Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,150   +0,045   (+0,88%) Dagrange 5,130 - 5,275 140.610   Gem. (3M) 181,6K

TomTom mei

909 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 25 mei 2022 10:43
    Voor een liefhebber of voor de fanclub van TomTom komt over een paar minuten een leuke en toepasselijke domeinnaam vrij.

    Domeinnaam: tomtomkids.nl
    Status: in quarantaine
    Registratiedatum: 2008-07-02
    Datum uit quarantaine: 2022-05-25T08:44:22

    Dit is de datum en het tijdstip waarop de quarantaineperiode van de domeinnaam eindigt. Daarna volgt een periode tussen 0 en 3600 seconden (1 uur) waarna de domeinnaam weer vrij komt om te registreren. Let op: De datum en het tijdstip worden weergegeven in UTC (Coordinated Universal Time). De Nederlandse zomertijd is 2 uur later dan UTC en wintertijd is 1 uur later.
  2. forum rang 5 xof 25 mei 2022 10:46
    Bijgekocht 6,91 nu totaal 17.500 stuks.

    Disaster aandeel, maar correctie te ver doorgeschoten.

    Binnenkort weten we wie er is uitgestapt.

    Het verdienmodel sucks, vaste kostenstruktuur te hoog, trial&error marktoptreden met slechte management trackrecord.

    De assets, data en technologie zijn waardevol. Maar dan in andere omgeving en in andere handen. Teslin ruikt dit.

    Het is een "event stock", vroeg of laat komt de premie eruit. Vanaf huidige koers verwacht ik minimaal 10,-

    Goddijn heeft voor mij afgedaan, zelfingenomen en vindt zijn eigen belang groter dan een toekomstperspectief voor TT en zijn medewerkers.

    Heel slecht zelfinzicht, zielig hoor. Ik ben niet zo rijk, maar heb altijd de bredere bedrijfinteresse in het oog gehouden. Op tijd opzij stappen hoort daarbij.

    De ja knikkende RvC moet zich schamen.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 25 mei 2022 10:56
    quote:

    ketchup schreef op 25 mei 2022 09:28:


    deel van post weggelaten - zie hierboven


    desalniettemin aan deze notering is het al een wrak en zit er bij 132 mio uitstaande aandelen niet zoveel downside meer op, een eurootje of zo ... maar om te scoren moet het eerst van de beurs , spijtig genoeg als er een privatisering komt zal de reguliere aandeelhouder enkel de exit uptick meemaken, de echte cashing zal aan ons voorbij gaan

    de waarde van TT zit hem puur in de kaarten en die horen bij de beste , nu nog weten te kapitaliseren - HG weet dit als geen ander
    Ook geheel mijn idee.
    Exit - evt met hulp van een PE
    Twee jaar bezuinigen op productiekosten (planuitvoering volgens de CFO al ingezet) en medewerkers
    Na Nasdaq brengen en cashen.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 25 mei 2022 10:59
    Beim Aufbau der Kompetenz von Cariad soll künftig auch eine Kooperation mit dem US-Chipgiganten Qualcomm helfen, der Halbleiter für das autonome Fahren liefert. Flankierend will Volkswagen die Partnerschaft mit der Intel-Tochter Mobileye ausbauen.

    ecomento.de/2022/05/25/volkswagen-sof...
  5. forum rang 5 boem! 25 mei 2022 11:03
    Het zou mij wel heel goed uitkomen indien het Teslin is de met de staart tussen de benen de TT-arena verlaat.

    Deze "aasgier" dacht even op een makkelijke wijze te cashen via een exit.

    Nadat hem duidelijk is geworden dat de FF's het verdienmodel nog immer zien als de optie met het hoogste rendement ziet hij af van verdere pogingen om de FF's op andere gedachten te brengen.
  6. forum rang 6 pwijsneus 25 mei 2022 11:12
    quote:

    boem! schreef op 25 mei 2022 11:03:

    Het zou mij wel heel goed uitkomen indien het Teslin is de met de staart tussen de benen de TT-arena verlaat.

    Deze "aasgier" dacht even op een makkelijke wijze te cashen via een exit.

