Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,575   +0,100   (+0,95%) Dagrange 10,330 - 10,605 1.140.554   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1522 1523 1524 1525 1526 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaston Lagaffe 26 mei 2022 11:06
    quote:

    keffertje schreef op 26 mei 2022 10:39:

    [...]Mee eens, maar het probleem is dat het afdwingen tijd kost en je op die manier steeds meer waarde verliest en dus achter de feiten aan blijft lopen.

    Er is al veel gezegd over die AvA, maar ik focus meer op de opmerkingen die hij maakte bij de Q1 cijfers rond diezelfde tijd. Volgens mij zei hij dat we nu 'waarde gaan creëren op een manier zoals aandeelhouders willen'(lees desinvesteringen en focussen op kernlanden), toen was de koers € 25 en als hij dit tijdens de AvA had herhaald, zou de koers de huidige afstraffing niet hebben meegemaakt.

    Blijft het stil, dan zak je eerst weer verder weg, om vervolgens een klein beetje te herstellen, maar dan op een niveau dat weer lager ligt dan nu.
    Correct, zo gaat dat. Groen zal proberen (en waarschijnlijk er in slagen) om de negatieve Ebitda tot ca. minus 0,5% terug te brengen. Op zich goed nieuws maar tegelijkertijd daalt de groei van het bedrijf fors. Grubhub moet er linksom of rechtsom uit want dit gaat niet lukken. De vraag is kan je het uberhaupt nog verkopen (wie wil er een toko die steeds meer marktaandeel verliest). Biedt iemand $ 1 miljard dan strik erom en wegwezen (pak dit kolossale verlies en daarna nooit meer naar omkijken). Zou mij niet verbazen dat verkoop uitermate lastig is. Ik zie Uber eigenlijk als de enige echte kandidaat en die zal niet veel willen bieden. Persoonlijk zie ik wel wat in het opstarten van een SPAC waarin Ifood wordt ondergebracht en de waarin de huidige JET aandeelhouders aandelen krijgen. Ook dit belang is op dit moment onverkoopbaar maar in tegenstelling tot Grubhub is Ifood wel waardevol (marktaandeel 90% is top en Brazilie is arm maar kent veel inwoners, is verstedelijkt). Op termijn zal Ifood waarde gaan creeren (en Grubhub waarde gaan vernietigen). Wat moet gebeuren is voor iedereen nu wel duidelijk maar Groen is "het probleem" van JET geworden. Op zich ironisch want Groen heeft JET groot gemaakt.
  2. zalwel 26 mei 2022 11:07
    quote:

    Bert12345 schreef op 26 mei 2022 10:31:

    [...]

    Beste zakvel: mss kan je dan even over je successen bij Fastned vertellen? Ik denk dat jij er constant zit,
    Is stock123 je moeder dat jij reageert of haal je de twee door elkaar.
    Ben erg actief als belegger maar fastned heb ik volgens mij nooit gehad. Maar als je iets gevonden hebt ben ik benieuwd.
  3. forum rang 4 @monkeytail 26 mei 2022 11:10
    JET is geen flitsbezorger maar een maaltijdbezorger. En dat GB lijkt niet te vlotten daar, is kul. De rijke bovenlaag blijft maaltijden bestellen en de kantoorkantines hebben hun langste tijd gehad. Bespaart de ondernemers een hoop pecunia. Zoveel mensen, zoveel smaken. Met al die verschillende nationaliteiten in Londen kun je niet 1 keuken hebben. Als JET bewijst dat hun dienst ook waarmaakt wat het belooft, is het een bestendige, gevestigde en volwassen bedrijfstak. In Azië was streetfood al een traditie en nu is daar een App bijgekomen, en een fiets i.p.v. een stinkende tuktuk of brommertje. En nu is het daar meteen een groot succes geworden. De toekomst begon al enige tijd geleden. Zet je scepsis dus maar opzij. JET moet alleen nog winst maken. Op elke omzet. Da's wat komen gaat.
  4. forum rang 5 Gaston Lagaffe 26 mei 2022 11:25
    quote:

