorm probleem aan de kant van AIRF maar wie zegt dat dit in de toekomst weer gaat gebeuren na alles wat er is gebeurd in de sector. Ik zie veel risico's maar ook kansen...
  3. forum rang 8 GakGak 6 juni 2022 15:01
    ´Staken was in het verleden enorm probleem aan de kant van AIRF maar wie zegt dat dit in de toekomst weer gaat gebeuren na alles wat er is gebeurd in de sector.´

    Historisch erg slecht onderbouwd.
    Als de Franse overheid weer de hoognodige verhoging van de pensioenleeftijd ter discussie stelt dan staakt half
    Frankrijk preventief met de piloten van AF voorop en daar kan AF zelf niet eens iets aan doen of tegenin brengen.

    AF piloten zijn wel de laatsten die dan recht van spreken hebben (toch al veel lagere pensioenleeftijd) maar als je toch
    die traditie hebt van stakingsverslaafd met goedgevulde stakingskassen die wel benut moeten worden, dan vind je al
    snel dat het weer eens tijd wordt.
  4. Ronkie 6 juni 2022 20:04
    Wat een teleurstellende houding van onze minister van financien. En dat met een helder betoog en advies van de heer Otten. Helder ter zakekundig klip en klaar. Het is een gemiste kans om dit
    niet op te volgen. Schade `begrenzung` , lange termijn visie en mede op de `bok` blijven zitten.
    Minister Kaag heeft door haar houding in dit dossier duidelijk laten blijken over onvoldoende
    competenties te beschikken op dit vlak.
  5. beunenco 7 juni 2022 09:53
    Berenberg heeft dinsdag het koersdoel voor Air France-KLM verlaagd van 3,10 naar 1,10 euro bij handhaving van het verkoopadvies.

    Ondanks een kapitaalverhoging van krap 2,3 miljard euro, blijft de balans van de luchtvaartmaatschappij in een slechte staat, aldus de analisten. De schuld bedraagt 8,9 miljard euro naar schatting van Berenberg. De ondernemingswaarde ligt circa 14 procent hoger dan voor de coronacrisis, maar het zicht op herstel, vooral op het gebied van zakelijke reizen en langeafstandsvluchten, blijft volgens Berenberg beperkt. Daarbij liggen de personeelskosten per saldo circa 14 procent hoger dan in 2019, schatten de analisten.

    De zakenbank denkt dat Air France-KLM prioriteit zal geven aan het herfinancieren van de schulden, zeker die met een hoge rente, maar dit zal geen oplossing voor de problemen zijn op lange termijn. "Aandeelhouders lopen op termijn dus risico op meer verwatering", waarschuwen de analisten.
  6. [verwijderd] 7 juni 2022 13:46
    Enorme duikeling vandaag van de koers van de claimrechten (KLM-DS).
    Dus als ik 3 aandelen KLM wil, kan ik veel beter 1 claim kopen en die uitoefenen.
    Dat kost je dan 1,181 + 3 * 1,17 = 4,691.

    Koop ik drie 'gewone' aandelen KLM dan kost dat 3 * 1,691 = 5,073.
    Dan koopt toch niemand gewone aandelen meer, maar alleen claims? Of zie ik iets over het hoofd?
  7. Warm Buffet 7 juni 2022 14:02
    quote:

    KoersSprong schreef op 7 juni 2022 13:46:

    Enorme duikeling vandaag van de koers van de claimrechten (KLM-DS).
    Dus als ik 3 aandelen KLM wil, kan ik veel beter 1 claim kopen en die uitoefenen.
    Dat kost je dan 1,181 + 3 * 1,17 = 4,691.

    Koop ik drie 'gewone' aandelen KLM dan kost dat 3 * 1,691 = 5,073.
    Dan koopt toch niemand gewone aandelen meer, maar alleen claims? Of zie ik iets over het hoofd?
    Klopt, handel in AIRF-KLM zal t/m vandaag voornamelijk via claims verlopen. Vanaf 16 juni zijn de nieuwe uitgegeven aandelen verhandelbaar en zal dat waarschijnlijk leiden tot koersdruk.
  8. forum rang 7 Ron Kerstens 7 juni 2022 14:14
    quote:

    KoersSprong schreef op 7 juni 2022 13:46:

    Enorme duikeling vandaag van de koers van de claimrechten (KLM-DS).
    Dus als ik 3 aandelen KLM wil, kan ik veel beter 1 claim kopen en die uitoefenen.
    Dat kost je dan 1,181 + 3 * 1,17 = 4,691.

    Koop ik drie 'gewone' aandelen KLM dan kost dat 3 * 1,691 = 5,073.
    Dan koopt toch niemand gewone aandelen meer, maar alleen claims? Of zie ik iets over het hoofd?
    Maar als de claims uitgeoefend zijn, iedereen zijn aandelen heeft gekregen (onder de huidige koers), wat denk je dan dat er gebeurd met de koers van het aandeel ? Zouden er dan nog nieuwe kopers zijn om de winstnemende claimkopers van hun stukken af te helpen ?
  9. Cacla 7 juni 2022 14:23
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 7 juni 2022 14:14:

    [...]

    Maar als de claims uitgeoefend zijn, iedereen zijn aandelen heeft gekregen (onder de huidige koers), wat denk je dan dat er gebeurd met de koers van het aandeel ? Zouden er dan nog nieuwe kopers zijn om de winstnemende claimkopers van hun stukken af te helpen ?
    Als ze dat allemaal op 17juni proberen gaat de koers tot onder de €1,17.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.