Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,220   +0,040   (+0,36%) Dagrange 10,935 - 11,245 964.492   Gem. (3M) 1,3M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 835 836 837 838 839 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. De Stille 28 maart 2022 10:37
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 28 maart 2022 09:47:

    [...]Het blijft een gok maar het feit dat het de laatste maanden muisstil is bij de Angelsaksische grootaandeelhouders van JET is opmerkelijk. Ze kunnen er altijd voor kiezen om geen decharge te verlenen (dit is natuurlijk wel geagendeerd voor de AVA/AGM). Normaal gesproken zouden deze grootaandeelhouders (zeker gezien hun gemiddelde aankoopkoers van rond de € 70,-) wel iets van zich laten horen. Het is echter al maanden muisstil, althans voor zover wij kunnen horen. Persoonlijk denk ik dat JET wel degelijk contact met deze groep heeft. Als particuliere beleggers zitten we echter in de "laatste wagon" en zullen wij dus pas op het laatste moment horen hoe het zit. Uiterlijk 4 mei zullen we weten of we (weer ?) te goed gelovig zijn geweest :)
    Ik heb wel vaker geroepen dat Jitse tijd wil en "het balletje hoog houdt" door te zeggen dat hij in gesprek is over IFood en/of Grubhub. Ik vind hem niet geloofwaardig, omdat hij elke drie maanden hetzelfde roept.

    Echter nu vind ik de situatie anders... De koers is zo laag dat JET wellicht in zijn geheel wordt verkocht.. Jitse moet nu wel iets doen. Zwaar ondergewaardeerd en overnamegeruchten maken dit aandeel interessant. En als het een keer loopt en het vertrouwen is er, dan gaat het heel hard.
  2. [verwijderd] 28 maart 2022 11:02
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 00:44:

    [...]

    Jij wilt een eerlijk antwoord.

    1) Uiteraard moet er een consolidatie komen. Niemand maakt winst. Dit is geen houdbare situatie, of je moet concluderen dat er voor deze bedrijfstak geen bestaansrecht is.
    2) Uber - Jet is idd veel winstgevender. Maar laten we eerlijk zijn: jij wilt dat dat Uber de hoofdprijs betaalt. De andersom combi heb jij het nooit over. Denk je dus echt dat Uber zoveel voor JET gaat betalen? Nog een beetje aanmodderen en JET staat op 20 en iedereen is blij met een bod van 30;
    3) Dat de toekomst van bezorgdiensten zeer winstgevend worden, wil ik betwijfelen. Stel je maakt een leuke winst: dan gaan anderen het ook doen. Een stel fietsen aanschaffen kan iedereen. Je hebt geen barrieres of entru.

    Nee, het wordt nooit Tesla of Amazon.
    Dat "geen barriers of entry" verhaal is altijd zo'n onzin. Netwerkeffecten zijn zeer sterk in deze business. Met een paar fietsen ben je er echt niet. Voordat je genoeg restaurants aan je gebonden hebt en voldoende bekendheid hebt bij consumenten dat ze je app gaan gebruiken ben je miljarden verder. En dan nog bied je weinig nieuws ten opzichte van de bestaande speler, dus waarom zouden consumenten en masse gaan overstappen? Alleen als je goedkoper bent misschien (lees: vouchers en gratis bezorging), maar dat is nu juist het probleem - waar ga je dat geld vandaan halen?
  3. vooreenhabbekrats 28 maart 2022 11:22
    quote:

    Bert12345 schreef op 28 maart 2022 11:21:

    JET in het rood, maar DHER daalt nog harder. Ik denk dat de overnemende partijen de koers drukken zodat zij later goedkoop kunnen overnemen.

    Strong hands en eventueel bijkopen!!!
    DHER daalt al weken harder dan wel stijgt minder dan JET.
  4. forum rang 4 marktwaarde 28 maart 2022 11:40
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 28 maart 2022 10:23:

    [...]

    Klopt, maar los van dat, ze hebben gewoon een verkeerde keuze gemaakt door groot in te stappen. Maar ieder1 denkt wellicht dat dergelijke fondsen de wijsheid in pacht hebben en dat elke deelname eeen succes wordt.

    Pure onzin natuurlijk.

    V Herk ( niet de minste ) stapte (echt) groot in vastgoedfondsen Vastned, EP en Wereldhave. Tuurt nog altijd tegen een paar 100 miljoen verlies aan. Was ook woedend 1,5 jaar geleden. So what ? Hoort bij het beleggen.

    En wat denk je van sommige GAH-ers bij Galapagos die deelnemingen namen bij koersen van 120/130 ? Koers sindsdien ook meer dan gehalveerd.

    Tomtom idem dito.

    En zo kan ik er nog genoeg noemen.

    Ook CR heeft gewoon verkeerd getimed bij JET. En zullen nog een heel tijdje op de blaren moeten zitten

    Rond de 84 kan ik me herinneren dat Deutsche Bank een advies gaf met dat JET zwaar ondergewaardeerd was. Dat laat heel erg zien dat ze er geen snars van begrijpen en elkaar allemaal napraten.

    There are no free lunches. Iedereen keek naar DoorDash die op bijna 200 miljard gewaardeerd stond en dacht dat het niet meer stuk kon.

  5. Cproof 28 maart 2022 11:47
    quote:

    Mystical schreef op 28 maart 2022 11:31:

    Het is wel duidelijk ondertussen dat er geen trend zal ontstaan naar boven. Ik verwacht nog wat horizontaal dobberen en dan terug de trend naar beneden volgen. Er is ook niets grondig genoeg veranderd om die trend te keren. Wat denken jullie?
    Heel kort door de bocht , de kans dat dit aandeel omhoog gaat acht ik groter dan naar beneden als jitse zijn belofte over de te verwachten prestaties in 2022 nakomt zie ik eerder € 50 op de borden dan € 20 maar het is slechts een mening.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 835 836 837 838 839 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.