Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

Laatste koers (eur) Verschil Volume
54,340   -0,200   (-0,37%) Dagrange 54,140 - 54,540 391.918   Gem. (3M) 1,2M

Unilever 2022

1.420 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 New dawn 9 februari 2022 09:56
    quote:

    Dividendbeleggertje schreef op 8 februari 2022 11:16:

    [...]

    Ja dat noemen ze nou het verschijnsel van pricing power. Het verschijnsel dat men de winstmarge kan vasthouden ondanks flink toenemende inflatie. Als ik de preview lees voor de kw.cijfers voor Unilever is het bedrijf hier goed in maar zijn ze niet in staat om meer te verkopen in volume, dan schiet die pricing power dus nog niet op.

    Toch apart dit. Men bljjft de producten van Unilever kopen ondanks hogere prijzen maar er wordt niet méér in stuks verkocht.

    Zou men te weinig reclame maken?

    Als de pricing power ook nog zou verdwijnen dan zakt Unilever met gemak naar 30 euro per aandeel als het management niet zou ingrijpen.

    Er is enorme concurrentie bij bijna alle producten. Supermarkten kregen al meer hun ¨eigen¨ merken. Het is dan niet makkelijk om meer te verkopen. Ook dreigen de supermarkten met het uit de schappen halen van artikelen als de leverancier de prijzen verhoogt. Supermarkten maken gebruik van grote inkooporganisaties die het onderste uit de kan willen hebben. En supermarkten maken winst, maar heel bescheiden.
  2. forum rang 4 New dawn 9 februari 2022 11:01
    Wasmiddel is wat betreft produceren gemeengoed geworden. Voorbeeld, in Heerde staat een fabriek, de voormalige Klokfabriek die wasmiddel voor alle Aldi winkels in Nederland levert. De testen zijn redelijk. De Klok
    werd opgekocht door Dalli/BRD. Het wasmiddel wordt verkocht (goedkoop) onder de naam UNA, het huismerk van Aldi. In een dergelijke markt is het niet makkelijk meer te verkopen.
  3. Engineer Dries 9 februari 2022 11:18
    quote:

    New dawn schreef op 9 februari 2022 11:01:

    Wasmiddel is wat betreft produceren gemeengoed geworden. Voorbeeld, in Heerde staat een fabriek, de voormalige Klokfabriek die wasmiddel voor alle Aldi winkels in Nederland levert. De testen zijn redelijk. De Klok
    werd opgekocht door Dalli/BRD. Het wasmiddel wordt verkocht (goedkoop) onder de naam UNA, het huismerk van Aldi. In een dergelijke markt is het niet makkelijk meer te verkopen.
    Zeer interessant, ik heb niet zo lang geleden nog geprobeerd om te kijken waar en door wie UNA wordt geproduceerd, zonder succes. Heb je een bron hiervoor?

    Verder snap ik je punt qua concurrentie, echter vraag ik mij zeer af waarom wasmiddel van Unilever tot wel 2-3x zo duur is als UNA. Waar komt dat enorme verschil vandaan. Maakt zo'n goedkoop huismerk überhaupt wel winst? Waarom zijn de marges van unilever maar 20% als de prijzen tot wel 2-3x hoger liggen? Ik kan er maar geen polshoogte van krijgen.

    Vaak wordt marketing genoemd, ik snap dat dat een extra kostenpost is, maar uiteindelijk kost dat ook maar 10% van alle omzet.
  4. forum rang 7 Dividend Collector 9 februari 2022 11:56
    quote:

    Tippie schreef op 8 februari 2022 16:39:

    Ik verwacht na de cijfers een koers van circa 50 euro.
    Er is veel reuring en dat zal zeker een rol spelen.
    Dat is een stijging van ruim 8%. Erg veel voor een defensief aandeel als Unilever. Wat verwacht jij dan voor koerstriggers?
  5. forum rang 4 eric_29 9 februari 2022 12:11
    quote:

    Engineer Dries schreef op 9 februari 2022 11:18:

    [...]

    Zeer interessant, ik heb niet zo lang geleden nog geprobeerd om te kijken waar en door wie UNA wordt geproduceerd, zonder succes. Heb je een bron hiervoor?

    Verder snap ik je punt qua concurrentie, echter vraag ik mij zeer af waarom wasmiddel van Unilever tot wel 2-3x zo duur is als UNA. Waar komt dat enorme verschil vandaan. Maakt zo'n goedkoop huismerk überhaupt wel winst? Waarom zijn de marges van unilever maar 20% als de prijzen tot wel 2-3x hoger liggen? Ik kan er maar geen polshoogte van krijgen.

    Vaak wordt marketing genoemd, ik snap dat dat een extra kostenpost is, maar uiteindelijk kost dat ook maar 10% van alle omzet.
    Ik denk dat de prijzen van Unilever en daarmee de marges voor een groot deel bepaald worden door marketing inspanningen en forse overhead, doch elke uitgegeven `marketing Euro` levert in het geval van Unilever te weinig op.
  6. forum rang 4 New dawn 9 februari 2022 12:32
    quote:

    Engineer Dries schreef op 9 februari 2022 11:18:

    [...]

    Zeer interessant, ik heb niet zo lang geleden nog geprobeerd om te kijken waar en door wie UNA wordt geproduceerd, zonder succes. Heb je een bron hiervoor?
    [/i]
    Verder snap ik je punt qua concurrentie, echter vraag ik mij zeer af waarom wasmiddel van Unilever tot wel 2-3x zo duur is als UNA. Waar komt dat enorme verschil vandaan. Maakt zo'n goedkoop huismerk überhaupt wel winst? Waarom zijn de marges van unilever maar 20% als de prijzen tot wel 2-3x hoger liggen? Ik kan er maar geen polshoogte van krijgen.

