Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,011   -0,025   (-2,41%) Dagrange 1,011 - 1,035 1.002.853   Gem. (3M) 1,4M

PostNL januari 2022 | Business update Q4?

3.597 Posts
Pagina: «« 1 ... 93 94 95 96 97 ... 180 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 BowmoreBoerke 18 januari 2022 09:21
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 18 januari 2022 08:59:

    Geen enkele reactie op de koers zo het lijkt>> o ja toch :DOWNNNNNNNNNNNNNNN
    Ook weer een vorm van manipulatie
    AFM doet en wil niks
    Zijn er echt nog mensen die geloven in "manipulatie"? Dat heet: gericht actie ondernemen. Er zijn simpel genoeg te weinig suckers over om vertrouwen te hebben in PostNL en het aandeel blind te kopen.

    Kijk naar het grote plaatje: stijgende loon- en brandstofkosten, hoog ziekteverzuim (tijdelijk, maar toch) en de "boom" van Corona zijn we voorbij. Tel daarbij op de toenemende concurrentie en onmogelijkheid van een fusie (want de Staat ligt dwars) alsmede een onhoudbaar dividend.

    Kortom: PostNL zal eerder dalen dan stijgen. Ik verwacht ook geen rooskleurige berichten bij de Q4/jaarupdate en vooruitblik.

    Oh ja, er sluimert ook nog een zeer forse boete vanuit de Belgische justitie. Dat zal er ook in gaan hakken.
  2. forum rang 5 Jestbread 18 januari 2022 09:22
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 18 januari 2022 09:21:

    [...]

    Zijn er echt nog mensen die geloven in "manipulatie"? Dat heet: gericht actie ondernemen. Er zijn simpel genoeg te weinig suckers over om vertrouwen te hebben in PostNL en het aandeel blind te kopen.

    Kijk naar het grote plaatje: stijgende loon- en brandstofkosten, hoog ziekteverzuim (tijdelijk, maar toch) en de "boom" van Corona zijn we voorbij. Tel daarbij op de toenemende concurrentie en onmogelijkheid van een fusie (want de Staat ligt dwars) alsmede een onhoudbaar dividend.

    Kortom: PostNL zal eerder dalen dan stijgen. Ik verwacht ook geen rooskleurige berichten bij de Q4/jaarupdate en vooruitblik.

    Oh ja, er sluimert ook nog een zeer forse boete vanuit de Belgische justitie. Dat zal er ook in gaan hakken.

    Waarom wordt het tijdelijke ziekteverzuim opeens als een groot issue gezien, maar het tijdelijke corona effect is opeens volledig teniet gedaan? Dit terwijl we nog geen echte signalen hebben gezien dat door ziekteverzuim er gigantische problemen zijn opgetreden.

    Gisteren gaf hier iemand aan dat brandstof gehedged wordt middels brandstoftoeslagen op de factuur (gemeengoed binnen de logistieke sector), dan zal het daarmee toch ook wel meevallen?
  3. BW2017 18 januari 2022 09:26
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 18 januari 2022 09:21:

    [...]

    Zijn er echt nog mensen die geloven in "manipulatie"? Dat heet: gericht actie ondernemen. Er zijn simpel genoeg te weinig suckers over om vertrouwen te hebben in PostNL en het aandeel blind te kopen.

    Kijk naar het grote plaatje: stijgende loon- en brandstofkosten, hoog ziekteverzuim (tijdelijk, maar toch) en de "boom" van Corona zijn we voorbij. Tel daarbij op de toenemende concurrentie en onmogelijkheid van een fusie (want de Staat ligt dwars) alsmede een onhoudbaar dividend.

    Kortom: PostNL zal eerder dalen dan stijgen. Ik verwacht ook geen rooskleurige berichten bij de Q4/jaarupdate en vooruitblik.

    Oh ja, er sluimert ook nog een zeer forse boete vanuit de Belgische justitie. Dat zal er ook in gaan hakken.

    Zeer forse boete. Heb je je eigen wel verdiept in de materie? Weet je overigens dat die eventuele boete in schril contrast is wat Postnl momenteel verdiend.
  4. Biffy 18 januari 2022 09:31
    quote:

    Alles kwijt schreef op 17 januari 2022 23:03:

    Wat moeten wij denken van een headhunter die met de kerst Herna gaat zitten benaderen en te polsen, terwijl ze 2 x zoveel verdient als Elbers ? Is dat iets van deze tijd ? Dat er twee seconden over iets nagedacht wordt ? En dan wel een uren declaratie rekening sturen naar de KLM. En die betaalt gewoon (krijgt gratis geld van de Nederlandse staat). Want de Miep bij de KLM die de headhunter ingehuurd heeft denk ook niet langer dan 2 seconden ergens over na. En zo kunnen we nog wel even doorgaan (''O. verdient Herna veel meer dan Elbers? Dat had ik me niet gerealiseerd'').

