Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,830   -0,270   (-1,79%) Dagrange 14,790 - 15,140 76.316   Gem. (3M) 198,6K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Kruimeldief 11 januari 2022 17:54
    quote:

    Just lucky schreef op 11 januari 2022 16:19:

    [...]Er wordt nu flink ingekocht bij AMG (70k in 15 min), dat kan ik helaas nog niet zeggen van OCI.
    OCI blijft modderen. Presentaties vind ik daar al niet spetterend, aardig gezegd, maar dit was echt tenenkrommend.
    Hopelijk morgen verdere vraagstimulans door vernieuwde analyse en verhoging van adviezen door analisten, alsmede door short-coverage.
  2. forum rang 7 Just lucky 11 januari 2022 18:26
    quote:

    Kruimeldief schreef op 11 januari 2022 17:54:

    [...]
    OCI blijft modderen. Presentaties vind ik daar al niet spetterend, aardig gezegd, maar dit was echt tenenkrommend.
    Hopelijk morgen verdere vraagstimulans door vernieuwde analyse en verhoging van adviezen door analisten, alsmede door short-coverage.
    Inderdaad, maar ik heb liever een tenenkrommende presentie (AMG) dan een tenenkrommend koersverloop (OCI).
  3. forum rang 6 Lamsrust 11 januari 2022 18:46
    AMG Capital Markets day 11 January 2022

    Zoals te doen gebruikelijk bij AMG worden er gedurende zo'n presentatie allerlei snippertjes informatie gegeven, welke ik hieronder tracht te ordenen.

    De afdeling Clean Energy Materials wordt opgedeeld in AMG Vanadium en AMG Lithium. Onder laatstgenoemde tak vallen dan de upstream activiteiten in Brazilie en de down stream activiteiten in Duitsland. AMG Lithium wil een volledige lithium value chain opzetten welke bestaat uit de volgende 4 componenten:

    1. Mibra mijn in Brazilie welke lithium spodumene produceert

    Deze heeft momenteel een capaciteit van 90.000t, welke wordt uitgebreid met 40.000t tot 130.000t. De huidige kostprijs bedraagt plm. USD 220 per ton binnen een range van plus en min 10% exclusief transportkosten. Tegen spot prices genereert AMG Brasil derhalve een EBITDA van USD 100 miljoen per jaar. De capaciteitsuitbreiding gaat vanaf april 2023 in productie en vanaf dan daalt de kostprijs van de gehele productie t.g.v. het wegnemen van inefficienties, i.e. de winstmarge per geproduceerde ton lithium stijgt. De life time van de mijn is 17 jaar, doch er lopen diverse exploratieprojecten voor nieuwe mijnen om deze looptijd te verlengen.

    2. Een in Brazilie te bouwen technical grade lithium precursor faciliteit

    Hiernaar wordt onderzoek gedaan. Het voordeel van deze faciliteit is dat er jaarlijks USD 16 miljoen aan transportkosten kan worden bespaard voor het transport van het spodumene naar de Duitse hydroxide faciliteit, hetgeen in 2024 t.g.v. aflopende contracten voor 90.000t mogelijk is. De capex voor deze faciliteit is USD 200 miljoen, welke op maximale capaciteit plm. 80/90% van het benodigde lithium voor de Duitse hydroxide faciliteit zou kunnen produceren. Indien tot bouw wordt overgegaan zou deze in 2026 operationeel kunnen zijn.

    3. Een in Duitsland te bouwen lithium battery grade hydroxy faciliteit

    De bouw van de eerste van de vijf modules met een capaciteit van 20.000t per module wordt gestart en kost USD 120 miljoen. Elke volgende module kost USD 75 miljoen. Voor de eerste module liggen er ondertekende MoU's voor plm. 90% van de productie met 3 partijen. Voor de tweede module is één partij geinteresseerd voor 100% afname van de productie. Er is een integrated feedstock sourcing strategy, i.e. niet afhankelijk van AMG Brasil.

