Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 256 257 258 259 260 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 januari 2022 14:16
    Ik heb bij Saxo dat koersinformatie in de grafiek regelmatig niet update een hele tijd en dan weer tijdje wel en dan weer niet.

    Hebben meer mensen daar last van?

    Ik kijk bijvoorbeeld naar de feb fti symbool AEXG2 en heb de grafiek op candlesticks staan met periode 3uur met minuten candles.

    Regelmatig worden er ticken gemist die er echt zijn te zien op anderw systemen die wel updaten.

    Wil pas een ticket aanmaken als ik niet de enige ben.
  2. peter2309 25 januari 2022 14:39
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 23 januari 2022 14:22:

    [...]

    Kom op Peter, dat kan toch helemaal niet !

    Ik heb het nog even voor je nagekeken in mijn eigen transactieoverzichten. Ik werd vorige maand voor 25 geschreven put contracten JET assigned, totale kosten 68,75 (dus 2,75 per contract). En de aandelen kreeg ik (uiteraard) kosteloos en niet met daarover ook nog eens een provisie zoals ik hier ook nog wel eens gelezen heb. Voor 2 geschreven en assignde ASML contracten betaalde ik 11 euro. Aandelen zijn overigens allemaal op tijd de deur uit maar dat terzijde.
    Dank Ron en Baksteen.
    voor het nakijken en dat mogelijk de vraag aan Saxo niet helder was.
    Mijn geschreven 3 calls Wereldhave zijn in december zonder assigned afgelopen dus ik kon dat zelf niet nakijken. Wel heb ook ik de ervaring dat bij assigned geen provisie in rekening wordt gebracht. Ik blijf de Saxo prijslijst onduidelijk vinden. Duidelijk is nu dat ik mijn Saxo portefeuille met minder assigned kosten kan afbouwen. Want ik heb besloten mijn portefeuille bij DeGiro op te bouwen. Daar ben ik vanaf 2015 klant, maar dat terzijde.
  3. forum rang 6 Mailbox 25 januari 2022 19:58
    quote:

    its all in the game schreef op 25 januari 2022 07:36:

    [...]

    Wanneer je niet meer gecharmeerd bent van Saxo is het zo simpel om iedere keer maar weer alles aan te grijpen om Saxo te blijven afzeiken. Je moet wel bij de les blijven en de administratie of de overstap van Binck naar Saxo waar jij schijnbaar nog steeds ontevreden over bent niet vergelijken met het platform.
    Saxo crasht helemaal niet, het is zelfs stabieler dan Binck, deGiro of abn.
    @its all in the game,
    Sinds de overstap van Binck naar Saxo ben jij al bezig om Saxo te verdedigen en alle ellende die deze bank heeft aangericht weg te praten. Werk jij soms bij Saxo? Ik heb de afgelopen maanden zoveel ellende met Saxo meegemaakt, dat is amper te beschrijven. Vanmiddag moest ik ze wéér bellen, ik had geluk dat mijn wachttijd dit keer “ slechts” 78 minuten was. Maar 1,5 uur wachttijd is heel gebruikelijk. En dat vind jij normaal? En het feit dat er ca 15 keer is beloofd dat je teruggebeld gaat worden wat niet gebeurt, hoort óók bij zo’n geweldige beleggingsbank als Saxo? Dit zijn slechts kleinigheden vergeleken bij alle andere ellende die ik heb meegemaakt. Als jij niet weet wat er allemaal speelt en gespeeld heeft bij alle mensen die hierover hun gal spugen, dan kun je je beter onthouden van commentaar. We weten hier inmiddels allemaal wel dat jij Saxo een superbank vindt.

