Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 408 409 410 411 412 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 13 februari 2022 13:22
    quote:

    pete67 schreef op 13 februari 2022 13:10:

    Verbazingwekkend hoeveel shorters/bashers zich hier zo kort na die uitzending al komen melden, blijkbaar maken die zich toch ergens zorgen over.
    Van de zorgen voor de shorters begrijp ik heel goed!!! Dit jaar wordt een kampioensjaar voor JET! Ik verwacht volgend jaar dat je “JET to the next level” ziet!!
  2. forum rang 5 Koffiezondersuiker 13 februari 2022 13:31
    quote:

    DeWalt schreef op 13 februari 2022 12:44:

    [...]
    Waardering gaat over de toekomst en niet over het verleden. En men is al winstgevend in NL, Duitsland en Canada.
    Misschien dat het aandeel uiteindelijk naar 10-20 euro per aandeel gaat want welke jaarwinst wordt er verwacht uiteindelijk? Toch geen 400 miljoen ? Want dan heb je nog steeds een k/w-verhouding nodig van 20 om de huidige 40 euro per aandeel te krijgen.

  3. forum rang 7 DeWalt 13 februari 2022 13:37
    quote:

    Dividendbeleggertje schreef op 13 februari 2022 13:31:

    [...]

    Misschien dat het aandeel uiteindelijk naar 10-20 euro per aandeel gaat want welke jaarwinst wordt er verwacht uiteindelijk? Toch geen 400 miljoen ? Want dan heb je nog steeds een k/w-verhouding nodig van 20 om de huidige 40 euro per aandeel te krijgen.

    Verdiep je eens in de zaak zou ik zeggen. Outlook is 60mrd GTV in 2024 met 5% ebitda, dus 3mrd ebitda in 2024.

    Dus obv ex/ebitda van 15x heb je het over 45mrd waardering en 200 euro per aandeel. Een handige inkoop van aandelen van IFood opbrengst 3mrd kan dit overigens nog flink stutten (marketcap is nu 8mrd).

    Koop op deze koers 100mln aandelen terug (van iFood belang) en je komt op koersen van 350 euro ipv 200 euro.

  4. forum rang 6 Neunelfer 13 februari 2022 13:39
    quote:

    Drs P. schreef op 13 februari 2022 12:55:

    ........ dat Ifood aan de hoogste bieder verkocht wordt, dus ook goed nieuws. Nu de vraag wanneer komt de officiële announcement..
    Ik vond dat ook erg verassend en goed nieuws. Ik had eerst verwacht aan de laagste bieder. Zo zie je maar, dat Jitse een MA-STER strateeg is.

    Yeah, announcement would be nice zijn voor een driven value van de aandeel value.
  5. [verwijderd] 13 februari 2022 13:40
    De uk is wel een belangrijke slag die jitse eigenlijk nog moet zien te winnen, maakt me niks uit als daar miljoenen voor geïnvesteerd moet worden. Maar het veilig stellen van en de uk en duitsland zou al genoeg moeten zijn om in de toekomst goede winsten te gaan maken. Samen met ifood en benelux heb je dan echt een goede winstgevende business in mijn ogen.

    Ondertussen kunnen jets concurrenten nergens een winst draaien aangezien die geen enkele markt bezitten met een aanzienlijke nummer 1 positie om zo winst te maken.

    Dus kan jet door grubhub te behouden uiteindelijk ubereats wegconcurreren en 50% van de vs delen met doordash, samen sluiten ze een deal om elkaar niet meer te beconcurreren en ondertussen is de VS daardoor ook winstgevend

    Enige wat dit in de weg kan zitten is dat uber gewoon jet overkoopt.

  6. forum rang 6 Trx7 13 februari 2022 14:08
    Ik heb genoten van de uitzending! Die Harry Mens is toch best scherp. Vooral met z'n laatste opmerking heeft hij Jitse lekker op z'n plek gezet. Namelijk dat hij hoopt voor hem dat hij nog CEO blijft.

    Maar wederom een bevestiging van wat ik eerder dacht. Jitse heeft werklijk niks. Nothing to show for. Hij wilde per se de grootste worden zonder rekening te houden met winstgevendheid/positieve cashflow. Wederom wel weer een belofte, 'wij zijn het beste gepositioneerd voor toekomstige winstgevendheid'. Wederom een worst. De markt is zo hard in beweging met zoveel concurrentie dat de positionering van vandaag nul garantie biedt voor de toekomst.