    4. Een in Duitsland te bouwen faciliteit voor de productie van Sulfur based solid electrolytes

    Deze te bouwen fabriek dient voor de levering van de technology van solid state batteries. Capex plm. USD 25 miljoen.

    Het base case scenario van Heinz is:
    - productie Braziliaanse mijn op 130,000ton spodumene (Capex afgefinancierd)
    - bouw technical grade lithium precursor faciliteit in Brazilie (Capex USD 200 miljoen)
    - bouw twee modules lithium hydroxide faciliteit in Duitsland (Capex USD 195 miljoen)
    - bouw ASSB faciliteit in Duitsland (Capex USD 25 miljoen).

    Deze totale capex ad USD 420 miljoen kan gefinancierd worden uit de cash flow van AMG Lithium (met als startkapitaal vermoedelijk de USD 120 miljoen emissie opbrengst). Investeringen hierboven zullen moeten komen vanuit (i) het verkopen van minority stakes in AMG Lithium dan wel (ii) een IPO van AMG Lithium. Over de waardering van AMG Lithium liet hij zich niet uit, doch had het wel over een EBITDA multiple van 10 ~ 15. Het tijdspad van de investeringen loopt tot 2028.

    Voor de AGM komt er een besluit over de wijze van financiering van AMG Lithium, i.e. (i) organisch, (ii) minderheidsaandeelhouder of (iii) IPO.

    Als je dit alles zo achter elkaar plakt komt het wel over als een integraal plan, waarbij fors wordt opgeschoven in de value chain. Daarnaast is dit ook beter uit te leggen aan investeerders, waardoor het yield vereiste daalt (multiple stijgt).

    We zullen zien hoe de analisten hierop gaan reflecteren.

    NB. Ik ben geen techneut, dus als ik technische termen./processen onjuist heb beschreven hoor ik dat graag.

  4. forum rang 6 Lamsrust 11 januari 2022 21:55
    quote:

    Just lucky schreef op 11 januari 2022 19:51:

    @ lamsrust, mooi overzicht. Ik vind alleen de 100 mln ebitda aan de lage kant voor de productie van 90kton spodumene. De spotprijs bedraagt momenteel 2050/ton en de kosten ca 220/ton, excl. transport.
    Dat is een citaat uit de call.
  5. forum rang 6 rene66 12 januari 2022 09:38
    Ik heb de presentatie doorgenomen en het is mooi dat AMG de toekomstplannen/visie op hoofdlijnen voor het Lithium deel uitgewerkt heeft.

    Gezien de tijdsplanning is het uiteraard altijd afwachten wat er werkelijk op termijn wordt gerealiseerd, maar dat is uiteraard logisch.

    De expansie plannen voor het lithium concentrate deel zijn in de tijd gezien het meest concreet en tastbaar omdat ze in het voorjaar van 2022 beginnen met de constructie.

    De plannen voor het lithium precusor deel ligt nog in de test fase en de basis engineering wordt binnen kort opgestart. Als alles goed gaat dan is het geheel in 2026 operationeel. Dan is nog ver weg.

    In Duitsland zijn de plannen concreter en zou de lithium upgrading facility eind 2023 gereed moeten zijn.

    Technologisch is het wel bewezen technologie, je moet alleen wel de juiste mensen op de juiste plekken zien te krijgen en het is dus een kwestie van geld. Ik ben benieuwd hoe dit zich allemaal gaat ontwikkelen de komende 5 jaar, maar nogmaals is het goed dat ze bezig zijn met de toekomst.

    Het zou mooi zijn als ze voor het Vanadium deel ook een langer termijn plaatje zouden kunnen maken, want mbt de samenwerking met Shell zijn er volgens mij nog weinig concrete dingen uitgekomen.

    quote:

    rene66 schreef op 11 januari 2022 20:51:

    Capital Markets Day: AMG Lithium Presentation

    January 11, 2022

    amg-nv.com/investors/presentations/

    Kies dan : View this presentation
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.