  4. Turfbaas 25 januari 2022 21:18
    Ik werk niet bij Saxo maar weet wel dat het repeterend gal spuwen ook niets brengt, dat galspuwen heb ik nu wel eens gelezen. Het zou mij een lieve duit waard zijn als we dit draadje een beetje beperken tot het stellen van vragen over kosten, vindplaatsen en dergelijke maar dat zal wel teveel gevraagd zijn. Turfbaas geeft Saxo overigens 3,5 van de vijf sterren.
  5. Stapelaar 25 januari 2022 22:33
    quote:

    ZJZDOBIZS schreef op 25 januari 2022 14:16:

    Ik heb bij Saxo dat koersinformatie in de grafiek regelmatig niet update een hele tijd en dan weer tijdje wel en dan weer niet.

    Hebben meer mensen daar last van?

    Ik kijk bijvoorbeeld naar de feb fti symbool AEXG2 en heb de grafiek op candlesticks staan met periode 3uur met minuten candles.

    Regelmatig worden er ticken gemist die er echt zijn te zien op anderw systemen die wel updaten.

    Wil pas een ticket aanmaken als ik niet de enige ben.
    Het valt mij niet op omdat ik niet weet wat de verversingsfrequentie is bij futures: gaat dat per seconde (of nog later?) of per tick?
    En weet iemand al wat de tijden zijn dat bij Saxo gehandeld kan worden op de in bijvoorbeeld de E7 of de 6E?
  6. forum rang 6 graham20 26 januari 2022 01:29
    quote:

    karel10 schreef op 24 januari 2022 14:31:

    In tegenstelling tot Binck houdt Saxo voor sommige US preferente aandelen 37% in van de betaalde rente (dividend). Hiervan is in Nederland slechts 15% verrekenbaar.
    Gaat het niet om een limited partnership? Voor echte preferente aandelen zou idd 15% moeten gelden.
  7. forum rang 4 optietrader 26 januari 2022 08:30
    quote:

    Mailbox schreef op 25 januari 2022 19:58:

    [...]

    @its all in the game,
    Sinds de overstap van Binck naar Saxo ben jij al bezig om Saxo te verdedigen en alle ellende die deze bank heeft aangericht weg te praten. Werk jij soms bij Saxo? Ik heb de afgelopen maanden zoveel ellende met Saxo meegemaakt, dat is amper te beschrijven. Vanmiddag moest ik ze wéér bellen, ik had geluk dat mijn wachttijd dit keer “ slechts” 78 minuten was. Maar 1,5 uur wachttijd is heel gebruikelijk. En dat vind jij normaal? En het feit dat er ca 15 keer is beloofd dat je teruggebeld gaat worden wat niet gebeurt, hoort óók bij zo’n geweldige beleggingsbank als Saxo? Dit zijn slechts kleinigheden vergeleken bij alle andere ellende die ik heb meegemaakt. Als jij niet weet wat er allemaal speelt en gespeeld heeft bij alle mensen die hierover hun gal spugen, dan kun je je beter onthouden van commentaar. We weten hier inmiddels allemaal wel dat jij Saxo een superbank vindt.

    Ik werk niet bij Saxo en als je beter had opgelet heb je gemerkt dat ik niet Saxo verdedig, maar ik ben het zat dat mensen hier maar blijven zeuren en hun gal blijven spuwen, dat helpt niet en lost niets op. Daar gaat het om, dit is een forum om elkaar te versterken en vragen te krijgen op antwoorden.
    Ik heb constant aangegeven dat ook ik zelf ook nog steeds problemen ervaar. Maar wat zijn problemen? Dat is voor de 1 anders dan voor de ander, maar daarom valt er zeker wel goed te werken met wat Saxo nu biedt en je merkt aan de bijna wekelijkse updates dat er gewerkt wordt aan verbeteringen, maar dat lees je hier nergens,
    maar met alles wat Saxo nu biedt ben ik erg tevreden. Ik vind dat we positief moeten zijn naar de toekomst toe en alle negativiteit achter ons moeten laten.
    Dus stop met dat gezeur, het helpt niets en je jut anderen er alleen maar mee op.
    En dan de wachttijd aan de telefoon, 78 minuten, kom op zeg, dat is geweest, dan moet je eens informeren bij je eigen telecom provider , want al een paar weken is de wachttijd sterk verkort, en dat geldt ook voor de online chat.

