Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,250   -0,055   (-1,04%) Dagrange 5,170 - 5,330 103.616   Gem. (3M) 179,5K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 januari 2022 18:54
    quote:

    NewKidInTown schreef op 25 januari 2022 17:50:

    [...]
    Evenals mezelf, verneem ik ook dat ik niet de enige ben die onlangs het belang in dit aandeel drastisch heeft terug gebracht.
    Dat verbaast me ook helemaal niet met een dreiging in de wereldeconomie op komst door o.a. oplopende inflatie en DUS oplopende rente, spanningen rondom Ukraine tussen de grootmachten Rusland en de VS, en daaruit voortvloeiend een dreigend tekort op de energiemarkten.

    Ik heb er een hard hoofd in, ik ben er dus voor het grootste deel UIT.
    Ik heb bijna alles eruit gedaan behalve opties ENI die al op 1400% winst staan. De Brent zie ik snel door de €100 schieten. Ook RD nog steeds een koopje. Daarbuiten alleen maar cash cash cash. Hopelijk 4 feb instappen als ons geliefde flutaandeel weer ruim onder de 7 staat.
  2. forum rang 4 dachthetniet 25 januari 2022 21:14
    quote:

    Johan8 schreef op 25 januari 2022 20:36:

    DR,
    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    cariad.technology/de/en/news/mediarel...

    Idd, wat zal dit voor Tt betekenen

    Die zijn daar toch bij betrokken, Bosch en Cariad
    geven een persbericht, Tt niet

    Ws wel maar het heeft zijne koninklijke hoogheid HG niet beliefd dit met het plebs te delen.
  3. [verwijderd] 25 januari 2022 21:36
    Dat hele flutverhaal hier dat Duitsers niets van navigatie snappen en HERE ten dode is opgeschreven sloeg gewoon nergens op. De bedenker ervan is natuurlijk boven de €9 uitgestapt vanwege Oekraïne en het chipstekort, in ieder geval niet vanwege TomTom.
    TomTom komt niet met pb’s omdat ze gewoon niets te melden hebben en de koers is laag omdat ze geen winst maken en al 15 jaar omzetverlies rapporteren..

    Maar goed, we leven gelukkig wel in een tijd dat het iedereen vrij staat zijn lievelingsposter te hebben.
  4. Freebird 25 januari 2022 21:43
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 25 januari 2022 17:37:

    Rood slot weer, dat belooft niet veel goeds voor de zittenblijvers.
    Maak je geen zorgen Riet, komt allemaal goed : wat hard daalt gaat ook weer hard omhoog, zeker als er geen fundamentele aanleiding achter die daling zit en dat is hier het geval. De Dow moest wat gebakken lucht kwijt en zoals ik al zei : dat werd tijd. De Europese schoothondjes volgden zoals gewoonlijk braaf. In het aandeel TT zit niet of nauwelijks gebakken lucht ; kan ook niet anders bij deze belachelijk lage koers. De Dow krabbelt nu alweer wat op trouwens.
    Het aandeel is vandaag redelijk blijven liggen : naar mijn mening gaan we rond dit niveau weer snel omhoog en mocht dat niet zo zijn, dan is er nog altijd steun rond 7,85 en wachten we gewoon wat langer. Ik denk overigens niet dat we zo diep gaan.
  5. forum rang 4 dachthetniet 25 januari 2022 22:33
    quote:

    Freebird schreef op 25 januari 2022 21:43:

    [...]
    Maak je geen zorgen Riet, komt allemaal goed : wat hard daalt gaat ook weer hard omhoog, zeker als er geen fundamentele aanleiding achter die daling zit en dat is hier het geval. De Dow moest wat gebakken lucht kwijt en zoals ik al zei : dat werd tijd. De Europese schoothondjes volgden zoals gewoonlijk braaf. In het aandeel TT zit niet of nauwelijks gebakken lucht ; kan ook niet anders bij deze belachelijk lage koers. De Dow krabbelt nu alweer wat op trouwens.
    Het aandeel is vandaag redelijk blijven liggen : naar mijn mening gaan we rond dit niveau weer snel omhoog en mocht dat niet zo zijn, dan is er nog altijd steun rond 7,85 en wachten we gewoon wat langer. Ik denk overigens niet dat we zo diep gaan.
    Kijk even naar de historische gegevens. Tomtom is nooit hard omhooggegaan. Wel keihard naar beneden. En je kan moeilijk zeggen dat er enige gebakken lucht in tomtom zit. Al jaren is het met hangen en wurgen ergens in de buurt van de 7,5€
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 25 januari 2022 22:58
    Einheitliche Software-Plattform

    Beide Unternehmen entwickeln gemeinsam eine hochmoderne und einheitliche Software-Plattform für das teil- und hochautomatisierte Fahren. Sie soll künftig in allen privat genutzten Fahrzeugklassen der Marken des Volkswagen Konzerns eingesetzt werden – und damit in einer der weltweit größten Fahrzeugflotten.

