Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,420   0,000   (0,00%) Dagrange 5,340 - 5,470 147.736   Gem. (3M) 179,8K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 20 januari 2022 17:33
    The Jeep® brand to offer only an electrified SUV portfolio in Germany, France, Belgium, Netherlands, Nordics and Portugal by the end of this year with the launch of two new hybrid electric models

    www.automotiveworld.com/news-releases...

    The new Renegade and Compass hybrid models will come with connected services such as the pre-installed Uconnect™ Box providing access to Uconnect™ Services and a range of features that can be accessed via various touchpoints such as the My Uconnect mobile app, a smartwatch, the website, buttons on the vehicle’s ceiling lights, and voice assistants (Amazon Alexa and Google Assistant).

    Using the “My Uconnect” app, customers can access an array of connected services for quick and easy management of the vehicle’s status and maintenance, for remote control of location, to lock and unlock the doors, to turn the lights on, to receive support if needed and lots more.

    Uconnect™ Services include:

    My Assistant: to request geo-localised assistance in an emergency or if needed
    My Remote: allows customers to control their vehicle remotely, anywhere and at any time
    My Car: to monitor and take care of the vehicle’s status and health
    My Navigation: allows owners to send their destination to the vehicle’s navigation system directly from the My Uconnect mobile app, receive real-time updates on traffic, weather and speedcams, view points of interest and update the maps over-the-air (on Compass only)
    The Optional My Wi-Fi: provides an in-car hotspot that simultaneously connects up to eight electronic devices and activates the “Alexa Voice Service” (Compass only)
    The optional My Alert service: customers will receive alerts, support and immediate assistance in the event of theft
    Moreover, as soon as they purchase a Jeep vehicle, customers can immediately create an account by downloading the “My Uconnect” mobile app, and discover many technological and connected advantages, even before their new vehicle is delivered.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 20 januari 2022 17:40
    In terms of safety, the advanced standard equipment includes Traffic Sign Recognition, which reads and interprets road signs; Intelligent Speed Assist, which automatically keeps the vehicle within the speed limit advertised; Drowsy Driver Alert, which alerts drivers when their attention falters if they drop off for a moment; and Automatic Emergency Braking with Pedestrian and Cyclist Recognition (Compass only), which slows the vehicle down to a complete stop, to avoid (or mitigate) accidents that could occur. In addition, a new Highway Assist is also available on the Jeep Compass. For the first time in a Jeep model sold in Europe, this driver assistance system offers Level 2 (L2) autonomous driving, which uses a combination of Adaptive Cruise Control and Lane Centering to automatically adjust speed and trajectory when driving on motorways.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 20 januari 2022 17:48
    In het TTcasino is de handelaar met een goede hand van spelen weer blij.
    12 cent tussen aankoop en verkoop.
    Helaas niet geheel duidelijk met welk aantal, dankzij een copy-cat die meelift, maar ik denk 15.000 maal 12 cent.
    en 10.000 voor morgen gehouden.

    Deze handelaar doet het verdomd goed de laatste weken.
    Daar kan ik deze weken helaas niet aan tippen met mijn opties.

  4. Kuiken 20 januari 2022 17:54
    Bron Autoweek

    Een jaar geleden fuseerden Groupe PSA en Fiat Chrysler Automobiles tot Stellantis. Een goed moment voor Stellantis-topman Carlos Tavares om zich kritisch uit te laten over de steeds grotere focus op elektrische auto's.

    Stellantis-topman Carlos Tavares is niet vies van een kritische noot en ook nu laat de voormalig CEO van Groupe PSA een netelige opmerking over de in zijn ogen van boven opgelegde druk om over te stappen op elektrische auto's. "Het is duidelijk dat vergaande elektrificatie een keuze is van politici, niet van de industrie", zegt Tavares ten overstaande van onder meer het Duitse Handelsblatt en het Franse Les Echos.

    Tavares benadrukt dat er goedkopere én snellere manieren zijn om de CO2-uitstoot van auto's terug te brengen. De topman zegt dat een elektrische auto in Europa pas na 70.000 gereden kilometers op ongeveer vergelijkbare wijze als een lichtere en goedkopere hybride auto zijn totale CO2-uitstoot - productie meegerekend - compenseert. Daarnaast vreest de topman voor andere risico's. Zo heeft het plan van de Europese Unie om de verkoop van nieuwe personenauto's met een verbrandingsmotor vanaf 2035 in de ban te doen mogelijk grote gevolgen voor de auto- en motorenfabrieken in Europa. Daarnaast komen ook toeleveranciers mogelijk in de problemen, voorziet Tavares. "De heftigheid van een verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren brengt sociale risico's met zich mee", besluit de topman.

