Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
12,280   -0,070   (-0,57%) Dagrange 12,300 - 12,390 2.023   Gem. (3M) 28,9K

Forum geopend voor Euronav

19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 883 884 885 886 887 ... 972 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jan Frans B 8 maart 2022 10:58
    quote:

    Coldasice1982 schreef op 8 maart 2022 09:40:

    Marshall Wace boosts short position to 1.32% (bron: Bloomberg)

    Toch raar dat die mannen blijven short gaan op dit aandeel. Dit is de grootste shorter op dit aandeel met 2.9 miljoen aandelen. Deze positie hebben ze trouwens 04/03 opgebouwd..
    Ik denk dat we vooral de dagelijke volumes op de beurs moeten volgen, zo lang dat die erg hoog liggen zie ik geen reden om bezorgd te zijn.
  2. [verwijderd] 8 maart 2022 11:18
    Jan Frans, ik heb winst genomen.. zat erin aan 7.85, ben eruit aan 10.55
    Ik ben een kleine belegger, en zie andere opportuniteiten op de markt, en heb cash nodig :)
    Euronav was 20% van mijn port, en heb nu mooie winst.. en ga die voor 60% beleggen in 2 andere aandelen.. Ga Euronav in de gaten houden - als de speculatie weg ebt en er komt geen nieuws, hoop ik mss wat lager weer in te stappen.. Heb ik pech en komt er nieuws, dan mis ik een stuk winst (maar dat is het leven), dan is het jullie gegund ;-)
    Gouden regel: winst is winst, en je kan nooit verkopen op de top..
  3. Jan Frans B 8 maart 2022 13:02
    quote:

    Coldasice1982 schreef op 8 maart 2022 11:18:

    Jan Frans, ik heb winst genomen.. zat erin aan 7.85, ben eruit aan 10.55
    Ik ben een kleine belegger, en zie andere opportuniteiten op de markt, en heb cash nodig :)
    Euronav was 20% van mijn port, en heb nu mooie winst.. en ga die voor 60% beleggen in 2 andere aandelen.. Ga Euronav in de gaten houden - als de speculatie weg ebt en er komt geen nieuws, hoop ik mss wat lager weer in te stappen.. Heb ik pech en komt er nieuws, dan mis ik een stuk winst (maar dat is het leven), dan is het jullie gegund ;-)
    Gouden regel: winst is winst, en je kan nooit verkopen op de top..

    Je hebt volledig gelijk, en dit is een behoorlijke winstmarge, Ik heb de mijne 9.81 € betaald en zit nog met 10.000 stuks. Ik hoop nog van aan 11 te kunnen verkopen, maar als ze terug zakken dan doe ik ze ook van de hand maar dan zonder winst. Maar dat is niet erg want ik heb dit jaar al 80.000 € netto dividend van Quest for Growth in the pocket. Ik had nog 10.000 Eurn meer, maar die heb ik aan inkoopprijs verkocht de dag dat ze boven 9.81 stonden. Mijn doel is om er volledig uit te stappen, ik hoef er niets aan te verdienen, maar zou natuurlijk wel leuk zijn als het nog kan.

    Ik zit nu wel met het luxe probleem dat indien ik dit laatste pakket ook verkoop ik met bijna een half miljoen aan liquide middelen zit die niet belegd zijn en gewoon tijdelijk over spaarrekeningen verspreid staan. Ik denk dat ik toch uiteindelijk mijn Quest for Growth positie nog ga verhogen tot 100.000 aandelen, en weet nog niet wat ik met de rest ga doen, INTO is misschien een optie want distributie vastgoed dat is behoorlijk stabiel en redelijk rendabel, het heeft me in het verleden geen windeieren gelegd. Ook Brederode wil ik eens grondig bekijken en zo zijn er nog een paar.
  4. [verwijderd] 8 maart 2022 13:17
    Alleen spijtig dat ik geen 10 000 stuks had lol, nee qua grootte port zitten we ver uit elkaar - ook logisch qua leeftijdsverschil (with all do respect).
    Aangezien ik nog relatief jong ben, en dus tijd heb indien nodig, zoek ik toch iets meer risico op met wat groeiaandelen. maar probeer vooral in verschillende sectoren te zitten, en in het buitenland.
    Ben alvast tevreden dat groot deel van mijn posities op dit moment in USD zit, trouwens ook 10-15% van de stijging hier bij Euronav.
    Soit, mijn gevoel is dat de Iran deal in de koers zit, en een stuk speculatie van de grote mannen die gekocht hebben. Dat plus de USD stijging geeft hier de mooie stijging weer. Als er concreet nieuws komt kan het nog hoger, anders denk ik dat de speculatie uit de koers gaat lopen..en dan spring ik mss weer terug aan een interessante prijs. Anyway dat is mijn stratagie, en we zien wel ;o)
    Alvast bonne chance aan iedereen die nog wat blijft zitten,
  5. Jan Frans B 9 maart 2022 09:09
    quote:

