Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Polestar EV

763 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 39 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 3 maart 2022 07:01
    Hydro Joins Polestar 0 for Climate-Neutral Car

    Strategic Research Institute
    Published on :
    03 Mar, 2022, 5:30 am

    Swedish electric car maker Polestar has vowed to create a truly climate-neutral car by 2030. Hydro joins Polestar as a materials partner to explore how aluminium can contribute to realizing the Polestar 0 project. Hydro is one of the leading automotive industry suppliers that are joining forces with Polestar in its development of a truly climate-neutral car, the Polestar 0. Polestar is now working to gather some of the world’s leading suppliers of materials to the automotive industry, including aluminium.

    Hydro has many years’ experience in supplying car makers with hydropower-based low-carbon Hydro REDUXA aluminium, but the Polestar 0 project will require zero-carbon footprint aluminium. Hydro’s experts will now collaborate with Polestar on defining joint R&D programs and explore specific aluminium alloys needed for the vehicle.

    Hydro will apply technologies defined in the companies’ technology roadmap to zero emission aluminium production to supply Polestar and also address end-of-life recycling of the car.

    By replacing combustion engines with electric engines, the emissions from the use-phase of vehicles can be reduced to nearly zero, if the car is charged with renewable energy. The next step is to focus on the materials, how they are manufactured, renewable energy throughout the supply chain and how the vehicle can be taken apart and recycled after the end of its life.
  2. forum rang 9 nine_inch_nerd 4 maart 2022 23:24
    Nieuwe 10-K/A Filing is net gecommuniceerd:
    www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/da...

    Volgens mij wordt er nu een deadline genoemd vwb de merger.

    The Business Combination Agreement may be terminated at any time prior to the Closing by mutual written consent of the Company and Parent and in certain other circumstances, including if the Closing has not occurred on or prior to May 27, 2022 and the primary cause of the failure for the Closing to have occurred on or prior to such date is not due to a breach of the Business Combination Agreement by the party seeking to terminate.

    De merger zal gewoonlijk ruim vóór deze deadline zijn.
    Logisch zou zijn dat de bekendmaking van deze datum eind van deze maand plaats vindt.
  3. forum rang 9 nine_inch_nerd 11 maart 2022 16:30
    Mijn idee, kijkend naar de laatste filings. 3 stuks zijn al ingediend. De 4e moet nog en dan krijg je de feinitieve filing....

    Planning filings, denk ik:
    - '4th revision': rond 15 maart (volgende week)
    - 'definitive filing': rond 22 maart.
    - 'merger meeting': ergens in april.
    Eind maar verwacht ik de communicatie wanneer de merger gaat plaats vinden.
    Geduld dus.
    Overview EDGAR | Company filing:
    www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1847127...
  4. forum rang 9 nine_inch_nerd 12 maart 2022 11:36
    Update gisteravond en een volgende stap:
    FORM F-6 FILED.
    www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1884082...
    They are registering Polestar common shares, warrants, and pref shares for trade in the USA. Remember Polestar is domiciled in the UK. That means just like you buy ADRs for companies outside of the US

  5. forum rang 10 voda 13 maart 2022 16:11
    Zo ver komt de Polestar 2 Dual Motor in de praktijk
    Stéphan Vermeulen 23 min geleden

    De Polestar 2 is er sinds een klein half jaar in twee uitvoeringen: de Single en de Dual Motor. De Dual Motor beschikt over twee elektromotoren en in het eerste jaar dat het model op de markt was had je geen keuze, een Polestar 2 was dan altijd een Dual Motor. Met die 300 kW sterke aandrijflijn komt de Polestar 2 heel snel van zijn plek maar hoeveel energie verbruikt deze EV? Die vraag beantwoorden we in deze aflevering van ‘zo ver komt’.

