Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,260   +0,115   (+2,24%) Dagrange 0,000 - 5,315 93.743   Gem. (3M) 181,7K

TOMTOM Februari 2022 - Is 2022 in navolging van 2020 en 2021 ook een transitiejaar

1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 dachthetniet 1 februari 2022 20:03
    Kom op zeg! Als er ook maar een greintje waar zou zijn dan zou de koers er totaal anders uitzien.
    Dit soort dingen komen links of rechtsom altijd naar buiten en dat zou meteen fantasie in de koers brengen.
    Als er al een product geleverd wordt dan is dat ws voor tomtom zeer ongunstige voorwaarden. 10% omzetgroet per jaar voor een ‘uniek’ product wat iedereen wil hebben. En dat is wanneer je kijkt naar de positievere kant vd consensus.
    Er is 0 koersbeweging en in relatie tot alle indexen is het zelf met grif geweld inleveren.
  2. forum rang 6 tatje 1 februari 2022 20:05
    Hoe werkt het Teslin participaties Cooperatief UA.

    teslin.nl/images/pdf/Teslin_Participa...

    Blz 2 links onderaan Basic fit.

    Gingen richting 3% , zouden dat moeten melden bij de AFM.

    Koers schoot omhoog en het werd te duur om minimaal 5% op te bouwen,

    Dus verkoop.

    Dus lezen links onderaan blz 2 .

    Vanaf U zult zich wellicht afvragen tot Ontwikkelingen bij een aantal bedrijven.

    Dus 3% moeten ze melden, maar een bedrijf past pas in de strategie, als ze 5% halen.

    Dus Het FONDS moet 3% melden, maar wil minimaal 5%, geen kans op 5% dan verkopen ze het aandeel in het bedrijf.

    Gaat dit lukken bij Tom Tom.
  3. forum rang 6 NewKidInTown 1 februari 2022 20:43
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 1 februari 2022 17:28:

    [...]

    En dat zegt u!
    Goh! Wat kan een mens zich vergissen in een poster op dit TT draadje.
    Helemaal geen blijk van frustratie over de koersontwikkeling.
    Chapeau! Dat maakt een TT belegger een echte TT belegger.

    Op naar de eerste steunlijn op €7,86
    Ik verwacht dat de koers DEZE WEEK finaal in elkaar wordt gestampd. Ik weet persoonlijk al enkele tt beleggers die gaan dumpen.

    Ik geef GEEN advies, jullie moeten zelf maar weten en beslissen of je eruit gaat of niet, zolang het nog kan !
  4. forum rang 7 sniklaas 1 februari 2022 20:50
    quote:

    *JustMe* schreef op 1 februari 2022 19:28:

    [...]
    Justin, de tijd van de wensenlijstjes is voorbij, tegen november/december mag het weer, maar alleen wanneer jezelf gelooft en achter de inhoud staat en niet stilzwijgend als een dief in de nacht van mening veranderen…

    Maw, Practice what you preach…
  5. RESEARCH 1 februari 2022 20:57
    Als TT een dag voor de cijfers weer met een nietszeggend persbericht komt over samenwerking met een nietszeggende partij dan volgt meestal een dag later bij de presentatie van de cijfers een forse afstraffing. Dat hebben we namelijk al vaak gezien. Dat is dan een signaal om donderdag uit te stappen. Ook ik had gehoopt dat TT naar de € 10,- zou gaan om dan afscheid te nemen. Helaas is het anders gelopen. Laat TT vrijdag dan maar een positieve outlook geven en verwachten dat ze in 2022 weer zwarte cijfers gaan schrijven. Ik denk dat Teslin hierop al voorsorteert want die beleggen normaliter in dividendfondsen. Aangezien TT ons al jaren de dividendworst aan het voorhouden is zal ook Teslin het moet hebben van koersaanwas.
  6. [verwijderd] 1 februari 2022 21:11
    quote:

    sniklaas schreef op 1 februari 2022 20:50:

    [...]Justin, de tijd van de wensenlijstjes is voorbij, tegen november/december mag het weer, maar alleen wanneer jezelf gelooft en achter de inhoud staat en niet stilzwijgend als een dief in de nacht van mening veranderen…

    Maw, Practice what you preach…
    De enige dief in de nacht is Sinterklaas en die is al lang en breed het land uit.

    Ik schrijf gewoon een feitelijk relaas. TomTom had 'iets' met Tesla, maar het is een vreemde klant. Overigens is Tesla weliswaar in marktwaarde de grootste autofabrikant, maar Volkswagen alleen al verkoopt 10x meer auto's dan een Tesla. Dit jaar was hun record jaar met iets meer dan 900.000 auto's. Als TT daar een beperkte set data aan levert of niet in alle gebieden, dan heeft dat op de cijfers niet zoveel impact.