    Vaak wordt marketing genoemd, ik snap dat dat een extra kostenpost is, maar uiteindelijk kost dat ook maar 10% van alle omzet.
    Op de pakken van Aldi staat: Dalli Werke Stolberg. Ook Formil van Lidl wordt daar gemaakt. Aldi heb ik jaren gelezen maakt maar 4% winst op de meeste producten. Hoe de prijs van de Unilever producten in de winkels tot stand komt weet ik niet.

    www.wiwo.de/unternehmen/dalli-werke-d...
  7. forum rang 5 Koffiezondersuiker 9 februari 2022 15:12
    Er kan nog geen euro op de koers, op wat voor nieuws dan ook. Er hangt iets boven de markt met dit bedrijf.
    Callopties kopen ivm cijfers morgen, zelfs met een wat langere looptijd, je zou zeggen komt mooi uit met deze intradagdaling, maar ik durf het niet aan.

    Ben erg benieuwd naar morgen.
    Je haalt duidelijk uit de preview dat het bedrijf de afzet niet kan verhogen. Dat is zorgelijk.
  8. forum rang 5 Koffiezondersuiker 9 februari 2022 15:17
    quote:

    Engineer Dries schreef op 9 februari 2022 11:18:

    [...]

    Zeer interessant, ik heb niet zo lang geleden nog geprobeerd om te kijken waar en door wie UNA wordt geproduceerd, zonder succes. Heb je een bron hiervoor?

    Verder snap ik je punt qua concurrentie, echter vraag ik mij zeer af waarom wasmiddel van Unilever tot wel 2-3x zo duur is als UNA. Waar komt dat enorme verschil vandaan. Maakt zo'n goedkoop huismerk überhaupt wel winst? Waarom zijn de marges van unilever maar 20% als de prijzen tot wel 2-3x hoger liggen? Ik kan er maar geen polshoogte van krijgen.

    Vaak wordt marketing genoemd, ik snap dat dat een extra kostenpost is, maar uiteindelijk kost dat ook maar 10% van alle omzet.
    Sinds een jaar gebruik ik Ariel. Raad eens van wie die is. Ik durf niet te zeggen, beter dan Robijn (Unilever), maar hij is wel geconcentreerder dan Robijn, dus je bent goedkoper uit per wasbeurt. En ik vind het ook nog prettiger ruiken. De wasmiddelenacties worden steeds extremer, goedkoper voor de consument. Dat lijkt me ongunstig voor de aanbieder qua winstgevendheid.
  9. forum rang 5 Koffiezondersuiker 9 februari 2022 15:21
    quote:

    Alrob2 schreef op 8 februari 2022 16:49:

    Ik verwacht niets, maar hoop op een flinke stijging, want ik heb vandaag flink wat calls bijgekocht. Kan dus een flink verlies opleveren. Zonder risico echter geen winst. Pure speculatie, link dus.
    Oke, ik wens je het beste resultaat. Ik had gisteren ook Unilever-calls gekocht, maar ik heb ze toch weer gesloten.
    Het oogt me té onzeker. Je weet niet wat er kan gebeuren als men die GSK-tak zou gaan overnemen.
  10. Razende Rob 9 februari 2022 15:29
    quote:

    New dawn schreef op 9 februari 2022 12:32:

    [...]

    Op de pakken van Aldi staat: Dalli Werke Stolberg. Ook Formil van Lidl wordt daar gemaakt. Aldi heb ik jaren gelezen maakt maar 4% winst op de meeste producten. Hoe de prijs van de Unilever producten in de winkels tot stand komt weet ik niet.

    www.wiwo.de/unternehmen/dalli-werke-d...
    Ik ken Dalli niet maar vaak zie je dat grote fabrieken een aantal A-merken produceert waar goed op verdient wordt en daarnaast ook wat Private Label produceert tegen 0% marge. Door dit er bij te nemen hebben ze meer dekking van hun productiecapaciteit waardoor ze de conversiekosten / vaste kosten per product lager kunnen houden wat ook weer positief is voor de marge op hun hele portfolio.
  11. FORT1944 9 februari 2022 18:08
    quote:

    Dividendbeleggertje schreef op 9 februari 2022 15:21:

    [...]

    Oke, ik wens je het beste resultaat. Ik had gisteren ook Unilever-calls gekocht, maar ik heb ze toch weer gesloten.
    Het oogt me té onzeker. Je weet niet wat er kan gebeuren als men die GSK-tak zou gaan overnemen.
    GSK gaat zelf het aandeel splitsen in de tweede jaarhelft en het dividend verhoogt met 21% wegens de goede winst

  12. forum rang 6 Bulletje Rozenwater 9 februari 2022 20:21
    quote:

    Dividend Collector schreef op 9 februari 2022 19:46:

    Wat heet drama? Dan kopen we bij en krijgen we meer dividend. Ik heb er wel vertrouwen in. Bij de vorige cijferpublicatie wist Unilever ook positief te verrassen meen ik mij te herinneren.
    Q3 was drama.
  13. Eduard de Wit 9 februari 2022 20:26
    quote:

    kassa! schreef op 9 februari 2022 20:23:

    [...]

    Bij Q2 ging het goed mis en Q3 heel licht positief

    Het draait morgen vooral om de onderliggende omzet +3,8% waarvan prijzen +4.5% en volume -0,7% volgens de analisten

    Maar ook denk ik een gerustellend woordje van ome Joop dat er geen grote overnames worden gedaan, iets in die richting.

    Ook dividend is belangrijk, wordt het verhoogd?
1.420 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.