Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,575   0,000   (0,00%) Dagrange 10,330 - 10,605 1.140.554   Gem. (3M) 1,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1341 1342 1343 1344 1345 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 10 mei 2022 13:41
    quote:

    Long_term_investor schreef op 10 mei 2022 13:38:

    [...]

    Ik denk het ook. Heel eerlijk, als ik iets van JET zou eten, dan weet ik zeker hoe dat gaat eindigen. Dat wordt een dagje toiletzitten.
    Of nog erger. Doe zoals ik. Kijk bij JET op de website en bel het restaurant dan zelf op. Zij geven dan korting :) Die ik dan weer als fooi teruggeef.
  2. forum rang 6 Goudmijn64 10 mei 2022 13:59
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 10 mei 2022 10:54:

    [Modbreak IEX: Gelieve niet zonder onderbouwing (in)directe beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
    @ons aller Dietertje van Eis: ben je weer boos op alles en iedereen nu de koers nog steeds niet doet wat jij wil?

    Je zou de aandelen ook kunnen verkopen. Scheelt je elke dag veel stress.
  3. forum rang 7 Ron Kerstens 10 mei 2022 14:06
    Dat verkopende hedge fund, Tiger Global, zit goed in de pis. Zijn dit jaar al 17mlrd dollar kwijt, ruwweg 2/3 van hun gehele profit vanaf 2001 in 4 mnd verloren ! Zou wel eens het einde kunnen zijn, margin calls en vertrekkende participanten. Vervelend genoeg moeten ze dan nog 4,87% van JET aanlappen, bijna 9 mln aandelen. Die vent van CatRock, Alex Captain, komt van dit hedgefund, vandaar dat ze er alle twee inzitten. Alex is verantwoordelijk voor een enorm verlies.
  4. Whiskas1 10 mei 2022 14:13
    quote:

    NewKidInTown schreef op 10 mei 2022 14:07:

    [...]
    Zelfs nu is het nog niet te laat om te verkopen.
    Ik vraag mij dan altijd af of iemand die dit post dan zelf de stukken in bezit heeft. Zo ja, waarom volg je dan niet je eigen advies op en zo nee, hoop je dan dat de koers daalt zodat je lager kan instappen? De koers staat 83% onder de top van 16 oktober 2020, er zal vast nog wel wat daling in zitten, maar het "risico" op herstel wordt met de dag groter. Een daling meepakken is waardeloos, maar uitstappen op de bodem is nog veel vervelender.
  5. forum rang 5 Gaston Lagaffe 10 mei 2022 14:27
    quote:

    Marktwaarde schreef op 10 mei 2022 13:03:

    [...]
    Wat is de oorzaak denk je dat Zuid-Europa het ook zo slecht doet. In Spanje en Italie hebben ze namelijk een nummer 1 positie. Dus je zou zeggen dat dat prima zou moeten gaan volgens de logica van Jitse.
    Goede vraag waar ik eerlijk gezegd geen duidelijk antwoord op heb. In Spanje hebben we Glovo (Delivery Hero) waarmee een forse strijd uitgevochten wordt. Ik zal je de details besparen (ik heb ze ook niet allemaal) maar na het (gedwongen) vertrek van Deliveroo zullen beide partijen voor de heerschappij gaan. Dit heeft al veel geld gekost en mogelijk zal dit zo blijven. De uitrol van delivery-orders-organisatie is ook een prijzige aangelegenheid. Over Italie weet ik weinig. De forse stijging van de negatieve Ebitda kan ook uit NZ/Aus komen want ik dacht dat dit nu ook onder Zuid-Europa valt (beetje gekke combinatie maar NZ/Aus past nergens anders bij). Al met al geen fraaie prestatie (als je naar ontwikkeling Ebitda kijkt). Op zich zou JET hier duidelijker over kunnen en moeten communiceren want nu is het bij elkaar schrapen van (onvolledige ?) informatie. Interessant zal zijn hoe de Ebitda (Zuid-Europa) zich nu gaat ontwikkelen.
  6. forum rang 5 Gaston Lagaffe 10 mei 2022 14:32
    quote:

    keffertje schreef op 10 mei 2022 12:16:

    [...]
    Uiteraard zit iedereen te wachten op meer van deze berichten want één zwaluw maakt nog geen zomer, maar is de volgende quote uit het persbericht:

    'Het sluiten van deze markt stelt ons in staat ons te concentreren op duurzaam winstgevende en leidende marktposities'.

    feitelijk niet hetzelfde als wat jij in jouw laatste regel vraagt?
    Correct ! dit had ik nog niet gelezen. Hier komt het wel op neer. AB gegeven :)
  7. forum rang 6 keffertje 10 mei 2022 14:39
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 10 mei 2022 14:32:

    [...]Correct ! dit had ik nog niet gelezen. Hier komt het wel op neer. AB gegeven :)
    Merci en ik was er op gebrand, want met de presentatie van de q1 cijfers, werd er volgens mij gezegd dat Jet haar strategie ging aanpassen conform de wensen van de aandeelhouders . Ik meende daar toen uit af te leiden dat ze inderdaad niet-kernactiviteiten gingen afstoten en dat (deels) gebruiken voor aandeleninkoop. Verwachtte dus ook dat daar in de AvA concreet op zou worden ingegaan, maar dat viel bitter tegen.
    Met dit persbericht, waarvan er hopelijk nog enkele meer op korte termijn zullen volgen, denk ik dat ze zich gerealiseerd hebben dat er toch geen andere weg is dan aandeelhouders hun zin te geven, maar zal de koppige Jitse dit natuurlijk nooit met zoveel woorden willen toegeven.
  8. forum rang 5 Gaston Lagaffe 10 mei 2022 14:41
    quote:

    DeWalt schreef op 10 mei 2022 11:21:

    [...]
    Heb je de AvA gezien? Letterlijk nu switch van groei naar cashflow. Gaat even duren, maar de knop is om.
    Ik heb de AVA grotendeels gezien maar Alex Captain kreeg van JItse Groen geen duidelijk / overtuigend : Ja, op zijn vele vragen/opmerkingen over afstoten onderdelen om o.a. de rentabiliteit te verhogen. Met name over afstoten GrubHub (waar Captain al geruime tijd om vraagt) leek Groen niet erg duidelijk te willen zijn. Op zich logisch als er (mogelijk ?) onderhandelingen lopen maar ik vond het niet overtuigend vanuit Jitse Groen. Mogelijk heb je gelijk en is de knop om maar dit zal dan komen 3 maanden moeten blijken. Wordt nog een mooie zomer :)
  9. forum rang 6 Trx7 10 mei 2022 14:44
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 10 mei 2022 14:06:

    Dat verkopende hedge fund, Tiger Global, zit goed in de pis. Zijn dit jaar al 17mlrd dollar kwijt, ruwweg 2/3 van hun gehele profit vanaf 2001 in 4 mnd verloren ! Zou wel eens het einde kunnen zijn, margin calls en vertrekkende participanten. Vervelend genoeg moeten ze dan nog 4,87% van JET aanlappen, bijna 9 mln aandelen. Die vent van CatRock, Alex Captain, komt van dit hedgefund, vandaar dat ze er alle twee inzitten. Alex is verantwoordelijk voor een enorm verlies.
    Alex is echt enorm hard op zn bek gegaan met JET. In december verdubbelde hij nog zijn positie rond de 65.
  10. forum rang 5 Gaston Lagaffe 10 mei 2022 14:48
    quote:

    keffertje schreef op 10 mei 2022 14:39:

    [...]
    Merci en ik was er op gebrand, want met de presentatie van de q1 cijfers, werd er volgens mij gezegd dat Jet haar strategie ging aanpassen conform de wensen van de aandeelhouders . Ik meende daar toen uit af te leiden dat ze inderdaad niet-kernactiviteiten gingen afstoten en dat (deels) gebruiken voor aandeleninkoop. Verwachtte dus ook dat daar in de AvA concreet op zou worden ingegaan, maar dat viel bitter tegen.
    Ik had ook meer duidelijkheid tijdens de AvA (AGM) verwacht. Zelfs nog wat extra aandelen aangekocht. Verkeerde beslissing geweest. Wat mij nu wel duidelijk is, is dat de kans dat JET snel opveert klein is. De problemen (op diverse vlakken) zijn gewoonweg te groot en het zal behoorlijk wat tijd kosten wil men deze oplossen.
  11. forum rang 6 Trx7 10 mei 2022 14:50
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 10 mei 2022 14:27:

    [...]Goede vraag waar ik eerlijk gezegd geen duidelijk antwoord op heb. In Spanje hebben we Glovo (Delivery Hero) waarmee een forse strijd uitgevochten wordt. Ik zal je de details besparen (ik heb ze ook niet allemaal) maar na het (gedwongen) vertrek van Deliveroo zullen beide partijen voor de heerschappij gaan. Dit heeft al veel geld gekost en mogelijk zal dit zo blijven. De uitrol van delivery-orders-organisatie is ook een prijzige aangelegenheid. Over Italie weet ik weinig. De forse stijging van de negatieve Ebitda kan ook uit NZ/Aus komen want ik dacht dat dit nu ook onder Zuid-Europa valt (beetje gekke combinatie maar NZ/Aus past nergens anders bij). Al met al geen fraaie prestatie (als je naar ontwikkeling Ebitda kijkt). Op zich zou JET hier duidelijker over kunnen en moeten communiceren want nu is het bij elkaar schrapen van (onvolledige ?) informatie. Interessant zal zijn hoe de Ebitda (Zuid-Europa) zich nu gaat ontwikkelen.
    Thanks voor de info! Soms denk ik dat je een insider bent bij JET :p

    Maar Zuid-Europa en NZ worden idd samengenomen in de cijfers als SEANZ.

    West europa moet tenminste op hetzelfde niveau blijven qua EBIDTA en UK/IERLAND moeten in de plus komen. Dat zou het totaalplaatje nog enigszins redden.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 1341 1342 1343 1344 1345 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.