  7. [verwijderd] 1 februari 2022 21:17
    quote:

    sniklaas schreef op 1 februari 2022 20:50:

    [...]Justin, de tijd van de wensenlijstjes is voorbij, tegen november/december mag het weer, maar alleen wanneer jezelf gelooft en achter de inhoud staat en niet stilzwijgend als een dief in de nacht van mening veranderen…

    Maw, Practice what you preach…
    Ik verwacht net als NKIT en *JustMe* weer veel te gaan verdienen vrijdag. Alles eruit gooien en voor 20% minder terugkopen levert meer op dan hallelujah verhalen geloven en blijven zitten. Ben blij dat mij niet verweten kan worden dat ik incongruent ben of halve waarheden verspreid.
  8. forum rang 6 ketchup 1 februari 2022 21:41
    Cijfers zijn nog nooit reden voor feest geweest bij TT en dat gaat deze keer niet anders zijn
    Heb wel volledig vertrouwen dat HG nog veel meer privé aan TT gaat verdienen dan hij tot nu toe al gedaan heeft , en zolang wij hier in mogen delen gaan we nog goed scoren de komende jaren
    HG weet als geen ander dat hij eruit moet voordat Big Tech het voor elkaar heeft en het speelveld openbreekt en marges aan gort gaan
    Mijn inzet in TT is basis HG’s honger voor meer poen

    Al de rest is aan mij niet besteed of ze nu wel of niet in een Kia zitten
  9. forum rang 6 pwijsneus 1 februari 2022 21:44
    quote:

    *JustMe* schreef op 1 februari 2022 19:28:

    [...]

    Dat bericht over Tesla was nadat ik iemand bij TT had gesproken die me wist te vertellen dat TT Tesla had gescoord als klant. Aangezien ik die persoon niet in verlegenheid wilde brengen heb ik er toen 'omheen' gepost met bronnen e.d. Inmiddels is het lang geleden dus kan het wel.

    Wat is er in de tussentijd gebeurd, met TomTom en Tesla. Best wel bizar. Aan de ene kant zitten er gewoon met 100% zekerheid bepaalde tomtom data in Tesla product. In elk geval iets met speed limits. Er waren zelfs Tesla klanten die naar TomTom verwezen werden voor wensen/vragen. Specifiek naar Trip Bonds, iemand die er niet meer werkt, die werkt namelijk bij USHR www.ushrauto.com/team

    Ook bizar hoe Tesla als enige partij maar bleef volhouden dat je geen HD maps nodig hebt bij autonoom rijden, daarmee de hele industrie tegensprekend over iets waar wel overeenstemming over is. Ik vermoed een of ander politiek spel vanuit Musk. Zo roept hij ook altijd dat lidar sensoren niet nodig zijn, terwijl zijn eigen technici zeggen dat verschillende sensoren wel de veiligheid vergroten. Om de marktwaarde van lidar fabrikanten onder druk te zetten? Dat suggereerde het verhaal van Lanctot over de masquerade. www.linkedin.com/pulse/lidar-end-musk...

    Doordat er zoveel Musk fanboys zijn, weet Musk verwarring te zaaien. Als hij zegt dat zelfrijden beter werkt als je een banaan op je auto monteert, dan rijden er morgen honderdduizenden mensen met een banaan op hun auto. Ergens is iets mis gegaan of is er een strijd geweest met TomTom en Tesla, anders kan ik die eerste signalen van die TT manager echt niet duiden.

    Ik heb verder nooit gezegd dat Renault zich maar voor 1 model tot Renault zou wenden, ik heb gezegd dat de markt in paniekmodus schoot met het idee dat het hele Renault-Nissan-Mitsubishi concern naar Google zou gaan. Dat is dus niet het geval. Ten eerste beperkt het zich tot Renault (niet die andere twee merken) en tot nu toe beperkt het zich tot 2 modellen. Dat wil niet zeggen dat Renault misschien niet nog meer modellen hiermee gaat uitrusten. Wat ik al eerder zei denk ik dat Renault zowel eigen systemen (met tomtom componenten, maar dan wel met de over the air updates) en Google naast elkaar gaat gebruiken en dan gewoon op basis van klant reviews zal bepalen wat voor de klant de beste way forward is.