    © Aangeboden door AutoWeek
    De eerste langere test bij AutoWeek vond plaats onder ideale omstandigheden voor een elektrische auto. Droog, zonnig weer, 19 graden en geen harde wind. In de vergelijkende test tegen de Tesla Model 3, een van de zuinigste EV’s op de markt, kwam de Polestar 2 tot 21,5 kWh per 100 kilometer en dat leverde een range van 390 kilometer op. Dat is weliswaar lager dan de 470 kilometer van de fabrieksopgave, maar het is netjes. Uiteraard steekt het schril af tegen de waarde die we in die test met de Model 3 Performance haalden, 16,5 kWh/100 km. Maar we hebben het in deze rubriek altijd over één auto, en niet over meerdere concurrenten binnen een segment.

    © Aangeboden door AutoWeek
    In de winter boven de 25 kWh/100 km
    Dia 3 van 3
    Vorige slideVolgende slide
    Volledig scherm
    3/3 DIA'S © Aangeboden door AutoWeek

    Afgelopen winter was de Polestar 2 Dual Motor weer te gast op de redactie, en hoewel dat geen vergelijkende test was zoals de hierboven beschreven vergelijking, merkten we dat het verbruik toenam tot meer dan 25 kWh/100 kilometer. Dan zakt de range ver onder de 350 kilometer. Het was in december zo rond de 5 graden.

    Zelden onder 20 kWh/100 km
    Een duik in de gebruikersreviews leert dat maar weinig Polestar 2-rijders uitkomen op een verbruik van minder dan 20 kWh. Deze rustig rijdende bestuurder lukte het, en wel tijdens een vakantierit naar Zuid-Frankrijk. Dan zit er meer dan 400 kilometer in het accuvat. Een enthousiaste reviewer die de 408 pk regelmatige de vrije teugels geeft, noteert in de winter 250 tot 270 kilometer en in de zomer 350 tot 360 kilometer.

    Het valt op dat veel reviewers vooral over de indrukwekkende prestaties, het uiterlijk en het Google Android-multimediasysteem schrijven, het verbruik en de actieradius komen minder aan bod dan bij reviews van andere elektrische auto’s. Nu scheelt het natuurlijk dat de Dual Motor met zijn 78 kWh-accupakket zelfs bij 25 kWh per 100 kilometer nog wel een zeer bruikbare actieradius heeft, maar als 'zuinig bestempelt niemand het opvallende model. En dat sluit dus aan bij onze ervaringen met deze EV.

    Voor afbeeldingen, zie link:

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/zo-ver-...

  6. forum rang 9 nine_inch_nerd 15 maart 2022 22:23
    quote:

    Bas261 schreef op 15 maart 2022 20:32:

    Is er al bekend of en wanneeer de merger doorgaat?
    Merger gaat door. Geen twijfel.
    We zijn aan het wachten op het 4e report (procedure) en dan volgt het definitieve report.
    Deadline merger is 27/5, dus ergens ervoor gebeurt de merger.
    Bekendmaking merger-datum zal waarschijnlijk eind deze maand/begin april gecommuniceerd worden.

    De link onder gewoon regelmatig volgen.

    Eerder bericht:
    Mijn idee, kijkend naar de laatste filings. 3 stuks zijn al ingediend. De 4e moet nog en dan krijg je de definitieve filing....

    Planning filings, denk ik:
    - '4th revision': rond 15 maart (volgende week)
    - 'definitive filing': rond 22 maart.
    - 'merger meeting': ergens in april.
    Eind maart verwacht ik de communicatie wanneer de merger gaat plaats vinden.
    Geduld dus.
    Overview EDGAR | Company filing:
    www.sec.gov/edgar/browse/?CIK=1847127...
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 23 maart 2022 14:10
    quote:

    HansieHansie schreef op 23 maart 2022 12:35:

    Weinig nieuws omtrent de merger heb ik het idee. Of zie ik zaken over het hoofd?
    Nee, klopt.
    Wachten.
    Het zal niet lang meer duren dat de communicatie plaats vindt. Communicatie kan een voorlopige stijging betekenen.
    Deadline merger is 27/5.
    Stocktwits is een gekkenhuis en trending is hoog. Op twitter word je ook kapotgegooid met berichten.