    Coldasice1982 schreef op 8 maart 2022 13:17:

    Alleen spijtig dat ik geen 10 000 stuks had lol, nee qua grootte port zitten we ver uit elkaar - ook logisch qua leeftijdsverschil (with all do respect).
    Aangezien ik nog relatief jong ben, en dus tijd heb indien nodig, zoek ik toch iets meer risico op met wat groeiaandelen. maar probeer vooral in verschillende sectoren te zitten, en in het buitenland.
    Ben alvast tevreden dat groot deel van mijn posities op dit moment in USD zit, trouwens ook 10-15% van de stijging hier bij Euronav.
    Soit, mijn gevoel is dat de Iran deal in de koers zit, en een stuk speculatie van de grote mannen die gekocht hebben. Dat plus de USD stijging geeft hier de mooie stijging weer. Als er concreet nieuws komt kan het nog hoger, anders denk ik dat de speculatie uit de koers gaat lopen..en dan spring ik mss weer terug aan een interessante prijs. Anyway dat is mijn stratagie, en we zien wel ;o)
    Alvast bonne chance aan iedereen die nog wat blijft zitten,
    Ach ik ben ook klein begonnen hoor, als je op lange termijn wil belegging dan zou ik in jou plaats toch eens een kijkje nemen bij Quest for Growth, niet zo zeer voor groei van de beurswaarde, maar ze betalen met momenten heel mooie dividenden uit, EN vrij van RV.
    Wat de buitenlandse markten betreft zou ik oppassen met $, ik vrees dat de $ tov de € nog veel te verliezen heeft. Voor de rest, mogen uw komende jaren heel lucratief zijn.
  6. krach03 9 maart 2022 09:54
    quote:

    PAPA JOE schreef op 9 maart 2022 08:33:

    Waarom verkopen als

    1) Saverijs terug IS ingestapt
    2) De Deense magnaat nog atlijd in EURN zit
    3) de Shorters hun aandeel verhogen : 3,74%

    Ik blijf zitten
    Zeer verstandig!

    Clarkson of is het Jefferies of Kepler?(ik vergeet altijd wie wat zegt) voorspelt dit jaar winst van 100 miljoen en volgend jaar 435 miljoen. (en 2024 en 2025 zullen wellicht nog beter zijn!!).
    EURN betaalt 80% van zijn winsten uit, dus in 2023 zal je wellicht 2 euro aan dividenden ontvangen per aandeel.
    1000 aandelen is dus 2000 euro dividenden.
    10.000 aandelen is 20.000 euro dividenden. en dan de superdividenden van 2024 en 2025 nog. (de supercyclus).
    en tegen dan staat Euronav, of in welke tankerfirma Euronav ook mag opgaan, al vele vele tientallen procenten hoger, ongeacht valutaschommelingen. De kans bestaat ook dat je geen roerende voorheffing zal moeten betalen, want EURN is daar ook mee bezig! De volgende twee minidividenden (mei/juni) hoogstwaarschijnlijk al geen roerende voorheffing te betalen!!

    Ik hou er zekerheidshalve rekening mee dat de Irandeal alsnog kan mislukken, dat kan een koersval betekenen, maar tegelijkertijd een mooie (bij)koopopportuniteit. Verder wil ik benadrukken dat de supercyclus er sowieso moet en zal komen, want hoe zullen anders in de toekomst nieuwe tankers kunnen worden betaald??!!
  7. [verwijderd] 9 maart 2022 11:38
    Analisten begrijpen de sector niet. Je kan evengoed vogelpieken. Die geprojecteerde cijfers zijn zeer speculatief. Zeker op korte termijn. Het echte potentieel ligt volgens mij voorbij 2023. Ik verwacht nog een terugval. Als die er niet komt heb ik nog de helft van mijn positie als troost.
  8. Jan Frans B 9 maart 2022 12:02
    quote:

    krach03 schreef op 9 maart 2022 09:54:

    [...]

    Zeer verstandig!

    Clarkson of is het Jefferies of Kepler?(ik vergeet altijd wie wat zegt) voorspelt dit jaar winst van 100 miljoen en volgend jaar 435 miljoen. (en 2024 en 2025 zullen wellicht nog beter zijn!!).
    EURN betaalt 80% van zijn winsten uit, dus in 2023 zal je wellicht 2 euro aan dividenden ontvangen per aandeel.
    1000 aandelen is dus 2000 euro dividenden.
    10.000 aandelen is 20.000 euro dividenden. en dan de superdividenden van 2024 en 2025 nog. (de supercyclus).
    en tegen dan staat Euronav, of in welke tankerfirma Euronav ook mag opgaan, al vele vele tientallen procenten hoger, ongeacht valutaschommelingen. De kans bestaat ook dat je geen roerende voorheffing zal moeten betalen, want EURN is daar ook mee bezig! De volgende twee minidividenden (mei/juni) hoogstwaarschijnlijk al geen roerende voorheffing te betalen!!