    Laten we eerlijk zijn, met Herna Verhagen als CEO zou Parijs wel precies krijgen wat ze graag zouden willen; een zwakke KLM CEO die het allemaal wel snel goed vindt, iemand die niet voor het belang van de aandeelhouders opkomt, iemand die geen lange termijnvisie kan uitzetten, laat staan doelen kan behalen of stevig de hakken in het zand kan zetten. Daarbij is HV een leider die geen focus legt op de job waarvoor ze is aangenomen maar aandacht verliest omdat ze graag met haar commissariaten bezig is. Met een CEO als HV maakt Parijs het wel erg makkelijk om KLM verder te laten afkalven. Eigenlijk is het een schoffering voor een topper als Pieter Elbers, dat iemand als HV aan het profiel zou voldoen om Elbers op te volgen hoewel ik denk dat de meesten hier op dit forum opgelucht adem zouden halen wanneer dit realiteit zou zijn. Misschien moeten we ons er hard voor maken dat we Herna gewoon opsturen naar KLM en Pieter invliegen bij PostNL. Wishful thinking ;-)
  5. forum rang 6 win some... 18 januari 2022 09:36
    quote:

    BowmoreBoerke schreef op 18 januari 2022 09:21:

    [...]

    Zijn er echt nog mensen die geloven in "manipulatie"? Dat heet: gericht actie ondernemen. Er zijn simpel genoeg te weinig suckers over om vertrouwen te hebben in PostNL en het aandeel blind te kopen.

    Kijk naar het grote plaatje: stijgende loon- en brandstofkosten, hoog ziekteverzuim (tijdelijk, maar toch) en de "boom" van Corona zijn we voorbij. Tel daarbij op de toenemende concurrentie en onmogelijkheid van een fusie (want de Staat ligt dwars) alsmede een onhoudbaar dividend.

    Kortom: PostNL zal eerder dalen dan stijgen. Ik verwacht ook geen rooskleurige berichten bij de Q4/jaarupdate en vooruitblik.

    Oh ja, er sluimert ook nog een zeer forse boete vanuit de Belgische justitie. Dat zal er ook in gaan hakken.

    Dat is wel heel veel negativiteit op een hoop gegooid. Om te beginnen: de rechtszaak in Belgie is pas in september. Daarna is nog hoger beroep mogelijk. Voor een definitieve uitspraak zijn we al ver in 2023. En het is nog lang niet zeker dat de Belgische justitie in het gelijk wordt gesteld.

    Bij Q2 is al aangegeven dat de EBIT in 2022 een stuk lager zal liggen, dus dit zou nu geen verrassing meer moeten zijn. Ook dan blijft Postnl flink ondergewaardeerd. Ook al zou het dividend halveren, het is bij de huidige koers dan nog steeds een dividendpercentage van 6%.
  6. BW2017 18 januari 2022 09:39
    quote:

    Jeffryv schreef op 18 januari 2022 09:35:

    Vandaag ga je gewoon mee in het sentiment, doe je niets aan.
    Makkelijk excuus. Als iets uit heeft gewezen in het verleden is dat shorters normaal deze benutten om flink terug te kopen, waardoor je uiteindelijk soms tegen de richting in ook nog eens groene koersen ziet.
    Je ziet duidelijk in het register dat er gerommeld worden tussen shortpartijen en de afname van Wace hierin.
    Op deze Levels zo door zakken kan alleen als er meer verkocht wordt ipv gekocht. Ik begrijp dat moeilijk op deze koersniveau’s
  7. Piet Maanuil 18 januari 2022 09:42
    quote:

    Jason Voorhees schreef op 18 januari 2022 09:34:

    Tja, als je als argumenten ziekteverzuim, loonkosten en brandstof moet aanhalen, dan heb heel weinig echte munitie.
    Zeker. Ziekteverzuim wordt gehedged, loonkosten stijgen overal en brandstofkosten stijging geldt niet voor PostNL. In de logistieke wereld werken ze vaak met brandstoftoeslag. Dus zeker ook bij PostNL pakketten. dat hoeven we niet concreet te checken.
    De zon schijnt!

  8. forum rang 4 Yes we can 18 januari 2022 09:43
    quote:

    BW2017 schreef op 18 januari 2022 09:39:

    [...]

    Makkelijk excuus. Als iets uit heeft gewezen in het verleden is dat shorters normaal deze benutten om flink terug te kopen, waardoor je uiteindelijk soms tegen de richting in ook nog eens groene koersen ziet.
    Je ziet duidelijk in het register dat er gerommeld worden tussen shortpartijen en de afname van Wace hierin.
    Op deze Levels zo door zakken kan alleen als er meer verkocht wordt ipv gekocht. Ik begrijp dat moeilijk op deze koersniveau’s
    Er wordt steeds evenveel gekocht als verkocht
3.597 Posts
Pagina: «« 1 ... 93 94 95 96 97 ... 180 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.