    Dat Tavares een kritische noot plaatst bij de politieke druk op de overgang naar EV's, betekent niet dat Stellantis minder in elektrificatie investeert. Naar verluidt doet Stellantis op 1 maart nieuwe toekomstplannen uit de doeken. De huidige plannen waren op elektrificatievlak al bepaald niet kinderachtig.

  5. forum rang 6 Dutchy Ron 20 januari 2022 19:27
    Stellantis wil ook naar China

    We are now negotiating and changing very many things at core," Tavares has said about his China plans, without giving details.

    Jefferies analysts said the company could look to leverage its strong Jeep and Maserati brands there. It could also consider using China as an export base to the rest of Asia, or deepen its ties with Foxconn beyond their current joint venture, they said.

    "Luckily for Tavares, he has got time," Oliver Wyman's Santino said. "Investors' focus is on Europe's turnaround at the moment. And on that he is delivering."

    europe.autonews.com/automakers/after-...
  6. forum rang 6 NewKidInTown 20 januari 2022 20:53
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 20 januari 2022 17:48:

    In het TTcasino is de handelaar met een goede hand van spelen weer blij.
    12 cent tussen aankoop en verkoop.
    Helaas niet geheel duidelijk met welk aantal, dankzij een copy-cat die meelift, maar ik denk 15.000 maal 12 cent.
    en 10.000 voor morgen gehouden.

    Deze handelaar doet het verdomd goed de laatste weken.
    Daar kan ik deze weken helaas niet aan tippen met mijn opties.
    Als je het over de jan calls hebt, ik laat ze lekker waardeloos aflopen, toch weer verdiend. Nu op naar 4 feb 12,50 schat ik in.
  7. visje 20 januari 2022 21:19
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 20 januari 2022 17:48:

    In het TTcasino is de handelaar met een goede hand van spelen weer blij.
    12 cent tussen aankoop en verkoop.
    Helaas niet geheel duidelijk met welk aantal, dankzij een copy-cat die meelift, maar ik denk 15.000 maal 12 cent.
    en 10.000 voor morgen gehouden.

    Deze handelaar doet het verdomd goed de laatste weken.
    Daar kan ik deze weken helaas niet aan tippen met mijn opties.

    Nou vertel eens dan....of ben jij dat?
    talk to the hand because the face ain't listening
    je berichten zijn soms tenen krommend maakt niet uit, het is een publiek forum,
    dus be open :))
  8. forum rang 6 NewKidInTown 20 januari 2022 23:28
    quote:

    sniklaas schreef op 20 januari 2022 22:49:

    [...]aangepast van €8,99?
    Ja klopt, voortschrijdend inzicht. Belangen hebben daar aan bijgedragen.

    Zie wel op Tradegate:

    Bid 8,855
    Ask 8,93

    Niet TT specifiek, want alles lager. Geen ramp als je tt jan calls hebt geschreven, geen stress want alle lopen waardeloos af. Nxt mnth, nxt ride.

    Kan me ook moeilijk voorstellen dat de 9,20 morgen nog geraakt wordt, maar laat me graag verrassen door de Ricks uit het Zuiden.

    Fijne avond nog.

    En geluk.
  9. [verwijderd] 20 januari 2022 23:59
    quote:

    Kuiken schreef op 20 januari 2022 17:54:

    Bron Autoweek

    Een jaar geleden fuseerden Groupe PSA en Fiat Chrysler Automobiles tot Stellantis. Een goed moment voor Stellantis-topman Carlos Tavares om zich kritisch uit te laten over de steeds grotere focus op elektrische auto's.

    Stellantis-topman Carlos Tavares is niet vies van een kritische noot en ook nu laat de voormalig CEO van Groupe PSA een netelige opmerking over de in zijn ogen van boven opgelegde druk om over te stappen op elektrische auto's. "Het is duidelijk dat vergaande elektrificatie een keuze is van politici, niet van de industrie", zegt Tavares ten overstaande van onder meer het Duitse Handelsblatt en het Franse Les Echos.

    Tavares benadrukt dat er goedkopere én snellere manieren zijn om de CO2-uitstoot van auto's terug te brengen. De topman zegt dat een elektrische auto in Europa pas na 70.000 gereden kilometers op ongeveer vergelijkbare wijze als een lichtere en goedkopere hybride auto zijn totale CO2-uitstoot - productie meegerekend - compenseert. Daarnaast vreest de topman voor andere risico's. Zo heeft het plan van de Europese Unie om de verkoop van nieuwe personenauto's met een verbrandingsmotor vanaf 2035 in de ban te doen mogelijk grote gevolgen voor de auto- en motorenfabrieken in Europa. Daarnaast komen ook toeleveranciers mogelijk in de problemen, voorziet Tavares. "De heftigheid van een verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren brengt sociale risico's met zich mee", besluit de topman.