    Dus, kijk vooruit, wees positief en gebruik dit draadje waar het voor bedoeld is, stop met zeuren, prik door de problemen heen, die worden heus wel opgelost en kom ook eens met opbouwende waardering.
    En bevalt Saxo je niet dan ga je toch naar een andere broker? Er zijn er genoeg die graag nieuwe klanten willen hebben. Saxo is de zeurders ook liever kwijt dan rijk!

  8. forum rang 7 rene l 26 januari 2022 08:58
    quote:

    its all in the game schreef op 26 januari 2022 08:30:

    [...]

    Dus, kijk vooruit, wees positief en gebruik dit draadje waar het voor bedoeld is, stop met zeuren, prik door de problemen heen, die worden heus wel opgelost en kom ook eens met opbouwende waardering.
    En bevalt Saxo je niet dan ga je toch naar een andere broker? Er zijn er genoeg die graag nieuwe klanten willen hebben. Saxo is de zeurders ook liever kwijt dan rijk!

    Waarom zouden we de harde waarheid hier niet gewoon mogen benoemen.
    Feit is gewoon dat het Saxo forum dikke bagger is en niets anders dan een slap aftreksel van Binck.

    Vele functionaliteiten zijn verdwenen, daarnaast blijft het klikken, nog eens klikken, en heel veel zoeken.
    Klik maar op markten, wat zie je dan, niet de essentiele informatie in 1 oogopslag waar je als belegger op zit te wachten.

    En dan durfden ze vooraf bij Binck te zeggen dat we na de overgang naar Saxo een intuitief platform zouden krijgen.

    Laat me niet lachen, ha, ha, ha, het lachen vergaat mij nog steeds, ongelofelijk wat ze mij voorgeschoteld hebben.

    Geen normale bied en laatkoersen, vervaagde en nauwelijks zichtbare volumes, onwerkbare TA-grafieken, en met de opties is het werkelijk dikke meuk.
    Geen bied- en laatvolumes, geen grafieken, en buiten handelstijden is het slechts een zwart gebied, totaal geen historische gegevens te zien.
    En nog heel veel meer, maar dat heb ik al eerder benoemd.

    En als Saxo zeurders als mij liever kwijt dan rijk is dan moeten ze het gewoon recht in mijn gezicht zeggen, we hopen dat we zo snel mogelijk van u als klant verlost zijn.
    Want uw kritiek is volledig onterecht.

    Maar ja, het is bekend, een Chinees zal nooit met zijn ogen knipperen en toegeven dat hij fout zit.
  9. Stapelaar 26 januari 2022 09:28
    quote:

    its all in the game schreef op 26 januari 2022 08:30:

    [...]

    Ik werk niet bij Saxo en als je beter had opgelet heb je gemerkt dat ik niet Saxo verdedig, maar ik ben het zat dat mensen hier maar blijven zeuren en hun gal blijven spuwen, dat helpt niet en lost niets op. Daar gaat het om, dit is een forum om elkaar te versterken en vragen te krijgen op antwoorden.
    Ik heb constant aangegeven dat ook ik zelf ook nog steeds problemen ervaar. Maar wat zijn problemen? Dat is voor de 1 anders dan voor de ander, maar daarom valt er zeker wel goed te werken met wat Saxo nu biedt en je merkt aan de bijna wekelijkse updates dat er gewerkt wordt aan verbeteringen, maar dat lees je hier nergens,
    maar met alles wat Saxo nu biedt ben ik erg tevreden. Ik vind dat we positief moeten zijn naar de toekomst toe en alle negativiteit achter ons moeten laten.
    Dus stop met dat gezeur, het helpt niets en je jut anderen er alleen maar mee op.
    En dan de wachttijd aan de telefoon, 78 minuten, kom op zeg, dat is geweest, dan moet je eens informeren bij je eigen telecom provider , want al een paar weken is de wachttijd sterk verkort, en dat geldt ook voor de online chat.