    Alle Bestandteile der Kooperation können auch in Fahrzeuge und Ökosysteme anderer Automobilhersteller integriert werden. Damit wird klar, warum Volkswagen zuletzt eine Kooperation mit BMW ablehnte. Die Verhandlungen zu einer solch großen und auch grundlegenden Kooperation zwischen Volkswagen und Bosch waren vermutlich weit vorangeschritten. Gleichzeitig wird klar, dass die Strategie von Volkswagen wirklich ist, ein OS zu entwickeln, das auch andere Hersteller lizenzieren können. Die somit klar formulierte Marschrichtung erklärt auch, wie man den letzten Ausgang der Personaldebatte um Herbert Diess auch bewerten kann. Diess ist im Zuge des letzten Vorstandsumbaus die übergeordnete Verantwortung für Cariad übertragen worden. Während also Projekte rund um die Etablierung eines ausgefeilten elektromobilen Modellportfolios längst auf der Straße sind, ist das nächste strategische Großprojekt Auto-OS auf dem Tisch des Konzernchefs gelandet. Die Kombination aus Bosch und Volkswagen dürfte dabei ein wichtiger Pusch für die Konzernumbau sein. Sowohl der Zulieferer als auch der OEM haben klar formuliert, ihre zukünftigen Geschäftsmodelle auf digitale Erlöse und Software auszurichten. Die nun bekannt gegebene Kooperation erklärt auch die im Dezember vermeldete Kooperation zwischen TomTom und Cariad für die Entwicklung eines neuen Navigationssystems. Auch Bosch ist seit vielen Jahren ein wichtiger Partner von TomTom.

    intellicar.de/markets/cariad-und-bosc...
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 25 januari 2022 23:01
    De NL vertaling

    Uniform softwareplatform

    Beide bedrijven ontwikkelen samen een state-of-the-art, uniform softwareplatform voor gedeeltelijk en sterk geautomatiseerd rijden. In de toekomst zal het worden gebruikt in alle particuliere voertuigklassen van de merken van de Volkswagen Groep - en dus in een van 's werelds grootste wagenparken.

    Alle componenten van de samenwerking kunnen ook worden geïntegreerd in voertuigen en ecosystemen van andere autofabrikanten. Daarmee wordt duidelijk waarom Volkswagen onlangs een samenwerking met BMW afwees. De onderhandelingen voor zo'n grote en ook fundamentele samenwerking tussen Volkswagen en Bosch waren waarschijnlijk al ver gevorderd. Tegelijkertijd wordt duidelijk dat de strategie van Volkswagen echt is om een ??besturingssysteem te ontwikkelen dat ook andere fabrikanten kunnen licentiëren. De aldus helder geformuleerde richting verklaart ook hoe ook de laatste uitkomst van het personeelsdebat over Herbert Diess geëvalueerd kan worden. De overkoepelende verantwoordelijkheid voor Cariad werd in de loop van de laatste bestuursherstructurering overgedragen aan Diess. Dus terwijl projecten met betrekking tot het opzetten van een geavanceerde portfolio van elektromobiele modellen al lang in de maak zijn,het volgende grote strategische project Auto-OS belandde op de tafel van de CEO. De combinatie van Bosch en Volkswagen zou een belangrijke duw in de rug moeten zijn voor de herstructurering van de groep. Zowel de leverancier als de OEM hebben duidelijk aangegeven dat hun toekomstige businessmodellen gericht moeten zijn op digitale inkomsten en software. De samenwerking die nu is aangekondigd verklaart ook dekondigde in december een samenwerking aan tussen TomTom en Cariad voor de ontwikkeling van een nieuw navigatiesysteem. Ook Bosch is al jaren een belangrijke partner van TomTom.
  8. forum rang 6 NewKidInTown 25 januari 2022 23:36
    Kijk ik naar de US-Indices en de DAX dan is de daling nog niet afgelopen, pas du tout.

