Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 276 277 278 279 280 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Ruud, Frankrijk 26 maart 2022 12:39
    Een Saxo-waardig antwoord:

    "U krijgt van alle gebeurtenissen in uw account krijgt u van ons bericht om u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van wat er gaande is. Uw standaard keuze voor uw dividend staat ingesteld op stock dividend. U hoeft dus geen verdere keuze te maken en kunt de berichten beschouwen als een herinnering dat er een corporate action aankomt. U kunt deze meldingen uitzetten bij Instellingen - Meldingen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Ann"

    The fuck, dit gaat over een aanbieding aan bestaande aandeelhouders om tegen de prijs van de financiering bij te kunnen kopen om verwatering tegen te gaan.

    File opgeslagen in de groeiende folder: Saxo Wankers.

    De incompetentie van de club rijkt naar onverteerbare hoogten.
    Niet alleen de incompetentie ook de ongeïnteresseerdheid.

    Voor de volledigheid nog even de vraag:

    Waarom vallen jullie me elke dag lastig, verschillende accounts, met opmerkingen over een verandering in een Corporate action.
    De instructies stellen dat bij geen antwoord "standaard" uitgevoerd wordt en dat is voor enkele accounts OK.
    Andere accounts hebben aangegeven wat de bedoeling is en dat is dus ook wel duidelijk.
    Waarom dan elke dag weer net doen alsof er wat veranderd is?
    Dit is uiterst irritant.
    Ik zal het ook maar op het IEX forum gooien, want jullie ticket systeem werkt veel te langzaam.
    Het gaat over ASX-BOE.
  2. Ruud, Frankrijk 26 maart 2022 12:47
    Wow, even bellen op zaterdag.

    Sorry hooggewaardeerde klanten, niet in het weekend he.
    We werken hard genoeg door de week, dat gesodemieter van jullie op onze vrije dagen, dat kan er echt niet bij hoor.

    Another one for the file: Saxo wankers.

    Officieel antwoord als volgt (niet dat er enige hoop bestaat dat ze zelfs maar in staat zijn zich te verbeteren):

    Klaarblijkelijk heeft u geen idee waar de vraag over ging. Probeer het nog eens. We wachten met smart want de expiratiedatum is al over een paar dagen en we willen liever niet geld verliezen door de ongeïnteresseerdheid en/of de incompetentie van onze zeer gewaardeerde broker die op zaterdag telefonisch niet te bereiken is.
  3. [verwijderd] 27 maart 2022 13:50
    [quote alias=Ruud, Frankrijk id=14111438 date=202203261247]
    Wow, even bellen op zaterdag.

    Sorry hooggewaardeerde klanten, niet in het weekend he.
    We werken hard genoeg door de week, dat gesodemieter van jullie op onze vrije dagen, dat kan er echt niet bij hoor.

    Gelukkig, waarom moet je 24/7 bereikbaar zijn, voor iemand die dit 5 dagen wel wil doen.
    Maar geef maar een naam van een broker die wel zo gek is.
    Nog een prettige zondag
  4. forum rang 6 graham20 27 maart 2022 14:28
    quote:

    Baksteen schreef op 27 maart 2022 13:50:

    Gelukkig, waarom moet je 24/7 bereikbaar zijn, voor iemand die dit 5 dagen wel wil doen.
    Maar geef maar een naam van een broker die wel zo gek is.
    Nog een prettige zondag

    ABN Amro is zaterdags bereikbaar. Duitse en Amerikaanse brokers idem. Saxo claimt een internationale broker te zijn, maar heeft provinciale openingstijden.
  5. forum rang 5 Gaasp 27 maart 2022 16:33
    Toevallig heb ik gisteren met ABNAmro gebeld, omdat ik zelf de papieren effectennota's niet stop kon zetten.
    Meteen doorverbonden met de beleggersdesk, binnen 2 minuten was het geregeld.
    Sinds deze maand beleg ik in ETF's via ABNAmro en dat gaat best wel goed. Realtime bied- en laatkoersen, en je krijgt een betere koers dan je limiet als ABNAmro het voordeliger kan doen, ze pikken het verschil dus niet in.
  6. [verwijderd] 27 maart 2022 17:27
    Ben al een tijdje weg bij Saxo, nog steeds geen jaaroverzicht 2021 ontvangen, kan ook niet meer inloggen maar heb even gekeken welke info er bij de belastingdienst was doorgegeven en dat klopt voor geen meter..veel te veel is er doorgegeven en dus ook het te verrekenen dividend is verkeerd..Gelukkig heb ik nog een uitdraai van Binck Bank over 1Q 2021 en 2 en 3Q destijds via Saxoplatform uitgeprint, blijkbaar sturen ze geen jaaroverzicht per mail of per post naar hun ex klanten, nu moet ik uitstel aanvragen bij de belastingdienst het is een grof schandaal dat je zulke kosten hebt moeten betalen en ze geven je gewoon de vinger..Begrijp echt niet dat er nog mensen die bij deze broker blijven, klantenservice is waardeloos, hoge kosten, en dubieuze afschrijvingen etc. etc.
  7. forum rang 6 Cash collector 27 maart 2022 18:36
    Klant bij Alex, later Binck en nu bij Saxo. De aanloop naar de migratie deugde nergens. Geen informatie, geen inzicht in gevolgen, slechte communicatie. Er zou niets veranderen en daar moest ik op vertrouwen. U kent de verhalen. Vooruit, je geeft het een kans.