    Dus, kijk vooruit, wees positief en gebruik dit draadje waar het voor bedoeld is, stop met zeuren, prik door de problemen heen, die worden heus wel opgelost en kom ook eens met opbouwende waardering.
    En bevalt Saxo je niet dan ga je toch naar een andere broker? Er zijn er genoeg die graag nieuwe klanten willen hebben. Saxo is de zeurders ook liever kwijt dan rijk!
    Je zou een nieuw draadje kunnen openen: "Blij met Saxo"
  10. Pinoooo 26 januari 2022 09:33
    quote:

    its all in the game schreef op 26 januari 2022 08:30:

    [...]

    En dan de wachttijd aan de telefoon, 78 minuten, kom op zeg, dat is geweest, dan moet je eens informeren bij je eigen telecom provider , want al een paar weken is de wachttijd sterk verkort, en dat geldt ook voor de online chat.

    Dan heb je er weinig van begrepen. Telecom providers hebben hier niks mee te maken. Je staat immers in de wacht bij Saxo en je staat in hun wachtrij.
  11. forum rang 6 Mailbox 26 januari 2022 10:21
    Its all in the game schreef :
    Dus stop met dat gezeur, het helpt niets en je jut anderen er alleen maar mee op.
    En dan de wachttijd aan de telefoon, 78 minuten, kom op zeg, dat is geweest, dan moet je eens informeren bij je eigen telecom provider , want al een paar weken is de wachttijd sterk verkort, en dat geldt ook voor de online chat.

    Ik heb NB gisteren en maandag nog in de wachtrij gezeten, maandag 89 minuten en gisteren 78 minuten. Je ouwehoert maar wat, man. “ Dat is geweest”, zegt ie dan. Pak zelf de telefoon eens, dan merk je het wel. Maar vermoedelijk zul jij dan wel de enige zijn die binnen 5 minuten geholpen wordt. En dit forum is de enige manier om duidelijk te maken wat een enorme rotzooi het is bij Saxo. Ik heb al vele keren gevraagd om de ceo of een andere leidinggevende te kunnen spreken, maar die verstoppen zich.
  12. forum rang 4 optietrader 26 januari 2022 10:21
    quote:

    Pinoooo schreef op 26 januari 2022 09:33:

    [...]

    Dan heb je er weinig van begrepen. Telecom providers hebben hier niks mee te maken. Je staat immers in de wacht bij Saxo en je staat in hun wachtrij.
    was ook als grapje bedoeld natuurlijk, omdat de wachttijden al weken aan het verkorten zijn.
  13. forum rang 4 optietrader 26 januari 2022 10:27
    quote:

    rene l schreef op 26 januari 2022 08:58:

    [...]

    Waarom zouden we de harde waarheid hier niet gewoon mogen benoemen.
    Feit is gewoon dat het Saxo forum dikke bagger is en niets anders dan een slap aftreksel van Binck.

    Vele functionaliteiten zijn verdwenen, daarnaast blijft het klikken, nog eens klikken, en heel veel zoeken.
    Klik maar op markten, wat zie je dan, niet de essentiele informatie in 1 oogopslag waar je als belegger op zit te wachten.

    En dan durfden ze vooraf bij Binck te zeggen dat we na de overgang naar Saxo een intuitief platform zouden krijgen.

    Laat me niet lachen, ha, ha, ha, het lachen vergaat mij nog steeds, ongelofelijk wat ze mij voorgeschoteld hebben.

    Geen normale bied en laatkoersen, vervaagde en nauwelijks zichtbare volumes, onwerkbare TA-grafieken, en met de opties is het werkelijk dikke meuk.
    Geen bied- en laatvolumes, geen grafieken, en buiten handelstijden is het slechts een zwart gebied, totaal geen historische gegevens te zien.
    En nog heel veel meer, maar dat heb ik al eerder benoemd.

    En als Saxo zeurders als mij liever kwijt dan rijk is dan moeten ze het gewoon recht in mijn gezicht zeggen, we hopen dat we zo snel mogelijk van u als klant verlost zijn.
    Want uw kritiek is volledig onterecht.