    NB: maandag is het nieuwe bestuur Polestar bijeengekomen.

  8. forum rang 9 nine_inch_nerd 24 maart 2022 14:34
    Niet de formulieren waar we op aan het wachten zijn, maar wel goed nieuws voor de US markt.

    www.sec.gov/Archives/edgar/data/00018...
    www.sec.gov/Archives/edgar/data/00018...
    www.sec.gov/Archives/edgar/data/00018...

    Polestar 2 Single Motor Electric Vehicle Now Available in United States
    Single-motor variant offers up to 270 miles of range, with pricing starting as low as $33,400 after incentives*. Both dual- and single-motor variants available now for purchase and test drive.


    March 24, 2022 07:00 AM Eastern Daylight Time
    GOTHENBURG, Sweden--(BUSINESS WIRE)--Polestar, the premium electric performance car maker, today announced inbound availability of the all-electric Polestar 2 Long range Single motor fastback in the United States. Available to order online at Polestar.com, the single-motor Polestar 2 features an accessible starting price of $45,900, or as low as $33,400 after qualified federal and state incentives*.

    In addition to being the lowest priced vehicle in the Polestar lineup, this latest model’s EPA estimated 270-mile range** is the brand’s longest, all while offering the same standard features as the high-performance dual-motor Polestar 2. This includes the world’s first infotainment system powered by Android Automotive OS with Google built-in, a premium vegan interior, and Polestar’s renowned chassis tuning.

    Expanding the Polestar 2 model range in the United States represents another step in the company’s robust growth plans, including a global sales target of approximately 65,000 vehicles in 2022. In September 2021, the company announced its intention to list on the Nasdaq stock exchange through a business combination with Gores Guggenheim, Inc. (Nasdaq: GGPI, GGPIW and GGPIU).

    “The single-motor Polestar 2 can be had for well under $35,000 in states like New Jersey, making it one of the most compelling offerings on the market,” said Gregor Hembrough, Head of Polestar North America. “All variants of the Polestar 2 exude the brand’s leadership in cutting-edge technology with the Google infotainment system, premium sustainable materials, and unparalleled avant-garde design.”

    “Plus” and “Pilot” option packs are both available on all Polestar 2 variants. The Plus Pack ($4,000), features a-new-for-2022 mechanical heat pump to extend range, a full-length panoramic glass roof, a 13-speaker Harman Kardon audio system, and WeaveTech vegan interior upholstery. The Pilot Pack ($3,200) offers enhanced safety and driver assistance features, including Pilot Assist , Adaptive Cruise Control (ACC), and Blind Spot Information System (BLISTM). With these combined technologies, the Pilot Pack aids drivers to safely alleviate stress in certain driving situations.

    Additionally, all Polestar 2 owners receive Over-The-Air (OTA) updates that deliver enhancements directly to the vehicle, enabling even the oldest cars to run with the latest technology. Recent updates include the ability to schedule charging sessions, quicker DC charging enabled by battery preconditioning, and a Range Assistant app that includes an Eco Climate function.

    As part of the brand’s digital-first retail model, Polestar 2 can be ordered online at www.polestar.com/us/polestar-2/config... or with the help of Polestar Specialists at one of the brand’s retail locations.

    Polestar currently has retail locations – or Spaces – open in major markets across the US. This includes test drives, sales, and service of Polestar vehicles in Los Angeles, the San Francisco Bay Area, and Orange County, Calif.; New York City; Denver, Colorado; Boston; Central and Southern New Jersey; Dallas and Austin, Texas; Detroit; Minneapolis; Phoenix; Seattle; Atlanta; Charlotte, North Carolina; Connecticut; South Florida; and Washington D.C. Additionally, Polestar offers vehicle pick up and delivery for test drives, sales, and service within 150 miles from any Polestar Space.