    Ik zit nu al twee maanden te wachten op activering van enkele optieseries. Het zou binnen enkele dagen geregeld zijn, bij Binck lukte dat altijd netjes op tijd. Op kattebelletjes naar de servicedesk krijg ik telkens dezelfde reactie: Excuses en een belofte voor beterschap. Onnodig, het is allang duidelijk dat die optieseries nooit worden geactiveerd. Het is bijna vermakelijk. De positie zal tzt worden geliquideerd en elders ondergebracht. Migratie is geen optie want u verwacht toch niet dat Saxobank dat ooit voor elkaar krijgt?

    Gesodemieter gehad met toepassing laag belasting tarief op dividend buitenlandse aandelen. Was nooit een probleem bij Binck, nu plotseling wel. Is door Saxobank in aanloop naar migratie nooit over gecommuniceerd. Er zou bij migratie toch niets veranderen? Service medewerker (vroeger bij Binck, nu Saxo) is verbaasd over situatie. Tuurlijk joh, dat zou ik ook zeggen als ik een loonslaafje was bij Saxobank. Geleden schade wordt niet vergoed, liquidatiekosten wel. Positie geliquideerd, bij andere broker ondergebracht. Laat ze bij Saxo geen dingen doen die ze niet begrijpen.

    Fouten die niet worden gecorrigeerd zijn beleid. Saxobank wil mij kwijt als klant en ik begrijp waarom. Ik luister niet naar de kletspraatjes van Siks en andere goeroes die gericht zijn op het stimuleren van handel. Handelen doe ik zo min mogelijk en dan wordt er door Saxo weinig aan mij verdiend. Laat Siks dus maar lekker lullen.

    Dan die belangrijke berichten over mijn portefeuille. Ik leef deels van cash dividend en ik heb geen enkele behoefte om dat telkens weer te moeten bevestigen. Hilarisch zijn de mededelingen over de marginverplichting bij het aflopen van long opties die ik niet in portefeuille heb.

    Er is een lichtpuntje: het margin- en risicobeleid. Bij Binck begrepen ze daar weinig van, bij Saxobank waarschijnlijk nog veel minder dus dat resulteert in aantrekkelijke marginverplichtingen.

    Het geduld met de amateurs van Saxobank is nu wel op. Ik gebruik die club alleen nog om "makkelijke" AEX aandelen te stallen en om maximaal gebruik te maken van hun rammelende margin- en risicobeleid.

    De beste straf voor Saxo is immers dat ik klant bij ze blijf. Daar heb ik best een beetje bewaarloon en af en toe een cynisch berichtje naar de support afdeling voor over. Het leven is een feestje, je moet wel zelf de slingers ophangen.
  8. Ruud, Frankrijk 29 maart 2022 17:07
    Dat was een hele fijne @Cash.

    Die Siks heb ik ook een keer geprobeerd.
    Ja, daar schiet je echt wat mee op. LOL
    Dat ging toendertijd over de shift van Binck naar Saxo.
    Geeft ie ook beleggingslessen dan?
    Misschien wat jonkies de ETF's inpraten.

    Ben met ING in overleg geweest.
    Klonk OK, maar private klanten kunnen geen vreemde valuta rekeningen aanhouden en dat heb ik toch wel nodig.

    Heeft iemand nog een idee voor een broker voor buitenlandse beurzen (vooral TSX, maar ook ASX)?
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 276 277 278 279 280 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.