    Nadat hem duidelijk is geworden dat de FF's het verdienmodel nog immer zien als de optie met het hoogste rendement ziet hij af van verdere pogingen om de FF's op andere gedachten te brengen.
    Indien dat het geval is zou Teslin wel erg naief zijn.

    De founders zelf fungeren namelijk als PE, dus die rol is al vervult. Daar hebben de founders Teslin niet voor nodig.

    Kijk, de bestuurder heeft 2 petten op. Hij is op de hoogte van de werkelijke assetwaarde, weet of er interesse is, en is ook nog een keer in de positie om het aandeel totaal de vernieling in te rijden.

    Als de founders gaan voor maximaal rendement, wat ik in hun positie zeker zou overwegen, zou ik na bijna 20 jaar aan de beurs de minderheidsaandeelhouders compleet murw slaan en als de notering rock-bottom is het delisten.

    Dat is stap 1. Dus het aandeel laten afzinken, en het dan voor een appel en een ei delisten. Bijvoobeeld met de aanwezige cash.

    Vervolgens kunnen ze de asset's verkopen aan de hoge bieder, dat is stap 2.

    Dat is maximaal rendement voor de founders.

    It's all about timing.

    Al die FCF verhalen helpen overigens ook mee met het murw slaat van de aandeelhouder. Dat is net als het dividendpaard totale prietpraat.
  7. bekeken 25 mei 2022 11:27
    quote:

    marathon 11 schreef op 24 mei 2022 17:10:

    1% van de uitstaande stukken vandaag van eigenaar gewisseld.
    Of zijn ze vanuit een verzamelaar doorgezet naar een tussen station in opdracht van een partij die stukken wil bezitten?
    Kan me niet voorstellen dat dit veroorzaakt is door het sell advies van AlphaValue
    Alpha Value heeft geen enkele intrinsieke invloed. Meer op TA gebaseerde avonturiers. In alle jaren dat ik naar conference calls van TomTom heb ik nog nooit een bijdrage van welke analist dan ook van Alpha Value gehoord.
  8. forum rang 5 xof 25 mei 2022 11:28
    Teslin stapt niet in, om een paar maanden later met verlies uit te stappen.

    Zij halen hopelijk andere PE erbij om de waarde zichtbaar te maken.

    Gewoon een vijandig bod rond 9,- met de wetenschap dat FF publiek moeten reageren.

    Laat de reuring maar komen, HG en consorten moeten dan uitleggen dat de assetwaarde hoger ligt. Ze staan feitelijk voor schut.

    Teslin heeft zo zijn vriendjes voor gezamenlijk optreden. Ik ben juist blij met elk activisme
  9. forum rang 5 boem! 25 mei 2022 11:30
    @pwijsneus

    Eens dat TT Tesli niet nodig heeft.

    Wat wel speelt is, dat een bewezen track-record vwb FCF verdiensten wel helpt om de hoofdprijs eruit te slepen bij een verkoop.

    De benoeming van Gemma per oktober laat zien, dat er op korte termijn niet veel valt te verwachten op dit terrein.

    Na twee rampjaren waar nu een derde jaar aan gekoppeld dreigt te worden zal in 2023 de prodomzet weer zodanig stijgen dat een positieve FCF valt te verwachten.
    Laat Gemma haar expertise dan maar waar maken met een voor iedere aandeelhouder goede afloop.
  10. forum rang 7 Wereldbelegger 25 mei 2022 11:30
    quote:

    pwijsneus schreef op 25 mei 2022 11:12:

    [...]

    Indien dat het geval is zou Teslin wel erg naief zijn.

    De founders zelf fungeren namelijk als PE, dus die rol is al vervult. Daar hebben de founders Teslin niet voor nodig.

    Kijk, de bestuurder heeft 2 petten op. Hij is op de hoogte van de werkelijke assetwaarde, weet of er interesse is, en is ook nog een keer in de positie om het aandeel totaal de vernieling in te rijden.

    Als de founders gaan voor maximaal rendement, wat ik in hun positie zeker zou overwegen, zou ik na bijna 20 jaar aan de beurs de minderheidsaandeelhouders compleet murw slaan en als de notering rock-bottom is het delisten.