    @monkeytail schreef op 26 mei 2022 11:10:

    JET is geen flitsbezorger maar een maaltijdbezorger. En dat GB lijkt niet te vlotten daar, is kul. De rijke bovenlaag blijft maaltijden bestellen en de kantoorkantines hebben hun langste tijd gehad. Bespaart de ondernemers een hoop pecunia. Zoveel mensen, zoveel smaken. Met al die verschillende nationaliteiten in Londen kun je niet 1 keuken hebben. Als JET bewijst dat hun dienst ook waarmaakt wat het belooft, is het een bestendige, gevestigde en volwassen bedrijfstak. In Azië was streetfood al een traditie en nu is daar een App bijgekomen, en een fiets i.p.v. een stinkende tuktuk of brommertje. En nu is het daar meteen een groot succes geworden. De toekomst begon al enige tijd geleden. Zet je scepsis dus maar opzij. JET moet alleen nog winst maken. Op elke omzet. Da's wat komen gaat.
    Dag monkeytail, weet niet helemaal of je op mij reageerde (ik ben het met je eens dat JET absoluut geen Gorilla e.d. is) maar JET "groot-Londen" gaat echt niet lekker. Probleem is dat JET daar te maken heeft met 2 volwassen/sterke bedrijven (Uber en Deliveroo) die hun positie in groot-Londen stevig verdedigen (ze moeten ook wel want opgeven is eigenlijk geen optie). Organisatorisch staat JET daar op een achterstand (Zal je de details besparen maar JET kan daar nog niet echt efficient de eigen operatie vorm geven -> wordt wel aan gewerkt maar dit kost tijd/energie. Betreft een historische achterstand uit de Just Eat periode) en kost ze continue geld. Deliveroo is het meest kwetsbaar maar biedt goed verweer middels een "bezorgdeal" met grootaandeelhouder Amazon. Ben geen fan van de constructie (veel orders -> relatief weinig omzet -> hoge kosten) maar tot nu toe werkt het redelijk (winnen marktaandeel). Het probleem van JET zit dus niet in het aantal aangesloten "keukens" (waar Deliveroo op wees) of de wens om te bestellen, maar in de extreme concurrentie.
  5. Quantmania 26 mei 2022 11:33
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 26 mei 2022 10:48:

    [...]

    Haha wat een onzin!!! De koers van doordash staat hoger en dus is het een beter bedrijf en heb je op het verkeerde paard gewed!! Haha! Ik ken er ook eentje! Als jet vandaag harder stijgt dan Doordash dan stijgt het harder en zal het op termijn hoger staan dan doordash en dus heb je met jet dan op het goede paard gewed!! Giraffe kom op u kunt beter en u weet ook dat je post nergens op slaat!!
    Weer een ijzersterke inhoudelijke reactie. Daar hebben we iets aan!
  6. forum rang 5 Gaston Lagaffe 26 mei 2022 11:38
    quote:

    aandeelofoptie schreef op 26 mei 2022 11:29:

    Het probleem van JET zit dus niet in het aantal aangesloten "keukens" (waar Deliveroo op wees) of de wens om te bestellen, maar in de extreme concurrentie.
    Daarom is samenwerken soms beter dan concurreren
    Als het mogelijk zou zijn Deliveroo door JET over te laten nemen (samenwerking is gezien beide CEO's "lastig" -> lees onmogelijk) zou dit een zeer mooie combinatie zijn (niet alleen in GB/I !). De CEO van Deliveroo heeft echter niet heel veel aandelen maar wel heel veel stemrecht dus dan kan het lastig worden (wordt ook als een van de mankementen van Deliveroo gezien). Weet ook niet zeker of anti-trust wetgeving een onoplosbaar probleem zou worden.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1522 1523 1524 1525 1526 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.