    Dat Tavares een kritische noot plaatst bij de politieke druk op de overgang naar EV's, betekent niet dat Stellantis minder in elektrificatie investeert. Naar verluidt doet Stellantis op 1 maart nieuwe toekomstplannen uit de doeken. De huidige plannen waren op elektrificatievlak al bepaald niet kinderachtig.

    Autofabrikanten hebben meer tijd nodig, maar ik heb slecht nieuws voor Tavares. Over een paar jaar wil niemand meer een diesel of benzine auto. Daar is dan het aanbod van auto's nog niet op afgestemd. Daardoor gaat een aantal autofabrikanten niet overleven.
  10. forum rang 7 sniklaas 21 januari 2022
    quote:

    NewKidInTown schreef op 20 januari 2022 23:28:

    [...]
    Ja klopt, voortschrijdend inzicht. Belangen hebben daar aan bijgedragen.

    Zie wel op Tradegate:

    Bid 8,855
    Ask 8,93

    Niet TT specifiek, want alles lager. Geen ramp als je tt jan calls hebt geschreven, geen stress want alle lopen waardeloos af. Nxt mnth, nxt ride.
    voortschrijdend inzicht en nog 10 dagen te gaan om mijn inschatting van €7,27 te bereiken, is per slot van rekening slechts 21% lager dan de slotkoers van vandaag…

    Naar verwacht zijn de 2021 cijfers prut, A&E aan €398 mio en een 2022 A&E outlook van €450 mio, krap 14% erbij…

    De automation backlog ofwel het totaal aan gesloten contracten voor leveringen tot 2031 (max voor de 10 jarige contracten) wordt de verrassing van deze 4 februari dag, enerzijds in gesloten contracten of uitspraken in de begeleidende conference call in de middag…
  11. [verwijderd] 21 januari 2022 00:33
    quote:

    pwijsneus schreef op 20 januari 2022 14:19:

    [...]

    Lees niets optimistisch in Justin's verwachting. Die is juist enorm pessimistisch, vanuit het perspectief van een investeerder/belegger/analist gezien helemaal;

    Ik benoemde dat het orderboek het meest positieve element kan zijn bij de cijferpresentatie en dat de outlook mogelijk wat aan de safe kant is. Ik noem dat niet "enorm pessimistisch", maar realistisch

    Zal het even ontspinnen;
    - Lees dat TomTom blijft hangen in de eeuwigdurende transitie;
    Dit is een verkeerd gebruik van het woord transitie. In de transitie moest TomTom zorgen dat ze technologisch klaar is voor de toekomst. Dat is al achter de rug. Dat er tot medio 2022 nog chiptekorten zijn, dat staat los van de term transitie. Ik heb toevallig wat analisten rapporten gelezen van consumenten electronica bedrijven en daar gaan ze ook vaak uit van een 'back loaded jaar'. Dus het gewicht in omzet wat meer aan de achterkant van het jaar dan de voorkant.

    - We moeten blij zijn dat TomTom afgelopen 2 jaar vol is blijven door investeren (hier heeft de markt totaal geen boodschap aan);
    Leuk dat jij namens "de markt" spreekt, maar het is wel degelijk relevant dat een bedrijf in tijden van crisis blijft door investeren en daar ook de ruimte voor heeft, want dan kom je er ook als eerste sterker uit. Bij TomTom is het ook een keer andersom geweest. Toen de kredietcrisis kwam moest bij TomTom de rem er op, en daarna brak de connected car los en had TomTom een achterstand, waardoor ze niet 'futureproof' was en een transitie moest doormaken. Daar heeft TT denk ik van geleerd. Op dat moment konden ze niet anders (schulden Tele Atlas).

    - De chipcrisis is nog lang niet voorbij;
    Ik ben even Philips aan het volgen, ander bedrijf, andere situatie, maar wel last van chiptekorten voor medische apparatuur. Zij zien nog steeds onduidelijkheid in de toelever keten en gaan uit van tekorten tot zomer 2022. Dit is denk ik een verwachting die breder in de markt leeft.

    - Corona is nog steeds een gevaar aldus justin. Hoewel Mobileye heer geen enkele last van schijnt te hebben;
    Korte termijn leidt het tot 'absenteeism'. Modewoord van afgelopen weken. Hier heeft iedereen last van, dus ik zie de relatie met Mobileye niet.