    Zijn arrogantie is wel sterk verminderd. Wat minder belerend ook. Hij heeft maar 1 keer gezegd dat zij de beste van de planeet zijn (iets in die richting).

    Enfin, met de huidige macro economische omstandigheden meegerekend (inflatie, rente geopolitieke spanningen, verdere opheffing Covid restricties), zeg ik short gaan als je geld wilt verdienen als trader.

    35 komt sneller dan ik dacht. Wellicht ook richting de 28-29.
  7. forum rang 5 gbakl 13 februari 2022 14:13
    quote:

    Drs P. schreef op 13 februari 2022 12:55:

    Ik heb het interview net even teruggekeken, wat mij betreft is het bevestigd dat Ifood aan de hoogste bieder verkocht wordt, dus ook goed nieuws. Nu de vraag wanneer komt de officiële announcement..
    .nu de vraag, wanneer komt de hoogste of minst lage bieder langs...komt er 1 bieder dan is dit de hoogste...
  8. forum rang 6 wiegveld 13 februari 2022 14:14
    ik blijf wel verbaasd over post waarin met koersen van 80 tot 200 € geschermd wordt.
    Hoe kun je dat ooit rechtvaardigen als je 100 denk miljoenen pompt om groter te worden.
    Welk tijdvenster heb je dan voor ogen? Ik zie deze industrie nog zeker 5 jaar en mogelijk langer zwaar verliesgevend.
  9. forum rang 4 Opgelet 13 februari 2022 14:22
    quote:

    DeWalt schreef op 13 februari 2022 13:37:

    [...]
    Verdiep je eens in de zaak zou ik zeggen. Outlook is 60mrd GTV in 2024 met 5% ebitda, dus 3mrd ebitda in 2024.

    Dus obv ex/ebitda van 15x heb je het over 45mrd waardering en 200 euro per aandeel. Een handige inkoop van aandelen van IFood opbrengst 3mrd kan dit overigens nog flink stutten (marketcap is nu 8mrd).

    Koop op deze koers 100mln aandelen terug (van iFood belang) en je komt op koersen van 350 euro ipv 200 euro.

    Garbage in garbage out. Of in dit geval.. garbage in, garbage onder water.
    - De outlook is dat JET in 2023 een ebitda heeft van 0*
    - 60 miljard GTV in 2024 is een verdubbeling in drie jaar, terwijl JET in 2021 heeft geprofiteerd door wereldwijde lockdowns.
    - Jitse heeft een trackrecord van beloven en niet leveren.
    - Bezorgers hebben geen waardering van x15 de ebitda, zelfs winstgevende niet.
    - JET kan geen eigen aandelen inkopen**

    * www.marketscreener.com/quote/stock/JU...

    **Na aftrek van de kaspositie van JET is er een schuld van drie miljard. JET kan geen aandelen inkopen, dan breken ze de convenanten> schuld direct opeisbaar > faillissement.

    Non-current liabilities increased to €3 billion as at 30 June 2021, from €1 billion as at 31 December 2020,
    driven by the issuance of convertible bonds amounting to €1 billion (including option value of €139 million
    which is allocated to equity), acquired senior notes of €437 million related to the Transaction with Grubhub
    and increased deferred tax liabilities of €561 million arising on the Transaction with Grubhub.
    Current liabilities 1,171

  10. forum rang 4 Opgelet 13 februari 2022 14:26
    quote:

    wiegveld schreef op 13 februari 2022 14:14:

    ik blijf wel verbaasd over post waarin met koersen van 80 tot 200 € geschermd wordt.
    Hoe kun je dat ooit rechtvaardigen als je 100 denk miljoenen pompt om groter te worden.
    Welk tijdvenster heb je dan voor ogen? Ik zie deze industrie nog zeker 5 jaar en mogelijk langer zwaar verliesgevend.

    Er zijn maar een paar Walters met een paar duizend euro cash die geloven dat JET naar 350 euro gaat. Maar de grootste institutionele beleggers met triljoenen euro's zitten short. De koers van 20 - 30 komt vanzelf in beeld, zolang je maar geduld hebt.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 408 409 410 411 412 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.