    Jouw Honda bericht spreekt niet tegen dat ook TomTom iets met Honda aan het doen is (wat bleek uit een vacature). Het kan zijn dat bijvoorbeeld Honda voor infotainment met Google werkt en voor ADAS en autonoom rijden met TomTom gaat werken. Of dat Honda niet Google Automotive Services gaat gebruiken of niet overal, maar wel het open source Android, waar TT Indigo ook op gebaseerd is. Ik zou maar gewoon even afwachten, de situatie is meestal niet binair (alles of niets) en aangezien ik TT nog nooit iets voor Honda heb zien doen zou het sowieso een win zijn.
    Dat je "erom heen post" is wel een understatement. Volgens jou zit er dus 100% zeker TomTom data in Tesla's. Simpele vraag, hoe kom je daar in hemelsnaam bij? Er wijst helemaal niets op dat dat het geval is. Bovendien heeft Tesla met inmiddels miljoenen eigen probes, genoeg data en knowhow om die data te kunnen verwerken. Dat ze als enige hebben vastgehouden geen HD-maps nodig denken te hebben, wil niet zeggen dat TT hier ook maar enige rol in speelt. Als Tesla tot inzicht komt dat ze wel (HD)kaarten nodig hebben, lijkt me dat juist dé partij bij uitstek die zijn eigen crowdsourced data kan toepassen, welke over time beter en beter wordt door het snel toenemende aantal probes, rijdende Tesla's.

    Verder heb je inderdaad nooit gezegd dat Renault voor maar 1 model naar Google is gegaan. Je zei 2 modellen. Ik denk dat alle Renaults straks uitgevoerd worden met GAS, net zoals Honda, Volvo, enkele BMW's, GM, Ford en er zullen er vast nog meer volgen. Deze trend - dat Big Car in zee gaat met Big Tech, Google - werd heel lang voor onmogelijk gehouden, en vreet aan het businessmodel van TomTom. Want GAS is precies de vijver waar TomTom's automotive tak de omzet vandaan haalt. De omzet uit ADAS is onbekend, en de omzet van HD maps is er praktisch niet. Dit was de reden dat het aandeel met 40% of iets dergelijks werd afgestraft, en volgens mij staat het aandeel nu nog lager dan het niveau destijds. Je bent doorgaans goed op de hoogte van TT, dus ipv deze trend bagatelliseren, zou maar eens goed opletten waar Google allemaal tot in staat is.

    Dan Honda. Moeten we nu serieus afgaan op een vacaturetekst, waarvan we nog niet eens weten waarom deze rol ingevuld moet worden, dat TT om maar iets van doen heeft met Honda? Er is nooit een band geweest. HERE leverde aan Honda, en gaan nu in zee met Google. Wat is hier niet duidelijk aan; hondanews.com/en-US/releases/honda-an...

    Het zou zomaar kunnen dat een bepaald building block nog bij HERE Mobileye of TT wordt afgenomen, maar het omzetgenerende contract is niet naar HERE of TT, maar naar Google gegaan. Jammer.

    Ben wel benieuwd of duidelijk wordt straks welk deel van de automotive omzet ADAS uitmaakt. Bij Mobileye schijnt dit de meeste inkomsten te genereren. Bij TomTom werkt dat op een vrage manier anders. Ze zeggen dat deze activiteiten zijn vertiendubbeld afgelopen 3 jaar. Dat is bemoedigend. Echter kunnen we hier uitrekenen wat de deferred long is op de op sterven na doodverklaarde consumer divisie, maar we weten niet of die ADAS probes omzet genereren. Iets wat vrij essentieel is voor analisten om te weten, hoe moeten ze anders een goede analyse maken?

    Suggereren, impliceren, neigen, verwachten, citeren van onbekende bronnen. Je brengt het eigenlijk altijd als een zekerheid, of schrijft het verhullend op. TomTom maakt bijvoorbeeld verlies, jij gaf altijd aan dat TT winstgevend was. Heb zelf geen financiele achtergrond, maar als je zo een CFO van een normaal beursgenoteerd bedrijf zo briefen wordt je meteen op straat gemieterd. Het moet gewoon kloppen wat je zegt, of je moet concreet aangeven dat een vacature niet betekend dat Honda naar TomTom gaat. Of als je van een dronken accountmanager op een beurs "iets" hebt gehoord over Tesla. TomTom begint met een T, en Tesla ook. Teslin is nu zelfs groot aandeelhouder, begint ook met een T. Daar moet wel een verband in zitten.