    Dat is stap 1. Dus het aandeel laten afzinken, en het dan voor een appel en een ei delisten. Bijvoobeeld met de aanwezige cash.

    Vervolgens kunnen ze de asset's verkopen aan de hoge bieder, dat is stap 2.

    Dat is maximaal rendement voor de founders.

    It's all about timing.

    Al die FCF verhalen helpen overigens ook mee met het murw slaat van de aandeelhouder. Dat is net als het dividendpaard totale prietpraat.
    Maar u moet toch toegeven dat de bluesky horizon die op 28 april, bij een slotkoers van 8,04, werd aangedragen door boem! dat de koers in 2025 de 28 euro zal benaderen zuiver en alleen op het getoonde verdienmodel. De horizon nog aantrekkelijker wordt bij deze koers.
  11. forum rang 6 Dutchy Ron 25 mei 2022 11:37
    www.prnewswire.com/news-releases/peta...

    Petal Maps brings the navigation experience to life with the all-new HUAWEI Mate Xs 2

    Ik neem aan dat Huawei nog steeds TT gebruikt voor Petal Maps

    Ben wel benieuwd of de verkopen van Huawei telefoons in Europa zal herstellen van de US ban
  12. [verwijderd] 25 mei 2022 11:46
    quote:

    xof schreef op 25 mei 2022 11:28:

    Teslin stapt niet in, om een paar maanden later met verlies uit te stappen.

    Zij halen hopelijk andere PE erbij om de waarde zichtbaar te maken.

    Gewoon een vijandig bod rond 9,- met de wetenschap dat FF publiek moeten reageren.

    Laat de reuring maar komen, HG en consorten moeten dan uitleggen dat de assetwaarde hoger ligt. Ze staan feitelijk voor schut.

    Teslin heeft zo zijn vriendjes voor gezamenlijk optreden. Ik ben juist blij met elk activisme
    Liever vandaag dan morgen!

    En voor schut staan ze toch wel met een rendement van -74% zonder ooit dividend. TomTom is al jaren de risée van de beurs.
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 25 mei 2022 11:59
    Uitermate boeiend en positief artikel hoe Europese toeleveranciers en Europa middels EU Chips Act de chipproductie m.n. voor de automobielindustrie aan het vergroten zijn.

    Groeiende chiphonger dwingt Duitse automotive regie te pakken in productie

    De handrem voor de autoproductie in Duitsland is flink aangetrokken door het wereldwijde tekort aan halfgeleiders. Met trends als e-mobility en autonoom rijden wordt de Duitse chiphonger alleen maar groter, waardoor fabrikanten de regie terug willen pakken. Duitsland moet het mondiale centrum voor halfgeleiders worden.

    bron:
    linkmagazine.nl/groeiende-chiphonger-...
  14. forum rang 7 Wereldbelegger 25 mei 2022 12:03
    Impact voor TT zal niet zo groot zijn. Ik denk eerder aan de supply chain voor verschillende bedrijven.

    Verkoop nieuwe bedrijfswagens EU ruim kwart gekelderd in april

    De verkoop van nieuwe bedrijfsvoertuigen zoals bestelbusjes, tourbussen en vrachtwagens in de Europese Unie is in april met meer dan een kwart gekelderd. Dat meldde de Europese branchevereniging voor de auto-industrie ACEA. De verkoop wordt geremd door een gebrek aan onderdelen, waaronder computerchips, waardoor de productie van commerciële voertuigen wordt ontregeld.

    In totaal werden in april in de EU iets meer dan 125.000 nieuwe bedrijfsvoertuigen verkocht, een daling van 27 procent vergeleken met een jaar eerder. In alle segmenten was een daling te zien. Ook ging de verkoop in de vier grootste markten van de EU, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië, omlaag. In Nederland zakte de verkoop met 24 procent tot 5801 voertuigen.

    Over de eerste vier maanden van dit jaar kromp de verkoop in de EU met ruim 20 procent tot ruim 536.000 bedrijfswagens. Voor Nederland meldde ACEA een verkoopdaling van bijna 20 procent tot 25.731 nieuw verkochte bedrijfsvoertuigen.

    bron:
    www.transport-online.nl/site/140741/v...
909 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.