    Ga nog wel even uit van, een eventueel hogere opening, laat je niet op het verkeerde been zetten, een voortzetting van de verdere daling.

    Ik laat me niet verleiden tot weer in stappen, na een pover dubbeltje hoger, ik wil geen HELE EURO aan m'n broek en wacht 4 februari af.

    Maar met alle respect, u mag natuurlijk ook achter de usual suspects zoals alle experts die de tt-draadjes volplempen aan gaan lopen, geen enkel probleem voor mij.

    Ga gewoon, zonder emotie doch rationeel eens na, hebben de "zelfbenoemde experts" U of beter gezegd, een bovengemiddeld rendement opgeleverd, dan zou ik zeggen, u heeft geen enkel advies nodig, zelfs niet van mij. Gewoon niets doen, vooral niet bewegen, zeker niet als u geschoren wordt, wat ik verwacht de komende weken.

    Wij zien elkaar, dat beloof ik, de komende weken, ik schat in circa op 9 februari, want ze hebben mij geleerd, GOED of SLECHT nieuws duurt circa DRIE dagen.

    Als raadsel: eerst heb je een ZES, dan heb je een KOMMA, dan heb je een cijfer lager dan een ZES, dus bij welke koers gaan ze elkaar weer zien ? Bij een koers van 6,5x of LAGER verloot ik een stel aandelen aan de kenner die er het dichtste bij zit.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 25 januari 2022 23:43
    quote:

    GLMF schreef op 25 januari 2022 23:24:

    ......knap stelletje toch..... naar boven altijd winst, naar beneden altijd beschermd en altijd op het juiste moment in- en uitgestapt....................dachthetniet......
    Heb er zelf niet veel verstand van, ben net begonnen, maar ik zou zeggen, je kunt er beter NIET in zitten, in TT, liever even wachten tot de cijfers en dan bij MIN TIEN procent, een heel klein gokje wagen. En vooral niet aan je vrouw/vriendin/vul maar in, vertellen, want je valt door de mand en als het meevalt, schopt ze je alleen maar het huis uit.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 25 januari 2022 23:51
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 25 januari 2022 21:42:

    Wie ben ik dat ik jullie mag leiden met mijn avondvoorspellingen in dit dag- en weekklassement? Ik ben met trots vervuld en met stomheid geslagen.
    Goede wijn behoeft geen krans, je moet ze hoogstens een poosje wegleggen en met rust laten.
    Kwaliteit komt altijd boven drijven en zal je het drab en plebs doen vergeten. En het nieuwe geld zal het niet begrijpen, verdwaasd om zich heen kijken en zich afvragen: waar komt dit vandaan en waarom heb ik dat niet geweten of waarom heb ik me helaas gefocused op de verkeerde "zieners" ?
  11. [verwijderd] 25 januari 2022 23:54
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 25 januari 2022 21:36:

    Dat hele flutverhaal hier dat Duitsers niets van navigatie snappen en HERE ten dode is opgeschreven sloeg gewoon nergens op. De bedenker ervan is natuurlijk boven de €9 uitgestapt vanwege Oekraïne en het chipstekort, in ieder geval niet vanwege TomTom.
    TomTom komt niet met pb’s omdat ze gewoon niets te melden hebben en de koers is laag omdat ze geen winst maken en al 15 jaar omzetverlies rapporteren..

    Maar goed, we leven gelukkig wel in een tijd dat het iedereen vrij staat zijn lievelingsposter te hebben.
    HERE wordt vooral gezien als concurrent in mapping, maar niet in bredere zin. Zie onderstreept. Verder schrijft HERE dik rode cijfers (niet op papier, maar cash) en heeft eigenaren die steeds met leningen moeten bijspringen terwijl bankconvenanten werden geschonden. Dat is toch echt niet zomaar.

    Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
    Okay. That's very helpful. Thank you, Taco. And maybe on the order booking side or your backlog since now you disclosed the backlog. How should we think about TomTom's market share? I mean -- and the market size this year. If I remember last quarter -- I mean, the last 2 quarters, you were talking about some strong year possibly that could -- in terms of deals that could be signed. How should we think about the market share of TomTom and how you think you are competing with your competitors, i.e., HERE or Google, based on what you are seeing on your design wins?