    - H1 van 2022 wordt ruk, en in H2 zien we wel weer verder;
    Zo heb ik het nou ook weer niet gesteld

    - De vaagheid rondom ISA, ADAS en Cariad blijft bestaan. Zonder cijfers kan geen enkele analist hier een analyse op maken. Hoop gebakken lucht rondom partnerships en intiemere relatie met klanten. Misschien wel de Fiat Ducato? Moeten we het zelf gaan raden ofzo?;
    Wat is er vaag aan CARIAD? TT heeft het partnership toegelicht. Wat is er vaag aan ISA? HERE claimt een X percentage autofabrikanten te bedienen. Dat zegt echter niet zoveel. Het orderboek zal moeten laten zien dat er van die ADAS en ISA omzet in zit

    Als dit de teneur wordt, ook als het wat verhullender opgeschreven in Justin's woorden, dan zal de focus komen te liggen dat TomTom in 2021 wederom verlies heeft geleden, en voor 2022 een uiterst onzeker jaar tegemoet gaat.
    Uiterst onzeker zijn jouw woorden. Ik verwacht dat TT die 20-30% groei in Automotive omzet voorspelt, misschien voorspellen ze aan de lage kant (+20%). Dat zorgt voor omzetgroei en winstgroei. Misschien niet zo sterk als je hoopt, maar dat maakt het toch niet "uiterst onzeker?"

    Kijk maar wat dat doet met de koers. Je kunt de krantenkoppen al wel raden. Kijk al uit naar het interview met BNR, als die uberhaupt nog de moeite nemen om er nog aandacht aan te geven.
    Als belegger moet je level-headed zijn en je niet laten leiden door krantenkoppen. Stél dat de koers daalt door ronkende koppen, dan stap ik lekker extra in. Overspannen reacties kunnen alleen maar uitgelokt worden als je zelf overspannen bent.

    Als TT hier toch meeleest (lol) ze moeten de focus/zwaartepunt leggen op de nog immer hoge vraag, ipv de aanhoudende chiptekorten en andere vermoeiende verhalen. Of ze willen altijd nog ruimte houden voor de pluk natuurlijk.
    Dat doet TomTom ook. Goddijn heeft in vorige calls steeds de nadruk gelegd op de hoge eindvraag naar auto's en de diensten daarin, maar dat er een supply probleem is in de sector.

    Ook zullen ze een omzetverwachting moeten koppelen aan dit bericht; www.tomtom.com/press-room/general/144... Voor een analist staat hier nu geen relevantie info. Noppes.
    Eensch

    Ook zullen ze een verwachting moeten afgeven omtrent Indigo, uiteraard het liefste met een global deal met "mayor carmaker". Ze zijn toch zo leading? waarom neemt niemand hun nieuwe gadget af dan?!
    De autofabrikant van de burgemeester? :-) Ik denk dat TT vrij snel op de proppen komt met die eerste klant. Is een gevoel.

    Ook zullen ze moeten uitleggen wat de rol van TT precies is in Bosch' computer, en wat de potentie is voor TT met alle andere partners die zich voor Indigo hebben gemeld.
    Zal zeker naar gevraagd worden, misschien niet specifiek naar Bosch, maar wel het verdienvermogen van Indigo.

    Samengevat; verleg de focus van veel eeuhs, en aahs, onzekerheid mbt chiptekorten, naar de rol van TomTom binnen de hype van in vehicle infotainment. De digitale cockpit, waarvan er momenteel als zo'n 24 oplossingen zijn ofzo. Maargoed, TT heeft er ook 1, laat aan de wereld zien dat je leading bent!
    Misschien Is het handig als je *zélf* niet alleen naar de uhs en ahs luisteren, maar naar de dingen die verteld worden. De laatste calls waren behoorlijk optimistisch, maar je moet het wel willen horen.

    Wordt wss een non-event inderdaad. Hopelijk snel nieuws rondom de SPAC van HERE.

    Kan best een non-event worden. Gewoon een cijfer update die we wel ongeveer kunnen raden en daarnaast een omzetverwachting die ik ook wel ongeveer kan uittekenen. Zeg 25% groei Automotive, 8% groei Enterprise en 10% krimp Consumer (of mogelijk helemaal geen krimp door gunstige vergelijkingsbasis versus lockdowns vorig jaar). Eigenlijk is vooral orderboek echt nieuw en eventueel nieuws waarmee de cijfers vergezeld gaan. Mogelijk ook de eerste Indigo klant. Dit maakt het lastig handelen voor zowel longs als shorts bij de jaarcijfers. Je kunt short gaan omdat je verwacht dat er jankende koppen komen de omzetkrimp of een te bescheiden outlook. En vervolgens krijg je hem om je oren met een goed orderboek of een deal. En andersom ook, je kunt long gaan in de hoop op goed orderboek en een deal en krijgt vervolgens een hoop gekrakeel om je oren over de cijfers en outlook. Misschien pleit dit voor handelen na de cijferpresentatie in plaats van ervoor. Dan mis je mogelijk wel de eerste beweging.

    Neem me de scherpte niet kwalijk, maar ik lees een hoge dramaqueen toon in je post
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 84 85 86 87 88 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.