    Ik hou er zekerheidshalve rekening mee dat de Irandeal alsnog kan mislukken, dat kan een koersval betekenen, maar tegelijkertijd een mooie (bij)koopopportuniteit. Verder wil ik benadrukken dat de supercyclus er sowieso moet en zal komen, want hoe zullen anders in de toekomst nieuwe tankers kunnen worden betaald??!!
    "EURN betaalt 80% van zijn winsten uit"..ja in theorie, in praktijk gaat 50% van die winst in het potje dat ze aanleggen om eigen aandelen terug in te kopen, en laat je niets wijsmaken dat geld zie je nooit meer terug. De bullshit verhaaltjes dat dit de beurswaarde doet stijgen is alleen theoretisch waar. In praktijk zijn er minsten 20 andere elementen die een grotere invloed hebben op de beurskoers. Dus als je 40% echt als dividend krijgt dan mag je al tevreden zijn. EURN heeft dankzij de Hugo zich heeeeel onantrekkelijk gemaakt als dividend aandeel. Hij houdt zijn(eigenlijk ons) geld liever op zijn balans dan dat hij het uitkeert. Hugo zijn natte droom is een armada aan schepen en een vette balans. En van een ex-boekhouder kan je ook niet meer verwachten, zo lang hij aan het roer staat koop ik niets meer bij.

  9. PAPA JOE 9 maart 2022 12:27
    quote:

    Jan Frans B schreef op 9 maart 2022 12:02:

    [...]

    "EURN betaalt 80% van zijn winsten uit"..ja in theorie, in praktijk gaat 50% van die winst in het potje dat ze aanleggen om eigen aandelen terug in te kopen, en laat je niets wijsmaken dat geld zie je nooit meer terug. De bullshit verhaaltjes dat dit de beurswaarde doet stijgen is alleen theoretisch waar. In praktijk zijn er minsten 20 andere elementen die een grotere invloed hebben op de beurskoers. Dus als je 40% echt als dividend krijgt dan mag je al tevreden zijn. EURN heeft dankzij de Hugo zich heeeeel onantrekkelijk gemaakt als dividend aandeel. Hij houdt zijn(eigenlijk ons) geld liever op zijn balans dan dat hij het uitkeert. Hugo zijn natte droom is een armada aan schepen en een vette balans. En van een ex-boekhouder kan je ook niet meer verwachten, zo lang hij aan het roer staat koop ik niets meer bij.

    Dan ga je nog lang mogen wachten
  10. krach03 9 maart 2022 12:30
    Niet akkoord Jan Frans.

    EURN heeft het laatste half jaar geen eigen aandelen bijgekocht en ik verwacht het ook niet meer. De nav-discount is nu weg!

    Integendeel, EURN heeft zich juist positief geprofileerd bij de Amerikaanse aandeelhouder want de roerende voorheffing valt weg.

    Zo lang Hugo De Stoop aan het roer staat, zitten we op rozen.

    Het management van STNG, dààr zou ik pas mijlenver van wegblijven (van speculatie gesproken!!).
  11. krach03 9 maart 2022 13:06
    EURN is zich dus almaar aantrekkelijker aan het maken. Ook als dividendaandeel.

    Ik begrijp ook niet dat Jan Frans het tegenovergestelde zegt. In het jaar 2020 had hij nog 20.000 aandelen EURN en weet je hoeveel dividend hij heeft ontvangen? 20.000 euro (80% van de winst!)

    En ik kan het weten want ik heb zelf 10.000 aandelen en heb over 2020 als dividend 10.000 euro gestort gekregen. Netto dus. 80% van de winst.

    Ik wil nog toevoegen dat EURN wel niet zo onaantrekkelijk zal zijn, want van alle grote tankerbedrijven was EURN de eerste die vorige week een nieuwe 52 week high heeft gedaan. De dag erna was het de beurt aan FRO.
    DHT, INSW, TNK en zeker STNG komen nog niet eens in de buurt van die 52 week high.
    Allemaal geen toeval.

  12. krach03 9 maart 2022 21:44
    twitter.com/abasaslani

    Russia chief negotiator: Talks & the text of an agreement not yet finalized. Maybe it’ll be finalized tomorrow.There’s no confirmation from all participants that the text is acceptable. All our economic relations w/ Iran should be exempt from all current & future EU/US sanctions
  13. krach03 10 maart 2022 06:31
    www.balticexchange.com/en/news-and-ev...

    "History tells us that once the tanker market starts to recover, owners “lose their head” and order a flurry of vessels. However, there are some stark differences this time around. First is that Chinese and Korean shipyards are full for 2023 and 2024. “If you're looking to order bigger vessels, we are mainly looking at 2025. So, it would be 2025 at the earliest that the owners could start disrupting again by ordering too many vessels.”
19.433 Posts
Pagina: «« 1 ... 883 884 885 886 887 ... 972 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.