    Iets minder spindokterig, en meer concreet graag, en zoals gezegd, hou dat bedrijf in de gaten. Google heten ze volgens mij. Die gaan nog groot worden straks, gaan we nog veel van horen.
  10. forum rang 6 tatje 1 februari 2022 21:44
    quote:

    Johan8 schreef op 1 februari 2022 21:04:

    Teslin zit al in Tomtom vanaf mei 2021 trouwens
    Klopt 1,47 % dacht ik te zien in mijn klapper en daarna 2,04%.

    Nu dat fonds bij morningstar nog altijd 2,04%

    Maar bij de AFM 3,07%.

    Kijk je naar de filosofie van dat Teslin fonds.

    - hoogstens 15 bedrijven
    - bij instappen beurswaarde onder de 2 miljard van het bedrijf.
    - sterk management
    - belang opbouwen van tussen de 5 en 30%
    - belang van tussen de en 30% , willen dus een semi mee regeren.

    Tja, zullen voor die 3% bij de AFM hebben gesproken met TT.

    Willen dus van 3,07% naar minimaal 5,1%.

    We zullen zien.

    persoonlijk: ik vind dit super positief.

  11. forum rang 6 Dutchy Ron 1 februari 2022 21:50
    Het kan deze week alle kanten op……bij een dump van meer dan 10% en een positieve outlook en eventueel nieuwe deal(s) koop ik nog meer bij…… tegen die tijd zijn mijn aandelen Tesla en WeJo al verkocht als het in dit tempo doorgaat….en wellicht dat de BTC er ook al uit zijn na 1 weekje als ze de $40.500 aanraken……24e gekocht voor 33.500 (hier gemeld).

    Publiceren 1e IndiGO klant deze week ligt denk ik voor de hand…… maar het maakt verschil of dit SsangYong is of een OEM uit de top 6. Zelf heb ik geen hoge verwachtingen van IndiGO, tot het tegendeel wordt bewezen.

    Verder denk ik dat ze best wat los kunnen laten over Stellantis tot 2024, de verwachtingen na 2024 vwb Stellantis, huidige situatie mbt Lexus/Toyota/Subaru (EV modellen resp. T-mate/Teammate) en niet te vergeten Genesis/Hyundai/KIA volgens mij zijn die contracten allemaal uitgebreid onlangs en worden de maps OTA geupdate in de nieuwe EV modellen.

    HG zal ongetwijfeld nog wat nader tekst en uitleg geven mbt VW en Caria. Al ligt dit nog gevoelig vanwege het belang van VW in HERE. HERE moet opschieten met de SPAC en Mobileye met de IPO. Dat komt TT alleen maar ten goede uiteindelijk .

    Neemt niet weg dat ik niets verkoop voor de cijfers en wel zie wat het wordt, heb wel wat vet op de botten ….. en dat jaartje extra wachten maakt niet uit….. zolang begin volgend jaar maar duidelijk is welke grote deals zijn binnen geharkt en wat dit voor het toekomstperspectief van TT betekent.

  12. forum rang 6 Dutchy Ron 1 februari 2022 21:53
    The New Captur E-TECH Hybrid benefits with the Renault CONNECT ecosystem of a connected universe gathering many services accessible through the mobile application MY Renault and the new multimedia system Renault EASY LINK. The latter has permanent 4G connectivity and enriched services thanks to partners such as Google (address search) and TomTom (traffic info and danger zones).
  13. [verwijderd] 1 februari 2022 22:24
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 1 februari 2022 21:50:

    HG zal ongetwijfeld nog wat nader tekst en uitleg geven mbt VW en Caria. Al ligt dit nog gevoelig vanwege het belang van VW in HERE. HERE moet opschieten met de SPAC en Mobileye met de IPO. Dat komt TT alleen maar ten goede uiteindelijk .
    Is maar de vraag. En dan moet de hoop gevestigd worden op een aantal analisten dat inbelt. Maar dat aantal neemt steeds meer af. We hebben hier ook nog wel eens nagedacht over wat we graag gevraagd zouden zien door de analisten.
  14. forum rang 7 sniklaas 1 februari 2022 22:31
    @TOM2 collega @GOOG laat nabeurs verdraaid mooie cijfers zien omzet YOY ruim 32% erbij en de koers plust momenteel 6% en zorgt wellicht morgen voor een positieve beursdag, benieuwd of ons aandeeltje morgen ook kan profiteren, die 32%+ zijn natuurlijk niet voor @TOM2 weggelegd, uberhaupt is een + in de omzet al schierlijk onhaalbaar en is nagenoeg een gegeven...

    Waar @GOOG zich opmaakt voor de volgende split 20 nieuwe aandelen voor 1 oude om aan de overweldigende aandacht van de beleggers te voldoen ligt de focus bij @TOM2 in de reverse split look-a-like activiteiten...
1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.