    Polestar 2 test drives can be scheduled at Polestar.com/test-drive, or arranged at any Polestar Space.

    *The discounted $33,400 price is for illustrative purposes only and is inclusive of all incentives available to a qualifying New Jersey resident as an example. The lower price is inclusive of the following deductions: (i) $7,500 federal EV tax credit and (ii) $5,000 Charge Up New Jersey incentive. These incentives are only available in NJ and are not guaranteed, nor in Polestar’s control. Polestar recommends you consult your tax advisor for personal eligibility.

    **This is an electric vehicle. Since electricity is not measured in gallons, a conversion factor is used to translate the fuel economy into miles per gallon of gasoline equivalent (MPGe). Polestar 2 Long range Single motor is EPA-estimated 113 city/100 highway/107 combined MPGe. Use for comparison purposes only. Your MPGe will vary for many reasons, including but not limited to, driving conditions, how and where you drive, how you maintain your vehicle, battery-package/condition, and other factors. See www.fueleconomy.gov

  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 26 maart 2022 10:21
    quote:

    beginner2.0 schreef op 26 maart 2022 07:43:

    zijn dat de fillings waar we op aan het wachten waren?
    Fillings geven details weer van de Pipe-investeringen (partijen die vooraf in dit fonds investeren voor een aantrekkelijke aandeelkoers). Dit is nu gecommuniceerd en men laat zien dat er vrijwel geen (negatieve) verandering is. Het is een volgende stap.
    Als ik het goed zie, verhoogt Volvo Car zelfs zijn investering met 90 miljoen ($498 miljoen naar $588 miljoen).

    Nu (maar) weer wachten op de volgende stap. Remember: men heeft aangegeven dat de deadline 27/5 is, met de optie voor uitstellen, maar zoals het nu uitziet gaat dat laatste niet gebeuren.

    The stock market is a tool to transfer wealth from the impatient to the patient

    Het is een kwestie van tijd.

    Feit is dat GGPI momenteel stabiel blijft zweven rond de $11.40 - $11.60. Opvallend ook de laatste dagen: begin van de dag zakken (tot 2%) en op het einde van de dag weer bijtrekken naar een kleine plus.
    Kijkend naar mijn ervaring met andere SPACs vraag ik me ook af of we voor de merger nog een piek krijgen (Twitter, Reddit en Stocktwits leden zeggen natuurlijk van wel). Een eerste piek hebben we al maanden geleden gehad (rond de $16) en normaal is het dat dan.
    Meestal (in het verleden bij die SPACs) volgt dan een tweede piek ná de merger (GGPI -> PSNY). Zo ging het vaak in het verleden, maar de SPAC wereld is niet meer zoals in 2020.

    Ander feit is wel:
    - Polestar heeft al 2 auto's op de weg (Polestar 1 hybride, Polestar 2 elektrisch)
    - Verkopen gaan goed: 29000 (2021), streven 65000 (2022)
    - Ze verkopen wereldwijd en breiden dit uit.
    - Fabrieken staan wereldwijd en komen erbij.
    - Polestar 3 - 4 - 5 komen er aan binnen nu en 2 jaren en daarna nog meer....
    - Samenwerking met NVIDIA, Google en Northvolt e.m.
    - Tevens een bedrijf met een uitstraling, visie (100% duurzaam) en een stijl.
    Dus een goed (lopend) en gezond bedrijf.
    Theoretisch een voorwaarde voor beleggers om hier in te investeren.
    Als na de merger Polestar de beurs betreedt, zou het theoretisch niet anders kunnen dat er een positieve reactie op dit aandeel plaats vindt.
    Het is allemaal theorie, maar de feiten liegen er niet om.
763 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 39 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.