    Maar ja, het is bekend, een Chinees zal nooit met zijn ogen knipperen en toegeven dat hij fout zit.

    Rene, het blijft voor jou moeilijk te accepteren dat Saxo haar best doet, jij kunt dat blijkbaar niet waarderen en ziet nog steeds zaken die toch wel al opgelost zijn.
    Uiteraard is nog niet alles zo als jij het hebben wil, maar er valt heel goed mee te werken, dus stop met zeuren, het lost niets op en verziekt de sfeer hier. En vooral met opties is het stukken beter dan bij Binck, dat is een enorme vooruitgang, waarom je dat niet wil zien begrijp ik echt niet.
  14. forum rang 4 optietrader 26 januari 2022 10:33
    quote:

    Stapelaar schreef op 26 januari 2022 09:28:

    [...]

    Je zou een nieuw draadje kunnen openen: "Blij met Saxo"
    Jij hebt het dus ook niet begrepen. Het gaat me er niet om of IK blij ben met Saxo, het gaat erom dat er hier op dit draadje veel te veel en te vaak onterecht gezeurd wordt, daar ageer ik al maanden tegen, dit draadje is bedoeld om vragen te stellen en antwoorden te krijgen. Niet om dagelijks je gal te spuwen met steeds dezelfde opmerkingen, dat er ontevreden lieden zijn weten we inmiddels wel.
    Maar het blijft moeilijk voor een moraalridder om stevig in het zadel te blijven zitten, maar ik blijf volhouden ;) ik blijf wél positief jegens Saxo en wat een ander dan even van mij vindt boeit me niet, dat is dan maar zo.
  15. [verwijderd] 26 januari 2022 10:35
    Vanochtend was ik erg blij want ik bleek een rendement te hebben behaald van 500%. Jammer na een paar minuten was het weer weg. Kijk Saxo heeft een paar echt slechte zaken. Daar komt niet zo snel verbetering in vermoed ik. Want als je nog na maanden je helpdesk niet in orde hebt ja dan doe je iets fundamenteels fout. Ik heb al eerder geschreven dat circa 70-80% goed functioneert en sommige zaken zijn zelfs beter dan bij Binck. Dus je kan blijven hangen in die zaken die slecht zijn maar je kan ook zelf de boer op gaan en initiatieven tonen. Dat heb ik gedaan. Die 20-30% die ik niet kan vinden heb ik nu bij andere brokers en banken. Gelijk beter gespreid. Zeker in deze volatiele tijden. Voor mij werkt het perfect en ik ga zeker geen uren aan een lijntje hangen. Gebruik dit forum om elkaar meer op weg te helpen. Ik zou zeggen vorm naast deze draad een draadje blij met Saxo en zeuren over Saxo dan heeft een ieder zijn eigen tribe.
  16. sax100 26 januari 2022 11:03
    quote:

    bravo schreef op 26 januari 2022 10:35:

    Vanochtend was ik erg blij want ik bleek een rendement te hebben behaald van 500%. Jammer na een paar minuten was het weer weg. Kijk Saxo heeft een paar echt slechte zaken. Daar komt niet zo snel verbetering in vermoed ik. Want als je nog na maanden je helpdesk niet in orde hebt ja dan doe je iets fundamenteels fout. Ik heb al eerder geschreven dat circa 70-80% goed functioneert en sommige zaken zijn zelfs beter dan bij Binck. Dus je kan blijven hangen in die zaken die slecht zijn maar je kan ook zelf de boer op gaan en initiatieven tonen. Dat heb ik gedaan. Die 20-30% die ik niet kan vinden heb ik nu bij andere brokers en banken. Gelijk beter gespreid. Zeker in deze volatiele tijden. Voor mij werkt het perfect en ik ga zeker geen uren aan een lijntje hangen. Gebruik dit forum om elkaar meer op weg te helpen. Ik zou zeggen vorm naast deze draad een draadje blij met Saxo en zeuren over Saxo dan heeft een ieder zijn eigen tribe.
    De administratie bij Saxo is inderdaad nog steeds niet op orde. Dividenden die na de overgang naar Saxo nog bij Binck zijn geboekt zijn nog steeds niet beschikbaar bij Saxo maar wel wordt er rente berekend bij een negatieve stand als gevolg hiervan.
    Vanmorgen om 10:00 uur waren nog steeds de details en transacties van de rekening op 25 jan. niet beschikbaar.
  17. forum rang 7 rene l 26 januari 2022 11:47
    quote:

    closer schreef op 26 januari 2022 10:59:

    [...]