    Taco J. F. Titulaer - TomTom N.V. - Member of Management Board & CFO
    Well, yes, a couple of comments that we want to make is that, first of all, you've seen our product offering, we are expanding our product offering from traditionally only maps, or only traffic, or a combination of traffic and maps, to more whole suite of offerings. So it is -- if we compare ourself against HERE, then we tend to compare ourselves only on the map business and not so much on navigation software and traffic, because there -- on those areas, we see different competition. But one of the trends that for us is happening is that we are taking definitely more share in the application layer, so more on a navigation software than we had before. That used to be -- or still is very fragmented market with over a dozen players, a lot of the Tier 1s used to operate there. And there is -- that's an area where we we're probably the biggest market share player today, but we are going from strength to strength.

    And on the deal wins, yes. If we look at the deals that -- where we participate, we have a good ratio of where we win and where we do not win. But we also need to realize that we're not seeing everything as some deals don't come to us, because they're an extension of the existing contract. But I think, if anything, the win rate is stable or even going up over the last period.

    Francois-Xavier Bouvignies - UBS Investment Bank, Research Division - Technology Analyst
    Okay. That's helpful. And what's -- on the software or application layer, you can mention, what do you think -- why do you think you are getting market share? What is the -- your assessment of the reason behind it?

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Well, we have a couple of class-leading products in -- especially in navigation and traffic and traffic services is an important one. We are typically better positioned to integrate those services in the application layer. We can do that faster, cheaper, better. And as a result, you get a class-leading end-user experience. And so that's going well. We spend a lot of time and effort in designing those navigation services and that is also paying off.

    We're in the process of developing a new suite (lees: Indigo) that's even easier to integrate, easier to customize. We'll launch some new important components in the product portfolio towards the end of this year. It is going well. We see that the movement to online service delivery is accelerating. That's good for us. Again, from an end-user perspective, you get a better product. From a production perspective, it's a lot easier to integrate and to build and to -- and it leads to simplification of our product portfolio.

    So we see -- across the board, if you look at the product portfolio, it's going online. We are well underway in that transition that leads to better products, simplification of product portfolio, more common components, more common products and simplification of the product portfolio. If you look at distribution between Enterprise and Automotive, all in all, there is room for simplification both of our product portfolio and of our organizational structure. And that is exactly what we need and I see that simplification accelerating over '22 and '23.

    corporate.tomtom.com/static-files/f8a...
  12. [verwijderd] 26 januari 2022 00:31
    quote:

    GLMF schreef op 25 januari 2022 23:24:

    [...]
    AB

    knap stelletje toch..... naar boven altijd winst, naar beneden altijd beschermd en altijd op het juiste moment in- en uitgestapt....................dachthetniet......
    Rond 8,85 uitgestapt met een gak van iets onder de 7. Niet op het laagst gekocht en niet op het hoogst verkocht, maar wel verkocht net als o.a. NKIT en JustMe.

    Als ik, zoals ik verwacht, eerdaags onder de 7 kan terugkopen heb ik per verkocht aandeel wederom € 2 ‘winst’ behaald. Ik beleg om rendement te behalen en deel af en toeop dit forum lucratieve technieken en een mening over het bedrijf waarin ik trade. Dat is me bij u eerlijk gezegd nog nooit opgevallen.
  13. Alles kwijt 26 januari 2022 00:55
    Jullie zitten altijd volledig belegd in T2. Maar als de koers plotseling als een gek naar beneden knalt, dan blijken jullie achteraf gezien toch te zijn uitgestapt op een koers van 8,85 eur met een GAK van 7. Onderwijl blijven jullie wel doorgaan met verhalen posten hier. Als ware dat dat je er nog tot je nek inzat.

    -----------------------------------------------------------
  14. [verwijderd] 26 januari 2022 01:07
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 24 januari 2022 10:39:

    [...]

    Ik scheef???? Heb 90% afgebouwd vanmorgen met zeer veel winst. Ik ken TT inmiddels goed genoeg dat die 6-7 range spoedig weer op de borden zal staan, dan koop ik alles wel weer terug. Van een bedrijf dat niet communiceert en weigert enthousiast over zichzelf te zijn is het toch onzin om te geloven dat de markt er wél opgewonden van raakt.

    Bovendien voorzie ik een (mini)krach.
    En op tijd gemeld. Vanzelfsprekend baal ik als we deze week boven de 15 staan, dan ben ik er 33 keer ingetrapt en heb ik de goden blijkbaar verzocht. Heb nog wel wat kale calls feb 21 en wat dec ‘23 en veel, zeer veel cash voor 4 feb.
    Zelfde geldt voor Philips maar in mindere mate.
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.