    Kijk aan: hoe frustraties leiden tot racistische praat. Nergens voor nodig.

    Wat is dit nu weer van rare opmerking closer.
    Het is in het zakenleven een veel gebruikte opmerking, wie het eerst knippert met zijn ogen die geeft toe, en dat kan op vele gebieden gelden.

    In het verleden heb ik zakelijk ook regelmatig te doen gehad met Chinezen.
    Het zijn prima mensen, altijd correct, vriendelijk, ze komen hun afspraken na, maar ze verwachten dat je dat zelf ook doet.
    Niks mis mee dus, net als onze Afhaalchinees waar we al meer dan 25 jaar een paar keer per jaar wat afhalen, ze zijn altijd vriendelijk en zeer beleefd, en je weet ook wat je krijgt.
    Maar afspraak is bij hun afspraak, en achteraf valt er ook niet meer te onderhandelen.

    Maar nu Saxo, en dan zal ik het eens even over opties hebben.
    Ik klik een willekeurige positie uit mijn porto aan, soms verschijnt de hele reeks in 1 keer, en bij een ander moet ik eerst nog weer op de expiratie datum klikken om de hele reeks te openen.
    De logica is ver te zoeken.

    En dan, vroeger bij Binck werd de betreffende positie er uitgelicht, nu moet ik deze onthouden.

    Grafieken ontbreken bij opties op aandelen, net als bied- en laat volumes, en buiten handelstijden is er geen enkele historie terug te zien.
    Zoiets kan toch niet, of doe ik iets fout en ben ik dom en snap ik niet hoe het moet.
    Net als een vervallen order, deze kun je niet opnieuw ingeven, je moet zelf alles weer opnieuw selecteren.

    Ik heb nu al een paar keer via een service ticket navraag gedaan bij Saxo, en na heel lang wachten krijg ik geen serieus antwoord.
    Ze zeggen alleen dat ze bezig zijn met verbeteringen en daarmee is voor hun de kous af.
    Ik krijg gewoon geen concreet antwoord op mijn vraag en voel mij niet serieus genomen.
    En wat is er mis met kritiek, je kunt kritiek als het terecht is ook positief zien en er wat mee doen.
    Mijn ervaring is dat je van "lastige" klanten het meest kunt leren en dat deze je ook scherp houden.

    Maar bedankt voor je rare reactie, het motiveert mij om er over na te gaan denken om nog meer geld van Saxo weg te boeken naar mijn huisbankier.
    Saxo zal mij dankbaar zijn.
  18. [verwijderd] 26 januari 2022 12:40
    quote:

    its all in the game schreef op 26 januari 2022 10:27:

    [...]

    Rene, het blijft voor jou moeilijk te accepteren dat Saxo haar best doet, jij kunt dat blijkbaar niet waarderen en ziet nog steeds zaken die toch wel al opgelost zijn.
    Uiteraard is nog niet alles zo als jij het hebben wil, maar er valt heel goed mee te werken, dus stop met zeuren, het lost niets op en verziekt de sfeer hier. En vooral met opties is het stukken beter dan bij Binck, dat is een enorme vooruitgang, waarom je dat niet wil zien begrijp ik echt niet.

    Dan snap ik niet waarom ik voor opties nu bij een andere broker zit, ik deed veel aandelen opties schrijven, een drama.
    Voor Turbo.s geen probleem
8.139 Posts
Pagina: «« 1 ... 256 257 258 259 260 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.